Joo toivotaan, että kunnossa oleva peli, kun olisi juuri passeli laitos itselleni satunnaiseen hiekkatieajeluun. Toki uusi tulppa ja biltemasta lithium-akku, niin varmaan paranee käynnistettävyys kylmänä. Tuskin tuossa kuitenkaan mitään dramaattista vikaa on, koska toimii ajossa normaalisti ja lämpöisellä kelillä ei ole käynnistysongelmia(myyjän puheiden perusteella).XL250R kirjoitti: ↑Pe Maalis 17, 2023 9:33 amUusi, suositellulla lämpöarvolla oleva tulppa ( en ole koskaan kuullut että kylmäkäynnistymistä jouduttaisiin parantamaan suositellun tulpan lämpöarvoa nostamalla ), myös kylmiin olosuhteisiin sopivan moottoriöljy ja akun kunnon tarkistus/vaihto lienevät perusjuttuja huonon kylmäkäynnistyvyyden kohdalla.Sotanorsu666 kirjoitti: ↑Pe Maalis 17, 2023 7:20 am
Eli puhelimessa kun juttelin nykyisen omistajan kanssa, niin hän kertoi talvikäytössä pyörän käynnistyvän alkuun kylmänä vähän heikosti. Epäili vian voivan korjaantua korkeamman lämpöarvon tulpalla.
Kulunut tulppa isolla kärkivälillä, 20w50 mineraaliöljyt sisällä ja ikiakku, niin huono käynnistyvyys kylmällä on taattu.
PS toivottavasti myyjä ei pohjusta tilannetta, että hakiessasi pyörää käynnistyminen ei oikein onnistu. Silloin voi olla aika arpa, mutta ei haittaa jos arvan hintainen.
kawasaki KLX250S
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Sotanorsu666
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
- Pyörä: Tulossa: Xxxxxxxx Xxxxxx xxx
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: kawasaki KLX250S
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: kawasaki KLX250S
Litiumia vahvempi suositus AGM akulle joka omien kokemusen perusteella vaikuttaa toimivan paremmin talvella niissä kamppeissa jotka seisoo kylmässä tilassa viikkoja tai kuukausia. Mönkijä oli viimeisin mihin laitoin AGM akun syksyllä ja hienosti hurisee käyntiin vaikka on seissyt pitkiä aikoja.
Jos tulppa, öljyt, akku ja ilmansuodatin sekä polttoainesuodatin (en tiedä onko siinä vaihdettvaa pa-suodatinta) on kunnossa niin huono kylmäkäynnistyvyys voi joskus johtua tiukoista venttiilivälyksistä.
250S on kyllä mainio pyörä kestävällä tekniikalla ja tuossa kokoluokassa WR250R:än jälkeen paras alusta vakiona.
Jos tulppa, öljyt, akku ja ilmansuodatin sekä polttoainesuodatin (en tiedä onko siinä vaihdettvaa pa-suodatinta) on kunnossa niin huono kylmäkäynnistyvyys voi joskus johtua tiukoista venttiilivälyksistä.
250S on kyllä mainio pyörä kestävällä tekniikalla ja tuossa kokoluokassa WR250R:än jälkeen paras alusta vakiona.
Kylätason kurapyöräilijä.