Vesijäähdytteinen R1200GS /1250
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- jlohikoski
- Viestit: 207
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Vesijäähdytteinen R1200GS /1250
Uusi testivaiheessa oleva vesikessu on päässyt kuviin !
Aika valmiilta näyttää, mutta muovit vielä varmasti muuttuu.
Teknisiä tietoja ei tuosta vielä ole, sen lisäksi mitä kuvasta näkyy:
Iskutilavuus: 1000 -1300???
Paino: Toivottavasti reilusti alle 250kg tankatuna. Mieluummin alle 240kg tankattuna normaali versio. Mutta tuskin.
Teho: Tuskin vähemmän kuin nykyisin.
Radiaali jarrut.
Moottori ilmeisesti märkäkytkimellä.
Öljynsuodatin näkyy vasemman sylinterin alla
Kuvan mallin voisi kuvitella olevan adventuremalli , tankin koosta päätellen.
Perä samannäköinen mitä GT1600 mallissa.
Aika valmiilta näyttää, mutta muovit vielä varmasti muuttuu.
Teknisiä tietoja ei tuosta vielä ole, sen lisäksi mitä kuvasta näkyy:
Iskutilavuus: 1000 -1300???
Paino: Toivottavasti reilusti alle 250kg tankatuna. Mieluummin alle 240kg tankattuna normaali versio. Mutta tuskin.
Teho: Tuskin vähemmän kuin nykyisin.
Radiaali jarrut.
Moottori ilmeisesti märkäkytkimellä.
Öljynsuodatin näkyy vasemman sylinterin alla
Kuvan mallin voisi kuvitella olevan adventuremalli , tankin koosta päätellen.
Perä samannäköinen mitä GT1600 mallissa.
Viimeksi muokannut jlohikoski, To Joulu 02, 2021 10:50 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 11:43 pm
- Pyörä: KTM 990 ADV RR & KTM 400 EXC
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Vesijäähdytteinen R1???GS
Odotan mielenkiinnolla teknisiä tietoja ja syitä miksi GS pitää tuoda markkinoille vesijäähdytteisenä.
Lapsena, äitini kielsi kuraleikit...
- jlohikoski
- Viestit: 207
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Vesijäähdytteinen R1???GS
Vesijäähdytys-> moottorilämpö tarkemmin hallittavissa -> Tarkempi polttoaineen palamisen hallinta -> pienemmät päästöt, voidaan puristaa enemmän tehoa, jos halutaan
Ja kaippa tuo vesivaippa mekaanisia kilinöitä ja kalinoita myös vaimentaa, mutta niitähän ei bokserista muutenkaan kuulu.
Ja kaippa tuo vesivaippa mekaanisia kilinöitä ja kalinoita myös vaimentaa, mutta niitähän ei bokserista muutenkaan kuulu.
Re: Vesijäähdytteinen R1???GS
lisää painoa. mutta ei taida kymmenet kilot suuntaan tai toiseen tuossa pelissä haitata.
-ville
-ville
---x mopolla suohon x---
-
- Site Admin
- Viestit: 2640
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: Vesijäähdytteinen R1???GS
Tuossa on varmaan ihan koko tekniikka mennyt uusiksi, moottori, vaihteisto, perä...
Kardaani näyttäisi olevan nyt vasemmalla puolella. Miksihän tuokin on pitänyt muuttaa?
Kardaani näyttäisi olevan nyt vasemmalla puolella. Miksihän tuokin on pitänyt muuttaa?
Re: Vesijäähdytteinen R1???GS
Juutuin Heathrowille ja ostin MCN lehden kun tätä R1250GS bemua oikein kannessa kertoivat vakoilleensa. Hyvä juttu olikin.
Heidän näkemykset muutoksista ja syistä vapaasti käännettynä:
1. Kardaani vasemmalla, tod näk siksi että saadaan synergia etuja tuotannossa K1300 ja K1600 mallien kanssa
2. Moottori, vesijäähdytteinen, jäähdytysjärjestelyyjen vuoksi putki viety oikealle puolelle, tehoja arvellaan olevan noin 110hp. Suurin syy vesijäähdytykseen on lämmön tasaisuus ja sitä myöten pienemmät toleranssin koneessa -> pienemmät päästöt. Ja melu vaimenee myös.
3. Pleksi, jyrkempi kulma, säädettävä, uudet mittaristot
4. runkomuutoksia, runkoputkien kulmat erit kuin vanhassa. Jalkatapit edempänä.
5. Radiaalijarrut, saman tapaiset kuin S100RR muttei kuitenkaan samat.
6. Bolt-on takatapit, vähemmän kalliita vaurioita kun kuitenkin kaatuilee.
7. Ajovalot, samantyyliset kuin K1600GT, jotkut "enkelinsilmät"?
Arvioitu tuotantoon aikaisintaan 2013
Heidän näkemykset muutoksista ja syistä vapaasti käännettynä:
1. Kardaani vasemmalla, tod näk siksi että saadaan synergia etuja tuotannossa K1300 ja K1600 mallien kanssa
2. Moottori, vesijäähdytteinen, jäähdytysjärjestelyyjen vuoksi putki viety oikealle puolelle, tehoja arvellaan olevan noin 110hp. Suurin syy vesijäähdytykseen on lämmön tasaisuus ja sitä myöten pienemmät toleranssin koneessa -> pienemmät päästöt. Ja melu vaimenee myös.
3. Pleksi, jyrkempi kulma, säädettävä, uudet mittaristot
4. runkomuutoksia, runkoputkien kulmat erit kuin vanhassa. Jalkatapit edempänä.
5. Radiaalijarrut, saman tapaiset kuin S100RR muttei kuitenkaan samat.
6. Bolt-on takatapit, vähemmän kalliita vaurioita kun kuitenkin kaatuilee.
7. Ajovalot, samantyyliset kuin K1600GT, jotkut "enkelinsilmät"?
Arvioitu tuotantoon aikaisintaan 2013
- jlohikoski
- Viestit: 207
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Vesijäähdytteinen R1250GS
Herkistellään taas välillä uudella vesikessulla.
Iskutilavuutta puhutaan yleisesti olevan tuo 1250. Voi ollakin.
Iskutilavuutta puhutaan yleisesti olevan tuo 1250. Voi ollakin.
Re: Vesijäähdytteinen R1???GS
Siinäpä myös vähän juttua neste gessusta : http://www.cycleworld.com/2012/06/27/sp ... w-r1250gs/
- jlohikoski
- Viestit: 207
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Vesijäähdytteinen R1???GS
Ainakin Photoshoppailu kaverin jäljiltä... Tarkemmin kun katsoo niin nykyinen R1200GS:hän siinä kuvassa on, muutamia osia vain käännetty ylösalaisin ja väritetty hieman uusiksi toisia kohtia...
PS:llä tekee pätevä kaveri ihmeitä, nämä tehnyt ei kuulu siihen kategoriaan.
PS:llä tekee pätevä kaveri ihmeitä, nämä tehnyt ei kuulu siihen kategoriaan.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: Vesijäähdytteinen R1???GS
Kyllä nuo varustelukuvat näyttävät minusta aidoilta kun vertaa kuvia ylempänä oleviin valokuviin.
Eiköhän suurimmat muutokset ole juuri moottorissa.
Eiköhän suurimmat muutokset ole juuri moottorissa.
Re: Vesijäähdytteinen R1???GS
Varusteet varmasti joo, mutta vertaileppa noiden kahden kuvien osalta esim. perää. Selviä ristiriitaisuuksia noiden kahden välillä. Nämä kaksi on aivan selviä photoshoppailujen tuloksia.
Tuolla lisää, Google Translate auttaa jos Ranska ei taivu: http://petit-motorcycle-creation.over-blog.com/ :
Tuolla lisää, Google Translate auttaa jos Ranska ei taivu: http://petit-motorcycle-creation.over-blog.com/ :
My experience allows me to create coherent projects from A to Z. My creations keep human and technical aspect which are vital for attractive and a good product fonction. Some projects listed on this blog are produced and marketed, others are fictitious for promoting my work and your interest.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: Vesijäähdytteinen R1???GS
Taidan olla puusilmä kun en huomaa muita eroja kuin että ylempänä valokuvissa perät on alumiinin väriset ja noissa toisissa kuvissa tummiksi maalatut.
Re: Vesijäähdytteinen R1???GS
Näin taidat olla.
Tuolla Petit Motorcycle Creationin sivuilla on linkki Wunderlichin FB sivuille missä lisää näitä kuvia. Niitä kun kelaa edestakaisin esim. GS vs. GSA näyttää kumman samanlaisilta...
Nämä kuvat on Wunderlichin taiteilijalta tilaamia näkemyksiä miltä heidän kamat *saattaa* näyttää uuden GS:n kanssa.
Tämä sama kaveri on tehnyt vastaavia myös muista BMW malleista, esim. uudesta 6-pyttyisestä aikanaan. Varmaan perustaa näkemyksiää näihin spyshotteihin ja muihin tietoihin mitä kerää ties mistä. Mutta valokuvia nämä eivät missään nimessä ole vaan photoshopilla tehtyjä taideteoksia.
Itsekin jonkin verran photoshopilla työskennellyt niin tietyt hommat sieltä vaan paistaa silmään mitkä vaatii enemmän työtä kuin aika antaa periksi viilata loppuun asti.
Tuolla Petit Motorcycle Creationin sivuilla on linkki Wunderlichin FB sivuille missä lisää näitä kuvia. Niitä kun kelaa edestakaisin esim. GS vs. GSA näyttää kumman samanlaisilta...
Nämä kuvat on Wunderlichin taiteilijalta tilaamia näkemyksiä miltä heidän kamat *saattaa* näyttää uuden GS:n kanssa.
Tämä sama kaveri on tehnyt vastaavia myös muista BMW malleista, esim. uudesta 6-pyttyisestä aikanaan. Varmaan perustaa näkemyksiää näihin spyshotteihin ja muihin tietoihin mitä kerää ties mistä. Mutta valokuvia nämä eivät missään nimessä ole vaan photoshopilla tehtyjä taideteoksia.
Itsekin jonkin verran photoshopilla työskennellyt niin tietyt hommat sieltä vaan paistaa silmään mitkä vaatii enemmän työtä kuin aika antaa periksi viilata loppuun asti.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
- jlohikoski
- Viestit: 207
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Vesijäähdytteinen R1???GS
No ei kai kukaan vakavissaan ota piirrettyjä kuvia.
Ei kai pyörästäkään ole mitään virallistatietoa tietoa tai kuvaa vielä julkaistu.
Mutta antaa nuo kuvat silti jotain osviittaa tulevasta.
Ei kai pyörästäkään ole mitään virallistatietoa tietoa tai kuvaa vielä julkaistu.
Mutta antaa nuo kuvat silti jotain osviittaa tulevasta.