Husqvarna Terra 650

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

LateK
Viestit: 291
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
Paikkakunta: Espoo

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja LateK »

Rekistetikilven valosta en osaa sanoa, mutta varovaisuutta kun italian sähköjä tutkii.
Esim vilkut saavat sähkönsä suoraan mittaristolta, tuohon kun laittaa led vilkut ilman etuvastuksia niin tösähtää, menee mittaristo uusiksi ja ajonestokoodaukset päälle.
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja Happi »

LateK kirjoitti:Rekistetikilven valosta en osaa sanoa, mutta varovaisuutta kun italian sähköjä tutkii.
Esim vilkut saavat sähkönsä suoraan mittaristolta, tuohon kun laittaa led vilkut ilman etuvastuksia niin tösähtää, menee mittaristo uusiksi ja ajonestokoodaukset päälle.
No ei varmasti mene. Mulla ollu kaksi kesää eli n. 30tkm ledivilkut paikallaan. Kyllä siinä on jotain muuta töpeksitty, jos noin on käynyt.

Happi
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja Sauli »

ijasj kirjoitti:Uusi Terraristi ilmoittautuu. Täytyy hommata uusi antenni vaikka Apriliasta tai Ducatista.
Mut kuitenkin, pyörä tuntuu loistavalta :D
Ja eilen laitettiin minulla jouten ollut ajonesto antenni KTM Adventure 990 IE:stä, kävi suoraan heittämällä paikoilleen.
Ihan samat virtalukon pohjat ja ajonestot on molemmissa ja lienee kautta linjan ajonestollisissa kottaraisissa.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja Happi »

ijasj kirjoitti: Enää pitäisi selvittää tuo rekisteri kilven valon ongelma.
Tuleeko muille sinne 12v?
kyllä sinne 12 V pitäis tulla. Sama sulake kuin äänimerkillä ja jarruvalolla. Ruskea miinus, vihreä/valkonen plus, mitä nyt sähkökaaviosta koitin tulkita. Ruskea/miinus tulee samasta pisteestä, kuin takavilkkujen miinus.

Happi
ijasj
Viestit: 76
Liittynyt: La Elo 23, 2008 11:58 pm
Pyörä: Husqvarna TR650
Paikkakunta: Kouvola

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja ijasj »

Sauli kirjoitti:
ijasj kirjoitti:Uusi Terraristi ilmoittautuu. Täytyy hommata uusi antenni vaikka Apriliasta tai Ducatista.
Mut kuitenkin, pyörä tuntuu loistavalta :D
Ja eilen laitettiin minulla jouten ollut ajonesto antenni KTM Adventure 990 IE:stä, kävi suoraan heittämällä paikoilleen.
Ihan samat virtalukon pohjat ja ajonestot on molemmissa ja lienee kautta linjan ajonestollisissa kottaraisissa.
Kiitos Sauli, tosiaan tuonne menee ainaskin tuo antenni suoraan.

Sain rekkarin valon toimimaan kun otin uuden jännitteen takavalolta ja poistin vanhan.
Kannattaa muuten tarkastaa ja teipata se johtonippu joka tulee ”hälyytinlaatikosta” vilkuille ja rekkarivalolle. Minulla oli johdoista kuparit näkyvissä kun oli hangannut siihen ulostulon reunaan.
ijasj
Viestit: 76
Liittynyt: La Elo 23, 2008 11:58 pm
Pyörä: Husqvarna TR650
Paikkakunta: Kouvola

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja ijasj »

Hei te jotka olette tehneet pod modin, niin onko se imukurkun halkaisija 57mm tai niin kuin isossa maailmassa sanotaan 2 1/4”?
Oletteko tarvikkeet hommannut ihan paikalliselta myyjältä vai internetin ihmeellisestä maailmasta?
ijasj
Viestit: 76
Liittynyt: La Elo 23, 2008 11:58 pm
Pyörä: Husqvarna TR650
Paikkakunta: Kouvola

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja ijasj »

Onkos foorumilla enään yhtään Terran omistajaa, paitsi ”Happi”
No nyt kun olen ajanut tuolla omalla jo 500km niin ihmetys on tuo, kun 3-vaihteella vedätessä siinä 6500-7000 kierros alueella tuntuu/kuuluu kuin kytkin alkaisi luistaa? Muilla vaihteilla tätä ei tapahdu.
Tuleekohan ton ecun päivityksen jälkeen jokin älytön tehopiikki just 3-vaihteella :shock: :D
ijasj
Viestit: 76
Liittynyt: La Elo 23, 2008 11:58 pm
Pyörä: Husqvarna TR650
Paikkakunta: Kouvola

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja ijasj »

Timsa kirjoitti: Niin yhteensä noin kuukauden ecu oli reisussa tosin sitten siihen tehtiin etuiskarin huolto stefat vuoti.
Olisiko aiheutunut siitä että ei ollut lämpimässä tallissa talvella. Joku siitä varoitteli mutta en tiedä.
Ei ne pitkäikäiset stefat olleet. vuotaa taas vaikka onkin ollut lämpösessä tallissa?
Oisko niissä jokin takuu??
Timsa
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2016 1:48 pm
Pyörä: Tenere T7

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja Timsa »

En osaa sanoa millaisia antavat huollosta ja kuinka pitkään.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja Syke »

ijasj kirjoitti:
Timsa kirjoitti: Niin yhteensä noin kuukauden ecu oli reisussa tosin sitten siihen tehtiin etuiskarin huolto stefat vuoti.
Olisiko aiheutunut siitä että ei ollut lämpimässä tallissa talvella. Joku siitä varoitteli mutta en tiedä.
Ei ne pitkäikäiset stefat olleet. vuotaa taas vaikka onkin ollut lämpösessä tallissa?
Oisko niissä jokin takuu??
Pudotappa pölysuojat alas ja pyöräytä stefan ja putken välistä jollain filmin palasella,
Saattaa loppua vuoto siihen. Jos molemmat vuotaa, niin sitten lähtisin kyselemään liikkeeltä stefojen laadusta/oikeasta koosta.
Braa-aab!
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja Happi »

Jotain erikoista Terran keulassa on, muutakin kuin, että se on sysipaska, nimittätäin mullakin stefat rupes vuotaan talviseisonnassa. Suurta haittaa siitä ei ollu, kun huolto sille oli tarkotus tehdä joka tapauksessa talven aikana.

Huono muutos tuli tehtyä mopoon. Tuli "uuden" pikkumopon mukana Renthal Twinwall sarvet, jotka oli liian korkeat mulle endurossa. Pistin sitten ne Terraan, VIRHE, kylläpäs rupes värinät välittyyn käsiin ihan eri tavalla, kuin Bilteman alumiinisilla sarvilla.

Happi
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
solli
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Touko 27, 2019 10:09 pm
Pyörä: Husqvarna

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja solli »

Hei

Uusi Terristi ilmoittautuu. Tuli crossin rinnalle hankittua täälläkin kovasti keskustelussa ollut Terra. Ehdottomasti positiivinen yllätys ollut tähän saakka.

Olli
ijasj
Viestit: 76
Liittynyt: La Elo 23, 2008 11:58 pm
Pyörä: Husqvarna TR650
Paikkakunta: Kouvola

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja ijasj »

Moi,
Paljonkos rataspakassa saa olla löysää.
Minulla tuo heiluu käsin noin 0,5cm ketjujen suuntaan pyörittäen.
Mistäköhän uusia kumeja te olette tilanneet jos tarvetta on ollut
————-
Jussi
mkarjala
Viestit: 2
Liittynyt: La Kesä 16, 2018 8:15 pm
Pyörä: Husky Terra

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja mkarjala »

Moi,

Takalokari meni poikki ajossa ja jäi johtojen varaan roikkumaan . Onko jollain hyviä kauppapaikoja tiedossa mistä voisi uutta osaa tilata Terraan?

T. Markku
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Husqvarna Terra 650

Viesti Kirjoittaja Happi »

https://shop.italhusky.com/en/products/ ... ear-body-6

Tuolta oon joskus tilannut.
Mulla on tallissa toi osa missä kilpi on kiinni, uusi. Jos sulla on kiire niin voin siitä luopua, kun hommaat mulle uuden tilalle.

Happi
Vastaa Viestiin