Mutta jos noita nyt joku alkaisi työkseen myymään niin kyllä se ostaisi ne tehtaalta eikä jälleenmyyjältä eli hinnasta (8000 £) pitäisi vähentää myyjän kate, jonka sitten taas kotimainen kauppias lisää omien perusteidensa mukaan.SamiV kirjoitti:Plus myyjän katteet jos oletetaan että joku firma alkaisi niitä myymään Suomessa ja toimituskulut ym. Kyllä mä sanoisin että niillä tuohon päälle hintaa saadaan 1000-1500 euroa. Sitä en tiedä että jos yksityisenä tilaa suoraan esim Suomeen että myydäänkö silloin ilman ALV:a ja ostaja maksaa vasta kohdemaan alv:n. Tuon hintahan 7995 on puntia, euroissa 9500 ja sisältää UK.n VAT:n joka on kait 20%.Timo Kalkkila kirjoitti: Jos tuon veroton hinta UK:ssa on 8000 € ja siihen lasketaan autovero 19,5% ja alv 24%, niin päästään johonkin 12000 €. Jos en nyt ihan pieleen laskenut.
Mutta hinnasta riippumatta edelleen mielenkiintoinen peli ja hyvin mietityt lisävarusteetkin löytyy.
CCM GP450 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: CCM GP450 Adventure
Re: CCM GP450 Adventure
690 Enduro R:n OVH hinta Briteissä näytti olevan 7699 GBP, eli tuo CCM olis varmaan hiukan kalliimpi suomessa kuin KTM. 690 veroprosentti 22 ja 450 19,5 => CCM noin 300EUR vähemmän veroa.
Eli johonkin 12kEUR nurkille pitäisi hinnan jäädä Suomen kilvissä.
Eli johonkin 12kEUR nurkille pitäisi hinnan jäädä Suomen kilvissä.
Re: CCM GP450 Adventure
Näyttäs olevan saatavana myös madallettu malli, jossa istuinkorkeus 790mm. Madallettunakin näyttäisi olevan maavaraa enemmän kuin esim. 800 gs bemarissa. Joustot jää tietty hiukan lyhkäsiksi tolla madalluksella. Ei taida kukaan tuoda maahan ja hintakin tuntuu olevan kalliin puolella.
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: CCM GP450 Adventure
Rohkaisevaa koeajoraporttia pyörästä: http://rideexpeditions.com/ccm-gp450-re ... otorcycle/
Biken koeajossa taannoin moittivat tehottomaksi.
Biken koeajossa taannoin moittivat tehottomaksi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2004
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: CCM GP450 Adventure
Kun kone on sama kun 450x:sässä,lienee ongelmatkin samat...
- Pekka Valtanen
- Viestit: 158
- Liittynyt: La Elo 30, 2014 11:54 pm
- Pyörä: Beta 350 RR
- Paikkakunta: Kempele
Re: CCM GP450 Adventure
Huohottaa liikaa öljyä ilmanputsarinkoteloon.
Virtapäässä irronnut kaksi ruuvia aiheuttaen moottorin täystuhon.
Tarkemmin aiheesta BMW G450X-ketjussa http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=7911
Virtapäässä irronnut kaksi ruuvia aiheuttaen moottorin täystuhon.
Tarkemmin aiheesta BMW G450X-ketjussa http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=7911
- no fear -
- Kurahousu
- Viestit: 671
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
Re: CCM GP450 Adventure
Tuo magneeton pulttien kiinnityksen momentit olleet tehtaalta väärät ja siitä on ollut takaisinkutsu. Staattori on mennyt rikki kun kiinnitysruuvit ovat löystyneet ja irronneet, jos ei siis ole laittanut uusia ruuveja oikeilla momenteilla ja kunnon lukitteella, mutta ei kait se staattorin riikkoontuminen tarkoita koko moottorin täystuhoa? Harmillinen moka kylläkin bemarlita että tuollainen ruuvien huono kiinnitys stoppaa menon tykkänään huonommin liikkuu ilman hyvää kipinää...Pekka Valtanen kirjoitti:Huohottaa liikaa öljyä ilmanputsarinkoteloon.
Virtapäässä irronnut kaksi ruuvia aiheuttaen moottorin täystuhon.
Tarkemmin aiheesta BMW G450X-ketjussa http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=7911
- Pekka Valtanen
- Viestit: 158
- Liittynyt: La Elo 30, 2014 11:54 pm
- Pyörä: Beta 350 RR
- Paikkakunta: Kempele
Re: CCM GP450 Adventure
On tunnustettava, että minulla ei ole kyeisestä mallista omakohtaista kokemusta. Mutta luotettavina pitämistäni lähteistä olen antanut itselleni kertoa, että kuparilangan pätkät pääsevät öljytilaan.
Ja enemmän juttua kokeneemmilta tosiaankin pyörän omassa ketjussa
Ja enemmän juttua kokeneemmilta tosiaankin pyörän omassa ketjussa
- no fear -
- Kurahousu
- Viestit: 671
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
Re: CCM GP450 Adventure
Juu, tuollaisen kuparimössön levittely ei ole hyväksi mutta kyllä pitää ihmetellä että ei olla ongelmaa huomattu ennen tuota tilannetta. Ehkä on huomattu että ongelma olemassa mutta koitettu väkisin ajaa/saada konetta käyntiin vaikka tiedän että kun vain yksi pultti irtoaa niin pitää sellaista meteliä magneeton kopan sisällä että ei voi olla huomaamatta, ja tuossa näyttäisi kyllä olleen kaikki pultit irti. Hieno kuva ja sama tapaus esitelty aikaisemminkin. Mutta mikä se moottorin täystuho tässä tilanteessa on? Kuparimössö pois ja uusi staattori sisään. Uuden staattorin kiinnitys oikeilla momenteilla ja lukitteella. En ole kuullut että olisi samanlaista tapahtunut sen jälkeen kun kiinnitys uusittu/tehty kunnolla. Kyllähän tuo kannattaa aina tasaisin väliajoin tarkistaa, että ei pultit ole löystyneet , mutta se on helppo homma, koppa auki ja tsekkaa Ei ole edes öljytila joten ei tarvii tyhjentää moottorista öljyjä, vaikka aika usein öljytkin tulee vaihdettua niin miksi ei samalla tuota tarkistaisi, vaikka joka viidennen öljynvaihtovälin huollon yhteydessä.
- jite
- Viestit: 302
- Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
- Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
- Paikkakunta: Tallinna
Re: CCM GP450 Adventure
CCM:hän lupaa toimittaa uuden motin levähtäneen tilalle minne tahansa maailmassa jos rikko sattuu käymään.
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: CCM GP450 Adventure
Vanha BMW:n peruja oleva kone ei täytä Euro 4 -normeja, niin se tullaan korvaamaan samalla Husqvarna TE630:n peruja olevalla 600:lla koneella, joka on SWM RS650R:ssä ja AJP PR7:ssa. Pyörän mallinimi vaihtuu samalla GP600 Adventureksi. Varmaan keskimääräiselle käyttäjäkunnalle tämä olisi ihan hyvään suuntaan tuleva uudistus, vaikka paino samalla kasvaa. Taitaa olla turha kuitenkaan odotella tätä uuttakaan mallia tuotavaksi Suomeen.
http://www.advpulse.com/adv-bikes/ccm-g ... ace-gp450/
http://www.advpulse.com/adv-bikes/ccm-g ... ace-gp450/
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: CCM GP450 Adventure
Hp ehkä riittää jos painot pysyy kohdallaan.
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: CCM GP450 Adventure
Miksei tehot riittäisi? Kyllä 55hp koneella ajellaan kevyesti motarinopeuksia kuorman kanssa, se onnistui 40hp koneellakin. Vastaavasti "rallittelussa" ei mikään teholukema ole liikaa, ehkä...
Koneen uudistus voi olla hyvä juttu, moni voi arkailla 450 kisakonetta adventure pyörässä mutta 600 kone on taas tehty katukäyttöön. Muutamia kertoja ajanut 630:llä ja koneesta sekä laatikosta jäi positiivinen kuva
Koneen uudistus voi olla hyvä juttu, moni voi arkailla 450 kisakonetta adventure pyörässä mutta 600 kone on taas tehty katukäyttöön. Muutamia kertoja ajanut 630:llä ja koneesta sekä laatikosta jäi positiivinen kuva
Kylätason kurapyöräilijä.