Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Syys 18, 2019 8:29 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 3:21 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 502
Pyörä: KLE, 250 EXC
Katselimpa joutessani miten ovat ilmansuodatinasiat KLE:n kanssa. Kovin on vissiin kehnoa jos vakiopuhdistimen tilalle jotain muuta tahtoo. Vai onko porukka jostain saanut parempia ja pestäviä filttereitä?

Katselin saksanmaalta ja motoparts.de:ltä löytyisi DNA:n filtteriä tuohon. Sen verta tiedustelin, että tulee kyllä härmään ja kuluja tulee parisen kymppiä. Onko porukalla intoa tilata noita kenties useampia samalla kertaa? Jonkinlaisen korkkarisaksan omaavana voisin vaikka hoitaa kimppatilauksen jos jokunen haluaa lähteä mukaan? Tosiaan itse filtteri oli hitusen yli 52e. Ilmoitelkaahan.

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 4:00 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Viestit: 453
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
Alkuperäinen ilmansuodatin on pestävä ja ilmeisesti siksi ei esiinny kovinkaan monessa tarvikeluttelossa. Edelliseen KLE:hen vaihdoin tuon kertaalleen, kun tuli Polon nettikaupassa muiden tavaroiden mukana alle kahdella kympillä. Ainakin Stormin -04 vuoden luettelossa on hintana 41 euroa(K&N 66 euroa). Näemmä GPX750R:ssä sama filtteri muuten.

_________________
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 6:57 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 502
Pyörä: KLE, 250 EXC
Jotain ny muistin ristiin kun muistelin ettei tuo ollut pestävä. Vähän kyllä tuota ihmettelin kun oli sellainen superlonisukka kyseessä. Enivei, mitä olen muutaman penkkilapun löytänyt, niin lähes koko kierroslukualueelle on saatu noin 5-6hv lisää filtterin vaihdolla, että ainakin itseä kiinnostaa kokeilla :roll:

Juu, gpx 600:ssa ja 750:ssa on sama filtteri, mutta k&n ei tee enää noihin mihinkään. Toisaalta järjen mukaan filtterin ei pitäisi olla ahdistava tekijä. Tosin kyse voi olla filtteristä ja kotelosta.

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 23, 2008 11:33 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 502
Pyörä: KLE, 250 EXC
Vaihdoin omaan 15-piikkisen eturattaan, eli siis pykälän alkuperäistä pienemmän. Samoilla kierroksilla vauhti putosi noin 10 km/h, paha sanoa tarkkaan kun renkaatkin vaihtui. Kuitenkin suosittelisin kaikille tuota temppua, hupikerroin nousi huimasti. Kulutusta kun seurailin, niin parin sadan kilometrin jälkeen, josta nelisenkymmentä oli nopeaa soratieräppäilyä ja loput tasaista noin 100 km/h matka-ajoa, sain tankkiin mahtumaan inan vajaa 9 litraa. Ei paha :wink:

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2008 1:54 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 502
Pyörä: KLE, 250 EXC
Pientä moddingia. Tein reikäjuusto-mallisen putsarikotelon avarretulla etureiälläkin. Filtteri tulee vakiona noin kahden millin päähän takaseinästä. Elikkäs eipä ihme että on vähän ahtaan tuntuinen kun hengittää ehkä kolmasosalla tuon filtterin pinta-alasta. Loppui keskikierrosten röpeltelyt tuohon modaukseen. Ilmeisesti dynojetin neula antaa sen verta rikkaamman seoksen keskikierroksille, että haluaapi lisää happea. Lisäksi jäi pois sellainen metalliverkko putsarikotelosta ja laittelin muutaman ilmanohjaimen koneen ja kaasareiden väliin.

Pari räpsyä: kliks, kliks ja kliks.

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 04, 2008 8:57 pm 

Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 7:41 pm
Viestit: 14
Paikkakunta: roi
ottakaa se kumi pois ilmanputsarista ottaa ilman suoraan ajoviimasta eikä mutkankautta eron kyllä huomaa .170mittari nopeutta .voi vaikuttaa niillä dynojeteillä vielä paremmin .karkeammat renkaat vaan ei ole tehty noin koviin nopeuksiin

_________________
kypärä päähän ja menoks


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 3:41 pm 

Liittynyt: Ma Heinä 31, 2006 1:54 pm
Viestit: 22
Allekirjoitan kanssa pari kommentit, eli tkc80 mahtuu kauniisti rullaamaan ja muutenkin ihan ok pallukka..
Eturatas kandee kyllä vaihtaa piikkiä pienempää, juurikin tein päinvastaisen liikkeen (laitoin vakiot) niin asfalttiajoissa ihan jees, mutta metsässä hieman tylsempi.
Tuota ilmanputsaria en ole vielä modannut, tuon torvenpoistamista voisi kokeillla..
Ja kuten tuossa aiemmin mainittiin, Produro kyllä pitää ainakin itsellä aika reipasta ääntä, mutta ilmeisesti hyväksytty malli olisi ollut hiljaisempi...tosin oli jonkun verran tyyriimpikin..

Esa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 4:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Viestit: 453
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
ehorko kirjoitti:
Ja kuten tuossa aiemmin mainittiin, Produro kyllä pitää ainakin itsellä aika reipasta ääntä, mutta ilmeisesti hyväksytty malli olisi ollut hiljaisempi...tosin oli jonkun verran tyyriimpikin..

Esa


Onkos noista nykyään eri mallejakin? Oisko sun pyörässä sitten kovempi ääni kuin mulla, ei huomannut toissa lauantain surauttelulla verrata...

_________________
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 9:43 pm 

Liittynyt: Ma Heinä 31, 2006 1:54 pm
Viestit: 22
Jepulis, on noita toi Sport ja Hyväksytty..tuolta tuon hommasinkin, tosin hinta oli kyllä edullisempi vuosi takaperin.

http://www.pr-powercontrol.fi/shop/prod ... php?p=5222

Esa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 16, 2008 10:55 am 

Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Viestit: 499
Pyörä: 950 Adve
Pitäisi laittaa talveksi uusi etulokasuoja alkuperäistä ylemmäksi. Olisiko jollain jo kokemusta siitä, mikä lokari menee kivuttomimmin ja helpoiten paikalleen?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki KLE 500
ViestiLähetetty: Ma Loka 20, 2008 9:54 pm 

Liittynyt: Ma Heinä 31, 2006 1:54 pm
Viestit: 22
Mo !

Tuli ittellekin sama projekti eteen, tuota etulokari vois hieman nostaa, ei oikeen toiminut tuolla "Sänkirossissa"...tai noh, mikäli tykkää ajella pellolla eturengas lukossa niin...
Olis tietenkin voinut ottaa mallia oikeista kuskeista ja keulia, mutta ei sekään tuntunut toimivalta ratkaisulta..

saitko kehiteltyä tuohon jonkinlaisen siistin ratkaisun ?

Itse ajattelin rakennella jonkinlaiset "korotinpalat" siten, että saisin tuota alkuperäistä lokari nostettua about 5-10 cm, sekin vois ajaa asian ?

Esa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki KLE 500
ViestiLähetetty: To Marras 06, 2008 6:39 pm 

Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Viestit: 499
Pyörä: 950 Adve
ehorko kirjoitti:
saitko kehiteltyä tuohon jonkinlaisen siistin ratkaisun ?


En. Pyörä meni myyntiin ja katukone tuli tilalle. Näin jossain suoraan alakolmioon kiinnitetyn lokasuojan. Kiinnitysratkaisuna se lienee yksinkertaisin ja ajanee asiansa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki KLE 500
ViestiLähetetty: La Tammi 08, 2011 4:20 pm 

Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 9:53 am
Viestit: 82
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: Versys
Oliko tässä -95 mallisessa iskareissa minkämoisia säätöjä? Kun tuota painoa on joulun jäliltä jo yli 100kg ja tuollanen on alkanu kakkospyröräksi houkuttaa. Sillä kävis just ne sorasurauttelut, mihin tulee aina välistä himo. Muuten mentäis katupyörällä.

_________________
Maailman paras perustelu olla tekemättä mitään:
"Shoriihh, mä oon gännissä!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki KLE 500
ViestiLähetetty: La Tammi 08, 2011 9:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Viestit: 1138
Paikkakunta: Itäinen-Uusimaa
Pyörä: ...jos joku mopo toimii,niin xt?
Eteen voi lisätä painetta (normaalit venttiilit niinkuin renkaissakin),tai tietysti vaihtaa jouset/jäykistää jousia pidemmällä jousen päällys holkilla.
Takana on jonkinlainen säätö myös jousen esijännitykselle.

_________________
Foorumin "sekakäyttäjä"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki KLE 500
ViestiLähetetty: La Tammi 08, 2011 11:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 11:00 pm
Viestit: 313
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: Varadero
Ja laita sitä painetta varovasti käsipumpulla. Muistaakseni tuossakin keulassa pitäis olla ihan vaan normaali ilmanpaine eli nuo venttiilit on ylipaineen löysäämistä varten, mutta ainaskin ite aikoinaan huomasin että ihan kevyt ylipaine käsipumpulla nostaa ja jäykistää keulaa hieman. Paransi vähän jossain tilanteessa ajettavuutta kun tuo KELE on aina raskaskeulainen muutenkin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com