Kawasaki KLE 500
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Katselimpa joutessani miten ovat ilmansuodatinasiat KLE:n kanssa. Kovin on vissiin kehnoa jos vakiopuhdistimen tilalle jotain muuta tahtoo. Vai onko porukka jostain saanut parempia ja pestäviä filttereitä?
Katselin saksanmaalta ja motoparts.de:ltä löytyisi DNA:n filtteriä tuohon. Sen verta tiedustelin, että tulee kyllä härmään ja kuluja tulee parisen kymppiä. Onko porukalla intoa tilata noita kenties useampia samalla kertaa? Jonkinlaisen korkkarisaksan omaavana voisin vaikka hoitaa kimppatilauksen jos jokunen haluaa lähteä mukaan? Tosiaan itse filtteri oli hitusen yli 52e. Ilmoitelkaahan.
Katselin saksanmaalta ja motoparts.de:ltä löytyisi DNA:n filtteriä tuohon. Sen verta tiedustelin, että tulee kyllä härmään ja kuluja tulee parisen kymppiä. Onko porukalla intoa tilata noita kenties useampia samalla kertaa? Jonkinlaisen korkkarisaksan omaavana voisin vaikka hoitaa kimppatilauksen jos jokunen haluaa lähteä mukaan? Tosiaan itse filtteri oli hitusen yli 52e. Ilmoitelkaahan.
Neljä vaihdetta riittää.
- Stobe
- Viestit: 450
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
- Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Alkuperäinen ilmansuodatin on pestävä ja ilmeisesti siksi ei esiinny kovinkaan monessa tarvikeluttelossa. Edelliseen KLE:hen vaihdoin tuon kertaalleen, kun tuli Polon nettikaupassa muiden tavaroiden mukana alle kahdella kympillä. Ainakin Stormin -04 vuoden luettelossa on hintana 41 euroa(K&N 66 euroa). Näemmä GPX750R:ssä sama filtteri muuten.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Jotain ny muistin ristiin kun muistelin ettei tuo ollut pestävä. Vähän kyllä tuota ihmettelin kun oli sellainen superlonisukka kyseessä. Enivei, mitä olen muutaman penkkilapun löytänyt, niin lähes koko kierroslukualueelle on saatu noin 5-6hv lisää filtterin vaihdolla, että ainakin itseä kiinnostaa kokeilla
Juu, gpx 600:ssa ja 750:ssa on sama filtteri, mutta k&n ei tee enää noihin mihinkään. Toisaalta järjen mukaan filtterin ei pitäisi olla ahdistava tekijä. Tosin kyse voi olla filtteristä ja kotelosta.
Juu, gpx 600:ssa ja 750:ssa on sama filtteri, mutta k&n ei tee enää noihin mihinkään. Toisaalta järjen mukaan filtterin ei pitäisi olla ahdistava tekijä. Tosin kyse voi olla filtteristä ja kotelosta.
Neljä vaihdetta riittää.
Vaihdoin omaan 15-piikkisen eturattaan, eli siis pykälän alkuperäistä pienemmän. Samoilla kierroksilla vauhti putosi noin 10 km/h, paha sanoa tarkkaan kun renkaatkin vaihtui. Kuitenkin suosittelisin kaikille tuota temppua, hupikerroin nousi huimasti. Kulutusta kun seurailin, niin parin sadan kilometrin jälkeen, josta nelisenkymmentä oli nopeaa soratieräppäilyä ja loput tasaista noin 100 km/h matka-ajoa, sain tankkiin mahtumaan inan vajaa 9 litraa. Ei paha
Neljä vaihdetta riittää.
Pientä moddingia. Tein reikäjuusto-mallisen putsarikotelon avarretulla etureiälläkin. Filtteri tulee vakiona noin kahden millin päähän takaseinästä. Elikkäs eipä ihme että on vähän ahtaan tuntuinen kun hengittää ehkä kolmasosalla tuon filtterin pinta-alasta. Loppui keskikierrosten röpeltelyt tuohon modaukseen. Ilmeisesti dynojetin neula antaa sen verta rikkaamman seoksen keskikierroksille, että haluaapi lisää happea. Lisäksi jäi pois sellainen metalliverkko putsarikotelosta ja laittelin muutaman ilmanohjaimen koneen ja kaasareiden väliin.
Pari räpsyä: kliks, kliks ja kliks.
Pari räpsyä: kliks, kliks ja kliks.
Neljä vaihdetta riittää.
Allekirjoitan kanssa pari kommentit, eli tkc80 mahtuu kauniisti rullaamaan ja muutenkin ihan ok pallukka..
Eturatas kandee kyllä vaihtaa piikkiä pienempää, juurikin tein päinvastaisen liikkeen (laitoin vakiot) niin asfalttiajoissa ihan jees, mutta metsässä hieman tylsempi.
Tuota ilmanputsaria en ole vielä modannut, tuon torvenpoistamista voisi kokeillla..
Ja kuten tuossa aiemmin mainittiin, Produro kyllä pitää ainakin itsellä aika reipasta ääntä, mutta ilmeisesti hyväksytty malli olisi ollut hiljaisempi...tosin oli jonkun verran tyyriimpikin..
Esa
Eturatas kandee kyllä vaihtaa piikkiä pienempää, juurikin tein päinvastaisen liikkeen (laitoin vakiot) niin asfalttiajoissa ihan jees, mutta metsässä hieman tylsempi.
Tuota ilmanputsaria en ole vielä modannut, tuon torvenpoistamista voisi kokeillla..
Ja kuten tuossa aiemmin mainittiin, Produro kyllä pitää ainakin itsellä aika reipasta ääntä, mutta ilmeisesti hyväksytty malli olisi ollut hiljaisempi...tosin oli jonkun verran tyyriimpikin..
Esa
- Stobe
- Viestit: 450
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
- Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Onkos noista nykyään eri mallejakin? Oisko sun pyörässä sitten kovempi ääni kuin mulla, ei huomannut toissa lauantain surauttelulla verrata...ehorko kirjoitti: Ja kuten tuossa aiemmin mainittiin, Produro kyllä pitää ainakin itsellä aika reipasta ääntä, mutta ilmeisesti hyväksytty malli olisi ollut hiljaisempi...tosin oli jonkun verran tyyriimpikin..
Esa
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Jepulis, on noita toi Sport ja Hyväksytty..tuolta tuon hommasinkin, tosin hinta oli kyllä edullisempi vuosi takaperin.
http://www.pr-powercontrol.fi/shop/prod ... php?p=5222
Esa
http://www.pr-powercontrol.fi/shop/prod ... php?p=5222
Esa
Re: Kawasaki KLE 500
Mo !
Tuli ittellekin sama projekti eteen, tuota etulokari vois hieman nostaa, ei oikeen toiminut tuolla "Sänkirossissa"...tai noh, mikäli tykkää ajella pellolla eturengas lukossa niin...
Olis tietenkin voinut ottaa mallia oikeista kuskeista ja keulia, mutta ei sekään tuntunut toimivalta ratkaisulta..
saitko kehiteltyä tuohon jonkinlaisen siistin ratkaisun ?
Itse ajattelin rakennella jonkinlaiset "korotinpalat" siten, että saisin tuota alkuperäistä lokari nostettua about 5-10 cm, sekin vois ajaa asian ?
Esa
Tuli ittellekin sama projekti eteen, tuota etulokari vois hieman nostaa, ei oikeen toiminut tuolla "Sänkirossissa"...tai noh, mikäli tykkää ajella pellolla eturengas lukossa niin...
Olis tietenkin voinut ottaa mallia oikeista kuskeista ja keulia, mutta ei sekään tuntunut toimivalta ratkaisulta..
saitko kehiteltyä tuohon jonkinlaisen siistin ratkaisun ?
Itse ajattelin rakennella jonkinlaiset "korotinpalat" siten, että saisin tuota alkuperäistä lokari nostettua about 5-10 cm, sekin vois ajaa asian ?
Esa
Re: Kawasaki KLE 500
En. Pyörä meni myyntiin ja katukone tuli tilalle. Näin jossain suoraan alakolmioon kiinnitetyn lokasuojan. Kiinnitysratkaisuna se lienee yksinkertaisin ja ajanee asiansa.ehorko kirjoitti: saitko kehiteltyä tuohon jonkinlaisen siistin ratkaisun ?
Re: Kawasaki KLE 500
Oliko tässä -95 mallisessa iskareissa minkämoisia säätöjä? Kun tuota painoa on joulun jäliltä jo yli 100kg ja tuollanen on alkanu kakkospyröräksi houkuttaa. Sillä kävis just ne sorasurauttelut, mihin tulee aina välistä himo. Muuten mentäis katupyörällä.
Maailman paras perustelu olla tekemättä mitään:
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
Re: Kawasaki KLE 500
Eteen voi lisätä painetta (normaalit venttiilit niinkuin renkaissakin),tai tietysti vaihtaa jouset/jäykistää jousia pidemmällä jousen päällys holkilla.
Takana on jonkinlainen säätö myös jousen esijännitykselle.
Takana on jonkinlainen säätö myös jousen esijännitykselle.
Foorumin "sekakäyttäjä"
Re: Kawasaki KLE 500
Ja laita sitä painetta varovasti käsipumpulla. Muistaakseni tuossakin keulassa pitäis olla ihan vaan normaali ilmanpaine eli nuo venttiilit on ylipaineen löysäämistä varten, mutta ainaskin ite aikoinaan huomasin että ihan kevyt ylipaine käsipumpulla nostaa ja jäykistää keulaa hieman. Paransi vähän jossain tilanteessa ajettavuutta kun tuo KELE on aina raskaskeulainen muutenkin.