Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Syys 21, 2019 1:20 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 19, 2008 9:11 pm 

Liittynyt: La Joulu 30, 2006 1:18 pm
Viestit: 263
Paikkakunta: Parkano
Pyörä: XL1000V
www.louis.de ja sieltä bike-datenbank. Näyttää samoja arvoja molemmille malleille, eli nuo 0.13-0.18 ja 0.18-0.23.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 19, 2008 9:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Viestit: 477
Paikkakunta: Masku
Pyörä: R1100GS
Tuollahan ne näkyy mukavasti.
Kiitos!

Muokkausta:
Kaasarin suuttimien koko vielä kiinnostaisi tuossa gpz:n kaksi pyttysessä versiossa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 19, 2008 10:16 pm 

Liittynyt: La Joulu 30, 2006 1:18 pm
Viestit: 263
Paikkakunta: Parkano
Pyörä: XL1000V
Vilkaisin äkkiä jenkkilästä jotain Kawan osia myyvän liikkeen räjäytyskuvia, sikäläisessä 2000 mallin Ninja 500ex, joka on lienee sama kuin GPZ500 oli kaasuttimen pääsuuttimia lajitelma 125-135 välillä, kahden tai kolmen hyppäyksillä. Luultavasti siihen väliin ne eurooppaversiossakin asettuvat.

http://www.bikebandit.com/houseofmotorc ... 00/o/m4039


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 15, 2008 12:28 am 

Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Viestit: 499
Pyörä: 950 Adve
Minkälaisia kilometrimääriä nuo KLE:n koneet kestävät ilman suurempia pajoituksia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 15, 2008 8:39 am 

Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 6:56 am
Viestit: 364
Paikkakunta: Yli-ii
Onhan noita yli 100 000tkm ajettuja liikenteessä...
Mahtaa tuo kawan kone kaikkine sivuäänineen olla koko pyörän paras osa..
Sama mottihan on tosi monessa kawassa customista matkaenskaan,
ja on ollut tuotannossa muuttumattomana ~18vuotta.
(korjatkaa jos ja kun olen väärässä) Eli ei se ihan susi voi olla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 18, 2008 9:52 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 502
Pyörä: KLE, 250 EXC
Laitellaampas vähän omia ajatuksia kun moisella on nyt tullut tuhannen kilometriä rullailtua. Mukava vekotin on ja omiin ajeluihin tuntuu melkoisen hyvältä kompromissilta. Tokihan tuo voisi isoille teille olla vähän isompi, tukevampi ja alavääntöisempi, toisaalta pienemmille teille tuo saisi olla pienempi ja kevyempi :lol:

Takajousitus tuossa kaipaisi parannusta ja ehkä muutaman sentin korotuskin voisi olla paikallaan. Olen reilu 180 pitkä ja myös jalkatappien laskeminen on käynyt mielessä, kuten myös "oikean" malliset tapitkin.

Pakoputkiasia on tullut ilmi jo useaan otteeseen ja kyllähän tuo vakioputki on melkoisen kauhea esitys. Satuin muuten löytämään ihan mielenkiintoisen sivunkin jossa asiasta ollaan yhtä mieltä. Laserin putkella näyttäisi olevan vain minimoitu haitat, eli muutettu alkuperäisen lähes T:n muotoinen kollektori yhdellä 90 mutkalla siedettäväksi. Lopputulos taitaa olla vain vähemmän huono kun orkkis. Arrowin putki taas näyttää jo fiksummalta, mutta putkien reitityksestä en saa selvää. Onko jollain moista kiinni ja laittaisi muutaman kuvan? Hitusen vain kun tutkin, niin kovin on ahdasta tuolla pohjapanssarin ja koneen välissä. Ennästään nihkeää maavaraa kun ei kannata enää lisää hukata.

Vähän laskeskelin ja totesin, että 38mm huonekaluputki sopisi mainiosti tähänkin sovellukseen ja puolen metrin mittaisena virittyisi noin 8 krpm ja maltillisempana 570 mm mitassa tuhannen kierrosta alemmas. Laskuissa käytin pakoventtiilin avautumisennakkona 38 astetta ja oletusta että kannessa kanavaa on noin 75 mm. Ei puuttuisi enää kun hyvä reititysidea. Ideana oli ehkäpä vetää vasemman puoleisen pytyn putki nykyistä oikean reittiä ja oikea tuoda panssarin ulkopuolella koneen vierestä. Noin voisi pituudet saada kivasti samoiksi. Onko hieman leventyneestä mahasta haittaa pahasti? Kun ei tuo ny ihan spooripyörä ole muutenkaan :roll:

Tai sitten jättää kollektorin koneen etupuolelle jolloin putkille saa vielä mittaa sen verta, että resonanssi nousisi jonnekkin 9,5 krpm hujakoille :twisted: Ehkei luonne sopisi oikein endurolle enää tuon jälkeen :roll:

Miksi näitä mietin? Mulla kun on tuo gpz:n kone ja se potee selvää ahdistusta 9 krpm huitteilla kun sen pitäisi iloisesti kiertää 11 asti. Ja kun noiden pakosarjojen kanssa olen vähän pelaillut, niin luontevan oloinen toimintatapa...

Jos tosiaan jollain olisi parempia kuvia arrowin sarjasta ja näkemystä haittaako 40 mm leveämpi mahan alus kauheasti ja missä tilanteissa?

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 18, 2008 11:41 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Viestit: 453
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
Mulla on vain Laserin putkista kokemuksia. Aika tiukalle tuo mitoitus menee, jos putken osaset eivät ole aivan 100 % pohjassa(esim. saippuvedellä asennettu) niin ottaa kyllä pohjapanssariin kiinni. Ensimmäisellä KLE:lläni ajelin paljon ilman panssaria, mikä on maantiekäytössä ihan ok.

_________________
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 20, 2008 10:33 pm 

Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 7:41 pm
Viestit: 14
Paikkakunta: roi
miten se laser vaikuttaa koneeseen tehoalue?onko minkälaisia kokemuksia.vaihdoin omaani viimekesänä bitubon takaiskarin paras ostos vähään aikaan .

_________________
kypärä päähän ja menoks


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 21, 2008 11:42 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Viestit: 453
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
jp10 kirjoitti:
miten se laser vaikuttaa koneeseen tehoalue?onko minkälaisia kokemuksia.vaihdoin omaani viimekesänä bitubon takaiskarin paras ostos vähään aikaan .


Keskialueella vääntö paranee ja kuollut kohta poistuu 4-5 tonnin välistä. Persydyno väittää tehokkaamaksi läpi rekisterin. Riippuu myös kaasarin säädöistä paljon. Dynojetin suutinsarja tai ainakin isommat pääsuuttimet kannattaa laittaa. Vakiosäädöilläkin voi ajaa, mutta jää vähän laihalle.

Tässä ketjussa lisää aiheesta, mulla on edelleen samat säädöt eli 120 suuttimet(Hondan orggis), pyörä vain on vaihtunut:

http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=2664

_________________
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2008 5:57 am 

Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 6:56 am
Viestit: 364
Paikkakunta: Yli-ii
Pitäisikö tuossa laserin putkessa olla villat sisällä? oma kuulostaa ihan ontolta ja käyntiääni metallisen papattava. Ei viittis turhaan purkaa jos sinne ei villoja saakkaan :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2008 3:18 pm 

Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Viestit: 499
Pyörä: 950 Adve
Onko jollakin ollut TKC80:t alla? Katselin tuota etulokasuojaa ja näytti kovin ahtaalta nappularenkaalle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2008 3:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Viestit: 477
Paikkakunta: Masku
Pyörä: R1100GS
Minulla oli ja mahtuu hyvin, ei ongelmaa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 26, 2008 5:55 pm 

Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 7:41 pm
Viestit: 14
Paikkakunta: roi
mulla on kummassakin päässä tkc.eet sopii se sinne eteen vaikka ahtaalta näyttää

_________________
kypärä päähän ja menoks


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 26, 2008 9:45 pm 

Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 10:31 am
Viestit: 70
Paikkakunta: Sjk
Pyörä: 530 EXC Six Days
Mä kans vahvistan edelliset.
Mulla molemmissa päissä tkc:t ja just kävin sellaisen reilun 120 km lenkin heittääs sekalaisessa mutavellissä ja irtosoralla. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 9:30 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 502
Pyörä: KLE, 250 EXC
Mistäköhän tuon 38 -asteen pakoennakon oikein olin katsovinani :? KLE:lle löysin 52 -astetta ja gpz:lle 70. Noh, eipä tuo paljoa vaikuta kun fyysiset mitat määrää aika tarkkaan tuon putkien pituuden. Taitaa olla ainoa järkevä reitti toinen panssarin ulkopuolelta ja toinen sisältä. Eli jonnekkin 7 krpm huitteille mennee. Panssarista en tahdo luopua kun sitä on jo nytkin saanut oikoa välillä ja rutussa se on taas :lol:

Tosin jonkin aikaa kestää ennenkuin ehtii alkaa värkkäillä. Putkipokkarin ääreen pääsee vasta kuun loppupuolella :(

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com