Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Syys 17, 2019 5:51 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2005 7:31 pm 

Liittynyt: La Touko 14, 2005 12:37 pm
Viestit: 5
Mika kirjoitti:
Ja tehoputkea odotellessa, aja aina tulpat korvissa niin ei tunnu niin pahalta :P Niin minäkin teen.


Noin täytyy tehdä :D

Täytyy varulta käyttää venasäädössä ku ei oo huoltohistoriasta
tietoo...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2005 7:31 pm 

Liittynyt: Su Touko 08, 2005 5:53 pm
Viestit: 35
Paikkakunta: Pohojammaa
Pyörä: Suzuki Vstrom DL1000
Minusta noi äänet on varsin nätit kun vertaa 30v. vanhaan ilmajäähdytteiseen 2t. mopottimeen. Eli en ole ensimäisenä ostamassa "tehoputkea".

Ainoa mikä häiritsee on vaeltava ja epätasainen tyhjäkäynti, auttaiskohan kaasareiden synkkaus asiaan?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 28, 2005 9:43 pm 

Liittynyt: Su Touko 08, 2005 5:53 pm
Viestit: 35
Paikkakunta: Pohojammaa
Pyörä: Suzuki Vstrom DL1000
Kävin kysymässä Kawan jälleenmyyjältä originaalia huolto/korjauskirjaa ja semmoinen kuulemma löytyy, ainakin kompuuterilla myyjä sanoi semmoisen olevan... joten pistin tilauksen vetämään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 02, 2005 11:39 am 

Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 3:35 pm
Viestit: 2
Paikkakunta: Helsinki
Omassa 93 mallissa on ainakin perinteinen ruuvisäätö ilman hankalia paloja. Säätö itsessään on kohtuullisen helppo homma kunhan on vain riittävän tarkkana.

Pyörästä täytyy tietenkin purkaa kaikki katteet etukatetta lukuunottamatta, tankki, satula, irroittaa kaasuvaijerit, vedet pois...

Olen tehnyt homman jo neljä-viisi kertaa vuosien kuluessa, itseasiassa pyörä on parhaillaan levällään tallissa, säätöä odottaen. Samalla kannattaa tarkistaa nokkaketjun kireys ottamalla kannessa oleva ketjunohjain pois ja kokeilemalla tiukkuutta ihan heiluttelemalla ketjua, vähän saakin heilua, noin millin, kohtuullisella voimalla. Yhteensä aikaa menee noin pari tuntia.

Minulta kyllä löytyy korjausopas josta voin tarpeen vaatiessa skannata joitakin sivuja.

_________________
Ei riemulla rajaa kun metsässä ajaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 02, 2005 11:48 am 

Liittynyt: La Touko 14, 2005 12:37 pm
Viestit: 5
Joo ruuvisäätö myös -92.

Tuntuu vaan et nakuttaa vielä enemmän säädön jälkeen.

Huollossa sanovat et tarvis vaihtaa nokkaketjunkiristäjä
jossain vaiheessa.

Onkos se vaan irrottaa ja lykätä uus tilalle.

Sumekolla tais olla 138e :evil:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 02, 2005 2:39 pm 

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 11:32 am
Viestit: 100
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: R100GS,SXF250
Kiristäjän vaihto on parin minuutin homma. Mulla on uusi kiristäjä jos 45 euroa ei ole liikaa pyydetty.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 02, 2005 2:40 pm 

Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 3:35 pm
Viestit: 2
Paikkakunta: Helsinki
Ei välttämättä tarvitse heti uusia. Seuraavan olen kuullut kawasakihuoltoja tekevältä henkilöltä:

Jos kiristin on ns. räikkätyyppiä (sivuilla 2 x 10mm pultit ja keskellä 12mm) niin ensiavuksi voi kokeilla irroittaa koko hoidon ja irroittamalla keskimutterin väistäen ulospompsahtavaa jousta (ei kuitenkaan kannata hukata yhtään osaa!). Sitten jousen paksuisesta tangosta, vaikka ruuvista tehden, tappi räikkäosan reikään jousen alle. Kasataan kiristin ja tehdään pakolliset kylmätestaukset että kiristimen tappi liikkuu kevyesti.
Taas irroitetaan keskimutteri (eikä taaskaan hävitetä osia), asennetaan runkopuoli takaisin pyörään, muistaen tiivisteen uusiminen tai tiivisteliiman käyttö. Huomioitava että kiristin on oltava sisäasennossa! Työnnetään vaikka sopivalla ruuvimeisselillä voimakkaasti niin että räikkä liikkuu (kuuluu naksuva ääni jota ollaan ihmetelty jo aiemmin testausvaiheessa). Voimaa saa käyttää tässä vaiheessa aika kohtuullisesti. Sitten vain jousi ja keskimutteri takaisin ja moottorin koekäyttö.

Jos ääni on pahempi kuin ennen tai tapahtuu muuta odottamatonta niin kiristysyritys on epäonnistunut.
Vaihtoehdot:
1. koetetaan painaa kiristintä vielä hieman kireämmälle ruuvimeisselillä tai
2. Tullaan minun oveni taakse pesäpallomailan kera...

En tietenkään ota vastuuta tästä operaatiosta!

_________________
Ei riemulla rajaa kun metsässä ajaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 02, 2005 2:42 pm 

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 11:32 am
Viestit: 100
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: R100GS,SXF250
Totta,tuolla toimenpiteellä ongelma poistuu noin viikoksi ja sen jälkeen voi ostaa sen uuden kiristäjän joka olis kannattanu vaihtaa heti aluksi niin olisi selvinny yhdellä remontilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2005 10:48 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Viestit: 453
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
Tämä ei ole maksettu mainos, mutta KLE:stä kiinnostuneille tiedoksi, että KX-Centerillä olisi myynnissä aika asiallinen lajityypin edustaja. Vuosimalli on -96, varusteina Laserin putki, korkea sekä matala pleksi ja takalaukku. Sellainen tuntuma on, että tätä olisi kaupiteltu keväällä yksityisilläkin markkinoilla, voipa olla vaikka jonkun palstalaisen ex-pyörä(kuulemma pitkään samalla omistajalla ollut).

Oli pakko käydä kuikuilemassa, juuri noiden varusteiden takia(tai no plexiä en niin näe tarpeelliseksi, mutta sehän on jo noissä uudemmissa vakionakin). Hintakin oli mielestäni kohtuullinen, toki hyvitys omasta jäisi myös melko alhaiseksi. Kulutusosiltaan tuo oli melko vastaavassa kunnossa kuin omani eli ainakin tämän kesän ajaisi kettingeillä ja jarrupaloille. Renkaat menisivät molemmissa ehkä vaihtoon riippuen ajomääristä. Omassani on kilometrejä tällä hetkellä 2 tkm vähemmän kuin tässä myyntipyörässä. Tokihan saisi uudemman mallin. Putki, pleksi ja takalaukku maksaisivat reilusti yli puolet välirahan määrästä. Vaikeita kysymyksiä, pyöränvaihto-kuume ei ole tainnut vielä puraista, kun tämmöisiä mietin....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 29, 2006 3:40 pm 

Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Viestit: 1320
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: polkupyörä
Osu tollanen myynti-ilmo silmään:

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?s=f645dfc91035fd3cc29d7cb696278adf;act=ST;f=55;t=51670;

Eli joku kauppaa GPZ500S:n konetta, eikös toi mee "heittämällä" KLE:hen ja tarjoo hiukan lisää tehoa?

Edit: ei taida olla vaan ihan "pulttaa kiinni" -kunnossa tuo kone mut hintaakaan ei oo ku 300e


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 29, 2006 3:53 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Viestit: 453
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
Tuo on ollut pitkään myynnissä. Saattaapi olla, että olen samasta joskus soitellutkin.

Tuon puuttuvan vauhtipyörän saa tilattua Klasmolta ja se nostaa koneen hintaa toisen mokoman. Hmm. toisaalta houkuttaisi tuo ostaa tuo kone vara/viritysosiksi... Meilläkun on kaksi samaa perusmottia käyttävää pyörää.

Nokka-akselithan tuossa sen suurimman tehoeron tekevät verrattuna KLE/ER/EN -koneisiin. Myöskin kaasareissa(tai ainakin niiden mallimerkinnöissä) ja pakoputkistoissa on eroja eri versioiden välillä. Tuohon GPZ:aan saa muuten maailmalta vielä viritysnokkiakin...

_________________
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Kawasaki Kle
ViestiLähetetty: To Heinä 20, 2006 5:54 pm 
Avatar

Liittynyt: To Heinä 13, 2006 1:15 am
Viestit: 3
Paikkakunta: Ii
itekki ostin vasta kle:n ja ei voi moittia... onkohan kyseisessä mallissa joitain tyyppivikoja? siis semmosia mihin kannattais kiinnittää erityistä huomiota? vm oli -96. kuin kauan suunnilleen ajelee tuolla koneella jos huoltaa aina ajoissa? muutamat tyypit meinas että ei siitä oo matkapyöräksi!! no ne oli kyykkypyörätyyppejä... mutta niin vaan ajelin niitten kans satoja kilsoja eikä mikään paikka puutunut!! pojat suunnilleen 100km välein joutui pitään jaloittelu taukoja!!! ja ite vielä pystyy tälläsellä pyörällä meneen sieltäkin mihin tie loppuu :lol: vai onkos teillä mielipiteitä tästä pyörästä? ja sitten vielä yks juttu! onkos täällä paljon oulunseudulla asuvia? ois lysti käydä ajeleen jossain jos ois jonkunlainen porukka!! ei innosta kyykkyjätkien kans kaupungilla pyöriä! :x


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 20, 2006 6:25 pm 

Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 9:41 pm
Viestit: 113
Paikkakunta: Suur-Hämeenlinna
Pyörä: KLE500
Tuolta löytyy tyyppivioista ja vähän muustakin: http://www.matkaendurot.net/wiki/index. ... ki_KLE_500
Ostin viime syksynä kle:n ja on kyllä tyytyväinen pyörään. Meikäläiselle pyörä tuntuisi olevan todella hyvä kompromissi kun joudun välillä ajamaan pikiteitäkin ja toisinaan myös matkustajan kanssa. Työmatkoja on tullut aika paljon ajeltua, vaihtoehtona on 40 minuuttia moottoritietä autolla tai tunti sorateitä pyörällä :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki Kle
ViestiLähetetty: To Heinä 20, 2006 7:20 pm 

Liittynyt: La Kesä 24, 2006 6:06 pm
Viestit: 6
Paikkakunta: Oulu
Jani80 kirjoitti:
ja sitten vielä yks juttu! onkos täällä paljon oulunseudulla asuvia? ois lysti käydä ajeleen jossain jos ois jonkunlainen porukka!! ei innosta kyykkyjätkien kans kaupungilla pyöriä! :x

Aika paljon täällä näyttäis olevan porukkaa Oulun ympäristöstä. Miten lie porukalla ajamisen laita, tuolla Kokoontumiset -osiossa ei vähään aikaan ole ollut elämää Oulun seudun ketjuissa? Mielellään lähtisin soraa lennättämään, jos löytyy ajokavereita. Kovin tuttuja ei vielä nää lähiseudun pätkät ole, kun mopo on ollut alla vasta kaks päivää :D

-W-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 19, 2008 8:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Viestit: 477
Paikkakunta: Masku
Pyörä: R1100GS
Olisiko tietoa venttiilin välyksistä vm.2000 KLE ja GPZ:n välillä?
2004 Vuoden huoltomanuaali KLE:lle antaa välyksiksi kun kone kylmä:
IMU 0.13-0.18 mm
PAKO 0.18-0.23 mm

Minulla kun on nyt KLE:ssä 2000 vuotisen GPZ:n kone ja ajattelin venttiilien välykset tarkistaa/säätää.

Mistäköhän näitä voisi ruveta etsimään?
Onko muuten tietoa mistä esim. huollot katsovat säätöarvoja?
Olisikohan olemassa joku ohjelma josta löytyisi arvot useaan pyörään?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com