Kawasaki KLE 500
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kawasaki KLE 500
Hei. Itselle tuli hommattua tuollainen kle vm. 92 Joensuun Konejönneiltä. Ootteloo vielä kevättä heillä talvisäilössä. Eihän oo kenenkään tänne rekisteröityneen entinen
Re: Kawasaki KLE 500
Suattaapi ollakkin.hannu8619 kirjoitti:Hei. Itselle tuli hommattua tuollainen kle vm. 92 Joensuun Konejönneiltä. Ootteloo vielä kevättä heillä talvisäilössä. Eihän oo kenenkään tänne rekisteröityneen entinen
Edit: Mulla on vielä tallessa siihen se originelli etulokari jos sen tartteet. Eikä maksa mitään
Viimeksi muokannut Pastori, Ti Tammi 11, 2011 6:47 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Kawasaki KLE 500
Kilometrejähän tuolla jo ihan kiitettävästi takana onkin: melekein sata tonnia mut nätistihän tuo tuntui käyvän ja huollettukin kai oli hiljattain. Viime syksynä vasta kortin ajoin ja on eka "iso" pyörä. Vähän hankala aika ostaa pärrä kun ei oikeen koeajoille päässy mut innolla kevättä odotellaan Löytyyköhän keltään tai olisko linkkiä mistä tämmösen pyörän manuaalin löytäis, googlettelemalla löysin lontoonkielisen uudemman mallin manuaalin vaan, vaikka aikalailla samanlainen tekniikka taitaa tässä vanhemmassakin olla?x-mean kirjoitti:Vahva pyörä,kestää hyvin kilometrejä
Re: Kawasaki KLE 500
Kyllä sen pitäs olla ihan tikissään, joten älä suotta murehi, vaikka onkin paljon ajettu Nokkaketju+kiristin sun muuta siihen viime kesänä vaihettiin. Sieltä jönneiltä pitäs löytyä ne huoltokuitit. On muuten hemmetin hyvä pyörä ajaa
Jos en ois näin persaukinen, niin oisin kyllä pitäny sen toisena pyöränä
Jos en ois näin persaukinen, niin oisin kyllä pitäny sen toisena pyöränä
Re: Kawasaki KLE 500
Ai, mukava kuulla Joo kuitit löytyi sieltä. Oliko pyörä pitkään sulla?Pastori kirjoitti:Kyllä sen pitäs olla ihan tikissään, joten älä suotta murehi, vaikka onkin paljon ajettu Nokkaketju+kiristin sun muuta siihen viime kesänä vaihettiin. Sieltä jönneiltä pitäs löytyä ne huoltokuitit. On muuten hemmetin hyvä pyörä ajaa
Jos en ois näin persaukinen, niin oisin kyllä pitäny sen toisena pyöränä
Re: Kawasaki KLE 500
Juu voishan sen lokarinki ottaa talteen, laitteles vaikka yv tai mailia jotta mistäpäin/milloin tuon voisi hakeaPastori kirjoitti:Suattaapi ollakkin.hannu8619 kirjoitti:Hei. Itselle tuli hommattua tuollainen kle vm. 92 Joensuun Konejönneiltä. Ootteloo vielä kevättä heillä talvisäilössä. Eihän oo kenenkään tänne rekisteröityneen entinen
Edit: Mulla on vielä tallessa siihen se originelli etulokari jos sen tartteet. Eikä maksa mitään
Re: Kawasaki KLE 500
Löytyisikö kokeneemmilta arvausta miten kannattaisi lähteä lähestymään seuraavanlaista ongelmakaksikkoa (vai onko nämä ominaisuuksia?):
1. Kun starttailen tuon minun KLE:n ja lyhyen käynnissäpidon jälkeen (Kylmä kone) ykkösen päälle polkaistessa pyörä hypähtää. Lämpimällä koneella tuntuu tekevän tuota vähemmän.
2. Liikkeellä ollessa jos pysähtyy (esim. valoihin) ja unohtaa liikkeellä ollessa polkea ykkösen päälle, niin vaihteet eivät enää tahdo vaihtua pienemmälle poljinta painamalla. Polkimen saattaa saada ottamaan, liikuttelemalla pyörää hieman eteen tai taakse.
Onko pyörästä vaihteet korkkaamassa? Säädöt tai asetukset jotenkin väärin? Jotain aivan muuta?
Pyöränä siis otsikon mukaninen Kawasaki KLE-500 vuosimallia 2004.
1. Kun starttailen tuon minun KLE:n ja lyhyen käynnissäpidon jälkeen (Kylmä kone) ykkösen päälle polkaistessa pyörä hypähtää. Lämpimällä koneella tuntuu tekevän tuota vähemmän.
2. Liikkeellä ollessa jos pysähtyy (esim. valoihin) ja unohtaa liikkeellä ollessa polkea ykkösen päälle, niin vaihteet eivät enää tahdo vaihtua pienemmälle poljinta painamalla. Polkimen saattaa saada ottamaan, liikuttelemalla pyörää hieman eteen tai taakse.
Onko pyörästä vaihteet korkkaamassa? Säädöt tai asetukset jotenkin väärin? Jotain aivan muuta?
Pyöränä siis otsikon mukaninen Kawasaki KLE-500 vuosimallia 2004.
- Juhana
- Viestit: 2355
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: Kawasaki KLE 500
kuulostaisi,et kytkin ei irrottaisi riittävästi.olisko kahvan reikä kulahtanut,jolloin välitys muuttuu tai kytkin painin kulahtanut? tai sitten kupertunut välilevy kytkinpakassa?
- Stobe
- Viestit: 450
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
- Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kawasaki KLE 500
icedi kirjoitti:Löytyisikö kokeneemmilta arvausta miten kannattaisi lähteä lähestymään seuraavanlaista ongelmakaksikkoa (vai onko nämä ominaisuuksia?):
1. Kun starttailen tuon minun KLE:n ja lyhyen käynnissäpidon jälkeen (Kylmä kone) ykkösen päälle polkaistessa pyörä hypähtää. Lämpimällä koneella tuntuu tekevän tuota vähemmän.
2. Liikkeellä ollessa jos pysähtyy (esim. valoihin) ja unohtaa liikkeellä ollessa polkea ykkösen päälle, niin vaihteet eivät enää tahdo vaihtua pienemmälle poljinta painamalla. Polkimen saattaa saada ottamaan, liikuttelemalla pyörää hieman eteen tai taakse.
Onko pyörästä vaihteet korkkaamassa? Säädöt tai asetukset jotenkin väärin? Jotain aivan muuta?
Pyöränä siis otsikon mukaninen Kawasaki KLE-500 vuosimallia 2004.
1. Ominaisuus, kokeilepa käyttää kylmällä koneella kytkinkahvaa pari kertaa pohjassa samalla hieman "välikaasua" antaen, pitäsi kolahtaa vaihdetta polkaistessa vähemmän. Myöskin öljyt vaikuttavat tähän. Omassa KLE:ssä kolahdus on lähes poissa, kun käytän 15W40 mineraaliöljyjä (esim. Kendall, Mobil Delvac).
2. Mutulla kaikki ajamani moottoripyörät ovat tehneet tuota enemmän tai vähemmän, ainakin olen oppinut valoihin hidastaessa kelaamaan vaihteen vapaalle tai ykköselle.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Re: Kawasaki KLE 500
Nyt kun ajokausi alkaa lähestymään niin alkoi tehdä mieli ryhtyä tuunaamaan kelettä vähän maastokelpoisempaan kuntoon.
Sainkin jo viimekesänä vaihdettua rouheammat renkaat - Heidenau K60 Scoutit. Ongelmaksi muodostui etulokari, joka ottikin sitten kiinni uuteen renkaaseen. Ratkaisin ongelman hankkimalla 2mm rosterista tehdyt, hieman taivutellut pellinpalat, jotka nostavat etulokaria viitisen senttiä. Ratkaisun toimivuus kyllä hieman epäilyttää, sillä syksyllä isompiin töyssyihin ajellessa kuului etuosastolta "klonk" ääni. Ottaakohan nyt etulokari jousen pohjatessa katteeseen kiinni? Jos ottaa, niin voiko asialle (iskunvaimennukselle tahi jousitukselle) tehdä mitään?
Toisena tuunausaiheena olisi kaatumarautojen laittaminen. Luin jostain (tältä foorumilta?) että keleen olisi saatavilla (ainakin) kahden laisia rautoja. Hakemalla en enää keskustelua löytänyt. Netistä löysin ainakin tällaisen rautaversion:
http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... d=41130129
Motoplazalla näyttäsi olevan myytävänä myös jonkinlaiset raudat:
http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet/ta ... atumarauta
Liekköhän sama malli?
Olisikohan kellään kokemusta noista KLE:n kaatumaraudoista, notta millaista ja mistä?
Sainkin jo viimekesänä vaihdettua rouheammat renkaat - Heidenau K60 Scoutit. Ongelmaksi muodostui etulokari, joka ottikin sitten kiinni uuteen renkaaseen. Ratkaisin ongelman hankkimalla 2mm rosterista tehdyt, hieman taivutellut pellinpalat, jotka nostavat etulokaria viitisen senttiä. Ratkaisun toimivuus kyllä hieman epäilyttää, sillä syksyllä isompiin töyssyihin ajellessa kuului etuosastolta "klonk" ääni. Ottaakohan nyt etulokari jousen pohjatessa katteeseen kiinni? Jos ottaa, niin voiko asialle (iskunvaimennukselle tahi jousitukselle) tehdä mitään?
Toisena tuunausaiheena olisi kaatumarautojen laittaminen. Luin jostain (tältä foorumilta?) että keleen olisi saatavilla (ainakin) kahden laisia rautoja. Hakemalla en enää keskustelua löytänyt. Netistä löysin ainakin tällaisen rautaversion:
http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... d=41130129
Motoplazalla näyttäsi olevan myytävänä myös jonkinlaiset raudat:
http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet/ta ... atumarauta
Liekköhän sama malli?
Olisikohan kellään kokemusta noista KLE:n kaatumaraudoista, notta millaista ja mistä?
Re: Kawasaki KLE 500
Hepco&Beckerin kaatumaraudat, tuokohan Tokimoto edelleen maahan.
http://neu.hepco-becker.de/Montageanlei ... 0.0001.pdf
Sw Motechin rautoja Suomen maalta saa RM Heinolta jos ei halua ulkomailta tilata.
http://neu.hepco-becker.de/Montageanlei ... 0.0001.pdf
Sw Motechin rautoja Suomen maalta saa RM Heinolta jos ei halua ulkomailta tilata.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: La Kesä 14, 2008 9:02 am
- Pyörä: DL650
- Paikkakunta: Häme
Re: Kawasaki KLE 500
Kokemusta löytyy noista molemmista yllämainituista rautamalleista.
H&B:n malli on huomattavasti sirompirakenteisempi ja omasta mielestäni parempi.
Nuo SW Motechit vaikeuttaa enemmän mopon purkamista ja pitkällä kuskilla ottaa herkästi koivet kiinni rautoihin.
Itselläni oli etulokarissa tuollainen samanlainen korotusviritys, tosin pellinpalat olivat suorat ja korottivat n. 40mm.
Eikä lokari kyllä mennyt lähellekkään etukatetta isommassakaan töyssyssä.
Etupumpuissahan on ilmaventtiilit, joista pystyy lisäämään pumppuihin painetta. Omassani pidin n. 1 barin painetta, jolloin keula tulee hiukan jäykemmäksi. Noista venttiileistä ja paineista on keskusteltu täällä ennenkin ja löytyy kahta mielipidettä siitä, että saako pumppuihin lisätä ilmaa. Omassa mopossani ei ainakaan ilmennyt ongelmia stefojen kestävyydessä kolmen omistusvuoden aikana.
H&B:n malli on huomattavasti sirompirakenteisempi ja omasta mielestäni parempi.
Nuo SW Motechit vaikeuttaa enemmän mopon purkamista ja pitkällä kuskilla ottaa herkästi koivet kiinni rautoihin.
Itselläni oli etulokarissa tuollainen samanlainen korotusviritys, tosin pellinpalat olivat suorat ja korottivat n. 40mm.
Eikä lokari kyllä mennyt lähellekkään etukatetta isommassakaan töyssyssä.
Etupumpuissahan on ilmaventtiilit, joista pystyy lisäämään pumppuihin painetta. Omassani pidin n. 1 barin painetta, jolloin keula tulee hiukan jäykemmäksi. Noista venttiileistä ja paineista on keskusteltu täällä ennenkin ja löytyy kahta mielipidettä siitä, että saako pumppuihin lisätä ilmaa. Omassa mopossani ei ainakaan ilmennyt ongelmia stefojen kestävyydessä kolmen omistusvuoden aikana.
...karuilla sorateillä kurja joukkomme kun kurvaa... (kummeli)
Re: Kawasaki KLE 500
Ilmojen lämmetessä kaivelin pyörää varastosta ja tutkailin tuota etusen pohjaamista. Jäljet johtavat suoraan sylttytehtaalle, eli etunen pääsee töyssyssä kolahtamaan etukatteeseen. Lueskelin netistä tuosta ilman lisäämisestä jousiin. Ilmeisesti tiivisteet saattavat korkata, mikäli ilmaa lisää. Osalla on etunen kuitenkin kestänyt ihan hyvin, vaikka painetta on ollutkin.
Millaisestahan viasta ja remontista on kyse, mikäli tiivisteet menevät?
Ilmeisesti kompuralla ilmaa laittaessa saa nopeasti tuhoa aikaan. Millaisella vehkeellä sinne kannattaa laitaa ilmaa? Jonkinlainen tarkkuusilmanpainemittari pitää varmaan hankkia.
Mikäli nuo tiivisteet poksahtavat, niin meneekö pyörä välittömästi ajamattomaan kuntoon, eli jääkö pyörä ja ukko korpeen?
Yksi vaihtoehto olisi vaihtaa eteen jäykemmät progressiiviset jouset. Millainenhan homma nuo olisi vaihtaa?
Eli kannattaako ensin pukata painetta sisään, ja sitten kun/jos tiivisteet korkkaa, niin vaihtaa samalla väkevämmät jouset?
Siinäpä tuli taas monta kysymysmerkkiä.
Millaisestahan viasta ja remontista on kyse, mikäli tiivisteet menevät?
Ilmeisesti kompuralla ilmaa laittaessa saa nopeasti tuhoa aikaan. Millaisella vehkeellä sinne kannattaa laitaa ilmaa? Jonkinlainen tarkkuusilmanpainemittari pitää varmaan hankkia.
Mikäli nuo tiivisteet poksahtavat, niin meneekö pyörä välittömästi ajamattomaan kuntoon, eli jääkö pyörä ja ukko korpeen?
Yksi vaihtoehto olisi vaihtaa eteen jäykemmät progressiiviset jouset. Millainenhan homma nuo olisi vaihtaa?
Eli kannattaako ensin pukata painetta sisään, ja sitten kun/jos tiivisteet korkkaa, niin vaihtaa samalla väkevämmät jouset?
Siinäpä tuli taas monta kysymysmerkkiä.
Re: Kawasaki KLE 500
Mullakin kle on ollut...
Ite ainakin ekana laittaisin pidemmät holkit jousten päälle ensiavuksi,muistaakseni Kle:n ohjekirja sanoi,että ilmaventtiilit on vaan tuossa ylimääräisen ilman poistoon,ei niinkään lisäämiseksi,joten en suosittele ilman lisäystä.
Jos ja kun tiivisteet menee,öljyt pakenee yleensä suht hillitysti.Jäähän sinne jouset pompottamaan silti,joten ajaminen onnistuu,vaikkei herkkuva olekkaan.
Tässä muuten on juttua tiivisteen vaihdosta http://www.youtube.com/watch?v=5A0p2OH6 ... re=related
Ite ainakin ekana laittaisin pidemmät holkit jousten päälle ensiavuksi,muistaakseni Kle:n ohjekirja sanoi,että ilmaventtiilit on vaan tuossa ylimääräisen ilman poistoon,ei niinkään lisäämiseksi,joten en suosittele ilman lisäystä.
Jos ja kun tiivisteet menee,öljyt pakenee yleensä suht hillitysti.Jäähän sinne jouset pompottamaan silti,joten ajaminen onnistuu,vaikkei herkkuva olekkaan.
Tässä muuten on juttua tiivisteen vaihdosta http://www.youtube.com/watch?v=5A0p2OH6 ... re=related
Foorumin "sekakäyttäjä"