Kawasaki KLE 500

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Viesti Kirjoittaja THä »

Katselimpa joutessani miten ovat ilmansuodatinasiat KLE:n kanssa. Kovin on vissiin kehnoa jos vakiopuhdistimen tilalle jotain muuta tahtoo. Vai onko porukka jostain saanut parempia ja pestäviä filttereitä?

Katselin saksanmaalta ja motoparts.de:ltä löytyisi DNA:n filtteriä tuohon. Sen verta tiedustelin, että tulee kyllä härmään ja kuluja tulee parisen kymppiä. Onko porukalla intoa tilata noita kenties useampia samalla kertaa? Jonkinlaisen korkkarisaksan omaavana voisin vaikka hoitaa kimppatilauksen jos jokunen haluaa lähteä mukaan? Tosiaan itse filtteri oli hitusen yli 52e. Ilmoitelkaahan.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
Stobe
Viestit: 450
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Alkuperäinen ilmansuodatin on pestävä ja ilmeisesti siksi ei esiinny kovinkaan monessa tarvikeluttelossa. Edelliseen KLE:hen vaihdoin tuon kertaalleen, kun tuli Polon nettikaupassa muiden tavaroiden mukana alle kahdella kympillä. Ainakin Stormin -04 vuoden luettelossa on hintana 41 euroa(K&N 66 euroa). Näemmä GPX750R:ssä sama filtteri muuten.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Viesti Kirjoittaja THä »

Jotain ny muistin ristiin kun muistelin ettei tuo ollut pestävä. Vähän kyllä tuota ihmettelin kun oli sellainen superlonisukka kyseessä. Enivei, mitä olen muutaman penkkilapun löytänyt, niin lähes koko kierroslukualueelle on saatu noin 5-6hv lisää filtterin vaihdolla, että ainakin itseä kiinnostaa kokeilla :roll:

Juu, gpx 600:ssa ja 750:ssa on sama filtteri, mutta k&n ei tee enää noihin mihinkään. Toisaalta järjen mukaan filtterin ei pitäisi olla ahdistava tekijä. Tosin kyse voi olla filtteristä ja kotelosta.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Viesti Kirjoittaja THä »

Vaihdoin omaan 15-piikkisen eturattaan, eli siis pykälän alkuperäistä pienemmän. Samoilla kierroksilla vauhti putosi noin 10 km/h, paha sanoa tarkkaan kun renkaatkin vaihtui. Kuitenkin suosittelisin kaikille tuota temppua, hupikerroin nousi huimasti. Kulutusta kun seurailin, niin parin sadan kilometrin jälkeen, josta nelisenkymmentä oli nopeaa soratieräppäilyä ja loput tasaista noin 100 km/h matka-ajoa, sain tankkiin mahtumaan inan vajaa 9 litraa. Ei paha :wink:
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Viesti Kirjoittaja THä »

Pientä moddingia. Tein reikäjuusto-mallisen putsarikotelon avarretulla etureiälläkin. Filtteri tulee vakiona noin kahden millin päähän takaseinästä. Elikkäs eipä ihme että on vähän ahtaan tuntuinen kun hengittää ehkä kolmasosalla tuon filtterin pinta-alasta. Loppui keskikierrosten röpeltelyt tuohon modaukseen. Ilmeisesti dynojetin neula antaa sen verta rikkaamman seoksen keskikierroksille, että haluaapi lisää happea. Lisäksi jäi pois sellainen metalliverkko putsarikotelosta ja laittelin muutaman ilmanohjaimen koneen ja kaasareiden väliin.

Pari räpsyä: kliks, kliks ja kliks.
Neljä vaihdetta riittää.
jp10
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja jp10 »

ottakaa se kumi pois ilmanputsarista ottaa ilman suoraan ajoviimasta eikä mutkankautta eron kyllä huomaa .170mittari nopeutta .voi vaikuttaa niillä dynojeteillä vielä paremmin .karkeammat renkaat vaan ei ole tehty noin koviin nopeuksiin
kypärä päähän ja menoks
ehorko
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2006 1:54 pm

Viesti Kirjoittaja ehorko »

Allekirjoitan kanssa pari kommentit, eli tkc80 mahtuu kauniisti rullaamaan ja muutenkin ihan ok pallukka..
Eturatas kandee kyllä vaihtaa piikkiä pienempää, juurikin tein päinvastaisen liikkeen (laitoin vakiot) niin asfalttiajoissa ihan jees, mutta metsässä hieman tylsempi.
Tuota ilmanputsaria en ole vielä modannut, tuon torvenpoistamista voisi kokeillla..
Ja kuten tuossa aiemmin mainittiin, Produro kyllä pitää ainakin itsellä aika reipasta ääntä, mutta ilmeisesti hyväksytty malli olisi ollut hiljaisempi...tosin oli jonkun verran tyyriimpikin..

Esa
Avatar
Stobe
Viestit: 450
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Stobe »

ehorko kirjoitti: Ja kuten tuossa aiemmin mainittiin, Produro kyllä pitää ainakin itsellä aika reipasta ääntä, mutta ilmeisesti hyväksytty malli olisi ollut hiljaisempi...tosin oli jonkun verran tyyriimpikin..

Esa
Onkos noista nykyään eri mallejakin? Oisko sun pyörässä sitten kovempi ääni kuin mulla, ei huomannut toissa lauantain surauttelulla verrata...
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
ehorko
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2006 1:54 pm

Viesti Kirjoittaja ehorko »

Jepulis, on noita toi Sport ja Hyväksytty..tuolta tuon hommasinkin, tosin hinta oli kyllä edullisempi vuosi takaperin.

http://www.pr-powercontrol.fi/shop/prod ... php?p=5222

Esa
Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Pitäisi laittaa talveksi uusi etulokasuoja alkuperäistä ylemmäksi. Olisiko jollain jo kokemusta siitä, mikä lokari menee kivuttomimmin ja helpoiten paikalleen?
ehorko
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2006 1:54 pm

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja ehorko »

Mo !

Tuli ittellekin sama projekti eteen, tuota etulokari vois hieman nostaa, ei oikeen toiminut tuolla "Sänkirossissa"...tai noh, mikäli tykkää ajella pellolla eturengas lukossa niin...
Olis tietenkin voinut ottaa mallia oikeista kuskeista ja keulia, mutta ei sekään tuntunut toimivalta ratkaisulta..

saitko kehiteltyä tuohon jonkinlaisen siistin ratkaisun ?

Itse ajattelin rakennella jonkinlaiset "korotinpalat" siten, että saisin tuota alkuperäistä lokari nostettua about 5-10 cm, sekin vois ajaa asian ?

Esa
Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja Torsti »

ehorko kirjoitti: saitko kehiteltyä tuohon jonkinlaisen siistin ratkaisun ?
En. Pyörä meni myyntiin ja katukone tuli tilalle. Näin jossain suoraan alakolmioon kiinnitetyn lokasuojan. Kiinnitysratkaisuna se lienee yksinkertaisin ja ajanee asiansa.
panu..
Viestit: 82
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 9:53 am
Pyörä: Versys
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja panu.. »

Oliko tässä -95 mallisessa iskareissa minkämoisia säätöjä? Kun tuota painoa on joulun jäliltä jo yli 100kg ja tuollanen on alkanu kakkospyröräksi houkuttaa. Sillä kävis just ne sorasurauttelut, mihin tulee aina välistä himo. Muuten mentäis katupyörällä.
Maailman paras perustelu olla tekemättä mitään:
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Eteen voi lisätä painetta (normaalit venttiilit niinkuin renkaissakin),tai tietysti vaihtaa jouset/jäykistää jousia pidemmällä jousen päällys holkilla.
Takana on jonkinlainen säätö myös jousen esijännitykselle.
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
Mika
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 11:00 pm
Pyörä: Varadero
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja Mika »

Ja laita sitä painetta varovasti käsipumpulla. Muistaakseni tuossakin keulassa pitäis olla ihan vaan normaali ilmanpaine eli nuo venttiilit on ylipaineen löysäämistä varten, mutta ainaskin ite aikoinaan huomasin että ihan kevyt ylipaine käsipumpulla nostaa ja jäykistää keulaa hieman. Paransi vähän jossain tilanteessa ajettavuutta kun tuo KELE on aina raskaskeulainen muutenkin.
Vastaa Viestiin