Kawasaki KLE 500

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

TomiKoo kirjoitti:Marko, sivusi ovat tutut, tiedosto kädet.wmv oli suosikkini...

Mutta noi Veijon sivut ei aukea, harmi...

Tomi

Näyttäis siltä että veijon serveri on nurin tai sitten sähikäinen odottelee pistokkeessa virtakytkimen napsauttamista... :D

Lisää videoita tulossa, jahka saan muut hommat hoidettua alta pois.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

" Täytyy messuilla miettiä ilmoittautumista."

Mieti se jo ennen messuja ja mene ilmoittautumaan kurssille oitis messuilla.

Se on ihan aikuistenoikeesti hyvä kurssi tähän hommaan, jotta säilytään hengissä tässäkin harrastuksessa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Happi »

Oli siinä joitain mainittavia kohtia (etupalat puolessa välissä, ketju-rataspaketti uusilla hetken päästä, akku heikossa latauksessa, ei kovin uudet renkaat ja erikoinen öljyn "huohotus" moottorista...), mutta eiköhän niistä selvitä!
Kuvailemasi kulutusosien kunto ja km määrä sotii jotenkin toisiaan vastaan ??
Voi olla, että kateelisena vain kuvittelen.

Happi
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Happi kirjoitti:
Oli siinä joitain mainittavia kohtia (etupalat puolessa välissä, ketju-rataspaketti uusilla hetken päästä, akku heikossa latauksessa, ei kovin uudet renkaat ja erikoinen öljyn "huohotus" moottorista...), mutta eiköhän niistä selvitä!
Kuvailemasi kulutusosien kunto ja km määrä sotii jotenkin toisiaan vastaan ??
Voi olla, että kateelisena vain kuvittelen.

Happi
Hmmm. Mun pyörällä on ajettu tuommoinen 20tkm ja etupalat on noin puolessa välissä, takajarrupalat oon joutunut jo vaihtamaan. Renkaista nyt ei voi oikein vetää johtopäätöstä. Ketjuista ja rattaista on huono sanoa mitään kun ei ole niitä nähnyt, mutta ilman hyvää huoltoa ne kyllä kuluvat. Oisko akku ollut paikallaan talvetkin lataamatta ?
Mitäkäs tarkoitat tuolla erikoisella öljyn huohotuksella ?
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

TomiKoo kirjoitti: Eli oletin öljyn olevan hienoista liikatäyttöä tai jotain vastaavaa. Mielestäni letkun pään olisi tullut olla katteiden sisällä piilossa. Ehkä putken loppuosan suuntautuminen alaspäin vaikutti vuotoon. Selkiskö Marko mistä puhun?? Osaatko kertoa selventävää tietoa mikä letku on kyseessä?
Juu, kyllähän tuo selvensi... Letku tilee ilmakotelosta ja tuon letkun tarkoituksena on että sitä kautta voi helposti tyhjentää kotelosta öljyä / vettä. Jos kaadat pyörän kyljelleen niin sopivissa olosuhteissa tuonne ilmakoteloon saattaa päästä öljyä jonka siis voi nupin irroittamalla kätevästi tyhjentää.

Laitatkos mulle YV:n niin katsotaan jos voitais auttaa tuossa huoltomanuska hommassa :wink:
Avatar
Lake
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:09 am
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Lake »

Mika TA-91 kirjoitti:
Hyvään suuntaan on harrastuksesi menossa :D

Itselläni on 91 Transalp ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen ja käyttö on juuri samaa mitä sinullakin. Mukavuuden halusta olen siihen kuitenkin vaihtanut Wilberssin jousituksen, jolloin etenkin 2-päällä mukavuus parani ja toki myöskin kunnon vauhti rytkytyksessäkin toimii paremmin kuin alkuperäinen. Tosin itse olen kaurapuuron aina kiltisti syönyt ja elopainoa on 110 kg ja pahimmillaan on Juhannusta menty viettämään kaljoineen ja pihveineen, jolloin painoa päällä on ollut luokkaa 250 kg, silloin vanha jousitus kyllä huusi hoosiannaa, mutta toisaalta runko sitten jo joustikin mukavasti apuna...

Onpahan tuolla samalla vehkeellä viime kesänä yksi AllRoadTourikin tehty, joten ei voi sanoa kuin että loistava yleisvekotin.
Ei muuta kuin osta valmiiksi varusteltu vehje tuolta Lakelta pois, kun se ei hyvän päälle ymmärrä vaan siirtyy muovi luoteihin ( 650 V-Strom :wink: )

Katso juttua Laken pyörästä lisää: viewtopic.php?t=240

Terveisin
Ei jumankekka... Heti jos jättää jonkin treadin lukematta niiin johan täällä päätä auotaan... :D

Totta tuo kyllä on, tosin eipä tuossa stromissa ole sen enempää muovia kuin TA:ssakaan :wink: Tehoa vaan aikasta paljon enemmän ja runko tukevampi...
Kestää muuten tuon 110kg:n allakin kiukuttelematta :twisted:

Jokatapauksessa on vissiin myyty jo. Ainakin varausmaksu maksettu.
Oikeasti tuon myymisessä ei mitään järkeä ollut mutta onko missään muussakaan...
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Rehellisyyden nimissä eipä kai siinä muuta huolestuttavaa ole kuin edessä alhaalla menevät suojaamattomat pakoputkien alkukäyrät.

Terveisin
Mika TA-91
Avatar
Lake
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:09 am
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Lake »

Mika TA-91 kirjoitti:Rehellisyyden nimissä eipä kai siinä muuta huolestuttavaa ole kuin edessä alhaalla menevät suojaamattomat pakoputkien alkukäyrät.

Terveisin
Mihin meinasin rakennellä kaatumarautojen ja pohjan väliin pohjapanssari viritystä...

Uskokaa nyt, kyllä siitä ihan kohtuullisen matkaenskan saa, oikeaan off-road ajoon on varmasti fiksumpiakin pelejä.
Ainakin näin uskon. Pitää sitten kattoa kun ja jos tuo Honta saa taas tehtyä uuden AT:n josko vaihtaisi...
KeLE
Viestit: 35
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 5:53 pm
Pyörä: Suzuki Vstrom DL1000
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja KeLE »

No niin, n.viikko sitten hankin topicin mukaisen mopon ja siirryin 4-tahti aikaan kymmenen vuoden savuttelun :oops: jälkeen...

Minkälainen venttiilien säätö kle:ssä on? Omistajan "oppaassa" neuvottiin vain säädättämään valtuutetussa kawasaki huollossa.

Löytyykö korjauskäsikirjaa englannin kielisenä, saksaksi löytyi alfamerin sivuilta mutta ei viitsis ruveta sitä opettelemaan.
MrB
Viestit: 288
Liittynyt: To Syys 30, 2004 8:52 am
Pyörä: CB
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrB »

KeLE kirjoitti: Löytyykö korjauskäsikirjaa englannin kielisenä, saksaksi löytyi alfamerin sivuilta mutta ei viitsis ruveta sitä opettelemaan.
Pikasesti googlaamalla ei löytynyt kuin nippu räjäytyskuvia. Ei taida noista pelkästään olla isoa iloa, mutta jos lisämateriaaliksi vaikka.
http://alex70.motorradseiten.at/kawasak ... iches.html
-- Backman
kuvagalleria
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Täältä löytyy kaikenlaisia manuaaleja. ( kiitos vaan vkoivu Bemarin manuaalista täältä )

http://ursa.irk.ru/manual/

Oisko mitään, edes sama moottori tai joitan

Pekka
:shock: :shock:
toko
Viestit: 5
Liittynyt: La Touko 14, 2005 12:37 pm

Viesti Kirjoittaja toko »

Moro

Mites noi KLE:n mekaaniset äänet?

Koneessa kovemmat äänet mitä pakoputkesta
rpm 0-4000 :(

Kawan kyykyt vissiin kuuluja et pitää kone ääntä?

Tarvis vissiin tarkistaa venttiilien säädöt ja nokkaketju??

Terv: Aloittelija, kawa kle -92 n. 44000km :wink:
Avatar
Stobe
Viestit: 450
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Venttiilikoneiston mekaaniset äänet ovat Kawan koneissa tyypillisiä. KLE:n mottihan on puolikas Kawasakin litraisesta(Gpz1000RX,ZX-10 jne.) .
Venttiilien säätö saattaa auttaa asiaan, mutta perusääni säilyy silti. Oman KLE:ni käytin viime viikolla venantarkistuksessa, kilometrejä takana 27 tuhatta. Säätötarvetta ei ilmennyt, vaikkei aikaisemmasta huoltohistoriasta ole varmuutta. Tämä puoltaa sitä väitettä, että "puolikas" kone ei omaa isommille Kawoille ominaisia venttiiliongelmia. Muistaakseni edellinen KLE:ni vaati n. 35 tkm:ssä säätöpaloja sisempiin imuventtiileihin.

Suurempi syy ääniin on nokkaketjun kiristin, joka on merkkihuollon mukaan uudemmissa osissa parempi. Tämä ei ole niinkään haitallinen vika vaan ominaisuus. Googlettamalla aiheesta löytyy asiaa, koska tämä vaivaa myös nelisylinteristä versiota. Itseasiassa tuntuu, että kaikissa japanialaisissa moottoripyörissä on kiristimen väsymiseen liittyviä juttuja 90-luvun puoleenvälin malleihin asti. Asiantunteva korjaaja osaa (Diversionissani tehtiin näin) pajoittaa kiristintä paremmaksi ilman uuden osan vaihtoa.


Paras lääke moottorin mekaanisiin ääniin on siis tehoputki :D
Avatar
Mika
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 11:00 pm
Pyörä: Varadero
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Mika »

Ja tehoputkea odotellessa, aja aina tulpat korvissa niin ei tunnu niin pahalta :P Niin minäkin teen.
KeLE
Viestit: 35
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 5:53 pm
Pyörä: Suzuki Vstrom DL1000
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja KeLE »

Pekkavee kirjoitti:Täältä löytyy kaikenlaisia manuaaleja. ( kiitos vaan vkoivu Bemarin manuaalista täältä )

http://ursa.irk.ru/manual/

Oisko mitään, edes sama moottori tai joitan

Pekka
:shock: :shock:
Olihan siellä vanhemman GPZ:tan manuska, mutta sekin oli saksan murteella :( .
Vastaa Viestiin