Honda CRF 250 L 2013

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja ATC »

petaha82 kirjoitti:Noin 7000km takana, suurin osa soratietä. Ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa tekniikkamurhe etuiskarin stefa, ihan valu talven aikana öljyt pihalle, otin irti mutten pidellyt itse sen enempää, vein paikalliselle sankarille huollettavaksi kun Brandtillä kehuttiin ettei oikein kuulu takuun piiriin. En mä niitä kyllä kertaakaan puunaillu, olis vissiin pitäny.

Mistä tulikin mieleen että mihin ne vanhat kunnon haitarikumit on kadonneet? Onko ne mennyt pois muodista ihan ulkonäkösyistä vai onko joku todennut niistä olevan enemmän haittaa kuin hyötyä mitä tulee iskareiden stefojen suojaamiseen pölyltä?
Jaa ettei kuulu takuuseen, kuulostaapa oudolta. Kyllä minun Translappiin kuului ja vaihdettiinkin takuuseen molemmat stefat .
Weteraani kurapyöräilijä
Avatar
pkilpo
Viestit: 1463
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

petaha82 kirjoitti: Mistä tulikin mieleen että mihin ne vanhat kunnon haitarikumit on kadonneet? Onko ne mennyt pois muodista ihan ulkonäkösyistä vai onko joku todennut niistä olevan enemmän haittaa kuin hyötyä mitä tulee iskareiden stefojen suojaamiseen pölyltä?
Syynä lienee se että nykyisissä USD keuloissa haitarikumi tulisi sinne alas eikä ylös kuten perinteisissä keuloissa.
Siellä alhaalla se olisi helpommin alttiina rikkoontumiselle tai pyörän väliin joutumiselle.
Kuraköröttelijä
Hekeli
Viestit: 338
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R -17
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Käväisin dynossa big boren kanssa.. vertailu vanhaan Stage1 tsettiin.

Kuva
Liitteet
dyno_crf250m_bb305.png
Viimeksi muokannut Hekeli, Pe Touko 02, 2014 12:32 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja jaket »

Mukavat nousut tehossa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Hekeli
Viestit: 338
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R -17
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Ihmettelinkin kun tuntui nyt niin hyvin ampaisevan, mutta sehän taisikin ihan johtua tuosta ruikusta matalasta vakiorenkaasta.. :D

Laitoinkin tilaukseen vähän ketjua ja ratasta. Vakio 14/39 -> nyt 13/39 -> kohta 14/45, pitäisi kyllä kohta ampaista vähän isommallakin nappulalla..
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

On kyllä hyvän näköistä käyrää ja maltillisilla maksimikierroksilla. Kello kertoo aika karua kieltä paljonko 55cc käytännössä vaikuttaa koneen vääntöön, harmi ettei videolla ole vamaa vetoa täysin tehdaskuntoisella koneella: https://www.youtube.com/watch?v=LCka-JjVgM8

Onko kukaan verrannut onko keulaputkien paksuuksissa eroja L:än ja R:än välillä? Vai meneekö myös kolmiot vaihtoon jos siihen päivittää R:än keulaputket? Vai sopiiko jonkun muun säädettävä keula L:än omiin kolmioihin?
Kylätason kurapyöräilijä.
Hekeli
Viestit: 338
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R -17
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Putkista en tiedä muuta kuin että nuo Race Techin kamathan on kovassa huudossa noihin. Mutta löytyyköhän Euroopasta tai Suomesta mitään vastaavaa? Miettinyt kyllä jos pistäisi kerralla jousetkin kuntoon, ei se enää paljoa tunnu. Kun nyt on 19" tuuman etuvannekkin varmaan kohta kasauksessa kunhan Thaimaasta tulee keskiö..
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Race Techiltä löytyy update kamppeet eteen ja taakse, mutta niillä ei saada lisää joustoa ja maavaraa eikä säädettävää alustaa. Siksi kiinnostaisi tietää saako keulan päivitettyä jonkun muun pyörän keulalla, takakepin löytäminen on tuskin mikään ongelma.

Viittikkö jossain välissä mitata paljonko keulaputkilla on paksuutta kolmioiden kohdalla?
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja ATC »

Hekeli kirjoitti:Putkista en tiedä muuta kuin että nuo Race Techin kamathan on kovassa huudossa noihin. Mutta löytyyköhän Euroopasta tai Suomesta mitään vastaavaa? Miettinyt kyllä jos pistäisi kerralla jousetkin kuntoon, ei se enää paljoa tunnu. Kun nyt on 19" tuuman etuvannekkin varmaan kohta kasauksessa kunhan Thaimaasta tulee keskiö..
Mitä haet tuolla vannekoolla.
Weteraani kurapyöräilijä
Hekeli
Viestit: 338
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R -17
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

ATC kirjoitti:Mitä haet tuolla vannekoolla.
Ämmässä kun on 17" vakio niin vähän isompi voisi toki olla. Asfaltilla ja soralla jos suuri osa tulee ajeltua niin ei 21 lohmosta mitään järkyttävää hyötyä liene ole? Olisi ihan kiva kun voisi valita muutakin kuin tuon TKC80:sen sinne eteen..
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja ATC »

Ok, sitten kannattaa ehdottomasti laittaa 21. Ja en perustele mutta usko pois vaan ja sitten toisena menee se 17 kun silläkin pärjää hyvin kovapintaisilla hiekoilla ja soralla. :lol:
Weteraani kurapyöräilijä
Hekeli
Viestit: 338
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R -17
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Eikö 17/21 ole jo vähän liian sekasikiö? Takana 3.5" vanne, meneeköhän siihen edes 120/90/17 järkevästi tuon 130/80 sijaan. Enemmän tarkoitus on vain tehdä kohtalainen joka paikan höylä - onhan tuolla 17 etusellakin tullut tehtyä kurareissut täysin riittävästi omiin tarpeisiin. Ad-hoc etuvanteen vaihtelut ei juuri kiinnosta, se "viiden minuutin vaihto" venyy aika lailla kun pitää ulos raahata työkalut, pukit yms ja säätää ja siivotakin vielä päälle.
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Lähes kaikissa matkaenskoissa on juuri tuo 17/21 yhdistelmä. Isompi etunen parantaa ajettavuutta maastossa(ja hiekkatiellä) huomattavasti tehden ohjauksesta rauhallisemman..
Hekeli
Viestit: 338
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R -17
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Pakko sitä kai sitten on testata. 8)

Harmi että L:n vanne ei käy suoraan yhteensopimattoman jarrulevyn takia, tulisi kahteen sataan posteineen valmiiksi rakennettuna. Eikä tietysti musta kuten omat..
http://www.bikerzbits.com/honda-crf250l ... z-900.html

Ei se M:n keskiökään montaa kymppiä maksa, odottelen että saavat tilattua. Missä tuo vanteen teko kannattaa hoitaa? Symoticilla on ainakin kaikkea valmiina? D.I.D Dirtstar varmaan mustana passeli, onkohan 21x1.6 vai 21x1.85 parempi tähän käyttöön? (1.85 veikkaisin, 90/90-21 lienee sopivaa gummia, vai pitäiskö jopa 2.15 kysyä)
Hekeli
Viestit: 338
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R -17
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Välitykset alkaa ainakin olla tuolla 14/45 maastokelpoiset. :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=KuHyNOD7ZDo
Vastaa Viestiin