Honda CRF 250 L 2013
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Honda CRF 250 L 2013
Avataanpa uusi aihe uudelle pyörälle. Joko on jollakin tallissa ja käyttökokemuksia kertynyt, jos on niin jakoon, Wanhalla pikkaisen polttelis.
http://www.hondabikes.fi/mallisto/2013- ... f250l-2013
http://www.hondabikes.fi/mallisto/2013- ... f250l-2013
Weteraani kurapyöräilijä
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Re: Honda CRF 250 L 2013
144kg ja 22hv...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Juu ei paina juuri mitään ja tehookin ihan kivasti. Tokihan sitä painoo sitten kertyy lisää kun pikkaisen varustelee, mutta paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa.
Alusta varsinkin takaiskari on pikkuinen arvoitus kun säätöjä on niukasti, joten saattaa tässä joutua iskari huoltohuoneeseen pikku jumppaan. Toisaalta jos on huonompi alusta ei tartte ajaa niin kovvaa...
Alusta varsinkin takaiskari on pikkuinen arvoitus kun säätöjä on niukasti, joten saattaa tässä joutua iskari huoltohuoneeseen pikku jumppaan. Toisaalta jos on huonompi alusta ei tartte ajaa niin kovvaa...
Weteraani kurapyöräilijä
-
THA
- Viesti:
Siis ihan 230:ltä tuo vaikuttaa ja varaosakuvasta näyttäis ettei se iskarikaan ole edelleenkään edes huollettavissa.
Mua houkuttaa melkein samanlainen laite, teholtaan, hämmästelen itsekin kun tahtejakin puuttuu, mutta painoa on tankattuna lk. 95kg
Mua houkuttaa melkein samanlainen laite, teholtaan, hämmästelen itsekin kun tahtejakin puuttuu, mutta painoa on tankattuna lk. 95kg
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Tuossa jo hieman pidempi ketju samasta pyörästä. Mode vois yhdistää nämä kaksi ketjua yhteen.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =5&t=24367
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =5&t=24367
Son THA silleen notta tuota painoa voip tarkastella useammastakin näkökulmasta, kilohinta halapuu jos paino nouseeTHA kirjoitti:Siis ihan 230:ltä tuo vaikuttaa ja varaosakuvasta näyttäis ettei se iskarikaan ole edelleenkään edes huollettavissa.
Alusta on tosiaan vaatimaton säädöiltään, mutta niin on Triumph Tiikeri 800 XC:kin ja silti toimii erinomaisesti, joten sopii toivoa että Hondan insinööreillä on ollut hyvä päivä simmejä suunnitellessaan. On tuossa sekin että hintaeroa on Kawaan yhden hyvän takaiskarin verran...
Weteraani kurapyöräilijä
-
THA
- Viesti:
No ei sit! Vetäkää herneenne mut tää kuulus kyl kaupalliselle puolelle, ei täällä.
Mä joskus -07, no ainakin +- vuosi, kahlasin noi kiinamopeedit läpi, alkaen siitä kun yks maahantuoja lähesty ja ehdotteli mua ajaan yhden kisan semmotteella, josta vastineeks saisin mopeedin omaks. Mut totuus ilmeni enkä lähteny mannekiiniks, vaan rupesin tutkiin markkinoita kaikkinensa ja valittin kohteeks sen mihin oli osat Suomessa ja tuntemus kans.
Mut otetaas härkää sarvista: Skyteam, nykysin 250, on laadullisesti keskimäärin yhtä hyvä kun toi höntä, mut se maksaa puolet, ei siinäkään oo kummempia iskareita, siihenkin saa yhtä lailla. Se painaa parikyt kiloo vähempi, tehoo saman. Se ei oo yhtä nätti. Pääosa vinkuintian tuotoksista mitä tänne tuodaan on laadullisesti silkkaa paskaa, Sky on hyvää, mut ei oo liikaa yritetty. Pattonin pojat yritti vähän hifimmillä kiinavehkeillä, Skain laatuluokalla, mut kiinapaskamogulimaahantuoja pääs väliin se taru stoppas siihen - edelleen niistä Pattonin vehkeistä VAKIOkepein yms. sais parempia kun tosta höntästä ja hl. 2/3 - et ihan turha tota 230:n perillistä on mainostaa hinnalla tms. vaikka kwaak on ylihinnoteltu ja jammu taas on ihan eri planeetalta, ei voi mitenkään verrata näihin halppis-muka-japsi-tekeleisiin ihan vaan teknisesti, laadullisesti, tai mitenkään.
Ottakaa nappeja tai käykää vaikka pöntöllä jos kovin oksettaa tää mun avautuminen. Mun tarvii melkein käydä kun joku koittaa saada toiset silmät kii pelkän brändin perään...
Mä joskus -07, no ainakin +- vuosi, kahlasin noi kiinamopeedit läpi, alkaen siitä kun yks maahantuoja lähesty ja ehdotteli mua ajaan yhden kisan semmotteella, josta vastineeks saisin mopeedin omaks. Mut totuus ilmeni enkä lähteny mannekiiniks, vaan rupesin tutkiin markkinoita kaikkinensa ja valittin kohteeks sen mihin oli osat Suomessa ja tuntemus kans.
Mut otetaas härkää sarvista: Skyteam, nykysin 250, on laadullisesti keskimäärin yhtä hyvä kun toi höntä, mut se maksaa puolet, ei siinäkään oo kummempia iskareita, siihenkin saa yhtä lailla. Se painaa parikyt kiloo vähempi, tehoo saman. Se ei oo yhtä nätti. Pääosa vinkuintian tuotoksista mitä tänne tuodaan on laadullisesti silkkaa paskaa, Sky on hyvää, mut ei oo liikaa yritetty. Pattonin pojat yritti vähän hifimmillä kiinavehkeillä, Skain laatuluokalla, mut kiinapaskamogulimaahantuoja pääs väliin se taru stoppas siihen - edelleen niistä Pattonin vehkeistä VAKIOkepein yms. sais parempia kun tosta höntästä ja hl. 2/3 - et ihan turha tota 230:n perillistä on mainostaa hinnalla tms. vaikka kwaak on ylihinnoteltu ja jammu taas on ihan eri planeetalta, ei voi mitenkään verrata näihin halppis-muka-japsi-tekeleisiin ihan vaan teknisesti, laadullisesti, tai mitenkään.
Ottakaa nappeja tai käykää vaikka pöntöllä jos kovin oksettaa tää mun avautuminen. Mun tarvii melkein käydä kun joku koittaa saada toiset silmät kii pelkän brändin perään...
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Wanha ei osta ählypitsaa eikä kiinalaista motoo. Olkoonkin että tämä on valmistettu Taimaassa, Honda takaa tuotteensa toimivan neljä vuotta joka rauhoittaa ostajaa.
Kyllä THA:n kanssa olen samaa mieltä että onhan toki keveempiä ja parempiakin markkinoilla, mutta en silti lähde tyrmäämään uutuutta kun en ole sillä vielä ajanut metriäkään, mielipiteitä en anna kuvista vain niistä jotka olen itse kokeillut. Ei tässä mitää palkokasvaimia nekkuun survota Wanha on siihen jo liian monissa velleissä keitetty, päin vastoin on hyvä kun tuodaan keskusteluihin mielipiteitä.
ps. valmistusmaa päivitetty
Kyllä THA:n kanssa olen samaa mieltä että onhan toki keveempiä ja parempiakin markkinoilla, mutta en silti lähde tyrmäämään uutuutta kun en ole sillä vielä ajanut metriäkään, mielipiteitä en anna kuvista vain niistä jotka olen itse kokeillut. Ei tässä mitää palkokasvaimia nekkuun survota Wanha on siihen jo liian monissa velleissä keitetty, päin vastoin on hyvä kun tuodaan keskusteluihin mielipiteitä.
ps. valmistusmaa päivitetty
Viimeksi muokannut ATC, Ti Elo 21, 2012 7:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Weteraani kurapyöräilijä
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Onko ollut puhetta koska pyörä on lattialla myynnissä? Voisi käydä vähän tutkimassa minkälaisesta käkättimestä on kyse.
Jälleen kerran olen samaa mielipuolta ATC:n kanssa, Hondan brändi tuo toki hieman hintaa lisää mutta se tuo myös pitkän takuun ja varaosapalvelun vuosiksi eteenpäin. Myös jälleenmyyntiarvo säilyy brändissä paremmin kuin noname kiinalaisessa tuotteessa.
Kuka tuo nyt mitäkin kinkkiä maahan ja kuka siitä vastaa 2-6 vuoden kuluttua? Onhan se halpa, mutta kuten monesti on sanottu, köyhällä ei ole varaa halpaan kamppeeseen jonka menneisyys ja tulevaisuus kotimaan markkinoilla on täynnä kysymysmerkkejä.
Jälleen kerran olen samaa mielipuolta ATC:n kanssa, Hondan brändi tuo toki hieman hintaa lisää mutta se tuo myös pitkän takuun ja varaosapalvelun vuosiksi eteenpäin. Myös jälleenmyyntiarvo säilyy brändissä paremmin kuin noname kiinalaisessa tuotteessa.
Kuka tuo nyt mitäkin kinkkiä maahan ja kuka siitä vastaa 2-6 vuoden kuluttua? Onhan se halpa, mutta kuten monesti on sanottu, köyhällä ei ole varaa halpaan kamppeeseen jonka menneisyys ja tulevaisuus kotimaan markkinoilla on täynnä kysymysmerkkejä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Eräs kauppias viikonloppuna kertoi että pitäisi tulla ensimmäiset CRF250L:t maahan elokuulla. Sanoi kyllä samaan syssyyn että menekki on isolla maailmalla ollut niin kova, että saattaapi Suomen pyörät myöhääntyä hieman. Luotettava, vähähuoltoinen moottori, simppeli rakenne, kestää maailman tappiin eikä edes ole hinnaltaan kauhea. Ehdottomasti pitää käydä vehje tutkimassa.Koheltaja kirjoitti:Onko ollut puhetta koska pyörä on lattialla myynnissä? Voisi käydä vähän tutkimassa minkälaisesta käkättimestä on kyse.
Honda on tehnyt pyöriä eri maissa jo vuosikymmeniä ilman laatupoikkeamia, joten ei tuo Taiwan (korjataan että Thaimaa, kiitos dq) mallin valmistusmaana mikään mörkö asia ole. Yritys tekee laadun, ei tehtaan sijoituspaikka.
Viimeksi muokannut vma, Ti Elo 21, 2012 4:16 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
dq
- Pyörä: Monkey 125, TDM 900, XR250
Siis eikös tätä Thaimaassa ruvettu tekemään, eikä Taiwanissa? (Taiwan kylläkin mönkijöiden perusteella valovuosia edellä manner-Kiinaa laadussa näin välihuomautuksena)
Kyllä se tosiaan rikki menee ennen tuota neljän vuoden täyttymistä, jos on mennäkseen. Ei kyllä silti houkuta.
Kyllä se tosiaan rikki menee ennen tuota neljän vuoden täyttymistä, jos on mennäkseen. Ei kyllä silti houkuta.
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Tuollaisen bongasin: Valmistaja: Thai Honda Manufacturing Co, Ltd
Tarkoitatko mönkijöissä kyseisissä maissa suunniteltuja/valmistettuja/kopioituja mönkijöitä vai alihankintana valmistettuja länsimaissa suunniteltuja mönkijöitä? Siinä on vissi ero tehdäänkö/kopioidaanko laitteet oman pään mukaan omalla laadunvalvonnalla ja halvoilla materiaaleilla.
Vai tehdäänkö tuote halpamaassa suuren brändin tiedolla ja laadunvalvonnalla oikeista materiaaleista. Tämä on nähty aika monessa tuotteessa että valmistusmaa ei ole suoraan verrannollinen tuotteen laatuun, vaan se missä laitteen suunnittelupöytä ja valvova silmä sijaitsee.
Sitä en lähde väittämään että kyseinen pyörä olisi yhtä laadukas kun Japanissa valmistetut mallit, mutta jos Hondalla on munaa laittaa tarransa kylkiin ja antaa 4 vuoden takuun niin se kertoo tuotteesta jotain. Toiset saa kamppeet rikki kolmessa viikossa, toiset kuudessa vuodessa, eikä tämä ole aina vehkeiden merkistä tai valmistusmaasta kiinni...
Ja ei, mulla ei ole Honda tatuointia olkapäässä, kuten ei minkään muunkaan merkin lippalakkia
Tarkoitatko mönkijöissä kyseisissä maissa suunniteltuja/valmistettuja/kopioituja mönkijöitä vai alihankintana valmistettuja länsimaissa suunniteltuja mönkijöitä? Siinä on vissi ero tehdäänkö/kopioidaanko laitteet oman pään mukaan omalla laadunvalvonnalla ja halvoilla materiaaleilla.
Vai tehdäänkö tuote halpamaassa suuren brändin tiedolla ja laadunvalvonnalla oikeista materiaaleista. Tämä on nähty aika monessa tuotteessa että valmistusmaa ei ole suoraan verrannollinen tuotteen laatuun, vaan se missä laitteen suunnittelupöytä ja valvova silmä sijaitsee.
Sitä en lähde väittämään että kyseinen pyörä olisi yhtä laadukas kun Japanissa valmistetut mallit, mutta jos Hondalla on munaa laittaa tarransa kylkiin ja antaa 4 vuoden takuun niin se kertoo tuotteesta jotain. Toiset saa kamppeet rikki kolmessa viikossa, toiset kuudessa vuodessa, eikä tämä ole aina vehkeiden merkistä tai valmistusmaasta kiinni...
Ja ei, mulla ei ole Honda tatuointia olkapäässä, kuten ei minkään muunkaan merkin lippalakkia
Kylätason kurapyöräilijä.
Tällä viikolla pitäs tulla honda talliin. Olihan tuo halpa muihin verrattuna, ajattelin hondan takuuseen ja lähinnä luotettavuuteen luottaa vaikka missälie kasattu. Eiköhän tuolla kalassa käy ja lähi mettiä kiertele.
Alku kesästä olisin Kawasakin vastaavan laittanut vaan vähän ajettu odotteli tehtaan takaisinkutsu korjausta ja meni sitten kiinnostus vehkeeseen. Ilmeisesti oli johtosarjojen vaihto kun ei käynyt kunnolla ja jostain luin että alkuperäiset ei kestä kosteutta. Hintakin olis ollu melkeen uuden hondan verran käytetystä.
Alku kesästä olisin Kawasakin vastaavan laittanut vaan vähän ajettu odotteli tehtaan takaisinkutsu korjausta ja meni sitten kiinnostus vehkeeseen. Ilmeisesti oli johtosarjojen vaihto kun ei käynyt kunnolla ja jostain luin että alkuperäiset ei kestä kosteutta. Hintakin olis ollu melkeen uuden hondan verran käytetystä.
Tuossa on pyörää testannut jokin heppu, joka vertaa pyörää kawan klx250 (suunnilleen 3:25 eteenpäin).
http://www.youtube.com/watch?v=PTu7Wg2z ... re=related
Kovin näyttää pikku Hontu kelpaavaan ja kehuttavan pikkuteiden koluamiseen ja kiertämiseen.
http://www.youtube.com/watch?v=PTu7Wg2z ... re=related
Kovin näyttää pikku Hontu kelpaavaan ja kehuttavan pikkuteiden koluamiseen ja kiertämiseen.
Jotenkin passaisi speksit Wanhan palkisille, notta missäs päin sälli vaikuttaa.J79 kirjoitti:Tällä viikolla pitäs tulla honda talliin. Olihan tuo halpa muihin verrattuna, ajattelin hondan takuuseen ja lähinnä luotettavuuteen luottaa vaikka missälie kasattu. Eiköhän tuolla kalassa käy ja lähi mettiä kiertele.
Mootorin osalta on tuon kampiakselin epäkeskeisyys mielenkiintoinen juttu. Täällä
Weteraani kurapyöräilijä