KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 990 adventure
On sitä riskinotto kykyä/halua sielä eteläsä. Onneksi määkään en lue muita juttuja kun niitä mikä omasa moposa millonki on aiheena.sulakari kirjoitti:Juu,ajoin kyseisellä pyörällä 150tkm ilman murheita,mutta en lukenu kaikkia "juttuja",ajoin vaan,ja huolsin!
Kotarit tykkää kun niillä ajetaan!!
Uskalisin sitte vaihtaa sen 690:piin,sehän se vasta paska on,jos lukee foorumeita.
Vuoden aikana 20tkm,vielä toimii!
Kylä se kohta hajoo!!
Masokisti sitä on itekki kun seuraavina laitteina on mielesä pyörinyt lähinnä SE ja 1190R. Kolmannella sijalla on R1200gs. Omat ajot maaston haastavuuden suhteen hoituis kyllä Gesullaki.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: KTM 990 adventure
Juu, osta bemari,ne kuulemma on hyviä!ja sitte vaan kylpylälomia!
Re: KTM 990 adventure
Tunteisiiin.......Vasta kolmantena listalla.sulakari kirjoitti:Juu, osta bemari,ne kuulemma on hyviä!ja sitte vaan kylpylälomia!
Kylpylälomat on kyllä upeita.
Miksi tämä aina menee niin että loukkaannutaan jonku merkin puolesta. Mun mielestä 2 vuotta ja joku 16tkm ei ole normaali vaihtoväli ei kulutusosaksi laskettavalle toiminnan kannalta olennaiselle osalle.
Eihän sitä vielä tiiä onko se rikki ja siksi totesinki että jos se on rikki niin paskaa on .
No pitää hutkia. Jos tulokset on myönteisiä merkille niin tohtinen vielä kirjoittaa ketjuun. Jos ei niin paras pitää mölyt oman tallin sisällä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
kun selviää, niin totta kai kaikki tulokset vaan julki, hyvät ja huonot.Peltsi kirjoitti:Tunteisiiin.......Vasta kolmantena listalla.sulakari kirjoitti:Juu, osta bemari,ne kuulemma on hyviä!ja sitte vaan kylpylälomia!
Kylpylälomat on kyllä upeita.
Miksi tämä aina menee niin että loukkaannutaan jonku merkin puolesta. Mun mielestä 2 vuotta ja joku 16tkm ei ole normaali vaihtoväli ei kulutusosaksi laskettavalle toiminnan kannalta olennaiselle osalle.
Eihän sitä vielä tiiä onko se rikki ja siksi totesinki että jos se on rikki niin paskaa on .
No pitää hutkia. Jos tulokset on myönteisiä merkille niin tohtinen vielä kirjoittaa ketjuun. Jos ei niin paras pitää mölyt oman tallin sisällä.
itse otan nämä merkkipörinät olan kohautuksella ("ihan sama"), ja foorumeilta haen vain empiriaa, omaani koitan itsekin tänne vastavuoroon tuupata. tylsäähän tuo, että ne ongelmat aina jostain johtuu, useinkin vain nykyajan huonosta laadusta, varsinkin apulaitteiden kohdalla.
kotkan kyydistä olen nauttinut, ja niin aion jatkossakin. kuis ollakaan, taas on renkaat sileet, ja etuiskarit vuotaa - kumpikin ktm:n vika? maguran nesteet imee taas ilmaa... edessä lienee kreikan miehen (gefr) apu, pääsylinterin korjausputkitus? uusi sylinteri 300€, korjaus 100. hmmm. kestäiskös se brembo kuitenkin paremmin?
enkä muuten mitenkään halunnut manata pirua tuolla jännitesäätimen heikolla kestolla, se vain on tosi kovilla, jos vähänkään yrittää säästää sähköä pudottamalla kuormitusta, esim. led-päiväajovaloilla yms.
Pääsääntöisesti kaikissa pyörissä laturi kun joka tapauksessa lykkää täyttä tehoa koko ajan ulos, ja säädin muuttaa ylimääräisen lämmöksi, ja kypsyy itse siinä hommassa ennen pitkää. parhaiten se kestää kun laittaa kaikki mahdolliset sähkövehkeet päälle kuluttamaan.
SH847 SERIES puolestaan säätyy tarpeen mukaan, virta mukautuu kulutukseen, eikä säädin paljon kuumene, ei myöskään laturin käämit.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
- Totti
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: KTM 990 adventure
Älä missään nimessä lopeta! Muutenhan tänne jää vaan pelkkää yltiöpositiivisuutta!Jos ei niin paras pitää mölyt oman tallin sisällä.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Re: KTM 990 adventure
No niin. Akku näyttää olevan kunnosa. Ja säädin. Jännitemittari näyttää outoja lukuja. Suoraan akusta mitattuna ei edes tyhjäkäynnillä laske juuri alle 14v. Nythän mittari ja lisävalot ja kahvalämppärit on kaikki sen kytkeytyvän ulosoton takana . Jääkö siinä kaapelointi jo keveäksi vai mistä lie johtuu.
Nythän tuon tietää. Näyttö näyttää vähä mitä sattuu. Pääasia että lataus toimii ja akusa on paukkua.
Nythän tuon tietää. Näyttö näyttää vähä mitä sattuu. Pääasia että lataus toimii ja akusa on paukkua.
Paskapuhetta, mutta uskon.
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
hyvä että toimii.Peltsi kirjoitti:No niin. Akku näyttää olevan kunnosa. Ja säädin. Jännitemittari näyttää outoja lukuja. Suoraan akusta mitattuna ei edes tyhjäkäynnillä laske juuri alle 14v. Nythän mittari ja lisävalot ja kahvalämppärit on kaikki sen kytkeytyvän ulosoton takana . Jääkö siinä kaapelointi jo keveäksi vai mistä lie johtuu.
Nythän tuon tietää. Näyttö näyttää vähä mitä sattuu. Pääasia että lataus toimii ja akusa on paukkua.
jos ulosotolla tarkoitat sitä pyörän omaa "10A" liitäntää edessä, niin hiuksen ohuet on sen johdot tuolle kuormalle. itse en siihen kytkisi muuten kuin releen avulla, siis ohjausvirta sieltä ja varsinaiselle kuormalle oma tukeva johdotus.
kuten jo mainitsin aiemmin, olen karsinut ne tehtaan ohuet ja sekaiset johdotushässäkät pois, ja korvannut yksinkertaisemmin ja tukevammin johdoin. siinä on oma hommansa, mutta ei se rakettikirurkiaa kuitenkaan ole.
ohuet johdotukset on halvat ja helpot asentaa tehtaalla, ja toimivatkin teoriassa ihan ok, kunhan pysyvät lyhyinä vetoina, mutta kuumenevat ja haurastuvat kuitenkin ajan kanssa, hapettuvat ja aiheuttavat helposti epämääräisiä oireita. varsinkin jos niitä vielä lisäkuormittaa.
.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Re: KTM 990 adventure
Suosittelen myös parempaa kaapelointia akulta lisävehkeille. Kahvanlämppärit yksinään nyt toimii tuon tehtaan lisävirran kautta mutta juuri muuta en laittaisi. Sen ylähäkin maadoitus on myös huono, mulla tuli monenlaisia ongelmia kun käytin sitä maapisteenä. Piti lisätä oma maadoitus suoraan akulta tuohon häkkiin.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Re: KTM 990 adventure
Minulla on 950 adve, ajattelin asentaa nuo 990:n alatankkisuojat. Pärjäisiköhän pelkästään niillä, tällä hetkellä on kaatumaraudat kiinni. Onko kokemusta käytännössä kuinka kovaa iskua 990:n tankki ja sen suojamuovit yksinään kestää?
Taas lähti mopo käsistä
Re: KTM 990 adventure
Mitkä alatankinsuojat?
Mullakaan ei ole kaatuiluraudat paikallaan. Advriderissa on noista olla kovasti juttua. Aika monet jotka on kaatuillu laitteillaan lujaa tuntuu olevan sitä mieltä että kestää ihmeen kovia kaatoja. Pitkässä asvaltti liusussa kuluu tietenki puhki.
Mullakaan ei ole kaatuiluraudat paikallaan. Advriderissa on noista olla kovasti juttua. Aika monet jotka on kaatuillu laitteillaan lujaa tuntuu olevan sitä mieltä että kestää ihmeen kovia kaatoja. Pitkässä asvaltti liusussa kuluu tietenki puhki.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: KTM 990 adventure
Se musta muovinen kuori tankin alaosassa. Olisin kuvan pistäny, mutta kuvankaappauskin on näköjään liian iso tiedosto tänne ladattavaksi
Ei oo mulla kännykässä kuvankäsittelyohjelmaa jotta vois pienentää
Ei oo mulla kännykässä kuvankäsittelyohjelmaa jotta vois pienentää
Taas lähti mopo käsistä
Re: KTM 990 adventure
Niin joo. Tuotako ei ole 950 vakiona. Pehmeää muovia, mutta eikähän se jotain tee.
Siihenhän saa hiilikuitusetki, mutta tietenkin kalliilla.
Siihenhän saa hiilikuitusetki, mutta tietenkin kalliilla.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: KTM 990 adventure
Millaiset kilometrit nuo kytkinlevyt "yleensä" kestää? Missä vaiheessa on levypaakkaa pitänyt uusia?
Taas lähti mopo käsistä
Re: KTM 990 adventure
100tkm kohta kasassa tehtaalaisilla ja ei ole pahemmin säästelty. Tosin alkuelämänsä pyörä ollut pelkässä asvalttikäytössä.