KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
- Pyörä: Ktm 990 adventure
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 990 adventure
Vaihdoin omaani viime talvena, 104tkm silloin mittarissa. Vanhatkaan ei suoranaisesti vuotaneet, mut ehkä juuri sen verran hikosivat kuitenkin et pöly tarttui (olivat alkuperäiset 2010 asti olleet)
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2023 9:08 am
- Pyörä: KTM 990 Adventure abs 2007
Re: KTM 990 adventure
Tervehdys foorumilaisille! Pitkään jatkuneen kuumeilun takia jouduin luopumaan KLE 500 pyörästäni ja päädyin erinäisten korajelujen jälkeen tälläisen 990 Adve ABS mallin hommailemaan. Nyt omassa ajossa ollut noin 1500km ja on ehdottoman hauska laitos omiin ajoihin joka on keskimäärin 60% Asfalttia ja 40% hiekkatiellä/metsäautotiellä ajelua. Kävin myös ajamassa 690 mallia mistä tykkäsin myös kovasti, mutta päädyin kuitenkin tuon matkapainoitteisuuden vuoksi tähän ratkaisuun. Suohon tai mutakkoon en ole pyörää vielä edes ajanut, mutta alkutaival on alkanut kivasti.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ma Touko 11, 2020 5:33 pm
- Pyörä: Etsinnässä
Re: KTM 990 adventure
Terve. Uutena taas kyselen.. vakio pakoputken t-haaran irroitus, pitääkö purkaa apurunko takaa pois? Toisesta liitoskohdasta vuotaa, ilmeisesti graffiti tiiviste?.. samalla vauhdeilla menis kyllä vaihtaa joku yksi pönttö tilalle kun ainakin äänenvaimentimen päässä olevat pultit eivät suosiolla lähde irti.
Mistä kannattais tilata uusi äänenvaimennin/onko kellään myydä? Pitääkö sen jälkeen käyttää jossain säädätyksessä?
Talveen olisi voinut tämäkin remontti odotella..
Mistä kannattais tilata uusi äänenvaimennin/onko kellään myydä? Pitääkö sen jälkeen käyttää jossain säädätyksessä?
Talveen olisi voinut tämäkin remontti odotella..
Re: KTM 990 adventure
Niin meinaat että y-haara ja yhdelle vainentimelle? Mun mipedisa on ollu tuommonen viritys jotain 80tkm paikallaan vakio putsarin kans eikä ole säädetty. Hyvin on toiminu. En tiiä saako siihen paukkua lisää säädöllä, mutta ei oo tullu teetettyä mitään säätöä.
Häkin irrotukseen en osaa vastata.
Häkin irrotukseen en osaa vastata.
Paskapuhetta, mutta uskon.
- Totti
- Viestit: 1074
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: KTM 990 adventure
Muistelen, ettei sitä tarvi kokonaan irroittaa. Alimmat pultit kun löysää, niin takahäkin saa käännettyä ylös.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Maalis 02, 2009 10:36 pm
- Pyörä: KTM990 Adv, KTM 690 Enduro R, TRS 250r
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: KTM 990 adventure
Vaikuttaa siltä, että Suomesta ei löydy tekijää tuolle kytkimen pääsylinterin holkitukselle. Oliskohan tässä jollekin bisnesrakoa? Eli Advrider palstalla vaikuttaa nimimerkki GEFR (Kreikassa) joka poraa kahvasylinterin reijän auki ja asentaa siihen rosteriholkin, jonka sisähalkaisija on sama 10,5 mm kuin siinä orkkiksena oli. Maksaa 110e ja siihen rahaan taitaa kuulua kahvan laakerointi ja paluupostin kulut. Lähetän palaset hänelle kunhan kausi osaltani päättyy.CorporalMike kirjoitti: ↑Ke Elo 02, 2023 1:49 pmKyllä tuo pitäisi onnistua koneistamolla.Hessu M kirjoitti:Jatkokysymys tuohon kuuluu, että onko kukaan korjauttanut kahvasylinteriä? Maailmalla on kuulemma firmoja, jotka poraavat väljäksi menneen sylinterin auki ja laittavat sinne rosterisen holkin johon orkkis mäntä kumeineen sopii. Tuon pitäisi sitten kestää maailman tappiin. Onko tuollaisia firmoja Suomessa? Yritin kuukkeloida muttei tullut osumaa. Re-sleeve on toimenpiteen nimi englanniksi.
Lähetetty minun M2007J22G laitteesta Tapatalkilla
Tähän samaan vielä kysely : Mikä on paras työsylinteri? Tarjolla on ainakin Oberon, Sigu Tech kahtena eri versiona sekä kalliimpi Rekluse. Onko eroja? Itse olen ajanut orkkis työsylinterillä 100000 ja se toimii edelleen. Joka talvi on putsattu/rasvattu ja vaihdettu nesteet. Jopa o-rengas on orkkis kun sitä ei varaosana saa.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Maalis 02, 2009 10:36 pm
- Pyörä: KTM990 Adv, KTM 690 Enduro R, TRS 250r
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: KTM 990 adventure
Hommasin oman 990 adven vuonna 2009 uutena ja nyt on mittarissa 100k. Loistava peli kaikkeen reissaamiseen. Mielestäni tuo vaatii kuitenkin selvästi enemmän ennakoivaa huolenpitoa kuin mitä virallinen huolto-ohjelma sanoo. Esim. öljynvaihdot 3-4 k välein ja talvella sitten isompi nuohoaminen.AdveAnttoni kirjoitti: ↑Ke Elo 16, 2023 10:04 am DSC_1264_095127_100251.jpgTervehdys foorumilaisille! Pitkään jatkuneen kuumeilun takia jouduin luopumaan KLE 500 pyörästäni ja päädyin erinäisten korajelujen jälkeen tälläisen 990 Adve ABS mallin hommailemaan. Nyt omassa ajossa ollut noin 1500km ja on ehdottoman hauska laitos omiin ajoihin joka on keskimäärin 60% Asfalttia ja 40% hiekkatiellä/metsäautotiellä ajelua. Kävin myös ajamassa 690 mallia mistä tykkäsin myös kovasti, mutta päädyin kuitenkin tuon matkapainoitteisuuden vuoksi tähän ratkaisuun. Suohon tai mutakkoon en ole pyörää vielä edes ajanut, mutta alkutaival on alkanut kivasti.
Muutama vuosi sitten tein ällistyttävän havainnon : kun pyörä vanhenee, niin vanhenen siinä samalla itsekin suunnilleen samassa tahdissa! Kahtena peräkkäisenä vuotena kävi niin, että pyörä päätti kaatua sopivaan pehmeikköön enkä saanut sitä enää itse ylös. Onneksi oli kaveri mukana jeesaamassa. Patti ei vain enää riitä säännöllisestä kuntoilusta huolimatta. Tosin ikääkin on jo 68... Nyt on tallissa myös 690 enduro. Lähes 100 kiloa vähemmän massaa tuntuu varsinkin siellä mutakoissa. Kun joskus tulevaisuudessa en jaksa enää tuotakaan nostaa pystyyn, niin siirryn ehkä sähköfillariin tai rollaattoriin.
-
- Viestit: 817
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
Muistelisin, että mä en kyllä irrottanu takahäkkiä ollenkaan kun lisäsin Y-haaran ja vaihdoin yhdelle pöntölle. Ihan meni pienellä ähellyksellä ilman runkoa purkamati. Tosin aikaa on jo melkein 9v kun homman tein joten...
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: KTM 990 adventure
Sattuisko löytyy keltään ehjää vasemman puolen moottorin koteloa?
Tilattu uusi...
Tilattu uusi...
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Maalis 02, 2009 10:36 pm
- Pyörä: KTM990 Adv, KTM 690 Enduro R, TRS 250r
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: KTM 990 adventure
Sain 990 kytkimen pääsylinterin paluupostissa Kreikasta. Väljäksi mennyt reikä porattiin auki ja avarrettuun reikään asennettiin rosteriholkki. Sisäläpimitta säilyi alkuperäisenä eli 10,5 millissä. Samassa yhteydessä kytkinkahva laakeroitiin kahdella kuulalalaakerilla joiden reikään alkuperäinen akseliruuvi sopii. Kustannus oli 110e johon sisältyi postikulu Kreikasta Suomeen. Postikulu Kreikan suuntaan oli muistaakseni 20e luokkaa eli yhteensä noin 130e. Maksun hoidin PayPalilla sen jälkeen, kun tieto sylinterin perille pääsy oli varmistunut.
Yhteydenpito Georgios Fragkopouloksen kanssa sujui sähköpostitse englanniksi ja toiminta oli luotettavan oloista kaiken aikaa. Kytkinkahvan tuntuma on nyt jämpti ja kalppia ei ole missään. Ja loppuu ehkä myös se kytkinnesteen likaantuminen koska männän kumi ei enää hinkkaa alumiiniin. Koeajolla en ole käynyt lumitilanteen takia. Sähköpostilla voi ottaa yhteyttä kytkinsylinteriasioissa : gefrago1@gmail.com.
Yhteydenpito Georgios Fragkopouloksen kanssa sujui sähköpostitse englanniksi ja toiminta oli luotettavan oloista kaiken aikaa. Kytkinkahvan tuntuma on nyt jämpti ja kalppia ei ole missään. Ja loppuu ehkä myös se kytkinnesteen likaantuminen koska männän kumi ei enää hinkkaa alumiiniin. Koeajolla en ole käynyt lumitilanteen takia. Sähköpostilla voi ottaa yhteyttä kytkinsylinteriasioissa : gefrago1@gmail.com.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Maalis 02, 2009 10:36 pm
- Pyörä: KTM990 Adv, KTM 690 Enduro R, TRS 250r
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: KTM 990 adventure
Heti pitää säätää kun ei tuo nimi mennyt ihan oikein : eli korjauskaverin nimi on George Fragopoulos.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke Syys 05, 2018 3:08 pm
- Pyörä: KTM 990 adv. TW200, R1100R
- Paikkakunta: Perä-Pohjola
Re: KTM 990 adventure
Hei
Minulta löytyy ylimääräiset Wingsin pöntöt adventureen. Oli omassa 2010 mallissa.
Minulta löytyy ylimääräiset Wingsin pöntöt adventureen. Oli omassa 2010 mallissa.
Re: KTM 990 adventure
Nyt se sitten kåvi. Kierre pilalla öljynsodattinen kannen toisesta reijästä.
Onko osunu kohalle. Miten ootte korjannu. Tuskin tuolta montaa desiä ulos tuli, mutta käynti kuulusti rumalta. Jouduin kilsan ajaan pikku kierroksilla kotiin.
Onko osunu kohalle. Miten ootte korjannu. Tuskin tuolta montaa desiä ulos tuli, mutta käynti kuulusti rumalta. Jouduin kilsan ajaan pikku kierroksilla kotiin.
Paskapuhetta, mutta uskon.
- drpepper74
- Viestit: 260
- Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
- Pyörä: KTM Adventure 990 -07
- Paikkakunta: Hollola
Re: KTM 990 adventure
Pystyykö sinne tekemään pykälää isomman kierteen?
Mun aikasempaan 500 tai 690 oli aiempi omistaja korjannut sillai.
Mun aikasempaan 500 tai 690 oli aiempi omistaja korjannut sillai.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Re: KTM 990 adventure
Oikasin kierteen tapilla ja laitoin noin 5mm pidemmån ruuvin siiven. Hyvin kestää sen valtavan momentin mitä siihen tulee. Kokeillaan kestääkö monta aukasua. Kyllå siihen 6mm ruuvin saa tilalle.
O-rengas ei ollu kunnolla. Öljyä kusi koneesta ulos aika ei kivasti. 7100 Motul erottuu lumelta hyvin.
Panin uudet huuhtelu öljyt ja kone kuulostaa ihan normaalilta nyt. Huomenna uusi tiiviste proppuun ja suodattimen kanteen. Ehkä tää tästä.
O-rengas ei ollu kunnolla. Öljyä kusi koneesta ulos aika ei kivasti. 7100 Motul erottuu lumelta hyvin.
Panin uudet huuhtelu öljyt ja kone kuulostaa ihan normaalilta nyt. Huomenna uusi tiiviste proppuun ja suodattimen kanteen. Ehkä tää tästä.
Paskapuhetta, mutta uskon.