KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Banned kirjoitti: Ke Kesä 29, 2022 11:33 pm Ajattelin korottaa 2010 mallisesta 215 alustan 245 milliseksi. Palikoita löytyy enää harvasti sieltä täältä ja joidenkin hinnat pompanneet reilusti. 420 mm "sisäputket" keulaan maksaa 130 € ylöspäin kappale. Joskus olleet tyyliin 50 €/kpl. Ei kellään sattuisi olemaan ylimääräisenä noita 48600226 putkia?

Muut osat periaatteessa olisikin jo, paitsi että ajattelin vielä laittaa R:n jousen 140-225 taakse. Nyt siellä on 150-225 vakiona. 35 mm holkki löytyi motokeitaalta.
Minulla saattaa olla passelit "sisäputket" jos niitä vaimentajan 14mm varsia niillä tarkoitat. Lomalla olen nyt, kotiin viimeistään 18.7. ostin käytetyn Adven keulan varaosiksi kun Superista oli ulkoputkien sisäpinnoite puhki, em tangoille minulla ei ole käyttöä mutta en varmaksi muista minkä pituiset ne on.
Jos ei mitään kuulu 18.7 alkavalla viikolla niin nakkaa viesti/soita/Wotsäppää0443030898
Banned
Viestit: 113
Liittynyt: To Huhti 28, 2011 3:46 pm
Pyörä: KTM 990 Adv
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Banned »

skuikka kirjoitti: To Kesä 30, 2022 11:34 pm
Banned kirjoitti: Ke Kesä 29, 2022 11:33 pm Ajattelin korottaa 2010 mallisesta 215 alustan 245 milliseksi. Palikoita löytyy enää harvasti sieltä täältä ja joidenkin hinnat pompanneet reilusti. 420 mm "sisäputket" keulaan maksaa 130 € ylöspäin kappale. Joskus olleet tyyliin 50 €/kpl. Ei kellään sattuisi olemaan ylimääräisenä noita 48600226 putkia?

Muut osat periaatteessa olisikin jo, paitsi että ajattelin vielä laittaa R:n jousen 140-225 taakse. Nyt siellä on 150-225 vakiona. 35 mm holkki löytyi motokeitaalta.
Minulla saattaa olla passelit "sisäputket" jos niitä vaimentajan 14mm varsia niillä tarkoitat. Lomalla olen nyt, kotiin viimeistään 18.7. ostin käytetyn Adven keulan varaosiksi kun Superista oli ulkoputkien sisäpinnoite puhki, em tangoille minulla ei ole käyttöä mutta en varmaksi muista minkä pituiset ne on.
Jos ei mitään kuulu 18.7 alkavalla viikolla niin nakkaa viesti/soita/Wotsäppää0443030898
En ole mittaillut, mutta tiedoissa näyttäisi lukevan 28 mm hakkaisija. Se putki, jonka sisässä on nuo shimmilevyt yms reboundit iskarin alapäässä.

Osa 58
https://www.ktm-shop24.de/media/image/p ... 600226.jpg
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Jaa tuo, luulin että numeroa 31 tarkoitit. Mutta on minulla tuollainenkin samasta keulasta, kurkkaan kun menen kotiin.
Sainio
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2022 9:15 pm
Pyörä: KTM 990 adventure

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Sainio »

Moro,
nyt on painittu hyvä tovi oman adven kanssa, ensin merkkihuollon toimesta ja nyt omasta. Ongelmana erikoiset käyntihäiriöt, jolle liike ei syytä löytänyt.

Ongelmana matala tyhjäkäyni (n.1000rpm), tasakaasulla pidettäessä vaihtelevat kierrokset, sekä varsinkin alle 4000rpm kaasua nopeasti kääntäessä moottorin "kuoleminen". Yläkierroksilla tuntuu vastaavan kaasuun normaalisti ja kiertää normaalisti rajottajalle asti. Liikkeen mukaan kaikki anturiarvot ok, eikä vikakoodeja ole. TPS liikkeen mukaan kohdallaan, sekä eri karttoja koitettu. Korjaamo ollut useampaan otteeseen yhteydessä ktm nordiciin josta ei ratkaisevaa vihjettä tullut. "Kaikki tutkittu eikä vikaa löydy, ehkä ecussa vikaa", joten hain pyörän kotiin.

Vaihdoin varmuuden vuoksi lähes uusien tulppien tilalle uudet ja vaihdoin bensansuodattimet, jotka olivatkin aika ruskeat. Bensapumppu kuulosti terveeltä suoralla virralla pyörittäessä pöydällä, sekä tankissa suodattimen vaihdon jälkeen. Vaihdettujen listalla on myös throttle body kokonaisuudessaan, kun alkuperäisessä tyhjäkäynnin säätömoottori ei toiminut.

Kysymyksenä, mitä seuraavaksi :?: Tätä keskustelua kahlattu pari iltaa läpi, eikä ainakaan täysin oireisiin sopivaa diagnoosia löytynyt. OBD-johtoja tohon jo googlailin niin pääsisi tps säätämään vielä varmuuden vuoksi. (Johtoja saa kaupata jos ylimääräisiä löytyy!)

Pahasti näyttää että ajokausi ja usko loppuu ennen kun pyörä kunnossa, joten saa myös vinkata osaavia korjaamoja lähtökohtaisesti varsinais-suomi, satakunta, pirkanmaa alueelta. Jos uusin silmin vika sattuisi löytymään.
Avatar
sulakari
Viestit: 732
Liittynyt: To Touko 25, 2006 9:41 pm
Pyörä: KTM690
Paikkakunta: Vermuntila

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja sulakari »

Raumalla olisi johto ylimääräisenä

O4oo 27oo39
Avatar
drpepper74
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Pyörä: KTM Adventure 990 -07
Paikkakunta: Hollola

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Tsekkaappa mappi antureiden kumiletkut. Mulla oli ne pykinyt sen verran että pääsivät vuotamaan ja oli vähän samanmoisia ongelmia.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Sainio
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2022 9:15 pm
Pyörä: KTM 990 adventure

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Sainio »

drpepper74 kirjoitti: To Heinä 14, 2022 12:14 pm Tsekkaappa mappi antureiden kumiletkut. Mulla oli ne pykinyt sen verran että pääsivät vuotamaan ja oli vähän samanmoisia ongelmia.
Antoiko sulle vikakoodia näistä? Täytyy tarkastaa nämä, Kiitos!
Avatar
drpepper74
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Pyörä: KTM Adventure 990 -07
Paikkakunta: Hollola

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Ei tullut koodeja. Tyhjäkäynnillä toimi ihan ok ja sai synkattua läppäriungot, sitten kun anto kaasua niin kierrokset alkoi heittelemään ja saatto sammua yllättäen. Mulla oli myös toinen tps anturi sökö sen kun vielä vaihtoi niin rupes toimimaan niinkuin pitää. Pyörällä oli silloin ajettu n.110tkm ja se on vm.2007
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Sainio
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2022 9:15 pm
Pyörä: KTM 990 adventure

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Sainio »

drpepper74 kirjoitti: To Heinä 14, 2022 12:40 pm Ei tullut koodeja. Tyhjäkäynnillä toimi ihan ok ja sai synkattua läppäriungot, sitten kun anto kaasua niin kierrokset alkoi heittelemään ja saatto sammua yllättäen. Mulla oli myös toinen tps anturi sökö sen kun vielä vaihtoi niin rupes toimimaan niinkuin pitää. Pyörällä oli silloin ajettu n.110tkm ja se on vm.2007
OK. Letkut vaihdettu, vaikkei pykimistä juuri ollut havaittavissa. Täytynee tänään kasata loppuun, noutaa foorumilaiselta johdot ja ihmetellä läppärin ääressä lisää
Sainio
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2022 9:15 pm
Pyörä: KTM 990 adventure

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Sainio »

Sainio kirjoitti: Ke Heinä 13, 2022 11:01 pm Moro,
nyt on painittu hyvä tovi oman adven kanssa, ensin merkkihuollon toimesta ja nyt omasta. Ongelmana erikoiset käyntihäiriöt, jolle liike ei syytä löytänyt.

Ongelmana matala tyhjäkäyni (n.1000rpm), tasakaasulla pidettäessä vaihtelevat kierrokset, sekä varsinkin alle 4000rpm kaasua nopeasti kääntäessä moottorin "kuoleminen". Yläkierroksilla tuntuu vastaavan kaasuun normaalisti ja kiertää normaalisti rajottajalle asti. Liikkeen mukaan kaikki anturiarvot ok, eikä vikakoodeja ole. TPS liikkeen mukaan kohdallaan, sekä eri karttoja koitettu. Korjaamo ollut useampaan otteeseen yhteydessä ktm nordiciin josta ei ratkaisevaa vihjettä tullut. "Kaikki tutkittu eikä vikaa löydy, ehkä ecussa vikaa", joten hain pyörän kotiin.

Vaihdoin varmuuden vuoksi lähes uusien tulppien tilalle uudet ja vaihdoin bensansuodattimet, jotka olivatkin aika ruskeat. Bensapumppu kuulosti terveeltä suoralla virralla pyörittäessä pöydällä, sekä tankissa suodattimen vaihdon jälkeen. Vaihdettujen listalla on myös throttle body kokonaisuudessaan, kun alkuperäisessä tyhjäkäynnin säätömoottori ei toiminut.

Kysymyksenä, mitä seuraavaksi :?: Tätä keskustelua kahlattu pari iltaa läpi, eikä ainakaan täysin oireisiin sopivaa diagnoosia löytynyt. OBD-johtoja tohon jo googlailin niin pääsisi tps säätämään vielä varmuuden vuoksi. (Johtoja saa kaupata jos ylimääräisiä löytyy!)

Pahasti näyttää että ajokausi ja usko loppuu ennen kun pyörä kunnossa, joten saa myös vinkata osaavia korjaamoja lähtökohtaisesti varsinais-suomi, satakunta, pirkanmaa alueelta. Jos uusin silmin vika sattuisi löytymään.
Tune ecu saatu toimimaan, mutta edelleen painitaan samojen ongelmien kanssa. TPS tarkastettu, lämpimänä 0,62 ja näytti ihan uskottavia lukemia kaasua käänätessä. Kaasu kokonaan auki 3,84. Map-anturien arvot keskenään lähes identtiset. Tyhjää käy nyt lähes sammumatta, mutta tyhjäkäynti pyörii 1000-1100rpm. Vikakoodeja ei edelleenkään ole.
Avatar
drpepper74
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Pyörä: KTM Adventure 990 -07
Paikkakunta: Hollola

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Saako tunreculla nyt säädettyä sitä tyhjäkäyntiä vähän korkeemmalle?
Onko pyörässä paljon kilsoja?
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Sainio
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2022 9:15 pm
Pyörä: KTM 990 adventure

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Sainio »

drpepper74 kirjoitti: Ke Heinä 20, 2022 7:17 pm Saako tunreculla nyt säädettyä sitä tyhjäkäyntiä vähän korkeemmalle?
Onko pyörässä paljon kilsoja?
Pyörässä kilsoja vähän päälle 60tkm. Vois saada säädettyä, mutta se tuskin ratkasee ongelmaa. Kaasulla kierroksia nostaessa noin 1500 rpm tuntuu pyörä pätkivän.
mx-aki
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Syys 02, 2011 11:50 pm
Pyörä: ktm

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja mx-aki »

Semmone tuli mieleen et kerran oli tommosen oloinen vika siinä anturissa mikä on kytkinpuolella kampiakselin rattaalla(muistaakseni).
Mitatessa näytti ehjää, mut kun vaihdettiin uusi ni ongelmat katos. Tosin kyseisessä pelissä oli tyhjäkäynnin säätömoottori myös sökönä joka tuotti myös hiukan miettimistä kunnes saatiin sekin korjattua.
Sainio kirjoitti: Ke Heinä 13, 2022 11:01 pm Moro,
nyt on painittu hyvä tovi oman adven kanssa, ensin merkkihuollon toimesta ja nyt omasta. Ongelmana erikoiset käyntihäiriöt, jolle liike ei syytä löytänyt.

Ongelmana matala tyhjäkäyni (n.1000rpm), tasakaasulla pidettäessä vaihtelevat kierrokset, sekä varsinkin alle 4000rpm kaasua nopeasti kääntäessä moottorin "kuoleminen". Yläkierroksilla tuntuu vastaavan kaasuun normaalisti ja kiertää normaalisti rajottajalle asti. Liikkeen mukaan kaikki anturiarvot ok, eikä vikakoodeja ole. TPS liikkeen mukaan kohdallaan, sekä eri karttoja koitettu. Korjaamo ollut useampaan otteeseen yhteydessä ktm nordiciin josta ei ratkaisevaa vihjettä tullut. "Kaikki tutkittu eikä vikaa löydy, ehkä ecussa vikaa", joten hain pyörän kotiin.

Vaihdoin varmuuden vuoksi lähes uusien tulppien tilalle uudet ja vaihdoin bensansuodattimet, jotka olivatkin aika ruskeat. Bensapumppu kuulosti terveeltä suoralla virralla pyörittäessä pöydällä, sekä tankissa suodattimen vaihdon jälkeen. Vaihdettujen listalla on myös throttle body kokonaisuudessaan, kun alkuperäisessä tyhjäkäynnin säätömoottori ei toiminut.

Kysymyksenä, mitä seuraavaksi :?: Tätä keskustelua kahlattu pari iltaa läpi, eikä ainakaan täysin oireisiin sopivaa diagnoosia löytynyt. OBD-johtoja tohon jo googlailin niin pääsisi tps säätämään vielä varmuuden vuoksi. (Johtoja saa kaupata jos ylimääräisiä löytyy!)

Pahasti näyttää että ajokausi ja usko loppuu ennen kun pyörä kunnossa, joten saa myös vinkata osaavia korjaamoja lähtökohtaisesti varsinais-suomi, satakunta, pirkanmaa alueelta. Jos uusin silmin vika sattuisi löytymään.
J-A
Viestit: 69
Liittynyt: To Huhti 24, 2014 3:15 pm
Pyörä: 990 Adventure S -07

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja J-A »

drpepper74 kirjoitti: To Heinä 14, 2022 12:40 pm Ei tullut koodeja. Tyhjäkäynnillä toimi ihan ok ja sai synkattua läppäriungot, sitten kun anto kaasua niin kierrokset alkoi heittelemään ja saatto sammua yllättäen. Mulla oli myös toinen tps anturi sökö sen kun vielä vaihtoi niin rupes toimimaan niinkuin pitää. Pyörällä oli silloin ajettu n.110tkm ja se on vm.2007
Miten sen takemman TPS-anturin toiminnan voi todeta? Tuneecuhan näyttää vain etummaisen TPS:n arvoja. Minun pyörässä on sellaista ongelmaa, että kylmäkäynnistyksen jälkeen moottori käy matalilla kierroksilla (n.1400rpm) ja sitten kun kone lämpenee, niin se sammuu. Uudelleen käynnistyksen jälkeen lämpimänä kone toimii normaalisti. Tuneeculla testailin, niin tyhjäkäynti moottori liikkuu ja TPS on 0,62v kone kuumana.
Avatar
drpepper74
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Pyörä: KTM Adventure 990 -07
Paikkakunta: Hollola

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Siitä takimmaisesta anturista ei ole vielä kokemusta. Etunmainen oireili niin ettei sitä saanut pysymään säädöissään.

Mulla on myös pieniä tyhjäkäynti ongelmia. Mutta ne johtuu todennäköisesti siitä kun laitoin f-l switch arvot tuneeculla kaikki nollille.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Vastaa Viestiin