KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Olen kahdesta LC8:sta täytehitsannut tuon. Saa korjattua hitsaamattakin mutta malttia ettei mene vinoon tai leviä. Se M5:n on tosi petollinen. O-rengas tiivistää paineen alla, pultin kireys ei tuossa siihen vaikuta kohan on kiinni. Se ruma käynti tulee ketjunkiristäjistä, ne alkaa räkättää jos ei öljynpainetta ole.
Peltsi
Viestit: 2824
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Löysyys kai selvästi huonontaa tiiveyttä. Piti se tuosa onnistua. Mutta varmasti tässä oli ratkaiseva se että o-rengas oli kehnosti.

On kyllä erittäin ikävä paikka tehdä kierrettä. Jos 6mm kierteen tekee niin eihän sitä paljo tarvi porata.

Pinnapultti ois ehkä kova sana.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Ilmarisebastian
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Touko 11, 2020 5:33 pm
Pyörä: Etsinnässä

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ilmarisebastian »

Terve. Nyt tarvis kipeästi apua. Omasta 990 advesta jouduttu käyttää kaasuläppäkotelo ja tps anturit irti. Kasauksen jälkeen herjaa tuneeculla p0223 koodia ( 2nd throttle position sensor, high voltage or short circuit to battery)

Virrat kun laittaa päälle niin surisee aika kauan läpät eli voiko tps anturin asentaa väärin. Pitääkö se olla asennettaessa läpät auki vai kiinni/ jossain tietyssä asennossa laittaa? Tps säätö kyllä onnistuu sitten kun saisi vain pelaamaan..
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Oliko sinulla siis TPS irti läppärungosta?
WPH
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Maalis 18, 2024 3:11 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja WPH »

Ilmarisebastian kirjoitti: Ti Huhti 02, 2024 9:11 pm Terve. Nyt tarvis kipeästi apua. Omasta 990 advesta jouduttu käyttää kaasuläppäkotelo ja tps anturit irti. Kasauksen jälkeen herjaa tuneeculla p0223 koodia ( 2nd throttle position sensor, high voltage or short circuit to battery)

Virrat kun laittaa päälle niin surisee aika kauan läpät eli voiko tps anturin asentaa väärin. Pitääkö se olla asennettaessa läpät auki vai kiinni/ jossain tietyssä asennossa laittaa? Tps säätö kyllä onnistuu sitten kun saisi vain pelaamaan..
Vikakoodi viittaa toisiokaasuläppien asennontunnistimeen. Onko mahdollista että olisi mennyt jotain pistokkeita ristiin tai jäänyt irti?
Vaihdoin viime syksynä 990 LC8:n pääkaasuläpän potentiometrin ja tyhjäkäynnin askelmoottorin, mielikuva on että olisi mahdollista sekoittaa jos pistokkeet saman värisiä toisin kuin tuossa kuvassa.
Kotelo.jpg
Ilmarisebastian
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Touko 11, 2020 5:33 pm
Pyörä: Etsinnässä

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ilmarisebastian »

Joo oli tpsät irti läppärungosta. Oli kai kasausvaiheessa mennyt toinen anturi väärin kun se pitää jotenkin pyöräyttää paikalleen oikeassa asennossa. Vikavalot sammui ja tune eculla tps säädetty, nyt rokkaa sen puolesta.

Tune ecu vinkkejä otetaan mielellään myös vastaan. Esim miten uusi ohjelma ajetaan sisään, ja toistaiseksi vielä vakiopöntöt paikallaan niin kannatteeko edes mennä muuttamaan? Mitä muita ylimääräistä sillä saa pois käytöstä/kannattee ottaa?
Vastaa Viestiin