KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

vilmulkku
Viestit: 6
Liittynyt: La Maalis 22, 2014 10:35 pm
Pyörä: KTM 990 ADVENTURE S

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja vilmulkku »

Moro kaikille.
Vähän välitys pohdintoja.
Siis kettinki ja rattaat loppu, uusia tässä miettiessäni vanhoja katsellessa
huomasin ketjujen olevan D.I.D Z-WMX 525 mutta törmäsin ristiriitaiseen tietoon kauppojen myydessä
tuohon 520 ketjuja? täh?

Ja mielipiteitä/keskustelua välityksistä. Vanhat ovat 17/42 (vakio onko?) tuntuvat ehkä hieman pitkiltä,
hyvät kyllä +120km/h vauhdeissa mutta mutta oliskos esim. 45 piikkinen takaratas parempi ja hauskempi.

Kokemusta asian tiimoilta siis haen.
Ja tietoa, kuinka halvimmalla selviän.
Avatar
kalle j
Viestit: 870
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: ITG-suotimen pesu ja öljyäminen; hanskalokeron pikairrot

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Ludwig kirjoitti: kertokaa jos keksitte jonkun muun halvan (ja kevyemmän) korvikkeen;
enkä siis maksa siitä ameriikan alu-tulpasta viitäkymppiä...
oiskos tässä
http://www.ebay.co.uk/itm/141061779417? ... 1423.l2649
Lisää urkua monitoriin...
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

no tuohan on siisti, kiinalainen se osaa...

"
Material: CNC-machined version made of high-strength aluminum.
Condition: 100% Brand New
...
Fitment:
KTM LCR 950 ADV 2001-2006
KTM 950/R 2006-2008 <---- heh, oisko jo kuitenkin 990?
KTM 950 SM 2009-2011 <---- heh, oisko jo kuitenkin 990?
KTM 990 ADV/R/S 2009-2011
Item location: Guang Zhou, China
Free P&P, Finland, Standard Int'l Postage, Estimated between Wed. 4 Jun. and Thu. 26 Jun. "

harkintaan, tackar! :D
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
Jarkko
Viestit: 1046
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: ex.LC8 Adv.
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

vilmulkku kirjoitti: Ja mielipiteitä/keskustelua välityksistä. Vanhat ovat 17/42 (vakio onko?) tuntuvat ehkä hieman pitkiltä,
hyvät kyllä +120km/h vauhdeissa mutta mutta oliskos esim. 45 piikkinen takaratas parempi ja hauskempi.

Kokemusta asian tiimoilta siis haen.
Ja tietoa, kuinka halvimmalla selviän.
Kettensatz mit D.I.D G&G 525 ZVM-X, X-Ring Kette
http://www.motorradteile-hamburg.de/
Tuolta oon muutaman kerran tilannut ja nyt 120 lenkkinen ja 17/45.
Voi valita tilatessa koot.

Minun ajoille sopii paremmin tuo 45 takanen kuin alkuperäinen 42.
Toinen vaihtoehtohan on 16/42 ja 118 jolla päästää samaan.
-jarkko-
Kuvat
Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja petev »

vilmulkku kirjoitti:Moro kaikille.
Vähän välitys pohdintoja.
Siis kettinki ja rattaat loppu, uusia tässä miettiessäni vanhoja katsellessa
huomasin ketjujen olevan D.I.D Z-WMX 525 mutta törmäsin ristiriitaiseen tietoon kauppojen myydessä
tuohon 520 ketjuja? täh?

Ja mielipiteitä/keskustelua välityksistä. Vanhat ovat 17/42 (vakio onko?) tuntuvat ehkä hieman pitkiltä,
hyvät kyllä +120km/h vauhdeissa mutta mutta oliskos esim. 45 piikkinen takaratas parempi ja hauskempi.

Kokemusta asian tiimoilta siis haen.
Ja tietoa, kuinka halvimmalla selviän.
Kyllä ne 525 ketjut on, itellä 16/45 välit jotka sopii hiekalle ja voi kutosella ajella jo 8-kymppiä, jos tulee vaikka saksan keikkaa niin sitten 17 eteen.
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

vilmulkku kirjoitti:Moro kaikille.
Vähän välitys pohdintoja.
Siis kettinki ja rattaat loppu, uusia tässä miettiessäni vanhoja katsellessa
huomasin ketjujen olevan D.I.D Z-WMX 525 mutta törmäsin ristiriitaiseen tietoon kauppojen myydessä
tuohon 520 ketjuja? täh?

Ja mielipiteitä/keskustelua välityksistä. Vanhat ovat 17/42 (vakio onko?) tuntuvat ehkä hieman pitkiltä,
hyvät kyllä +120km/h vauhdeissa mutta mutta oliskos esim. 45 piikkinen takaratas parempi ja hauskempi.

Kokemusta asian tiimoilta siis haen.
Ja tietoa, kuinka halvimmalla selviän.
525, 118 lenkkiä. 17/42 vakio, itse tykkään siitä, muut varmaan kehuu omiaan...
6:lla 80 menee hyvin näilläkin.
ostelen osat "tyrkyistä": storm, polo saksa, motorrad-link saksa, ...

oliko näin loppu? eturatas 22tkm (jälkimmäinen tämän "sarjan" kahdesta eturattaasta, ekassa piikit säilyi katkeamatta), muut 44 tkm.
RK:n sarja, moottoriöljytty ja putsattu huolella, n. 500 km välein.
1 rattaat.JPG
"tapit" pääsi vähän kulahtaan, ensin eka kerros, ja sitten jo seuraavakin repeili...
pitkäänköhän noilla vielä?
2 rattaat2.jpg
jaa-a, pitäisikö kurkata eturataskoteloon useammin kuin 15tkm:n kytkin-öljysuutin-putsauksessa?
ja mihin niitä piikkejä tarvitaan, kun nuo nypylätkin toimii... :mrgreen:
Viimeksi muokannut Ludwig, Ti Touko 20, 2014 9:03 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Tuolla vakiolla en ole koskaan ajanut mutta 16/42 ja 16/45 yhdistelmillä olen. En tuossa lyhyessä oikein muuta etua huomannut kuin ehkä ykkösellä helpompi ajaa hitaammin. 6. vaihtteella taas hiukan kiertää enemmän mutta ei ärsyttävästi vielä 100 kmh nopeudessa.

Mitäs te ITG suodattimen asentaneet olette laittaneet tahnaksi suodattimen ja aluslevyn väliin? Bilteman asennussilikoonilla olen vakioboxia tilkinnyt mutta on aika juoksevaa.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
vilmulkku
Viestit: 6
Liittynyt: La Maalis 22, 2014 10:35 pm
Pyörä: KTM 990 ADVENTURE S

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja vilmulkku »

Kyllä. Kuvien mukaisessa kunnossa on, rajussa ajossa lyö moottorijarrussa piikeistä/nypyistä
eturatas yli ja rullia uupuu ketjusta, vaikuttaa että kerran on ennen vaihdettu
joskus. Nyt ajettu noin 70000.

Taidan kuitenkin kääntyä noihin 17 / 45 väleihin ja 120 lenkkiseen siis 525 ketjuun... kutonen kun vakioilla vetää vasta ylinopeuksissa kunnolla ja kakkosella nostais paremmin...
Toki tilaan myös 42 rattaan taakse samalla jos tuntuu liian tiuhalta tuo 45 piikkinen.

Vielä herää mietintää eturattaasta. Orggis on Gumilla vaimennettu ja että onko sillä
mitään väliä oikessa elämässä.

Ja muuten. Hyvää tiistai-iltaa teille.
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

vilmulkku kirjoitti:Kyllä. Kuvien mukaisessa kunnossa on, rajussa ajossa lyö moottorijarrussa piikeistä/nypyistä
eturatas yli ja rullia uupuu ketjusta, vaikuttaa että kerran on ennen vaihdettu
joskus. Nyt ajettu noin 70000.

Taidan kuitenkin kääntyä noihin 17 / 45 väleihin ja 120 lenkkiseen siis 525 ketjuun... kutonen kun vakioilla vetää vasta ylinopeuksissa kunnolla ja kakkosella nostais paremmin...
Toki tilaan myös 42 rattaan taakse samalla jos tuntuu liian tiuhalta tuo 45 piikkinen.

Vielä herää mietintää eturattaasta. Orggis on Gumilla vaimennettu ja että onko sillä
mitään väliä oikessa elämässä.

Ja muuten. Hyvää tiistai-iltaa teille.
mulla tuli kotka kumisella 16:lla, enkä mitään etua tuohon tavalliseen 17:seen huomannut...

näin kuluneena, onkohan tuossa todellinen vaara että ketju katkeaa?
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

ÖÖ. kirjoitti:.....

Mitäs te ITG suodattimen asentaneet olette laittaneet tahnaksi suodattimen ja aluslevyn väliin? Bilteman asennussilikoonilla olen vakioboxia tilkinnyt mutta on aika juoksevaa.
tuo foam filter öljy tuppaa valumaan myös sinne tiivistevaahtomuoviin, mutta laitoin lisäksi vielä vesijohto-oo-rengas-silikoni-rasvaa ( ainakin bauhausissa on "armaturen hahnfett, kirchhoff, 23g tuubi ).
öljy on niin tahmeeta tatinaa, kun se pääsee ylimääräisenä valuun alas johtoihin ja koneen päälle, että kyllä siihenkin jo hiekka toppaa. mutta varmuuden vuoksi...
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
Salemanteri
Viestit: 772
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

16 lyhentää ykköstä pikkasen ,helpottaa maastossa hitaassa pyörityksessä.
Mulla edessä 16 ja katugummivanteilla 42 takana, vois olla reissussa 17:kin edessä
Nappulagummeilla 45 takana, vielä parempi ykkönen "ryömiä".
Tais mennä tyhjäkäynnillä 17 etusella 15km/h.
Kumitettu ratas on hiljasempi, jää ketjun rapina pois, no ei se häiritsevää ollu mut eron huomaa.
Käytän aina kumia :lol:

edit: Ai niin, aina välillä on paikallaan hehkuttaa miten Mahtava :!: vegotin toi Adves on, nyt kun on saanu lopultakin hiplattua alustan kohdilleen ja muutkin vimstaakkelit silleen et laite istuu räpylään, se on päättymätöntä suurta nautintoo laskee menee, piti tehdä bensallekkin lisäsäiliö sen takia, ettei yhtenään tarvi pysähdellä kesken suuren liimaksin ku viilettää vaan jossain ja jonnekkin ja kierrokset ku pyörii kutosella siellä 5 ja 6 tonnin välillä niin sitä toivoo ettei tarttis pysähtyä koskaan :mrgreen:
Viimeksi muokannut Salemanteri, Ma Touko 19, 2014 10:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja mico »

Mulla 2011 mallissa 16 piikkinen edessä vakiona ja paikoillaan, takana nyt 45 ja ketjut 120. Aika hyvä maastossa noilla, maantiellä muistaakseni jossain 100-110km/h 4krpm luokkaa. Punarajan tuntumassa muistaakseni jotain 175km/h...
jaa-a, pitäisikö kurkata eturataskoteloon useammin kuin 15tkm:n kytkin-öljysuutin-putsauksessa?
ja mihin niitä piikkejä tarvitaan, kun nuo nypylätkin toimii... :mrgreen:
Kyllä sen takarattaasta näkee kun alkaa olemaan loppu, niin ja vaihdan kaikki aina kerralla. Kyllä kumilla hyvä, mut sillee se raa'an nautinto jää poies :lol:
vilmulkku
Viestit: 6
Liittynyt: La Maalis 22, 2014 10:35 pm
Pyörä: KTM 990 ADVENTURE S

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja vilmulkku »

Kyllä varmasti katkeaa jossain vaiheessa jossei osaa hillititä rannetta, vaikeaa.
Mä en tule käyttämään kumillista. Maksaa enemmän. Ja pieni värinä, tunne voimansiirrosta lisää nautintoa.
Siispä kumiton rulla on rokk.
Just koitin vakio väleillä, tyhjäkäynnillä 15km/h ja +200km/h kutosella tuppinurin,siis
mittarin mukaan. Olen koittanut aiemmin, (on muuten tarkka ajaa noin lujaa. Woblaa herkästi
jos alusta ei säädöissä).

Ja 17/45 menee testiin, kerron sit kuin skulaa missäkin ja riittää se 120 lenkkinen.
Tänään lähtee tilaus vetämään.
vilmulkku
Viestit: 6
Liittynyt: La Maalis 22, 2014 10:35 pm
Pyörä: KTM 990 ADVENTURE S

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja vilmulkku »

ÖÖ. kirjoitti:Tuolla vakiolla en ole koskaan ajanut mutta 16/42 ja 16/45 yhdistelmillä olen. En tuossa lyhyessä oikein muuta etua huomannut kuin ehkä ykkösellä helpompi ajaa hitaammin. 6. vaihtteella taas hiukan kiertää enemmän mutta ei ärsyttävästi vielä 100 kmh nopeudessa.

Mitäs te ITG suodattimen asentaneet olette laittaneet tahnaksi suodattimen ja aluslevyn väliin? Bilteman asennussilikoonilla olen vakioboxia tilkinnyt mutta on aika juoksevaa.

Laita wurthin polymeeri liimaa. Helppo muotoilla eikä liimaa liikaa.
Korruptio
Viestit: 183
Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 9:34 pm
Pyörä: KTM Adventure 990
Paikkakunta: Baltimore

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Ludwig kirjoitti:no tuohan on siisti, kiinalainen se osaa...

"
Material: CNC-machined version made of high-strength aluminum.
Condition: 100% Brand New
...
Fitment:
KTM LCR 950 ADV 2001-2006
KTM 950/R 2006-2008 <---- heh, oisko jo kuitenkin 990?
KTM 950 SM 2009-2011 <---- heh, oisko jo kuitenkin 990?
KTM 990 ADV/R/S 2009-2011
Item location: Guang Zhou, China
Free P&P, Finland, Standard Int'l Postage, Estimated between Wed. 4 Jun. and Thu. 26 Jun. "

harkintaan, tackar! :D
Kannattaa harkita, tilasin tuolta alumiiniroinaa talvella eikä mitään kuulunut. Rahat tuli rekkulasta takaisin mutta ainuttakaan selitystä siitä miksi tavaraa ei näkynyt eikä vissiin edes lähetetty ei ole tullut. Toki kun paypalilla maksaa ja ebayta käyttää ja heti kuukauden jälkeen reklamoi eikä anna valitusajan umpeutua niin riski rahojen häipymiseen on minimaalinen.

Voi olla yksittäistapaus mutta vituttihan tuo silti tyhjään odotella ja selvitellä.
--Sent from my computer using a keyboard
Vastaa Viestiin