KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 990 adventure
Moro kaikille.
Vähän välitys pohdintoja.
Siis kettinki ja rattaat loppu, uusia tässä miettiessäni vanhoja katsellessa
huomasin ketjujen olevan D.I.D Z-WMX 525 mutta törmäsin ristiriitaiseen tietoon kauppojen myydessä
tuohon 520 ketjuja? täh?
Ja mielipiteitä/keskustelua välityksistä. Vanhat ovat 17/42 (vakio onko?) tuntuvat ehkä hieman pitkiltä,
hyvät kyllä +120km/h vauhdeissa mutta mutta oliskos esim. 45 piikkinen takaratas parempi ja hauskempi.
Kokemusta asian tiimoilta siis haen.
Ja tietoa, kuinka halvimmalla selviän.
Vähän välitys pohdintoja.
Siis kettinki ja rattaat loppu, uusia tässä miettiessäni vanhoja katsellessa
huomasin ketjujen olevan D.I.D Z-WMX 525 mutta törmäsin ristiriitaiseen tietoon kauppojen myydessä
tuohon 520 ketjuja? täh?
Ja mielipiteitä/keskustelua välityksistä. Vanhat ovat 17/42 (vakio onko?) tuntuvat ehkä hieman pitkiltä,
hyvät kyllä +120km/h vauhdeissa mutta mutta oliskos esim. 45 piikkinen takaratas parempi ja hauskempi.
Kokemusta asian tiimoilta siis haen.
Ja tietoa, kuinka halvimmalla selviän.
Re: ITG-suotimen pesu ja öljyäminen; hanskalokeron pikairrot
oiskos tässäLudwig kirjoitti: kertokaa jos keksitte jonkun muun halvan (ja kevyemmän) korvikkeen;
enkä siis maksa siitä ameriikan alu-tulpasta viitäkymppiä...
http://www.ebay.co.uk/itm/141061779417? ... 1423.l2649
Lisää urkua monitoriin...
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
no tuohan on siisti, kiinalainen se osaa...
"
Material: CNC-machined version made of high-strength aluminum.
Condition: 100% Brand New
...
Fitment:
KTM LCR 950 ADV 2001-2006
KTM 950/R 2006-2008 <---- heh, oisko jo kuitenkin 990?
KTM 950 SM 2009-2011 <---- heh, oisko jo kuitenkin 990?
KTM 990 ADV/R/S 2009-2011
Item location: Guang Zhou, China
Free P&P, Finland, Standard Int'l Postage, Estimated between Wed. 4 Jun. and Thu. 26 Jun. "
harkintaan, tackar!
"
Material: CNC-machined version made of high-strength aluminum.
Condition: 100% Brand New
...
Fitment:
KTM LCR 950 ADV 2001-2006
KTM 950/R 2006-2008 <---- heh, oisko jo kuitenkin 990?
KTM 950 SM 2009-2011 <---- heh, oisko jo kuitenkin 990?
KTM 990 ADV/R/S 2009-2011
Item location: Guang Zhou, China
Free P&P, Finland, Standard Int'l Postage, Estimated between Wed. 4 Jun. and Thu. 26 Jun. "
harkintaan, tackar!
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
- Jarkko
- Viestit: 1046
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
- Pyörä: ex.LC8 Adv.
- Paikkakunta: Susiraja
- Viesti:
Re: KTM 990 adventure
Kettensatz mit D.I.D G&G 525 ZVM-X, X-Ring Kettevilmulkku kirjoitti: Ja mielipiteitä/keskustelua välityksistä. Vanhat ovat 17/42 (vakio onko?) tuntuvat ehkä hieman pitkiltä,
hyvät kyllä +120km/h vauhdeissa mutta mutta oliskos esim. 45 piikkinen takaratas parempi ja hauskempi.
Kokemusta asian tiimoilta siis haen.
Ja tietoa, kuinka halvimmalla selviän.
http://www.motorradteile-hamburg.de/
Tuolta oon muutaman kerran tilannut ja nyt 120 lenkkinen ja 17/45.
Voi valita tilatessa koot.
Minun ajoille sopii paremmin tuo 45 takanen kuin alkuperäinen 42.
Toinen vaihtoehtohan on 16/42 ja 118 jolla päästää samaan.
-jarkko-
Kuvat
Kuvat
Re: KTM 990 adventure
Kyllä ne 525 ketjut on, itellä 16/45 välit jotka sopii hiekalle ja voi kutosella ajella jo 8-kymppiä, jos tulee vaikka saksan keikkaa niin sitten 17 eteen.vilmulkku kirjoitti:Moro kaikille.
Vähän välitys pohdintoja.
Siis kettinki ja rattaat loppu, uusia tässä miettiessäni vanhoja katsellessa
huomasin ketjujen olevan D.I.D Z-WMX 525 mutta törmäsin ristiriitaiseen tietoon kauppojen myydessä
tuohon 520 ketjuja? täh?
Ja mielipiteitä/keskustelua välityksistä. Vanhat ovat 17/42 (vakio onko?) tuntuvat ehkä hieman pitkiltä,
hyvät kyllä +120km/h vauhdeissa mutta mutta oliskos esim. 45 piikkinen takaratas parempi ja hauskempi.
Kokemusta asian tiimoilta siis haen.
Ja tietoa, kuinka halvimmalla selviän.
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
525, 118 lenkkiä. 17/42 vakio, itse tykkään siitä, muut varmaan kehuu omiaan...vilmulkku kirjoitti:Moro kaikille.
Vähän välitys pohdintoja.
Siis kettinki ja rattaat loppu, uusia tässä miettiessäni vanhoja katsellessa
huomasin ketjujen olevan D.I.D Z-WMX 525 mutta törmäsin ristiriitaiseen tietoon kauppojen myydessä
tuohon 520 ketjuja? täh?
Ja mielipiteitä/keskustelua välityksistä. Vanhat ovat 17/42 (vakio onko?) tuntuvat ehkä hieman pitkiltä,
hyvät kyllä +120km/h vauhdeissa mutta mutta oliskos esim. 45 piikkinen takaratas parempi ja hauskempi.
Kokemusta asian tiimoilta siis haen.
Ja tietoa, kuinka halvimmalla selviän.
6:lla 80 menee hyvin näilläkin.
ostelen osat "tyrkyistä": storm, polo saksa, motorrad-link saksa, ...
oliko näin loppu? eturatas 22tkm (jälkimmäinen tämän "sarjan" kahdesta eturattaasta, ekassa piikit säilyi katkeamatta), muut 44 tkm.
RK:n sarja, moottoriöljytty ja putsattu huolella, n. 500 km välein.
"tapit" pääsi vähän kulahtaan, ensin eka kerros, ja sitten jo seuraavakin repeili...
pitkäänköhän noilla vielä? jaa-a, pitäisikö kurkata eturataskoteloon useammin kuin 15tkm:n kytkin-öljysuutin-putsauksessa?
ja mihin niitä piikkejä tarvitaan, kun nuo nypylätkin toimii...
Viimeksi muokannut Ludwig, Ti Touko 20, 2014 9:03 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Re: KTM 990 adventure
Tuolla vakiolla en ole koskaan ajanut mutta 16/42 ja 16/45 yhdistelmillä olen. En tuossa lyhyessä oikein muuta etua huomannut kuin ehkä ykkösellä helpompi ajaa hitaammin. 6. vaihtteella taas hiukan kiertää enemmän mutta ei ärsyttävästi vielä 100 kmh nopeudessa.
Mitäs te ITG suodattimen asentaneet olette laittaneet tahnaksi suodattimen ja aluslevyn väliin? Bilteman asennussilikoonilla olen vakioboxia tilkinnyt mutta on aika juoksevaa.
Mitäs te ITG suodattimen asentaneet olette laittaneet tahnaksi suodattimen ja aluslevyn väliin? Bilteman asennussilikoonilla olen vakioboxia tilkinnyt mutta on aika juoksevaa.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Re: KTM 990 adventure
Kyllä. Kuvien mukaisessa kunnossa on, rajussa ajossa lyö moottorijarrussa piikeistä/nypyistä
eturatas yli ja rullia uupuu ketjusta, vaikuttaa että kerran on ennen vaihdettu
joskus. Nyt ajettu noin 70000.
Taidan kuitenkin kääntyä noihin 17 / 45 väleihin ja 120 lenkkiseen siis 525 ketjuun... kutonen kun vakioilla vetää vasta ylinopeuksissa kunnolla ja kakkosella nostais paremmin...
Toki tilaan myös 42 rattaan taakse samalla jos tuntuu liian tiuhalta tuo 45 piikkinen.
Vielä herää mietintää eturattaasta. Orggis on Gumilla vaimennettu ja että onko sillä
mitään väliä oikessa elämässä.
Ja muuten. Hyvää tiistai-iltaa teille.
eturatas yli ja rullia uupuu ketjusta, vaikuttaa että kerran on ennen vaihdettu
joskus. Nyt ajettu noin 70000.
Taidan kuitenkin kääntyä noihin 17 / 45 väleihin ja 120 lenkkiseen siis 525 ketjuun... kutonen kun vakioilla vetää vasta ylinopeuksissa kunnolla ja kakkosella nostais paremmin...
Toki tilaan myös 42 rattaan taakse samalla jos tuntuu liian tiuhalta tuo 45 piikkinen.
Vielä herää mietintää eturattaasta. Orggis on Gumilla vaimennettu ja että onko sillä
mitään väliä oikessa elämässä.
Ja muuten. Hyvää tiistai-iltaa teille.
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
mulla tuli kotka kumisella 16:lla, enkä mitään etua tuohon tavalliseen 17:seen huomannut...vilmulkku kirjoitti:Kyllä. Kuvien mukaisessa kunnossa on, rajussa ajossa lyö moottorijarrussa piikeistä/nypyistä
eturatas yli ja rullia uupuu ketjusta, vaikuttaa että kerran on ennen vaihdettu
joskus. Nyt ajettu noin 70000.
Taidan kuitenkin kääntyä noihin 17 / 45 väleihin ja 120 lenkkiseen siis 525 ketjuun... kutonen kun vakioilla vetää vasta ylinopeuksissa kunnolla ja kakkosella nostais paremmin...
Toki tilaan myös 42 rattaan taakse samalla jos tuntuu liian tiuhalta tuo 45 piikkinen.
Vielä herää mietintää eturattaasta. Orggis on Gumilla vaimennettu ja että onko sillä
mitään väliä oikessa elämässä.
Ja muuten. Hyvää tiistai-iltaa teille.
näin kuluneena, onkohan tuossa todellinen vaara että ketju katkeaa?
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
tuo foam filter öljy tuppaa valumaan myös sinne tiivistevaahtomuoviin, mutta laitoin lisäksi vielä vesijohto-oo-rengas-silikoni-rasvaa ( ainakin bauhausissa on "armaturen hahnfett, kirchhoff, 23g tuubi ).ÖÖ. kirjoitti:.....
Mitäs te ITG suodattimen asentaneet olette laittaneet tahnaksi suodattimen ja aluslevyn väliin? Bilteman asennussilikoonilla olen vakioboxia tilkinnyt mutta on aika juoksevaa.
öljy on niin tahmeeta tatinaa, kun se pääsee ylimääräisenä valuun alas johtoihin ja koneen päälle, että kyllä siihenkin jo hiekka toppaa. mutta varmuuden vuoksi...
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
- Salemanteri
- Viestit: 772
- Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
- Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Re: KTM 990 adventure
16 lyhentää ykköstä pikkasen ,helpottaa maastossa hitaassa pyörityksessä.
Mulla edessä 16 ja katugummivanteilla 42 takana, vois olla reissussa 17:kin edessä
Nappulagummeilla 45 takana, vielä parempi ykkönen "ryömiä".
Tais mennä tyhjäkäynnillä 17 etusella 15km/h.
Kumitettu ratas on hiljasempi, jää ketjun rapina pois, no ei se häiritsevää ollu mut eron huomaa.
Käytän aina kumia
edit: Ai niin, aina välillä on paikallaan hehkuttaa miten Mahtava vegotin toi Adves on, nyt kun on saanu lopultakin hiplattua alustan kohdilleen ja muutkin vimstaakkelit silleen et laite istuu räpylään, se on päättymätöntä suurta nautintoo laskee menee, piti tehdä bensallekkin lisäsäiliö sen takia, ettei yhtenään tarvi pysähdellä kesken suuren liimaksin ku viilettää vaan jossain ja jonnekkin ja kierrokset ku pyörii kutosella siellä 5 ja 6 tonnin välillä niin sitä toivoo ettei tarttis pysähtyä koskaan
Mulla edessä 16 ja katugummivanteilla 42 takana, vois olla reissussa 17:kin edessä
Nappulagummeilla 45 takana, vielä parempi ykkönen "ryömiä".
Tais mennä tyhjäkäynnillä 17 etusella 15km/h.
Kumitettu ratas on hiljasempi, jää ketjun rapina pois, no ei se häiritsevää ollu mut eron huomaa.
Käytän aina kumia
edit: Ai niin, aina välillä on paikallaan hehkuttaa miten Mahtava vegotin toi Adves on, nyt kun on saanu lopultakin hiplattua alustan kohdilleen ja muutkin vimstaakkelit silleen et laite istuu räpylään, se on päättymätöntä suurta nautintoo laskee menee, piti tehdä bensallekkin lisäsäiliö sen takia, ettei yhtenään tarvi pysähdellä kesken suuren liimaksin ku viilettää vaan jossain ja jonnekkin ja kierrokset ku pyörii kutosella siellä 5 ja 6 tonnin välillä niin sitä toivoo ettei tarttis pysähtyä koskaan
Viimeksi muokannut Salemanteri, Ma Touko 19, 2014 10:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: KTM 990 adventure
Mulla 2011 mallissa 16 piikkinen edessä vakiona ja paikoillaan, takana nyt 45 ja ketjut 120. Aika hyvä maastossa noilla, maantiellä muistaakseni jossain 100-110km/h 4krpm luokkaa. Punarajan tuntumassa muistaakseni jotain 175km/h...
Kyllä sen takarattaasta näkee kun alkaa olemaan loppu, niin ja vaihdan kaikki aina kerralla. Kyllä kumilla hyvä, mut sillee se raa'an nautinto jää poiesjaa-a, pitäisikö kurkata eturataskoteloon useammin kuin 15tkm:n kytkin-öljysuutin-putsauksessa?
ja mihin niitä piikkejä tarvitaan, kun nuo nypylätkin toimii...
Re: KTM 990 adventure
Kyllä varmasti katkeaa jossain vaiheessa jossei osaa hillititä rannetta, vaikeaa.
Mä en tule käyttämään kumillista. Maksaa enemmän. Ja pieni värinä, tunne voimansiirrosta lisää nautintoa.
Siispä kumiton rulla on rokk.
Just koitin vakio väleillä, tyhjäkäynnillä 15km/h ja +200km/h kutosella tuppinurin,siis
mittarin mukaan. Olen koittanut aiemmin, (on muuten tarkka ajaa noin lujaa. Woblaa herkästi
jos alusta ei säädöissä).
Ja 17/45 menee testiin, kerron sit kuin skulaa missäkin ja riittää se 120 lenkkinen.
Tänään lähtee tilaus vetämään.
Mä en tule käyttämään kumillista. Maksaa enemmän. Ja pieni värinä, tunne voimansiirrosta lisää nautintoa.
Siispä kumiton rulla on rokk.
Just koitin vakio väleillä, tyhjäkäynnillä 15km/h ja +200km/h kutosella tuppinurin,siis
mittarin mukaan. Olen koittanut aiemmin, (on muuten tarkka ajaa noin lujaa. Woblaa herkästi
jos alusta ei säädöissä).
Ja 17/45 menee testiin, kerron sit kuin skulaa missäkin ja riittää se 120 lenkkinen.
Tänään lähtee tilaus vetämään.
Re: KTM 990 adventure
ÖÖ. kirjoitti:Tuolla vakiolla en ole koskaan ajanut mutta 16/42 ja 16/45 yhdistelmillä olen. En tuossa lyhyessä oikein muuta etua huomannut kuin ehkä ykkösellä helpompi ajaa hitaammin. 6. vaihtteella taas hiukan kiertää enemmän mutta ei ärsyttävästi vielä 100 kmh nopeudessa.
Mitäs te ITG suodattimen asentaneet olette laittaneet tahnaksi suodattimen ja aluslevyn väliin? Bilteman asennussilikoonilla olen vakioboxia tilkinnyt mutta on aika juoksevaa.
Laita wurthin polymeeri liimaa. Helppo muotoilla eikä liimaa liikaa.
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 9:34 pm
- Pyörä: KTM Adventure 990
- Paikkakunta: Baltimore
Re: KTM 990 adventure
Kannattaa harkita, tilasin tuolta alumiiniroinaa talvella eikä mitään kuulunut. Rahat tuli rekkulasta takaisin mutta ainuttakaan selitystä siitä miksi tavaraa ei näkynyt eikä vissiin edes lähetetty ei ole tullut. Toki kun paypalilla maksaa ja ebayta käyttää ja heti kuukauden jälkeen reklamoi eikä anna valitusajan umpeutua niin riski rahojen häipymiseen on minimaalinen.Ludwig kirjoitti:no tuohan on siisti, kiinalainen se osaa...
"
Material: CNC-machined version made of high-strength aluminum.
Condition: 100% Brand New
...
Fitment:
KTM LCR 950 ADV 2001-2006
KTM 950/R 2006-2008 <---- heh, oisko jo kuitenkin 990?
KTM 950 SM 2009-2011 <---- heh, oisko jo kuitenkin 990?
KTM 990 ADV/R/S 2009-2011
Item location: Guang Zhou, China
Free P&P, Finland, Standard Int'l Postage, Estimated between Wed. 4 Jun. and Thu. 26 Jun. "
harkintaan, tackar!
Voi olla yksittäistapaus mutta vituttihan tuo silti tyhjään odotella ja selvitellä.
--Sent from my computer using a keyboard