Pikainen rapsa 2000km kokemuksella ktm 990 adv vs bmw 07
Bmw
+ tuntuma tiehen soralla
+ tuulisuoja ylävartalolle ja jaloille
+ koneen joustavuus hitaassa ajossa
+ ergonominen ajoasento ja väljä satula, polvituki tankissa
+ säädettävyys, penkki, visiiri, takajarru
+ monia monia muita itsestään selviä asioita...
- ulkonäöstä tulee mieleen 2000-luvun mad max
- paino paikallaan, tekemätön paikka saada pyörä ylämäkeen taakseppäin Helsingin jyrkillä kaduilla jos autot on parkeerannut lähelle tai menet hiekkamontulle ja ajattelet että nouseehan se tuosta mäestä ja eihän se nouse ja olet kuopassa sivuttain
- etupään tietynlainen tunnottomuus soralla
- sivujalka liian matalalla eli pyörä nojaa liikaa
- 1 vaihde liian lyhyt omassa ajossa
- pitkät valot
- 80 km/h vauhti ei tunnu miltään
- pakoäänet vaikka on akran putki, ompelukone
- kone kampeaa sivuttain kaasusta
- herättää huomiota bensa-asemilla (jotkut tykkää)
- vähän lisää tehoa menisi 100km/h ohituksissa ettei tarvitsisi tiputtaa vaihdetta
- vilkut
Ktm 990 adv 09, 10 000km kokemuksella
+ ulkonäkö mieleen
+ alustan säädettävyys
+ moottori ( joku kirjoitti mielestäni hyvin: bmw on kuin hiljainen ompelukone, ktm kuin leijona jolla on vihanhallinta ongelmia)
+ tuntuma soralla
+ enduro pyörän fiilis
+ mutkateillä viskely kovemmissa nopeuksissa
+ nopeusmittari
+ kaasun tuntuma
+ vaihteisto
+ hauskempi räppäillä kaupungissa
- ei suojaa tuulelta
- kaasu on off hiljaisessa vauhdissa
- ei polttaine mittaria, vain trippi ja valo kun bensa on lopussa
- ei vaihdenäyttöä
- huonot valot
- penkissä valuu yhteen kohtaan
- ottaa tuuleen motarilla
- kaksi polttoaine tankkia ja tankilla käyminen
- tärinät kaikissa nopeuksissa
- muovisuus
- viimeistely
- öljynvaihto vaatii bensatankin irroituksen
- kallis iso huolto 15 000 välein
- bensa maistui 8l/100 availussa
Kummatkin erinomaisia pyöriä, vaikkakin kovin erilaisia.
Oikeita puutteita ei kummassakaan mielestäni ole, vain mielipiteitä sekä ns. Ykkösluokan ongelmia