R1200GS advendure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 7:56 am
- Pyörä: gsa1200,dnepr1300gs,dnepr650,honda st70
- Paikkakunta: jmsk.
Re: R1200GS advendure
mullakin rupes eilen taas liuska oikkuileen pitää taas antaa sille tällejä jos vielä tokenis.
Re: R1200GS advendure
Onko jollakin kokemusta WESA-X + E-PA (E-PA = sähköinen jousen esijännityksen säätö)?
Minulla 06 GSA
Minulla 06 GSA
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Re: R1200GS advendure
juhan kirjoitti:Minusta tuo on tärkeä tieto. Minullakin kuluu kaksipäällä vähemmän.Kunkku kirjoitti:Minusta on aivan turhaa alkaa puhumaan ja vertaamaan kulutuksia litran kymmenysten perusteella. Siinä on järkeä vain, jos ajetaan peräjälkeen samat tiet samoilla nopeuksilla ja kuormilla. Muuten muuttuvia tekijöitä on liian paljon: tuuli, ajotavat, nopeus, kuorma...gaz169 kirjoitti:mulla menee suomipensalla 5,7kakspäällä 6,1 yksinään siis tietokoneen mukaan.
mulla vie tuo kyrpiäinen abt 7l ja ei kiinnosta pätkääkään. kulkee sen mitä tarvii toho kulutukseen, jaksaa hymyilyttää aina. myös tankatessa.
gessua en oo koittanu ja mielellää kokeilis millane se on.
pääasia että on hauskaa
Re: R1200GS advendure
Onhan se hyvä tietää, että yksin kaahaa kovempaa ja bensaa kuluu. Vaikka ei siihen kyllä mittaria tarvita.juhan kirjoitti:Minusta tuo on tärkeä tieto. Minullakin kuluu kaksipäällä vähemmän.
Pekka
Re: R1200GS advendure
Onko kukaan perehtynyt tarkemmin Adventuren tankin sisukaluihin?
Multa loppui soppa tänään vaikka oletin että tankissa oli vielä viitisen litraa jäljellä. Ja sen verran siellä sitten olikin kun pääsin tankkaamaan.
Tankin menosuuntaan nähden oikealla puolella piileskeli se suunnilleen 5 litraa joka ei noussut sieltä vasemmalle niin kuin pitäisi.
Leili oli täynnä kun pääsin tallille joten en alkanut nyt penkomaan tankin sisälmyksiä, katsoin vaan nopeasti että huohotus pelasi eikä pumpun regulaattori uinut omassa liemessään. Pumppu surraa iloisesti nostaessaan paineet ja suunnilleen samanlainen (no ehkä astetta touhukkaampi) surina käy kun ohittaa regulaattorin ja lykkää virtaa suoraan pumpulle.
Eikös se oikean puolen "nostopumppu" (sucking jet pump) toimi pelkästään varsinaisen bensapumpun lykkäämän paineen avulla? Paluulinjahan menee sen kautta.
Eli joko nostopumpun letku(t) tukossa tai sitten bensapumppu alkaa uupua?
On kyllä tullut tänä kesänä ajettua niin vähän tolla Gessulla että eihän sitä tiedä vaikka etanolibensaa kestävä majava olis tehnyt pesän tankkiin ja padonnut pirulainen ton tankinpuoliskojen välin kun pyörä on seissyt niin pitkään
Multa loppui soppa tänään vaikka oletin että tankissa oli vielä viitisen litraa jäljellä. Ja sen verran siellä sitten olikin kun pääsin tankkaamaan.
Tankin menosuuntaan nähden oikealla puolella piileskeli se suunnilleen 5 litraa joka ei noussut sieltä vasemmalle niin kuin pitäisi.
Leili oli täynnä kun pääsin tallille joten en alkanut nyt penkomaan tankin sisälmyksiä, katsoin vaan nopeasti että huohotus pelasi eikä pumpun regulaattori uinut omassa liemessään. Pumppu surraa iloisesti nostaessaan paineet ja suunnilleen samanlainen (no ehkä astetta touhukkaampi) surina käy kun ohittaa regulaattorin ja lykkää virtaa suoraan pumpulle.
Eikös se oikean puolen "nostopumppu" (sucking jet pump) toimi pelkästään varsinaisen bensapumpun lykkäämän paineen avulla? Paluulinjahan menee sen kautta.
Eli joko nostopumpun letku(t) tukossa tai sitten bensapumppu alkaa uupua?
On kyllä tullut tänä kesänä ajettua niin vähän tolla Gessulla että eihän sitä tiedä vaikka etanolibensaa kestävä majava olis tehnyt pesän tankkiin ja padonnut pirulainen ton tankinpuoliskojen välin kun pyörä on seissyt niin pitkään
Re: R1200GS advendure
Normi oire kun joko pumppu alkaa loppumaan tai se ikuinen suodatin tukossa eikä nosta tarpeeksi painetta pumppaamaan tavaraa sieltä oikealta vasemmalle. Yleensä se kyllä loppuu n. 24litran jälkeen.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: R1200GS advendure
Höh. Täytyypä tarkkailla tilannetta. Enkä prkl vielä vaihda pumppua ennen kuin jään uudestaan tien poskeen
Re: R1200GS advendure
taluttelin viikonloppuna talliin v.2010 GSA:n ja nyt mietityttää tuo vaihteisto.. mistä näen onko pyörässä ns. endurovaihteisto, eli tiheämpi 1. vaihde? vin näyttää vaihteiston kohdalle MECH..
Re: R1200GS advendure
Siellä pitäisi lukea tällainen: 631 SA ENDURO TRANSMISSION
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: R1200GS advendure
http://www.powerboxer.de/getriebe-kuppl ... 1200-reihe
Vaihdelaatikossa numerosarja SAF........ tai SAD......lyhyt ykkönen
tuo MECH näyttää lukevan muissakin malleissa,yleensä options sarakkeessa on tuo merkintä 631 SA ENDURO TRANSMISSION .(olisko vuosimalleissa eroja)
Vaihdelaatikossa numerosarja SAF........ tai SAD......lyhyt ykkönen
tuo MECH näyttää lukevan muissakin malleissa,yleensä options sarakkeessa on tuo merkintä 631 SA ENDURO TRANSMISSION .(olisko vuosimalleissa eroja)
Re: R1200GS advendure
vaihteiston numerosta löytyi lopusta kirjaimet SAA , eli luistatellaan sitten pidemmällä 1 vaihteella.. =) Kiitoksia infosta!
Re: R1200GS advendure
onko muilla kokemusta tuosta vasemman puolen jakopään ketjun kiristäjä tai mikä sen suomalainen nimi on mutta tossa pari viikkoa takaperin käynnistelin pyörää ja pientä äänetelyä kuului tuolta vasemmalta puolen joten ajatelin että siellä on tuo jousikuormitteinen kiristäjä vaihdon tarpeessa tilasin uuden ja sitten tosiaan vaihdoin tuon osan mutta kun vertasin noita osia niin tuo vanha kiristin oli jumiutunut se ei liikkunut kuin n.3mm (oli kuitenkin tätä uudempaa ja parempaa mallia) kun taas tuo uusi meni testatessa pohjaan, onneksi meteli loppui uuden osan myötä mutta hieman jäi mietityttämään jos tuo vanha kiristin olisi ollut kauemmin paikoillaan niin olisiko jakoketju syönyt pilalle tuon muovisen ohjurin
oheisen linkin takaa kyseessä on tuo osa nro 15
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2797
oheisen linkin takaa kyseessä on tuo osa nro 15
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2797
Re: R1200GS advendure
Mulla on 2010 mallin GSA.
Vaihdoin tänään peräöljyt siihen,huolto ohjeen mukaan pitää takarengas irottaa ja täyttää öljy
siitä sivussa olevasta täyttö propusta. Miksei sitä voi täyttää perän huohottimen kautta.
Eikös se mene siitäkin samaan osoitteeseen?
Jäisi tuo renkaan irrottaminen pois.
Vaihdoin tänään peräöljyt siihen,huolto ohjeen mukaan pitää takarengas irottaa ja täyttää öljy
siitä sivussa olevasta täyttö propusta. Miksei sitä voi täyttää perän huohottimen kautta.
Eikös se mene siitäkin samaan osoitteeseen?
Jäisi tuo renkaan irrottaminen pois.
Re: R1200GS advendure
Periaatteessa kyllä, käytännössä ei - on niin pieni se huohottimen reikä, että samassa ajassa ottaa renkaan pois ja takaisin moneen kertaan mitä kuluu öljyn lirutteluun huohotinreiästä.ktlesk kirjoitti:Mulla on 2010 mallin GSA.
Vaihdoin tänään peräöljyt siihen,huolto ohjeen mukaan pitää takarengas irottaa ja täyttää öljy
siitä sivussa olevasta täyttö propusta. Miksei sitä voi täyttää perän huohottimen kautta.
Eikös se mene siitäkin samaan osoitteeseen?
Jäisi tuo renkaan irrottaminen pois.
Kuminen huohotin on nykyään verstaan laatikossa ja tilalla satulan alle johtava letku.
- hako
- Viestit: 315
- Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 9:58 pm
- Pyörä: Puolimaastomopoja
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: R1200GS advendure
Pitäisi laittaa 09-mallin pyörään lipputanko pientä paraatiajoa varten.
Onko joku löytänyt laukkurautoihin suoraan sopivaa tankoa, vaikka venepuolelta reelinkikiinnitteistä tms? Muita ideoita jämäkästä kiinnityksestä? Lippu itsessään kestää vaikka kuuraketin kyydissä, mutta olisi aika noloa jos tangolta menee niskat nurin siirtymällä.
Onko joku löytänyt laukkurautoihin suoraan sopivaa tankoa, vaikka venepuolelta reelinkikiinnitteistä tms? Muita ideoita jämäkästä kiinnityksestä? Lippu itsessään kestää vaikka kuuraketin kyydissä, mutta olisi aika noloa jos tangolta menee niskat nurin siirtymällä.