R1200GS advendure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

gaz169
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 7:56 am
Pyörä: gsa1200,dnepr1300gs,dnepr650,honda st70
Paikkakunta: jmsk.

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

mullakin rupes eilen taas liuska oikkuileen pitää taas antaa sille tällejä jos vielä tokenis.
KimmoL
Viestit: 88
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 11:43 am
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Österbotten

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja KimmoL »

Onko jollakin kokemusta WESA-X + E-PA (E-PA = sähköinen jousen esijännityksen säätö)?
Minulla 06 GSA
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja juhap »

juhan kirjoitti:
Kunkku kirjoitti:
gaz169 kirjoitti:mulla menee suomipensalla 5,7kakspäällä 6,1 yksinään siis tietokoneen mukaan.
Minusta on aivan turhaa alkaa puhumaan ja vertaamaan kulutuksia litran kymmenysten perusteella. Siinä on järkeä vain, jos ajetaan peräjälkeen samat tiet samoilla nopeuksilla ja kuormilla. Muuten muuttuvia tekijöitä on liian paljon: tuuli, ajotavat, nopeus, kuorma...
Minusta tuo on tärkeä tieto. Minullakin kuluu kaksipäällä vähemmän.

mulla vie tuo kyrpiäinen abt 7l ja ei kiinnosta pätkääkään. kulkee sen mitä tarvii toho kulutukseen, jaksaa hymyilyttää aina. myös tankatessa.

gessua en oo koittanu ja mielellää kokeilis millane se on.

pääasia että on hauskaa
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

juhan kirjoitti:Minusta tuo on tärkeä tieto. Minullakin kuluu kaksipäällä vähemmän.
Onhan se hyvä tietää, että yksin kaahaa kovempaa ja bensaa kuluu. Vaikka ei siihen kyllä mittaria tarvita. :?

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
ttv
Viestit: 676
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja ttv »

Onko kukaan perehtynyt tarkemmin Adventuren tankin sisukaluihin?

Multa loppui soppa tänään vaikka oletin että tankissa oli vielä viitisen litraa jäljellä. Ja sen verran siellä sitten olikin kun pääsin tankkaamaan.

Tankin menosuuntaan nähden oikealla puolella piileskeli se suunnilleen 5 litraa joka ei noussut sieltä vasemmalle niin kuin pitäisi.

Leili oli täynnä kun pääsin tallille joten en alkanut nyt penkomaan tankin sisälmyksiä, katsoin vaan nopeasti että huohotus pelasi eikä pumpun regulaattori uinut omassa liemessään. Pumppu surraa iloisesti nostaessaan paineet ja suunnilleen samanlainen (no ehkä astetta touhukkaampi) surina käy kun ohittaa regulaattorin ja lykkää virtaa suoraan pumpulle.

Eikös se oikean puolen "nostopumppu" (sucking jet pump) toimi pelkästään varsinaisen bensapumpun lykkäämän paineen avulla? Paluulinjahan menee sen kautta.

Eli joko nostopumpun letku(t) tukossa tai sitten bensapumppu alkaa uupua?

On kyllä tullut tänä kesänä ajettua niin vähän tolla Gessulla että eihän sitä tiedä vaikka etanolibensaa kestävä majava olis tehnyt pesän tankkiin ja padonnut pirulainen ton tankinpuoliskojen välin kun pyörä on seissyt niin pitkään :?
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja juvander »

Normi oire kun joko pumppu alkaa loppumaan tai se ikuinen suodatin tukossa eikä nosta tarpeeksi painetta pumppaamaan tavaraa sieltä oikealta vasemmalle. Yleensä se kyllä loppuu n. 24litran jälkeen.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
ttv
Viestit: 676
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja ttv »

Höh. Täytyypä tarkkailla tilannetta. Enkä prkl vielä vaihda pumppua ennen kuin jään uudestaan tien poskeen :lol:
Avatar
Niksutin@
Viestit: 65
Liittynyt: Ma Touko 04, 2009 5:44 pm
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Parikkala

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja Niksutin@ »

taluttelin viikonloppuna talliin v.2010 GSA:n ja nyt mietityttää tuo vaihteisto.. mistä näen onko pyörässä ns. endurovaihteisto, eli tiheämpi 1. vaihde? vin näyttää vaihteiston kohdalle MECH..
Liitteet
GSAvinCode.jpg
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja juvander »

Siellä pitäisi lukea tällainen: 631 SA ENDURO TRANSMISSION
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja talkku »

http://www.powerboxer.de/getriebe-kuppl ... 1200-reihe
Vaihdelaatikossa numerosarja SAF........ tai SAD......lyhyt ykkönen
tuo MECH näyttää lukevan muissakin malleissa,yleensä options sarakkeessa on tuo merkintä 631 SA ENDURO TRANSMISSION .(olisko vuosimalleissa eroja)
Avatar
Niksutin@
Viestit: 65
Liittynyt: Ma Touko 04, 2009 5:44 pm
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Parikkala

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja Niksutin@ »

vaihteiston numerosta löytyi lopusta kirjaimet SAA , eli luistatellaan sitten pidemmällä 1 vaihteella.. =) Kiitoksia infosta!
carpenter
Viestit: 164
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: oulu

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja carpenter »

onko muilla kokemusta tuosta vasemman puolen jakopään ketjun kiristäjä tai mikä sen suomalainen nimi on mutta tossa pari viikkoa takaperin käynnistelin pyörää ja pientä äänetelyä kuului tuolta vasemmalta puolen joten ajatelin että siellä on tuo jousikuormitteinen kiristäjä vaihdon tarpeessa tilasin uuden ja sitten tosiaan vaihdoin tuon osan mutta kun vertasin noita osia niin tuo vanha kiristin oli jumiutunut se ei liikkunut kuin n.3mm (oli kuitenkin tätä uudempaa ja parempaa mallia) kun taas tuo uusi meni testatessa pohjaan, onneksi meteli loppui uuden osan myötä mutta hieman jäi mietityttämään jos tuo vanha kiristin olisi ollut kauemmin paikoillaan niin olisiko jakoketju syönyt pilalle tuon muovisen ohjurin

oheisen linkin takaa kyseessä on tuo osa nro 15
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2797
ktlesk
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Maalis 09, 2012 11:39 pm
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja ktlesk »

Mulla on 2010 mallin GSA.
Vaihdoin tänään peräöljyt siihen,huolto ohjeen mukaan pitää takarengas irottaa ja täyttää öljy
siitä sivussa olevasta täyttö propusta. Miksei sitä voi täyttää perän huohottimen kautta.
Eikös se mene siitäkin samaan osoitteeseen?
Jäisi tuo renkaan irrottaminen pois.
kjhh
Viestit: 229
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 10:43 am
Pyörä: 1200 gs adv
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja kjhh »

ktlesk kirjoitti:Mulla on 2010 mallin GSA.
Vaihdoin tänään peräöljyt siihen,huolto ohjeen mukaan pitää takarengas irottaa ja täyttää öljy
siitä sivussa olevasta täyttö propusta. Miksei sitä voi täyttää perän huohottimen kautta.
Eikös se mene siitäkin samaan osoitteeseen?
Jäisi tuo renkaan irrottaminen pois.
Periaatteessa kyllä, käytännössä ei - on niin pieni se huohottimen reikä, että samassa ajassa ottaa renkaan pois ja takaisin moneen kertaan mitä kuluu öljyn lirutteluun huohotinreiästä.

Kuminen huohotin on nykyään verstaan laatikossa ja tilalla satulan alle johtava letku.
Avatar
hako
Viestit: 315
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 9:58 pm
Pyörä: Puolimaastomopoja
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja hako »

Pitäisi laittaa 09-mallin pyörään lipputanko pientä paraatiajoa varten.

Onko joku löytänyt laukkurautoihin suoraan sopivaa tankoa, vaikka venepuolelta reelinkikiinnitteistä tms? Muita ideoita jämäkästä kiinnityksestä? Lippu itsessään kestää vaikka kuuraketin kyydissä, mutta olisi aika noloa jos tangolta menee niskat nurin siirtymällä.
Vastaa Viestiin