R1200GS advendure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
R1200GS advendure
Mitkä on bmw:n tyyppiviat ? kannattaako tuollaiseen hairahtua. Ois varmaan makee matkaratsu. Onko moni pistänyt jo tilaukseen.
-
- Site Admin
- Viestit: 2640
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Puimurillahan oli paljon peräongelmia, vaihdettiin vissiin kahteen kertaan.
Mutta ne taisi olla alkusarjan lastentauteja, eiköhän ne nyt jo kestä.
Ja on toi Puimurin ajotyyli kanssa aika rajua, muistan vaan kun kkkk2005 ajelin sen perässä ja piti aina risteyksessä jättää 50 metriä rakoa kun kiviä tuli suihkuna kuin tykin suusta siitä Puimurin takarenkaasta.
Pekka
Mutta ne taisi olla alkusarjan lastentauteja, eiköhän ne nyt jo kestä.
Ja on toi Puimurin ajotyyli kanssa aika rajua, muistan vaan kun kkkk2005 ajelin sen perässä ja piti aina risteyksessä jättää 50 metriä rakoa kun kiviä tuli suihkuna kuin tykin suusta siitä Puimurin takarenkaasta.
Pekka
No niin, kohtalotovereita ollaan, tänään vaihtui hyvin palvellut 1100 GS 1200 Adventureen. Tai vaihtuu, kunhan sen uuden pyörän joskus kuukauden kuluttua saan. Aika helppo valinta oli, eipä loppupeleissä juuri vaihtoehtoja ollut. Taustalla on hyvät kokemukset 1100 GS:sta, ominaisuudet sopivat minun käyttööni ja kun tomumajalla on mittaa kaksi metriä, on Adventuren korkeus plussaa. Laukut mietityttivät eniten, bemarin omat alumiinilaukut vakuuttivat kyllä rakenteeltaan ja ulkonäkökin on ok, mutta hinta oli kyllä ryöstön rajamailla. Noiden laukkujen, rautojen ja lukkojen hinnalla olis saanut uuden kiinalaisen 250 kuutioisen kustomin. Joku viisas on sanonut, että kun hinta lakkaa harmittamasta, jää laatu jäljelle. Toivottavasti oli oikeassa.
Tavallaan helpottunut fiilis nyt, päätös on tehty, ei tarvitse miettiä pyörää, voi keskittyä matkojen suunnitteluun. Ja työntekoon, jotta saa pyörän maksettua.
Tavallaan helpottunut fiilis nyt, päätös on tehty, ei tarvitse miettiä pyörää, voi keskittyä matkojen suunnitteluun. Ja työntekoon, jotta saa pyörän maksettua.
Onneksi olkoon. Kyllä minullakin tekisi mieli vaihtaa, vaan kun ei vaan budjetti vielä anna periksi. Ehkä parin vuoden päästäbemAri kirjoitti:No niin, kohtalotovereita ollaan, tänään vaihtui hyvin palvellut 1100 GS 1200 Adventureen. Tai vaihtuu, kunhan sen uuden pyörän joskus kuukauden kuluttua saan.
Kyl täytyy sanoa että kateeksi käy...
Itseäni tekisi kanssa mieli vaihtaa tuollaiseen mutta lompakkoon kun katsoo...
Noh pitää katsoa miltä tuo F800GS Adventure/Dakar näyttää, josko olisi vähän isompi F650GSää mutta pienempi R1200GSää ja eritoten hinnaltaan sopiva. Tekee päätöksiä sen jälkeen sitten.
Itseäni tekisi kanssa mieli vaihtaa tuollaiseen mutta lompakkoon kun katsoo...
Noh pitää katsoa miltä tuo F800GS Adventure/Dakar näyttää, josko olisi vähän isompi F650GSää mutta pienempi R1200GSää ja eritoten hinnaltaan sopiva. Tekee päätöksiä sen jälkeen sitten.
paripäivää sitten vaihdin kattiputken katittomaan ,tuli sopivan muhkeat äänet.seuraavaksi vois ruuvata ruiskunsäätöyksikön ja paremman pohjapanssarin.
niin tuli tuossa kämmättyä vähän nettitilauksessa, elikkä nyt olis yhet ylimääräiset 3 sentin korokepalat ohjaustankoon, kiinnostaisko ketään?(on muuten tosi hyvät).
niin tuli tuossa kämmättyä vähän nettitilauksessa, elikkä nyt olis yhet ylimääräiset 3 sentin korokepalat ohjaustankoon, kiinnostaisko ketään?(on muuten tosi hyvät).
-
- Site Admin
- Viestit: 2640
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Suosittelen yhdeksi ensimmäisistä muutoksista nuo korokepalat ! Parantaa ajoasentoa ja seisaallaan ajamista äärettömän paljon.njurmi kirjoitti:niin tuli tuossa kämmättyä vähän nettitilauksessa, elikkä nyt olis yhet ylimääräiset 3 sentin korokepalat ohjaustankoon, kiinnostaisko ketään?(on muuten tosi hyvät).
Korokepalat voivat kiinnostaa, kuten kirjoitinkin, olen tuollaista king-size kokoluokkaa joten voivat tulla tarpeeseen. Pitää palata aiheeseen kunhan ensimmäiset tuntumat on otettu. Syy miksi vaihdoin syksyllä on se, että tällä kaudella saa vähän tuntumaa, mitä paikkoja pitää kustomoida, talvella voi tilailla osia ja keväällä reissuun.
Katin poisto ja vaimentimen vaihto on ollut mielessä, nykyisessä 1100:ssa nuo muutokset on tehty, ja ääni on hyvä. Hitaassa ajossa ja kaupungissa papatus kuuluu niin että autoilijatkin huomaavat missä mennään, mutta tien päällä ääni jää taakse, eikä ole häiritsevän kova. Vaimentimena on Laserin pönttö.
Uuteen pyörää mieli tekisi vaihtaa putki, mutta näillä näkymin ajan ainakin alkuun vakiolla. Enpä ole selvittänyt sitäkään, onko katin poistolla vaikutusta takuuseen.
Budjettipuolesta sen verran, että ei minunkaan sukunimi ole Onassis, vaikka etunimi on Ari. Pitkää mietintää tarvittiin. Ei se mietintä kyllä avuksi ollut, eihän näille hankinnoille järkiperusteita löydy. Kai se peruste olivat mp-matkojen hienot kokemukset, eksoottisissa paikoissa tavatut ihmiset, maisemat ja se tutkimusmatkailijan fiilis, jonka kokee kun mutkan takaa avautuu vuoristomaisema Karpaateilla, kylä Slovakiassa, Barentsinmeri, tms. Ja halu jatkaa tuota harrastusta ja laajentaa reviiriä vaikkapa Aasiaan.
Katin poisto ja vaimentimen vaihto on ollut mielessä, nykyisessä 1100:ssa nuo muutokset on tehty, ja ääni on hyvä. Hitaassa ajossa ja kaupungissa papatus kuuluu niin että autoilijatkin huomaavat missä mennään, mutta tien päällä ääni jää taakse, eikä ole häiritsevän kova. Vaimentimena on Laserin pönttö.
Uuteen pyörää mieli tekisi vaihtaa putki, mutta näillä näkymin ajan ainakin alkuun vakiolla. Enpä ole selvittänyt sitäkään, onko katin poistolla vaikutusta takuuseen.
Budjettipuolesta sen verran, että ei minunkaan sukunimi ole Onassis, vaikka etunimi on Ari. Pitkää mietintää tarvittiin. Ei se mietintä kyllä avuksi ollut, eihän näille hankinnoille järkiperusteita löydy. Kai se peruste olivat mp-matkojen hienot kokemukset, eksoottisissa paikoissa tavatut ihmiset, maisemat ja se tutkimusmatkailijan fiilis, jonka kokee kun mutkan takaa avautuu vuoristomaisema Karpaateilla, kylä Slovakiassa, Barentsinmeri, tms. Ja halu jatkaa tuota harrastusta ja laajentaa reviiriä vaikkapa Aasiaan.
Re: R1200GS advendure
Onnittelut hienolle pyörälle ja turvallisia kilometrejä
-
- Site Admin
- Viestit: 2640
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Itse suosittelisin Turhatekin penkkiä. Itselle ja kyytiläiselle huomattavasti parempi kuin vakio tankkiin kiinni työntävä penkki.bemAri kirjoitti:Korokepalat voivat kiinnostaa, kuten kirjoitinkin, olen tuollaista king-size kokoluokkaa joten voivat tulla tarpeeseen. Pitää palata aiheeseen kunhan ensimmäiset tuntumat on otettu. Syy miksi vaihdoin syksyllä on se, että tällä kaudella saa vähän tuntumaa, mitä paikkoja pitää kustomoida, talvella voi tilailla osia ja keväällä reissuun.
Kuten jo mainittu niin tangon korokepalat.
Etuhaarukkaan suojat joko TT:ltä tai Wunderlichiltä. Siis sellaiset suojat että jos ja kun kaadat pyörän niin etuputket eivät ota kiinni siihen alempaan hmmm kolmioon...
Vasemmalla puolella ruiskun kyljessä on sellainen musta mötikkä, joka on kuulemma aika herkkä rikkoutumaan (siihen saa TT:ltä tai Wunderlichiltä suojan).
En oo koskaan ajanut Adventurella joten en tiedä mimmoisia pyörteitä tuo adventuren pleksi pukkaa... "Normaaliin" versioon suosittelen ehdottomasti TT:n Desierto katetta.
Onkos Adventuressa öljynlauhduttimen edessä suoja ? Siihenkin löytyy osia edellä mainitsemistani paikoista. Toisaalta, tuon suojan saa helposti itsekkin näperreltyä.
Putkeksi itse laitoin Akran titaanisen putken. Mukavasti parani ääni. Koko putkistoja löytyy, mutta täällä Saksan maalla niillä saattaapi tulla onkkelmia...
Tuossapas noin alkuun listaa