"Kotirauhan häritsijä" on 175 cm ja ajaa (tarvittaessa) GSA:lla, kun satula on ala-asennossa. Kiroo, mutta ajaa kuitenkinKimble kirjoitti:Olen 180 cm ja ongelmia ei ole ollut jokapäiväisessä ajossa. Pyörä pysyy hyvin käsissä kaupungilla kurvaillessa.
R1200GS advendure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Aina roiskuu kun rapataan
Nyt kun "vihdoin" on päästy sadekelien makuun, niin törmäsin GSA:n kanssa oikeastaan ensimmäiseen ongelmaan - hanuri kastuu. Tarkemmin en ole vielä analysoinut, että heittääkö se esim. vettä selkään, josta se valuu satulalle jne. vai tuleeko se jostain sivulta laukkujen välistä tms.
Onko kukaan bongannut jotain "lisäroiskesuojia" joilla tuon pikkukiusan saisi kuntoon.
Vanhassa K-pyörässäni asia oli juuri päinvastoin - hanuri oli ainoa paikka, joka pysyi kuivana
Onko kukaan bongannut jotain "lisäroiskesuojia" joilla tuon pikkukiusan saisi kuntoon.
Vanhassa K-pyörässäni asia oli juuri päinvastoin - hanuri oli ainoa paikka, joka pysyi kuivana
Touratechillä http://www.touratech.de ja Wunderlichiltä www.wunderlich.de/ kummaltakin löytyy splash quardeja tai hinterradabdeckungeja takarenkaan roiskeiden kurissapitämiseksi.
-
- Site Admin
- Viestit: 2640
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: Aina roiskuu kun rapataan
Itsellä on tuo TT:n pikku lirpukka.jmw kirjoitti:Onko kukaan bongannut jotain "lisäroiskesuojia" joilla tuon pikkukiusan saisi kuntoon.
Ei kannata maksaa tuosta ylimääräistä, jos vaan saa jossain peltiä taivutettua hieman alle 90 asteen kulmaan.
Laita YV:tä jos haluat kuvatuksia mittanauhan kanssa.
EDIT: Vaimo meinasi että kyllä tuo auttoi tuohon takarenkaan roiskumiseen (ainaskin jonkin verran). Tehokkaampi on kun laittaa tavarasäkin vänkärin taakse.
-
- Site Admin
- Viestit: 2640
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Itsekkin tuota kurkein, mutta tulin siihen tulokseen että jos sukat kastuu tuon vuoksi niin sitten pitää ostaa uudet kengätbemAri kirjoitti:Jep, rekisterikilven alle laitettava peltiläpyskä on helppo tehdä itsekin, tosin ei paljon maksa valmiinakaan.
Lisäksi TT:llä ja Wunderlichillä on iskarin ja renkaan väliin asennettavia lisälokasuojia, joista olisi kiva kuulla käyttäjäkokemuksia.
Roiskuminen
Roiskuminen väheni ja ulkonäkö koheni takahaarukkaan asennetulla ns. huggerilla, samalla tosin laitoin myös sivupanelit takarunkoon, jotka myöskin vähentävät punttien kastumista. Rahaa meni n. 100 + 150 euroa Tourateciltä tilattuna, toimitusaikaa 2 kuukautta.
- Kurahousu
- Viestit: 673
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
TT toimitusaika 2 kk, onnea! Itse olen odotellut yli 5 kk säädettäviä jalkatappeja ja vaihdevipua, muita osia on tippunut aina välillä kun olen muistutellu (extra high seat, hard parts, teräspunotut jarruletkut, ohjaustangon korokepalat,...) Postikulut on kasvanu aika lailla kun lähettelevät kerran kuukaudessa jonkun osan tilauksesta.
TT:n toimitusajoista
Niin, kaksi kuukautta meni edelliseen TT:n tilauksen toimitukseen. Juurikin myös mm. kyseiset säädettävät tapit ja vaihdepolkimen tilasin edellisen toimituksen saavuttua heinäkuussa, ei oo näkyny !
Itse en sivupaneeleja enää pois ottaisi, pyörä on vanhoissa kuvissa näin tuorein silmin katsottuna suorastaan omituisen näköinen ilman niitä, varsinkin takalaukun kanssa.
Itse en sivupaneeleja enää pois ottaisi, pyörä on vanhoissa kuvissa näin tuorein silmin katsottuna suorastaan omituisen näköinen ilman niitä, varsinkin takalaukun kanssa.
No hitto, taidankin tehdä niin, että kaivan naftaliinista vanhan Vespani (Sprint 150 -71) ja laitan vuorostaan Gessun lasikaappiin pumpulien väliin. Taidan tulla Vespalla myös kevääksi suunniteltuun kokoontumiseen, niin ei mene pikkukengät kuraan.TTA kirjoitti:Ns. citymaasturissa eli R1200GS:ssä takarengas ruiskii vettä jaloille takaapäin. Netissä on ohjeita ja jopa myytävänä kurasuojia jotka koteloi tuon takahäkin. Itse oon miettinyt niin että jos pelkään jalkojen kastumista pitää ostaa skootteri. Aina jostain lentää vettä.
Ei vaiskaan kiitos kaikille hyvistä vinkeistä - pitänee kokeilla josko tuollaisen lärpäkkeen saisi TT:ltä kevääksi.
Re: TT:n toimitusajoista
Kauneus on katsojan silmässä. Onhan tuo iso GS helkutin ruma jo silleensäkin, joidenkin mielestä. Mielestäni helkutin ruma on vasta 950/990 KTM Adventuremikan kirjoitti:Itse en sivupaneeleja enää pois ottaisi, pyörä on vanhoissa kuvissa näin tuorein silmin katsottuna suorastaan omituisen näköinen ilman niitä, varsinkin takalaukun kanssa.
Itse järkytyin kun laitoin kaatoraudat miten rumaksi pyörä tulikaan mutta nykyään näyttää jo ihan hyvältä. Toisaalta kun pyörää tulee katseltua enemmän ohjaustangon takaa on kai sama miltä se sivusta tai edestä katsottuna näyttää.
Tarpeeksi ruma niin alkaa olla jo kaunis
Eilen tuli testattua Adventurea sateella, 350 kilsaa, puolet matkasta tihkusateessa, lopun aikaa satoi oikein kunnolla.
Pleksit ja tankki suojaavat ajossa hyvin isompaakin kuskia. Ajon aikana puku pysyi melkein kuivana. Vähän roiskeita tulee mittariston ja tankin välistä, nousevat kai etupyörästä laturin suojan kautta ylös. Etulokarin jatkeesta voisi olla apua tuohon.
Käsisuojat ohjaustangossa jäävät vähän alas. Hyvin ohjaavat silti sateen pois hanskoista, mutta jatkopalat suojien yläpäähän menevät hankintalistalle.
Saappaille vesi lentää sylinterien alapuolelta. Normaalisti saappaat pitävät vettä, mutta minulla lahkeet jäävät vähän lyhyeksi ja sukat kastuvat saappaanvarsien kautta. Sylinterien alle saa roiskesuojia, pitää laittaa harkntaan.
Takaapäin ei maantiellä roiskeita tule ja jos tuleekin, ajoviima vie ne pois. Laukut oli paikallaan ja ne osaltaan vähentävät roiskumista ja ohjaavat viimaa.
Pleksit ja tankki suojaavat ajossa hyvin isompaakin kuskia. Ajon aikana puku pysyi melkein kuivana. Vähän roiskeita tulee mittariston ja tankin välistä, nousevat kai etupyörästä laturin suojan kautta ylös. Etulokarin jatkeesta voisi olla apua tuohon.
Käsisuojat ohjaustangossa jäävät vähän alas. Hyvin ohjaavat silti sateen pois hanskoista, mutta jatkopalat suojien yläpäähän menevät hankintalistalle.
Saappaille vesi lentää sylinterien alapuolelta. Normaalisti saappaat pitävät vettä, mutta minulla lahkeet jäävät vähän lyhyeksi ja sukat kastuvat saappaanvarsien kautta. Sylinterien alle saa roiskesuojia, pitää laittaa harkntaan.
Takaapäin ei maantiellä roiskeita tule ja jos tuleekin, ajoviima vie ne pois. Laukut oli paikallaan ja ne osaltaan vähentävät roiskumista ja ohjaavat viimaa.