Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Elo 25, 2019 7:41 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1307 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 88  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: R1200GS advendure
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 2:42 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 12:47 am
Viestit: 35
Mitkä on bmw:n tyyppiviat ? kannattaako tuollaiseen hairahtua. Ois varmaan makee matkaratsu. Onko moni pistänyt jo tilaukseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 3:15 pm 

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
Viestit: 665
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Opintorahalla ei paljon tilailla vaikka haluaisikin... :wink:

_________________
Taas menossa jonnekin...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 21, 2006 1:55 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 12:47 am
Viestit: 35
Tulipa sitten tilattua tuommoinen. saas nähdä onko kovin hauska


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 21, 2006 4:15 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
Viestit: 649
Paikkakunta: Pori
Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
Onnellinen sinä :D Kateellinen minä :evil:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 21, 2006 5:48 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Viestit: 2647
Paikkakunta: München, Saksa
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Onnittelut !
Ei tartte aivan jokaisella huoltoasemalla pysähdellä tankille :D

_________________
Marko Hemmilä
www.whereishemuli.eu
www.hemuli.eu
www.facebook.com/WhereIsHemuli


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 22, 2006 12:53 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 12:47 am
Viestit: 35
Joo se rautaperseajokin voi sujua yhdentankkauksen periaatteella.
Kestääköhän tuossa sitten tuo perä kun tuo minun ajotyylikin ei taida olla sitä keveintämahdollista?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2006 1:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4799
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Puimurillahan oli paljon peräongelmia, vaihdettiin vissiin kahteen kertaan.
Mutta ne taisi olla alkusarjan lastentauteja, eiköhän ne nyt jo kestä.
Ja on toi Puimurin ajotyyli kanssa aika rajua, muistan vaan kun kkkk2005 ajelin sen perässä ja piti aina risteyksessä jättää 50 metriä rakoa kun kiviä tuli suihkuna kuin tykin suusta siitä Puimurin takarenkaasta.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 16, 2006 9:26 pm 

Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 9:52 am
Viestit: 305
Paikkakunta: Turku
No niin, kohtalotovereita ollaan, tänään vaihtui hyvin palvellut 1100 GS 1200 Adventureen. Tai vaihtuu, kunhan sen uuden pyörän joskus kuukauden kuluttua saan. Aika helppo valinta oli, eipä loppupeleissä juuri vaihtoehtoja ollut. Taustalla on hyvät kokemukset 1100 GS:sta, ominaisuudet sopivat minun käyttööni ja kun tomumajalla on mittaa kaksi metriä, on Adventuren korkeus plussaa. Laukut mietityttivät eniten, bemarin omat alumiinilaukut vakuuttivat kyllä rakenteeltaan ja ulkonäkökin on ok, mutta hinta oli kyllä ryöstön rajamailla. Noiden laukkujen, rautojen ja lukkojen hinnalla olis saanut uuden kiinalaisen 250 kuutioisen kustomin. Joku viisas on sanonut, että kun hinta lakkaa harmittamasta, jää laatu jäljelle. Toivottavasti oli oikeassa.
Tavallaan helpottunut fiilis nyt, päätös on tehty, ei tarvitse miettiä pyörää, voi keskittyä matkojen suunnitteluun. Ja työntekoon, jotta saa pyörän maksettua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 9:38 am 

Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 2:34 pm
Viestit: 102
Paikkakunta: Kuopio
bemAri kirjoitti:
No niin, kohtalotovereita ollaan, tänään vaihtui hyvin palvellut 1100 GS 1200 Adventureen. Tai vaihtuu, kunhan sen uuden pyörän joskus kuukauden kuluttua saan.


Onneksi olkoon. Kyllä minullakin tekisi mieli vaihtaa, vaan kun ei vaan budjetti vielä anna periksi. :( Ehkä parin vuoden päästä :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 9:42 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:09 am
Viestit: 121
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: Vespa
Kyl täytyy sanoa että kateeksi käy...
Itseäni tekisi kanssa mieli vaihtaa tuollaiseen mutta lompakkoon kun katsoo... :cry:

Noh pitää katsoa miltä tuo F800GS Adventure/Dakar näyttää, josko olisi vähän isompi F650GSää mutta pienempi R1200GSää ja eritoten hinnaltaan sopiva. Tekee päätöksiä sen jälkeen sitten. :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 11:37 am 

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:41 pm
Viestit: 50
Paikkakunta: kauhava
paripäivää sitten vaihdin kattiputken katittomaan ,tuli sopivan muhkeat äänet.seuraavaksi vois ruuvata ruiskunsäätöyksikön ja paremman pohjapanssarin.
niin tuli tuossa kämmättyä vähän nettitilauksessa, elikkä nyt olis yhet ylimääräiset 3 sentin korokepalat ohjaustankoon, kiinnostaisko ketään?(on muuten tosi hyvät).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 1:00 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Viestit: 2647
Paikkakunta: München, Saksa
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
njurmi kirjoitti:
niin tuli tuossa kämmättyä vähän nettitilauksessa, elikkä nyt olis yhet ylimääräiset 3 sentin korokepalat ohjaustankoon, kiinnostaisko ketään?(on muuten tosi hyvät).


Suosittelen yhdeksi ensimmäisistä muutoksista nuo korokepalat ! Parantaa ajoasentoa ja seisaallaan ajamista äärettömän paljon.

_________________
Marko Hemmilä
www.whereishemuli.eu
www.hemuli.eu
www.facebook.com/WhereIsHemuli


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 6:00 pm 

Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 9:52 am
Viestit: 305
Paikkakunta: Turku
Korokepalat voivat kiinnostaa, kuten kirjoitinkin, olen tuollaista king-size kokoluokkaa joten voivat tulla tarpeeseen. Pitää palata aiheeseen kunhan ensimmäiset tuntumat on otettu. Syy miksi vaihdoin syksyllä on se, että tällä kaudella saa vähän tuntumaa, mitä paikkoja pitää kustomoida, talvella voi tilailla osia ja keväällä reissuun.
Katin poisto ja vaimentimen vaihto on ollut mielessä, nykyisessä 1100:ssa nuo muutokset on tehty, ja ääni on hyvä. Hitaassa ajossa ja kaupungissa papatus kuuluu niin että autoilijatkin huomaavat missä mennään, mutta tien päällä ääni jää taakse, eikä ole häiritsevän kova. Vaimentimena on Laserin pönttö.
Uuteen pyörää mieli tekisi vaihtaa putki, mutta näillä näkymin ajan ainakin alkuun vakiolla. Enpä ole selvittänyt sitäkään, onko katin poistolla vaikutusta takuuseen.
Budjettipuolesta sen verran, että ei minunkaan sukunimi ole Onassis, vaikka etunimi on Ari. Pitkää mietintää tarvittiin. Ei se mietintä kyllä avuksi ollut, eihän näille hankinnoille järkiperusteita löydy. Kai se peruste olivat mp-matkojen hienot kokemukset, eksoottisissa paikoissa tavatut ihmiset, maisemat ja se tutkimusmatkailijan fiilis, jonka kokee kun mutkan takaa avautuu vuoristomaisema Karpaateilla, kylä Slovakiassa, Barentsinmeri, tms. Ja halu jatkaa tuota harrastusta ja laajentaa reviiriä vaikkapa Aasiaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS advendure
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 6:24 pm 

Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Viestit: 1160
Paikkakunta: Roi
Pyörä: 990 Adv
Onnittelut hienolle pyörälle :) ja turvallisia kilometrejä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 10:08 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Viestit: 2647
Paikkakunta: München, Saksa
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
bemAri kirjoitti:
Korokepalat voivat kiinnostaa, kuten kirjoitinkin, olen tuollaista king-size kokoluokkaa joten voivat tulla tarpeeseen. Pitää palata aiheeseen kunhan ensimmäiset tuntumat on otettu. Syy miksi vaihdoin syksyllä on se, että tällä kaudella saa vähän tuntumaa, mitä paikkoja pitää kustomoida, talvella voi tilailla osia ja keväällä reissuun.


Itse suosittelisin Turhatekin penkkiä. Itselle ja kyytiläiselle huomattavasti parempi kuin vakio tankkiin kiinni työntävä penkki.

Kuten jo mainittu niin tangon korokepalat.

Etuhaarukkaan suojat joko TT:ltä tai Wunderlichiltä. Siis sellaiset suojat että jos ja kun kaadat pyörän niin etuputket eivät ota kiinni siihen alempaan hmmm kolmioon...

Vasemmalla puolella ruiskun kyljessä on sellainen musta mötikkä, joka on kuulemma aika herkkä rikkoutumaan (siihen saa TT:ltä tai Wunderlichiltä suojan).

En oo koskaan ajanut Adventurella joten en tiedä mimmoisia pyörteitä tuo adventuren pleksi pukkaa... "Normaaliin" versioon suosittelen ehdottomasti TT:n Desierto katetta.

Onkos Adventuressa öljynlauhduttimen edessä suoja ? Siihenkin löytyy osia edellä mainitsemistani paikoista. Toisaalta, tuon suojan saa helposti itsekkin näperreltyä.

Putkeksi itse laitoin Akran titaanisen putken. Mukavasti parani ääni. Koko putkistoja löytyy, mutta täällä Saksan maalla niillä saattaapi tulla onkkelmia...

Tuossapas noin alkuun listaa :D

_________________
Marko Hemmilä
www.whereishemuli.eu
www.hemuli.eu
www.facebook.com/WhereIsHemuli


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1307 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 88  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com