Sivu 1/2

GasGas 2-tahti

Lähetetty: Pe Marras 04, 2011 1:27 am
Kirjoittaja mausesku
Ajattelin aloitella uuden aiheen otsikon merkille eli yritetään avata keskustelua ny gassillekin. En tiedä miten muut suhtautuu, mutta GG on osoittautunut luotettavaksi peliksi harrasteluun.

Re: GasGas 2-tahti

Lähetetty: La Marras 05, 2011 11:35 am
Kirjoittaja GasGas300
3. Gassi itselläkin nyt menossa, että kait se jotain kertoo. Osiakin tuntuu nykyisin saavan ihan ookoo, jotain erikoisempaa osaa voi joutuu ootteleen. Jälleenmyyntiarvo tuntuu olevan aika heikko isompiin merkkeihin verrattuna, se nyt on toisaalta hyväkin jos käytettyä on ostamassa.
Mutta asiaan itse pyörät on toimineet hienosti eivät ole metsään jättäneet koskaan. Gassit tuntus olevan helpompia/kevyempia ajaa kuin kotarit näin harrastelutasolla ja varsinkin hankalassa maastossa.
Oikein pitkälle kuskille GG tuskin paras valinta on, itse 183cm ja vielä menee hyvin mut joku 190+ pitunen voi kokea pyörän pieneksi.

Re: GasGas 2-tahti

Lähetetty: Ma Marras 07, 2011 12:25 am
Kirjoittaja oppeS
Mitä jälleenmyynti arvooon tulee, niin paskapuhetta! Käypä hinta on aina saatu pyöriä myytäessä ( piikkinen supermoto ja 250 EC enduro). Nykyinen maahantuoja Ahvala on palvellut hyvin ja osat ovat tulleet ajallaan. Jopa viikonloppuna on saanut vastauksen kysymyksiin s-postitse. Ise olen 192 ja enduro ei ollut mikään pieni pyörä pitkälle. Tangossa oli kylläkin korotuspalat. Mut ne on makukysymyksiä.
Gas Gas on luotettava pyörä ja laatuosista tehty. Kakstahti on helppo huoltaa itsekin ja tekemällä oppii.

Re: GasGas 2-tahti

Lähetetty: Ma Marras 07, 2011 10:32 am
Kirjoittaja GasGas300
Voi tieten tuo myynnin vaikeus johtua sijainnista, tääl Lapissa sen verran pientä tuo kurapyöräily. Pari viikkoa sitten myin vm. 2000 3satkun tonnilla ja vuos sitten 06:sen samanlaisen kahdella...
Työkaveri taas osti valkokilpisen Gassin vm. 06:sen 3400e...minusta aika selkee ero oransseihin hinnoissa :)
Joskus kysynyt vaihtoa Ahvalalta...ei huolinut vaihdokkina Gassia :roll:
No se myymisestä ja hinnoista..

Tällä haavaa ois 09 3satku tallissa, vähän vaiheessa vielä kun lohko halki projektikuntosena ostin kaverilta. Hyvin siihenkin osat sai Ahvalalta vaikka eivät ehkä ihan perus kulutus osaa kaikki olleet :)

Toiveissa on että tällä viikolla sais nippuun, pääsis ajamaan muuallakin kuin foorumeilla näppäimistöllä ja hiirellä =D
oppeS kirjoitti:Mitä jälleenmyynti arvooon tulee, niin paskapuhetta! Käypä hinta on aina saatu pyöriä myytäessä ( piikkinen supermoto ja 250 EC enduro). Nykyinen maahantuoja Ahvala on palvellut hyvin ja osat ovat tulleet ajallaan. Jopa viikonloppuna on saanut vastauksen kysymyksiin s-postitse. Ise olen 192 ja enduro ei ollut mikään pieni pyörä pitkälle. Tangossa oli kylläkin korotuspalat. Mut ne on makukysymyksiä.
Gas Gas on luotettava pyörä ja laatuosista tehty. Kakstahti on helppo huoltaa itsekin ja tekemällä oppii.

Re: GasGas 2-tahti

Lähetetty: Ma Marras 07, 2011 10:57 pm
Kirjoittaja oppeS

Re: GasGas 2-tahti

Lähetetty: Ke Marras 09, 2011 3:22 pm
Kirjoittaja GasGas300
Tuolta -->( http://www.yjk.fi/ ) saa pakoaukon säätimen kannenkorokkeita gassiin 200, 250 ja 300 cc koneisiin. Korokkeellahan saadaan lisää alavääntöä ja yläkierrosten repivyyttä rauhoitettua. Parit tuolta kaverin kans tilattu niin niillä on piirustukset/ohjelmat valmiina niin helposti voivat lisääkin tehdä. Korokehan on lähes "bolt on" vaatii vain pidemmät ruuvit m4 tai m5 en muista mut ihan perusruuvit käyvät :) Kahta eri paksuutta (muistaakseni 11mm ja 19mm) olen kokeillut ja paksumpi oli omasta mielestä parempi, pykälää isommalla vaihteella sai ajaa samat paikat mitä kaverin samanlaisella gassilla jossa koroketta ei ollut :)

Re: GasGas 2-tahti

Lähetetty: Ti Marras 15, 2011 8:57 pm
Kirjoittaja GasGas300
2012 Mallit tulee... muuttunut muukin kuin muovien ja tarrojen väritys ;)

http://ahvalaracing.elisakotisivut.fi/g ... duro-2012/

http://moto.mpora.com/news/2012-gas-gas ... bikes.html

Re: GasGas 2-tahti

Lähetetty: La Marras 26, 2011 5:44 pm
Kirjoittaja Eero
Tosi hyvä pyörä,jo toinen gassi. tosin nyt tarvitsis saada 300:n sylinteri jostakin kun kärsi vähän omasta mokasta.Tietenkin 250:n pyttykin kävis.

Re: GasGas 2-tahti

Lähetetty: Ma Marras 28, 2011 12:26 am
Kirjoittaja GasGas300
Eero kirjoitti:Tosi hyvä pyörä,jo toinen gassi. tosin nyt tarvitsis saada 300:n sylinteri jostakin kun kärsi vähän omasta mokasta.Tietenkin 250:n pyttykin kävis.
Mikäs "omamoka" pytyn pilasi?
Ruotsissa ois käytännössä uus 250cc sylkkä,mäntä ja kansi yms...

http://www.blocket.se/skaraborg/Gasgas_ ... a=1_10&w=3

Re: GasGas 2-tahti

Lähetetty: Pe Syys 04, 2015 2:32 pm
Kirjoittaja Mikey
Onko yhtään Gasserikuskia enää hengissä?

Omassa 09 -mallisessa ei tuntimittarit etene. Mittari näyttää kyllä ajonopeutta ja kertyneet tunnit mutta tuntimäärä ei ajaessa kasva. Niin nopea en ole, että ajankulu valonnopeuden vauhdista häviäisi.

Onko ajatuksia mikä heräte mittaristolta uupuu?
Mikä piuha pitäisi yhdistää minne, jotta rpm-näytön saisi päälle?

Re: GasGas 2-tahti

Lähetetty: Pe Syys 04, 2015 8:48 pm
Kirjoittaja skuikka
Entinen Gassikuski, mutta hengissä sentään. Tuohon ongelmaasi, jos sekä kierrosluku että tuntimittari uupuu, sanoisin että sama syy molemmissa. Tuntimittari käy kun kone käy ja se tieto tulee kierroslukusignaalista. Ajotunnit tulee nopeus/matkamittarin pulssista.
Lähtisin siis etsimään johtoa joka tulee Tulpanjohdon ympäriltä tai CDI:ltä mittaristoon. Olikos siinä ohjekirjassa kytkis? ei nyt löydy muistikuvaa.

Re: GasGas 2-tahti

Lähetetty: La Syys 05, 2015 8:54 am
Kirjoittaja Mikey
Pyörä on minulle tuore tuttavuus. Olen nettikeskusteluista ymmärtänyt, että kiekkamittari olisi ollut tehtaan jäljiltä uudessa pyörässä kytkemättä? Ainakin netistä löytyy vinkkejä siitä, mitä piuhoja pitäisi kytkeä toisiinsa. Mutta ohjeet vaihtelevat vuosimallista toiseen. Sen vuoksi oletin tuntilaskurin herätteen tulevan jostain muusta kuin rpm-signaalista.

Mittaristosta tulee 4 piuhaa (POWER, TACH sekä kaksi merkitsemätöntä). TACH ja toinen nimettömistä on kytkemättä. Toinen nimetön menee etupyörän sensorille. Kytkemätön nimetön lienee jäähd.nesteen lämpöanturia varten.

Mittariston POWER -piuhaan tulee 2,3V, joten sähköä sinne ainakin tulee. Kytkentäkaaviosta on ohjekirjassa niin pieni printti, että suurennuslasillakaan ei saa oikein selvää kun painojäljen erottelukyky on fonttikokoon nähden liian karkea. Täytynee lähteä seuraamaan piuhoja - josko siten jotain oivaltaisi.

Onko jotain mistä erottaa Sachsin ja Marzoggin keulat toisistaan? Ed omistaja sanoi, ettei löytänyt putkista mitään merkintää valmistajasta...

Lisäys: kiekkamittari lähti toimimaan kun yhdisti TACH-piuhan valkoisen johtimen runkoon ja vei punaisen piuhan jatkojohdolla tulpanjohdon ympärille ja kiersi muutaman kierroksen ympäri.

Re: GasGas 2-tahti

Lähetetty: Ma Syys 07, 2015 9:32 am
Kirjoittaja Enskapena
Sori ot, mutta mikä on tänä päivänä tilanne varaosien saannin suhteen? Vaihdossa tyrkytettiin GG:ia niin uskaltaako sellaista ottaa :?

Re: GasGas 2-tahti

Lähetetty: Ti Syys 13, 2016 6:42 pm
Kirjoittaja Mikey
GasGas300 kirjoitti:Tuolta -->( http://www.yjk.fi/ ) saa pakoaukon säätimen kannenkorokkeita gassiin 200, 250 ja 300 cc koneisiin. Korokkeellahan saadaan lisää alavääntöä ja yläkierrosten repivyyttä rauhoitettua. Parit tuolta kaverin kans tilattu niin niillä on piirustukset/ohjelmat valmiina niin helposti voivat lisääkin tehdä. Korokehan on lähes "bolt on" vaatii vain pidemmät ruuvit m4 tai m5 en muista mut ihan perusruuvit käyvät :) Kahta eri paksuutta (muistaakseni 11mm ja 19mm) olen kokeillut ja paksumpi oli omasta mielestä parempi, pykälää isommalla vaihteella sai ajaa samat paikat mitä kaverin samanlaisella gassilla jossa koroketta ei ollut :)
Tuolla kaverilla on 15 mm paksua koroketta yhä saatavilla kolmenkympin hintaan. Asensin sellaisen ja selkeästi tuli lisää sitkeyttä alapäähän ja tehopiikki taittui merkittävästi. Ennen korotusta pyörä keuli pelkällä kaasulla vielä kolmosvaihteella, nyt ei enää kakkosellakaan.

Re: GasGas 2-tahti

Lähetetty: Ti Heinä 11, 2017 6:45 pm
Kirjoittaja ttv
Pyyhitääs ketjusta pölyjä ja nostetaan ylös kun tehtaalta tulee taas uutta tavaraa.

Pääsin tänään sattumalta testaamaan 2018-mallista EC-kolmesatasta (http://www.gasgasmotos.es/en/off-road/5 ... 00-e4.html) paikallisella enskaradalla.

Omaan -15-mallin EXC-kolmesatkuun verrattuna GasGas tuntui TODELLA ketterältä, samoin KYBin alusta tuntui kaikkineen pirun hyvältä. Ja moottorissa riitti löylyä taatusti tarpeeksi.

Kaiken kaikkiaan pyörästä jäi erittäin positiivinen fiilis pikaisen testitöräytyksen perusteella.

En tiedä tuoko noita tällä hetkellä Suomeen kukaan mutta Virosta löytyy kuulemma aktiivinen maahantuoja. Lappuhinta EC 300:lle on siellä 7875 euroa joten siinä olis kieltämättä itävaltalaisten hinnoitteluun verrattuna hyvin vastinetta rahalle. Varaosien saatavuus nyt ja tulevaisuudessa on sitten kokonaan toinen juttu :|