Triumph Explorer 1200

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja mek »

Katsoin viime viikolla jalkamiehenä vierestä, kun joku puotteli Tiger Explorerilla laukut paikoillaan kivettyä Isokatua pitkin Oulussa. Sivulaukut lepattivat möykkyisellä kadulla kuin laukkaavan spanielin korvat. Olkoonpa kuinka hieno ja joustava kiinnitys tahansa, eivät ne voi kyllä kestää kovaa röykytystä kovin pitkään, minun mielestäni.

Laukkujen kiinnityksessä taitaa olla kaksi koulukuntaa vähän kuten ahkion vedossa. Itse tykkään siitä, että mitään klappia ei ole missään, ei hiihtoahkion aisoissa eikä pyörän laukuissa. Mutta niitäkin on, jotka haluavat ahkion aisoihin "nytkän", kaipa sitten niitäkin insinöörejä, jotka haluavat pyörän laukkujen lepattavan...
Jyke
Viestit: 196
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 9:37 pm
Pyörä: T8 XC
Paikkakunta: Virrat

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja Jyke »

Avatar
jskanerva
Viestit: 23
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
Pyörä: Tiger Explorer
Paikkakunta: Tukholma/Degerfors

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja jskanerva »

mek kirjoitti:Katsoin viime viikolla jalkamiehenä vierestä, kun joku puotteli Tiger Explorerilla laukut paikoillaan kivettyä Isokatua pitkin Oulussa. Sivulaukut lepattivat möykkyisellä kadulla kuin laukkaavan spanielin korvat. Olkoonpa kuinka hieno ja joustava kiinnitys tahansa, eivät ne voi kyllä kestää kovaa röykytystä kovin pitkään, minun mielestäni.

Laukkujen kiinnityksessä taitaa olla kaksi koulukuntaa vähän kuten ahkion vedossa. Itse tykkään siitä, että mitään klappia ei ole missään, ei hiihtoahkion aisoissa eikä pyörän laukuissa. Mutta niitäkin on, jotka haluavat ahkion aisoihin "nytkän", kaipa sitten niitäkin insinöörejä, jotka haluavat pyörän laukkujen lepattavan...
Ajaessa en ole tuota lepattamista huomannut. Yleisöä ei ole ollut, jolta kysyä.
Minulla ainakin mitä huonompi tie, hitaampi vauhti, vähemmän heilumista.
Aika näyttää kestävätkö.
Eiköhän (kuulemma) Sprint ST:ssä ole ollut sama systeemi.

Minä tykkään, että kun ajelen kovempia nopeuksia, on hyvä, että vain laukut heiluu, ei koko pyörä, se lienee tarkoitus tuolla systeemillä.
Eihän ne kyllä näytä yhtä vankasti istuvan kun, laukut joissa on 2 metriä putkea, missä ne on kiinni.

"Nytkä" ennenkuin keksittiin nytkä ei metsäajossa traktorilla viety kuormassa läheskään yhtä paljon.Sama työ-moottorikelkalla.
Vaan kuten jo aiemmin taidettiin todeta on nuo painorajat aika alhaiset noissa Triumphin laukuissa.
An adventure is incompetente without the Explorer
Avatar
jskanerva
Viestit: 23
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
Pyörä: Tiger Explorer
Paikkakunta: Tukholma/Degerfors

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja jskanerva »

Eipähän tartte mennä heti vaihtamaan,koitan jotenkuten pärjätä noilla aluvanteilla, vielä (9000km ajettu) ei ole ollut ongelmia 8)
Miten pinnapyörät, onko kevyemmät vai raskaammat?
An adventure is incompetente without the Explorer
Avatar
jlohikoski
Viestit: 207
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
Pyörä: gs1150adv R1200gs
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja jlohikoski »

Ainakin gs:ssä pinnavanteet painaa n. 1kg/vanne enemmän mitä valuvanne. (Muistan tietysti väärin). Gs:n valuvanteet ainakin kestää sen, mitä itsesuojeluvaisto antaa vauhdissa myöten. Ja on huomattavasti helpommat pitää puhtaana.
Avatar
Rapakko
Viestit: 988
Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Paikkakunta: Kokkola

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

jskanerva kirjoitti:
Eipähän tartte mennä heti vaihtamaan,koitan jotenkuten pärjätä noilla aluvanteilla, vielä (9000km ajettu) ei ole ollut ongelmia 8)
Miten pinnapyörät, onko kevyemmät vai raskaammat?
Hehheh, arvatkaa rupesko mahanpohjassa kourimaan :twisted: .

Älkää lisätkö tietoa uudesta 1200 XC:stä;) , nimittäin köyhtymisen ja avioeron vaara lisääntyy huomattavasti. Noh, ainakin köyhtymisen 8).
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Avatar
jskanerva
Viestit: 23
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
Pyörä: Tiger Explorer
Paikkakunta: Tukholma/Degerfors

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja jskanerva »

Rapakko kirjoitti:
jskanerva kirjoitti:
Eipähän tartte mennä heti vaihtamaan,koitan jotenkuten pärjätä noilla aluvanteilla, vielä (9000km ajettu) ei ole ollut ongelmia 8)
Miten pinnapyörät, onko kevyemmät vai raskaammat?
Hehheh, arvatkaa rupesko mahanpohjassa kourimaan :twisted: .

Älkää lisätkö tietoa uudesta 1200 XC:stä;) , nimittäin köyhtymisen ja avioeron vaara lisääntyy huomattavasti. Noh, ainakin köyhtymisen 8).
Noin hopusti ja vähistä teksteistä lukien. Näyttäis nuo pinna-pyörät olevan suurin lisä.
Pohjapanssari ja lisävalot on jo nyt lisävarustelistalla, ja kahvansuojat. Moottori ja tehot samat.
Voihan siihen tulla vielä jotain, niinkuin nuo laukut, joista on jo ollut puhetta.
Lisätään kuiten vähän, varmasti on yhtä hyvä ajaa kuin tuo nykyinen mallikin.
An adventure is incompetente without the Explorer
s_elviö
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 9:27 pm
Pyörä: Tiger EXPLORER
Paikkakunta: Läntisempi Suamen keskusta

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja s_elviö »

jskanerva kirjoitti:
mek kirjoitti:Katsoin viime viikolla jalkamiehenä vierestä, kun joku puotteli Tiger Explorerilla laukut paikoillaan kivettyä Isokatua pitkin Oulussa. Sivulaukut lepattivat möykkyisellä kadulla kuin laukkaavan spanielin korvat. Olkoonpa kuinka hieno ja joustava kiinnitys tahansa, eivät ne voi kyllä kestää kovaa röykytystä kovin pitkään, minun mielestäni.

Laukkujen kiinnityksessä taitaa olla kaksi koulukuntaa vähän kuten ahkion vedossa. Itse tykkään siitä, että mitään klappia ei ole missään, ei hiihtoahkion aisoissa eikä pyörän laukuissa. Mutta niitäkin on, jotka haluavat ahkion aisoihin "nytkän", kaipa sitten niitäkin insinöörejä, jotka haluavat pyörän laukkujen lepattavan...
Ajaessa en ole tuota lepattamista huomannut. Yleisöä ei ole ollut, jolta kysyä.
Minulla ainakin mitä huonompi tie, hitaampi vauhti, vähemmän heilumista.
Aika näyttää kestävätkö.
Eiköhän (kuulemma) Sprint ST:ssä ole ollut sama systeemi.

Minä tykkään, että kun ajelen kovempia nopeuksia, on hyvä, että vain laukut heiluu, ei koko pyörä, se lienee tarkoitus tuolla systeemillä.
Eihän ne kyllä näytä yhtä vankasti istuvan kun, laukut joissa on 2 metriä putkea, missä ne on kiinni.

"Nytkä" ennenkuin keksittiin nytkä ei metsäajossa traktorilla viety kuormassa läheskään yhtä paljon.Sama työ-moottorikelkalla.
Vaan kuten jo aiemmin taidettiin todeta on nuo painorajat aika alhaiset noissa Triumphin laukuissa.
Ootko hiekalla ajellu miten käyttäytyy?
Harmi tuli just tehtyä kaupat tosta perus p. on tosin takalaukku, tankkilaukku ja kahvasuojat mallia triumph
hintaa vain + 20€ ei paha :mrgreen: . 800 XC kun meni lunastukseen täys arvosta niin ei tartte hirveesti laittaa lisää ekuja :lol:
Avatar
jskanerva
Viestit: 23
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
Pyörä: Tiger Explorer
Paikkakunta: Tukholma/Degerfors

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja jskanerva »

s_elviö kirjoitti: Ootko hiekalla ajellu miten käyttäytyy?
Harmi tuli just tehtyä kaupat tosta perus p. on tosin takalaukku, tankkilaukku ja kahvasuojat mallia triumph
hintaa vain + 20€ ei paha :mrgreen: . 800 XC kun meni lunastukseen täys arvosta niin ei tartte hirveesti laittaa lisää ekuja :lol:
En mikään soratie-virtuoosi ole, noita metsäautoteitä, aika hyväkuntoisia, eikä juurikaan irtosoraa, olen kokeillut.
Mielestäni menee hyvin. Myös normaalit maantiet (sora) ei ongelmia.
Vaan toistan vielä, etten ole sitten MZ ETZ 250, vm 84, oikein huonoilla teillä ja poluilla ajanut.
Joten vertaaminen on vähän ontuvaa, enkä usko, että tuo XC, ainakaan noilla muutoksilla/lisäyksillä.
olisi parempi.Otin lisävarusteina; pohjapanssarin, lisävalot, kahvasuojat ja sivulaukut. ns launch-kit.
Pinnavanteiden en usko kyllä ajoominaisuuksin vaikuttavan?
An adventure is incompetente without the Explorer
s_elviö
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 9:27 pm
Pyörä: Tiger EXPLORER
Paikkakunta: Läntisempi Suamen keskusta

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja s_elviö »

Huomenna 12.9 haen Tampereelta EX:än
Alkaa taas sisään ajo saas nähdä onko paljon eroa
800 XC:en.
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja ATC »

Onnea uuden johdosta, päätit sitten hypätä mahtisonniluokkaan.
Weteraani kurapyöräilijä
Avatar
yrmyli
Viestit: 804
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:35 am
Pyörä: Triumph
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja yrmyli »

Saadaanko Explorerit matkaan vielä lokakuussa? Vilkaiskaa tuolta reissut osiosta lisää ja kommentoikaa.

Ajateltiin Jyken kanssa että eikö nuo vielä melkein Tiikerinä mene?
Jyke
Viestit: 196
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 9:37 pm
Pyörä: T8 XC
Paikkakunta: Virrat

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja Jyke »

Eikös siinä tankissa lue Tiger? Ainakin pienellä...
s_elviö
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 9:27 pm
Pyörä: Tiger EXPLORER
Paikkakunta: Läntisempi Suamen keskusta

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja s_elviö »

Juu nyt on Tiger EXPLORER ajeltu sisään ei kuitenkaan ulos :lol: 900 km hiekkatietäkin on kokeiltu eihyva :mrgreen: :oops: :P :lol: 8)
en muuta sano ei häpee XC:lle yhtä hieno peli vaikka onkin 19" etunen. Mahti peli onhan kuutioita, tehoja ja vääntöä 1/3 enemmän. :mrgreen:
s_elviö
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 9:27 pm
Pyörä: Tiger EXPLORER
Paikkakunta: Läntisempi Suamen keskusta

Re: Triumph Explorer 1200

Viesti Kirjoittaja s_elviö »

Tulipa etsittyä kapea paikka Mäntästä Kolhoon Mäkelänvuoren kautta pientä maasturi uraa kulkee tosi hienosti, on muuten aika painava 40 lisä kiloo tuntuu ainakin näin aluksi. Vesi oli vienyt tien mennessään mönkkäri oli ajanuteet kurapohjaa myöten meikäläinen taiteili ojan penkkaa pitkin 30-40 cm leveä paikka. Sitten risut!!
Triumpin käsisuoja on ala arvonen osui pieneen puuhun ja eikun heti pieniksi paloiksi pitkin ketoa, ei löytynyt kaikkia paloja joten ei saaanut harsittua liimalla kokoon, maksavat kuitenkin 119 ekua. (mulla tuli tosin pyörän mukana ainoastaa 20€ lisähinnalla) Täytyy yrittää katella jonkinlaiset joustavammat suojat. Onko ehdotuksia? 800 XC:n suojat kesti sentään kunnon mällin, ovat liian pienet tähän möhköön!
Vastaa Viestiin