Triumph Explorer 1200
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Triumph Explorer 1200
Katsoin viime viikolla jalkamiehenä vierestä, kun joku puotteli Tiger Explorerilla laukut paikoillaan kivettyä Isokatua pitkin Oulussa. Sivulaukut lepattivat möykkyisellä kadulla kuin laukkaavan spanielin korvat. Olkoonpa kuinka hieno ja joustava kiinnitys tahansa, eivät ne voi kyllä kestää kovaa röykytystä kovin pitkään, minun mielestäni.
Laukkujen kiinnityksessä taitaa olla kaksi koulukuntaa vähän kuten ahkion vedossa. Itse tykkään siitä, että mitään klappia ei ole missään, ei hiihtoahkion aisoissa eikä pyörän laukuissa. Mutta niitäkin on, jotka haluavat ahkion aisoihin "nytkän", kaipa sitten niitäkin insinöörejä, jotka haluavat pyörän laukkujen lepattavan...
Laukkujen kiinnityksessä taitaa olla kaksi koulukuntaa vähän kuten ahkion vedossa. Itse tykkään siitä, että mitään klappia ei ole missään, ei hiihtoahkion aisoissa eikä pyörän laukuissa. Mutta niitäkin on, jotka haluavat ahkion aisoihin "nytkän", kaipa sitten niitäkin insinöörejä, jotka haluavat pyörän laukkujen lepattavan...
- jskanerva
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
- Pyörä: Tiger Explorer
- Paikkakunta: Tukholma/Degerfors
Re: Triumph Explorer 1200
Ajaessa en ole tuota lepattamista huomannut. Yleisöä ei ole ollut, jolta kysyä.mek kirjoitti:Katsoin viime viikolla jalkamiehenä vierestä, kun joku puotteli Tiger Explorerilla laukut paikoillaan kivettyä Isokatua pitkin Oulussa. Sivulaukut lepattivat möykkyisellä kadulla kuin laukkaavan spanielin korvat. Olkoonpa kuinka hieno ja joustava kiinnitys tahansa, eivät ne voi kyllä kestää kovaa röykytystä kovin pitkään, minun mielestäni.
Laukkujen kiinnityksessä taitaa olla kaksi koulukuntaa vähän kuten ahkion vedossa. Itse tykkään siitä, että mitään klappia ei ole missään, ei hiihtoahkion aisoissa eikä pyörän laukuissa. Mutta niitäkin on, jotka haluavat ahkion aisoihin "nytkän", kaipa sitten niitäkin insinöörejä, jotka haluavat pyörän laukkujen lepattavan...
Minulla ainakin mitä huonompi tie, hitaampi vauhti, vähemmän heilumista.
Aika näyttää kestävätkö.
Eiköhän (kuulemma) Sprint ST:ssä ole ollut sama systeemi.
Minä tykkään, että kun ajelen kovempia nopeuksia, on hyvä, että vain laukut heiluu, ei koko pyörä, se lienee tarkoitus tuolla systeemillä.
Eihän ne kyllä näytä yhtä vankasti istuvan kun, laukut joissa on 2 metriä putkea, missä ne on kiinni.
"Nytkä" ennenkuin keksittiin nytkä ei metsäajossa traktorilla viety kuormassa läheskään yhtä paljon.Sama työ-moottorikelkalla.
Vaan kuten jo aiemmin taidettiin todeta on nuo painorajat aika alhaiset noissa Triumphin laukuissa.
An adventure is incompetente without the Explorer
- jskanerva
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
- Pyörä: Tiger Explorer
- Paikkakunta: Tukholma/Degerfors
Re: Triumph Explorer 1200
Eipähän tartte mennä heti vaihtamaan,koitan jotenkuten pärjätä noilla aluvanteilla, vielä (9000km ajettu) ei ole ollut ongelmia
Miten pinnapyörät, onko kevyemmät vai raskaammat?
An adventure is incompetente without the Explorer
- jlohikoski
- Viestit: 207
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Triumph Explorer 1200
Ainakin gs:ssä pinnavanteet painaa n. 1kg/vanne enemmän mitä valuvanne. (Muistan tietysti väärin). Gs:n valuvanteet ainakin kestää sen, mitä itsesuojeluvaisto antaa vauhdissa myöten. Ja on huomattavasti helpommat pitää puhtaana.
- Rapakko
- Viestit: 988
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Triumph Explorer 1200
Hehheh, arvatkaa rupesko mahanpohjassa kourimaan .jskanerva kirjoitti:Eipähän tartte mennä heti vaihtamaan,koitan jotenkuten pärjätä noilla aluvanteilla, vielä (9000km ajettu) ei ole ollut ongelmia
Miten pinnapyörät, onko kevyemmät vai raskaammat?
Älkää lisätkö tietoa uudesta 1200 XC:stä;) , nimittäin köyhtymisen ja avioeron vaara lisääntyy huomattavasti. Noh, ainakin köyhtymisen .
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
- jskanerva
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
- Pyörä: Tiger Explorer
- Paikkakunta: Tukholma/Degerfors
Re: Triumph Explorer 1200
Noin hopusti ja vähistä teksteistä lukien. Näyttäis nuo pinna-pyörät olevan suurin lisä.Rapakko kirjoitti:Hehheh, arvatkaa rupesko mahanpohjassa kourimaan .jskanerva kirjoitti:Eipähän tartte mennä heti vaihtamaan,koitan jotenkuten pärjätä noilla aluvanteilla, vielä (9000km ajettu) ei ole ollut ongelmia
Miten pinnapyörät, onko kevyemmät vai raskaammat?
Älkää lisätkö tietoa uudesta 1200 XC:stä;) , nimittäin köyhtymisen ja avioeron vaara lisääntyy huomattavasti. Noh, ainakin köyhtymisen .
Pohjapanssari ja lisävalot on jo nyt lisävarustelistalla, ja kahvansuojat. Moottori ja tehot samat.
Voihan siihen tulla vielä jotain, niinkuin nuo laukut, joista on jo ollut puhetta.
Lisätään kuiten vähän, varmasti on yhtä hyvä ajaa kuin tuo nykyinen mallikin.
An adventure is incompetente without the Explorer
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 9:27 pm
- Pyörä: Tiger EXPLORER
- Paikkakunta: Läntisempi Suamen keskusta
Re: Triumph Explorer 1200
Ootko hiekalla ajellu miten käyttäytyy?jskanerva kirjoitti:Ajaessa en ole tuota lepattamista huomannut. Yleisöä ei ole ollut, jolta kysyä.mek kirjoitti:Katsoin viime viikolla jalkamiehenä vierestä, kun joku puotteli Tiger Explorerilla laukut paikoillaan kivettyä Isokatua pitkin Oulussa. Sivulaukut lepattivat möykkyisellä kadulla kuin laukkaavan spanielin korvat. Olkoonpa kuinka hieno ja joustava kiinnitys tahansa, eivät ne voi kyllä kestää kovaa röykytystä kovin pitkään, minun mielestäni.
Laukkujen kiinnityksessä taitaa olla kaksi koulukuntaa vähän kuten ahkion vedossa. Itse tykkään siitä, että mitään klappia ei ole missään, ei hiihtoahkion aisoissa eikä pyörän laukuissa. Mutta niitäkin on, jotka haluavat ahkion aisoihin "nytkän", kaipa sitten niitäkin insinöörejä, jotka haluavat pyörän laukkujen lepattavan...
Minulla ainakin mitä huonompi tie, hitaampi vauhti, vähemmän heilumista.
Aika näyttää kestävätkö.
Eiköhän (kuulemma) Sprint ST:ssä ole ollut sama systeemi.
Minä tykkään, että kun ajelen kovempia nopeuksia, on hyvä, että vain laukut heiluu, ei koko pyörä, se lienee tarkoitus tuolla systeemillä.
Eihän ne kyllä näytä yhtä vankasti istuvan kun, laukut joissa on 2 metriä putkea, missä ne on kiinni.
"Nytkä" ennenkuin keksittiin nytkä ei metsäajossa traktorilla viety kuormassa läheskään yhtä paljon.Sama työ-moottorikelkalla.
Vaan kuten jo aiemmin taidettiin todeta on nuo painorajat aika alhaiset noissa Triumphin laukuissa.
Harmi tuli just tehtyä kaupat tosta perus p. on tosin takalaukku, tankkilaukku ja kahvasuojat mallia triumph
hintaa vain + 20€ ei paha . 800 XC kun meni lunastukseen täys arvosta niin ei tartte hirveesti laittaa lisää ekuja
- jskanerva
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
- Pyörä: Tiger Explorer
- Paikkakunta: Tukholma/Degerfors
Re: Triumph Explorer 1200
En mikään soratie-virtuoosi ole, noita metsäautoteitä, aika hyväkuntoisia, eikä juurikaan irtosoraa, olen kokeillut.s_elviö kirjoitti: Ootko hiekalla ajellu miten käyttäytyy?
Harmi tuli just tehtyä kaupat tosta perus p. on tosin takalaukku, tankkilaukku ja kahvasuojat mallia triumph
hintaa vain + 20€ ei paha . 800 XC kun meni lunastukseen täys arvosta niin ei tartte hirveesti laittaa lisää ekuja
Mielestäni menee hyvin. Myös normaalit maantiet (sora) ei ongelmia.
Vaan toistan vielä, etten ole sitten MZ ETZ 250, vm 84, oikein huonoilla teillä ja poluilla ajanut.
Joten vertaaminen on vähän ontuvaa, enkä usko, että tuo XC, ainakaan noilla muutoksilla/lisäyksillä.
olisi parempi.Otin lisävarusteina; pohjapanssarin, lisävalot, kahvasuojat ja sivulaukut. ns launch-kit.
Pinnavanteiden en usko kyllä ajoominaisuuksin vaikuttavan?
An adventure is incompetente without the Explorer
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 9:27 pm
- Pyörä: Tiger EXPLORER
- Paikkakunta: Läntisempi Suamen keskusta
Re: Triumph Explorer 1200
Huomenna 12.9 haen Tampereelta EX:än
Alkaa taas sisään ajo saas nähdä onko paljon eroa
800 XC:en.
Alkaa taas sisään ajo saas nähdä onko paljon eroa
800 XC:en.
Re: Triumph Explorer 1200
Onnea uuden johdosta, päätit sitten hypätä mahtisonniluokkaan.
Weteraani kurapyöräilijä
Re: Triumph Explorer 1200
Saadaanko Explorerit matkaan vielä lokakuussa? Vilkaiskaa tuolta reissut osiosta lisää ja kommentoikaa.
Ajateltiin Jyken kanssa että eikö nuo vielä melkein Tiikerinä mene?
Ajateltiin Jyken kanssa että eikö nuo vielä melkein Tiikerinä mene?
Re: Triumph Explorer 1200
Eikös siinä tankissa lue Tiger? Ainakin pienellä...
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 9:27 pm
- Pyörä: Tiger EXPLORER
- Paikkakunta: Läntisempi Suamen keskusta
Re: Triumph Explorer 1200
Juu nyt on Tiger EXPLORER ajeltu sisään ei kuitenkaan ulos 900 km hiekkatietäkin on kokeiltu eihyva
en muuta sano ei häpee XC:lle yhtä hieno peli vaikka onkin 19" etunen. Mahti peli onhan kuutioita, tehoja ja vääntöä 1/3 enemmän.
en muuta sano ei häpee XC:lle yhtä hieno peli vaikka onkin 19" etunen. Mahti peli onhan kuutioita, tehoja ja vääntöä 1/3 enemmän.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 9:27 pm
- Pyörä: Tiger EXPLORER
- Paikkakunta: Läntisempi Suamen keskusta
Re: Triumph Explorer 1200
Tulipa etsittyä kapea paikka Mäntästä Kolhoon Mäkelänvuoren kautta pientä maasturi uraa kulkee tosi hienosti, on muuten aika painava 40 lisä kiloo tuntuu ainakin näin aluksi. Vesi oli vienyt tien mennessään mönkkäri oli ajanuteet kurapohjaa myöten meikäläinen taiteili ojan penkkaa pitkin 30-40 cm leveä paikka. Sitten risut!!
Triumpin käsisuoja on ala arvonen osui pieneen puuhun ja eikun heti pieniksi paloiksi pitkin ketoa, ei löytynyt kaikkia paloja joten ei saaanut harsittua liimalla kokoon, maksavat kuitenkin 119 ekua. (mulla tuli tosin pyörän mukana ainoastaa 20€ lisähinnalla) Täytyy yrittää katella jonkinlaiset joustavammat suojat. Onko ehdotuksia? 800 XC:n suojat kesti sentään kunnon mällin, ovat liian pienet tähän möhköön!
Triumpin käsisuoja on ala arvonen osui pieneen puuhun ja eikun heti pieniksi paloiksi pitkin ketoa, ei löytynyt kaikkia paloja joten ei saaanut harsittua liimalla kokoon, maksavat kuitenkin 119 ekua. (mulla tuli tosin pyörän mukana ainoastaa 20€ lisähinnalla) Täytyy yrittää katella jonkinlaiset joustavammat suojat. Onko ehdotuksia? 800 XC:n suojat kesti sentään kunnon mällin, ovat liian pienet tähän möhköön!