Sivu 83/89

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: Ma Maalis 18, 2019 11:04 am
Kirjoittaja Akilleus
Isossa huollossa Paikvööltin poijaat olivat panneet koneeseen öljyksi Silkolene Pro4 10W50 XP:tä. Onko kansalla kokemuksia Silkolenen öljyistä?? Itselläni sellaiset nyt ekaa kertaa koneessa......
terv. Tapsa

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: Ma Maalis 18, 2019 11:24 am
Kirjoittaja kimmokoo
Exceessä on Fuchsin Pro 4 15w—50 toiminut hyvin, Silikoonia mitä lie mutta ainakin on kivan väristä (punaista) :D

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: Su Maalis 31, 2019 3:39 pm
Kirjoittaja Wille81
Kovasti polttelis hankkia 1190 adventure R, mutta hiukan tuo korkeus mietityttää. Tän ketjun lukenut jo useampaankin kertaan läpi, mutta oikein tietoa pyörän madaltamisesta ei löydy. Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta kuinka alusta toimii jos takaiskarin liikettä rajoittaa pari senttiä, ja onko etuputkissa varaa hiukan pudottaa? Itsellä pituutta 174, ja hiukan haastavalta tuntuu noinkin raskas pyörä kun ei ylety kun varpaat maahan.

Myös jos jostain tulossa myyntiin +2015 mallinen kohtuu kilsoilla oleva pyörä, niin kiinnostaisi kovasti. Nettimoton tarjonta on kyllä tiedossa. Saksan tarjonta kovasti houkuttelis, mutta haastavaa löytää aikaa lähteä hakemaan.

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: Su Maalis 31, 2019 8:13 pm
Kirjoittaja Kode
Hei!

Jos sopiva löytyy, niin osta ihmeessä. Tuossa foorumillakin yksi myynnissä. Tuon korkeuden kanssa oppii kyllä elämään. :mrgreen:

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: Su Maalis 31, 2019 9:52 pm
Kirjoittaja sunkku
Meikäläinen on 174cm lyhyt ja ajanut nyt 17-syksystä 1090 adventure r:llä. Alkuun oli hieman hakemista, mutta tuohon korkeuteen tottui nopeasti. Käänsin kaikki iskarien säädöt soft-asentoon ja hienosti onnistuu. Suosittelen kyllä, oli sitten 1190 tai 1090. Lähes samoja vehkeitä ovat.

Wille81 kirjoitti:Kovasti polttelis hankkia 1190 adventure R, mutta hiukan tuo korkeus mietityttää. Tän ketjun lukenut jo useampaankin kertaan läpi, mutta oikein tietoa pyörän madaltamisesta ei löydy. Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta kuinka alusta toimii jos takaiskarin liikettä rajoittaa pari senttiä, ja onko etuputkissa varaa hiukan pudottaa? Itsellä pituutta 174, ja hiukan haastavalta tuntuu noinkin raskas pyörä kun ei ylety kun varpaat maahan.

Myös jos jostain tulossa myyntiin +2015 mallinen kohtuu kilsoilla oleva pyörä, niin kiinnostaisi kovasti. Nettimoton tarjonta on kyllä tiedossa. Saksan tarjonta kovasti houkuttelis, mutta haastavaa löytää aikaa lähteä hakemaan.

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: La Huhti 20, 2019 9:19 pm
Kirjoittaja Wille81
sunkku kirjoitti:Meikäläinen on 174cm lyhyt ja ajanut nyt 17-syksystä 1090 adventure r:llä. Alkuun oli hieman hakemista, mutta tuohon korkeuteen tottui nopeasti. Käänsin kaikki iskarien säädöt soft-asentoon ja hienosti onnistuu. Suosittelen kyllä, oli sitten 1190 tai 1090. Lähes samoja vehkeitä ovat.
1190 adventure r kotiutui minulle eilen. Fiilikset aivan huiput parin päivän ajeluilla. Soratiet aukeaa isolla pyörällä aivan toisella lailla kun pikku enskalla, polut ym pienemmät olen vielä toistaiseksi jättänyt väliin. Ei ehkä yksin ole kaikista hauskinta kaivaa tuota ylös suosta. Pyörän korkeuteen tosiaankin vaatii totuttelua, mutta uskon että siitä selviää.

Pyörään oli aikaisempi omistaja asentanut about 10cm vakiota korkeamman pleksin, ja se osoittautui täysin sopimattomaksi ainakin minulle. Aivan kamala pyörre kypärään ja meteli oli korvia raastava, vaikka tulpat onkin aina korvissa ajaessa. Äsken vaihdoin alkuperäisen paikalleen, testilenkki kylläkin vasta huomenna.

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: Ma Huhti 22, 2019 1:59 pm
Kirjoittaja Niamola
En tiedä onko kellään muulla ollut kytkimen luisto murheita, mulla kun on yli 20Nm enemmän vääntöä. Mutta tiedoksi silti että 1290 SD GT:n oranssit kytkin jouset on noin 10% jäykemmät.

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: To Touko 02, 2019 8:39 am
Kirjoittaja Viuh
Millä tempuilla alusta toimivaksi?
Tehdaskuosissa tuntuu aika pintakovalta ja on toki hyvä tasaisen puoleisilla kovemmilla alustoilla mutta
jotenkin tuntuu että ei toimi alkuunkaan kun vähän koittaa pomputella pyörää kovemmin. Melko kevyesti
perän saa pohjaamaankin.

Edelliseen 990:iin alusta tuli vakio-osilla vallan toimivaksi pelkästään Topin hoidossa, pakat rakenteli uusiksi ja näin.
Aloin pohtimaan saako tämän halvennetusta takaiskarista lainkaan toimivaa vai pitääkö suosiolla
alkaa katselemaan iskarin päivitystä?

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: La Touko 04, 2019 8:54 pm
Kirjoittaja RiiMi
Viuh kirjoitti:Millä tempuilla alusta toimivaksi?
Tehdaskuosissa tuntuu aika pintakovalta ja on toki hyvä tasaisen puoleisilla kovemmilla alustoilla mutta
jotenkin tuntuu että ei toimi alkuunkaan kun vähän koittaa pomputella pyörää kovemmin. Melko kevyesti
perän saa pohjaamaankin.

Edelliseen 990:iin alusta tuli vakio-osilla vallan toimivaksi pelkästään Topin hoidossa, pakat rakenteli uusiksi ja näin.
Aloin pohtimaan saako tämän halvennetusta takaiskarista lainkaan toimivaa vai pitääkö suosiolla
alkaa katselemaan iskarin päivitystä?

Ainakin mun 1190 advr:n iskarit tuli todella hyväks Gustaffson racingilla , Karkkilassa , joten kyllä ne on muutettavissa juurikin asiakkaan toiveiden mukaisiksi . Ohjaus iskaria myöten päivitettiin mun adv ärrän jousitus. Ohjausiskari korjaantui mieleisekseni pykälää paksummalla öljyllä. Mulla on painoa öbaut 90 kg , joten ainakin tämän painoiselle votjakkeelle 1190adv ärrään saa päivitettyä orkkis iskareista loikkimiskelpoiset pamput.

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: Su Touko 05, 2019 1:04 pm
Kirjoittaja Viuh
Takaa tässä puuttuu PDS joka esim 990:issä on ja samoin Tractiven 1190R:ään tekemässä iskarissa. Sinänsä pakat saa tietenkin rakenneltua. Käytän omat keppini tällä viikolla Topilla ja eiköhän niihin parannusta saada tähän hätään. Kyselin Technoflexiltä kanssa niin heiltä on loppuvuodesta tulossa tuote uudemmille isoille kotareille.

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: Ke Touko 08, 2019 6:20 pm
Kirjoittaja Viuh
Topi soitteli että ihan kohtalaiset näistä saa, tehtaan jäljiltä ei voi kasata huonommiksi :D
Tämä on kuudes pyörä mihin se on mulle kepit tehny ja yleensä on tämmöselle ripuliranteelle ollu aika hyvät setit.

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: La Touko 11, 2019 8:16 pm
Kirjoittaja Tase
Huomasin että mulla eturengas vuotaa ilmaa pinnanreiästä. Tuleeko homma kuntoon vaihtamalla vanteen sisälle kuminen rengas ja pitääkö vaihdossa olla jotain tiivisteliimaa. Onko kokemusta?

Huom, haluan säilyttää tubeless renkaan joten sisäkumin laitto ei ole ratkaisu.

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: La Touko 11, 2019 9:43 pm
Kirjoittaja Peltsi
Liekö näisä sama kytkimen työsylinetri kun 950/990 malleisa. Tutulla 80tkm menty R-malli josta tulee nesteet alhaalta pois. Lähinnä mietin OEM vs. Oberon juttuja että kumpaa alkais hankkiin.

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: Su Touko 12, 2019 10:02 am
Kirjoittaja Viuh
Sanoisin että sama.

Re: KTM 1190 Adventure

Lähetetty: Su Touko 12, 2019 9:27 pm
Kirjoittaja Tase
Tase kirjoitti:Huomasin että mulla eturengas vuotaa ilmaa pinnanreiästä. Tuleeko homma kuntoon vaihtamalla vanteen sisälle kuminen rengas ja pitääkö vaihdossa olla jotain tiivisteliimaa. Onko kokemusta?

Huom, haluan säilyttää tubeless renkaan joten sisäkumin laitto ei ole ratkaisu.
Vuotoon löytyi syy. Vanteen sisällä olevassa reunaurassa oli hapettumaa joka pullisti kumitiivistettä poispäin. Putsasin hapettumat ja laitoin silikonia niihin kohtiin. Sitten kumitiiviste rengassaippuan kanssa paikalleen. Aamulla sitten näkee onko ilmat pysyneet sisällä. Ostin pyörän viime kesänä 2 vuotta käytettynä ja jo silloin oli pientä vuotoa havaittavissa.