Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Joulu 15, 2019 12:58 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1280 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Su Touko 26, 2019 6:04 pm 

Liittynyt: La Tammi 23, 2010 10:01 am
Viestit: 50
Paikkakunta: Kymenlaakso
Pyörä: 1190 ADV R
Jaahas, että tälläinenkin on mahdollista...

Metsätien notkelmassa jäin märkään saviseen kohtaan jumiin.
Pyörän kaivautuessa vaan syvemmälle päätin kaataa vehkeen ja kääntää pyörän kyljellään uuteen suuntaan.
Pistin siinä samalla merkille että Mitas E07+ oli täysin tukkeessa savesta.
Miljoona hyttysen pistoa myöhemmin olin taas liikkeellä. :D
Maantiellä totesin renkaiden olevan epätasapainossa, tuumasin että vanteiden päälle olisi jäänyt savea.
Pyörää pestessä huomasin kilpitelineen heiluvan holtittomasti.

Takalokasuoja kokonaan poikki ja paloja puuttuu sieltä täältä. :(

Liitteet:
Tiedoston kommentti: TL1
IMG_20190524_195852-540x960.jpg
IMG_20190524_195852-540x960.jpg [ 135.38 KiB | Katsottu 2783 kertaa ]

Liitteet:
Tiedoston kommentti: TL2
IMG_20190524_195541-540x960.jpg
IMG_20190524_195541-540x960.jpg [ 160.69 KiB | Katsottu 2783 kertaa ]

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Takarunko
IMG_20190525_174816-960x540.jpg
IMG_20190525_174816-960x540.jpg [ 174.19 KiB | Katsottu 2783 kertaa ]

Liitteet:
Tiedoston kommentti: TL3
IMG_20190525_174707-540x960.jpg
IMG_20190525_174707-540x960.jpg [ 190.13 KiB | Katsottu 2783 kertaa ]


En oikein keksi muuta selitystä kuin että savesta tukkeessa oleva rengas keräsi vielä soratieltä kiviä mukaan jotka sitten
maantiellä satasen vauhdissa sinkoutuivat päin lokasuojaa.
Vähän turhan kovaa tuo muovi kun palasiksi menee.

Jos kilpitelineen 2 jäljellä olevaa ruuvia olisi pettänyt niin tuo ECU olisi pomppinut johtojen varassa takarenkaan päällä. :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Ti Touko 28, 2019 8:48 am 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1507
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Aika raju.. adwdhdriderilla oli joskus jotain vastaava mutta muistasin että siinä oli takarunkokin repsahtanut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Ke Touko 29, 2019 7:50 am 

Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Viestit: 498
Paikkakunta: SASTAMALA
Pyörä: 1190Hyperenduro
Selvä kulutusosa. Paikkaillut omaa jo useaan otteeseen. Mulla ei onneksi ole siellä sisällä onneksi enää mitään rikkumassa. Liian kovaa muovia.

_________________
Ura metsässä on hyperistin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: To Touko 30, 2019 9:56 am 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1507
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Nyt olis molemmat päät tehty Topilla kahteen kertaan. Vielä en ole ehtinyt ajamaan mutta muutoksia tehtiin taas.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: To Touko 30, 2019 12:42 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2525
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Vieläkö näiden laitteiden huollot voi hoitaa kotona ilman testereitä? Vähä ruvennu R malli kuumotteleen vesigessun lisänä. Tuleeko mittariin välkkyviä huoltovaloja joita ei saa ilman testeriä pimiäksi. Onneksi ei oo tääläpäin yhtään myynnisä ettei testeille pääse.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: To Touko 30, 2019 12:52 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1507
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Saa ainakin tossa ei tft-mallissa kuittailtua. Esim Youtuupparista ohjeet.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: To Touko 30, 2019 1:12 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Viestit: 1525
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC8 ADV
Myös tft-mallissa saa kuitattua. Juutubesta löytyy ohjeet siihenkin...

_________________
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: To Touko 30, 2019 10:25 pm 

Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Viestit: 498
Paikkakunta: SASTAMALA
Pyörä: 1190Hyperenduro
Nykyään saa kaikkien pyörien vikavalot ja huoltonollaukset tehtyä ihan auto testereillä. -17 vuonna tuo obd yhteneväisyys tuli pakolliseksi, mutta kotareissa se alkoi jo kun kun siirryttiin 990stä isompiin. toimii myös 2t ruiskuissa.

_________________
Ura metsässä on hyperistin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Pe Touko 31, 2019 9:33 am 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2525
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Mitä muuta tapahtuu muutaku tehot lisävyy 990 tullesa. Onko alusta paremmin balanssisa. ABSit on tietenki väkisin, onko kaikisa yksilöisä luistonestoja ja kaiken maailman ajomoodeja.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Pe Touko 31, 2019 2:37 pm 

Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Viestit: 498
Paikkakunta: SASTAMALA
Pyörä: 1190Hyperenduro
Peltsi kirjoitti:
Mitä muuta tapahtuu muutaku tehot lisävyy 990 tullesa. Onko alusta paremmin balanssisa. ABSit on tietenki väkisin, onko kaikisa yksilöisä luistonestoja ja kaiken maailman ajomoodeja.


No kuljettajahan siinä vaihdettiin matkustajaksi. Tosin omassa yksilössä pääsi taas kuljettajaksi.

_________________
Ura metsässä on hyperistin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Pe Touko 31, 2019 6:43 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2525
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Eli ei muutu mikään.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Ma Kesä 24, 2019 12:03 pm 

Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 5:30 pm
Viestit: 75
Paikkakunta: Rauma
Pyörä: BMW G650Xchallenge, KTM250MX
Tarvis vaihtaa eturatasta. Heräsi kysymys:
Onko näissä valmiina joku kohta missä saisi lukittua koneen pyörimisen?
Vai oletteko vain vääntäneet rattaan kiinnityspultin auki käyttäen vaihde+jarru lukitusta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Ma Kesä 24, 2019 12:47 pm 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2629
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
Petroska kirjoitti:
Tarvis vaihtaa eturatasta. Heräsi kysymys:
Onko näissä valmiina joku kohta missä saisi lukittua koneen pyörimisen?
Vai oletteko vain vääntäneet rattaan kiinnityspultin auki käyttäen vaihde+jarru lukitusta?

Siinä on iso kone, vääntöäkin 125 Nm joka vielä kertautuu eturattaalle. Joten avauksessa olen laittanut 1:n päälle ja kiertänyt mutterin auki. Jos kone pyörähtäisi mitä se ei tee, niin se vastaisi erittäin voimakasta moottorijarrutusta ja luistokytkin varmaan reagoisi. Kiinni laitossa sitten takajarru päällä.

Jos ei avaudu kohtuudella, niin sitten kuumailmapuhaltimella eturattaan mutterin lämmitys. Jos siinä on vaikka lujaa ruuvilukitetta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Ma Kesä 24, 2019 6:13 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Viestit: 244
Pyörä: Ducati MTS 1200Tour ja Streetfighter S
Peltsi kirjoitti:
Mitä muuta tapahtuu muutaku tehot lisävyy 990 tullesa. Onko alusta paremmin balanssisa. ABSit on tietenki väkisin, onko kaikisa yksilöisä luistonestoja ja kaiken maailman ajomoodeja.

Kyllä 1190R on ihan eri maata. Kone vetää nätisti ja rytkyttämättä pieniltäkin kierroksilta ja sillä on helppo ajella nätisti (jos malttaa). Toisaalta sitten jostain 8000k paikkeilta alkaa ihan uudenlaiset huvit (990 verrattuna).

Jarrut on hyvät ja toimivat myös soralla. Tykkäsin ajaa sport-asetuksilla, vetoluistonesto toimii huomaamatta, estää kuitenkin holtittoman sutimisen.

Mulla se vei pari litraa sataselle vähemmän polttoainetta, millä oli toimintasäteeseen merkittävä vaikutus. Helpompi tankata (yksi korkki vs 990:n kaksi). Rengaspainevalvonta osoittautui sekin hyödylliseksi.

Kumma kyllä tuon uuden 1290 super adven kone ei käyttäydy alakierroksilla yhtä siivosti kuin 1190. Mielestäni 10 hv tehoero ei ole sen väärti. Vakkari olisi kyllä hyvä siirtymillä.

Olin jo luopumassa multista 1190R:n hyväksi mutta raato ei kestä enää antaumuksellista soratiekurvailua. Pitää tyytyä tohon leposohvaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Pe Heinä 05, 2019 9:22 am 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1507
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
huomattavasti parempi ajettava kaksipäällä kuin 990:ppi, tilaa on reilumman tuntuisesti.
Yllä olevat huomiot pätee omiinkin kokemuksiin. Kone on kyllä hieno.

Maastokykyinen kyllä, mutta mielestäni antaa päällystetyillä pikkuteillä enemmän nautintoa kuin
990. Ihan samalla tavalla tällä ei ole vetoa rypemään kuin vanhemmilla. Filosofialtaan vähän erilainen
kampe.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1280 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com