Omaani 13-malliseen olen pannut prikat laukkukiinnikkeen alle. Syy ei ole sama, mutta vastaava. Mulla laukku ylettyi hipaisemaan sivukatteeseen asennettaessa ja irrotettaessa. Kiinnikkeen saaminen ulospäin antaa mukavasti lisää tilaa.jhe kirjoitti:Putkahti sivulaukkuongelma, löytyykö kokemusta vastaavasta?
Mulla on 2015-mallinen Adventure R. Hommasin käytetyn Powerpartsin touring-sivulaukun vasemmalle ja ostin uuden (2015) vastaavan oikealle. Uusi menee paikoilleen ongelmitta mutta vanha vasuri ei mennyt laukkukiinnikkeeseen mitenkään. Selvisi, että 2013 pyörän laukkukiinnike on erilainen kuin 2015 pyörän. No vaihdoin kiinnikkeen vanhempaan eli laukun ikäiseen. Irrallaan ollessa kiinnike menee laukkuun kiinni ihan ok. Mutta kun kiinnikkeen veivaa pyörään kiinni, ei laukkua saa paikoilleen. Laukkua pitäisi saada kallistettua enemmän mutta kyydissä olijan kauhukahvat on lähinnä tuon esteenä.
Ootteko törmänneet samaan ongelmaan ja jos, niin miten olette ratkaisseet? Kiinnike ulommas rungosta/kauhukahvat ja tarakka ylemmäs???
KTM 1190 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 925
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Re: KTM 1190 Adventure
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: KTM 1190 Adventure
Jep. Totesin saman. Laitoin muutaman millin spacerit kiinnikkeen alle ja nyt homma pelittää. Eikä laukku ratkaisevasti tullut leveämmälle. Helkutin leveällähän ne on muutenkin.
Re: KTM 1190 Adventure
Kotari on nyt ainakin osittain ratkaissut näiden 1xxx Adventure-mallien voblausongelman, joka esiintyy alkuperäisten muovilaukkujen kera yli 160 nopeuksissa. Motorradin sivuilla on aikaisemmin raportoitu ainakin yksi moottoritieonnettomuus, jossa laukuilla varustettu 1190 Adv R alkoi voblata ja suistui lopulta nurin. Onneksi kuski selvisi vähin vammoin.
http://www.motorradonline.de/motorraede ... lle/712536
Vuosimallista 2017 alkaen muovilaukkujen sivulaukkukiinnikkeet muuttuvat niin, että ne sallivat laukkujen elää hieman, samaan tapaan kuin Triumph Explorerissa. Myös 2013-2016 -malleihin voi hankkia päivityssarjan parilla sadalla eurolla. Laukkukiinnikkeiden päivittyminen ei kuitenkaan muuta Kotarin suositusta 150 maksiminopeudesta laukkujen kanssa.
http://www.motorradonline.de/motorraede ... lle/712536
Vuosimallista 2017 alkaen muovilaukkujen sivulaukkukiinnikkeet muuttuvat niin, että ne sallivat laukkujen elää hieman, samaan tapaan kuin Triumph Explorerissa. Myös 2013-2016 -malleihin voi hankkia päivityssarjan parilla sadalla eurolla. Laukkukiinnikkeiden päivittyminen ei kuitenkaan muuta Kotarin suositusta 150 maksiminopeudesta laukkujen kanssa.
Re: KTM 1190 Adventure
Tuon testin mukaan R mallilla oli taipumusta mutkitella jo ilman laukkujakin. Normi 1190 ja superadventure olivat vakaita ilman laukkuja vielä yli 200kmh. Siinä kaatuneessa pyörässä näytti olevan kolme alulaukkua. Niitä ei tuossa testattu ollenkaan, vain orkkikset. Nehän heiluu jo ilman joustavaa kiinnikettäkin reilusti. Uusi kiinnike vaikutti toimivan.mek kirjoitti:Kotari on nyt ainakin osittain ratkaissut näiden 1xxx Adventure-mallien voblausongelman, joka esiintyy alkuperäisten muovilaukkujen kera yli 160 nopeuksissa. Motorradin sivuilla on aikaisemmin raportoitu ainakin yksi moottoritieonnettomuus, jossa laukuilla varustettu 1190 Adv R alkoi voblata ja suistui lopulta nurin. Onneksi kuski selvisi vähin vammoin.
http://www.motorradonline.de/motorraede ... lle/712536
Vuosimallista 2017 alkaen muovilaukkujen sivulaukkukiinnikkeet muuttuvat niin, että ne sallivat laukkujen elää hieman, samaan tapaan kuin Triumph Explorerissa. Myös 2013-2016 -malleihin voi hankkia päivityssarjan parilla sadalla eurolla. Laukkukiinnikkeiden päivittyminen ei kuitenkaan muuta Kotarin suositusta 150 maksiminopeudesta laukkujen kanssa.
Alulaukkujen testi olisi ollut kiva, kun ne kuitenkin taitavat olla melko suositut. Miten lienee tuo takalaukku vielä lisäävän pyörteitä?
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: La Tammi 23, 2010 10:01 am
- Pyörä: 1190 ADV R
- Paikkakunta: Kymenlaakso
Re: KTM 1190 Adventure
Alusivulaukuilla (Touratech) ja karkeilla renkailla (Heidenau K60) pitää nopeus suositus kutinsa. Yli 160 alkaa kiemurtelu.
- Akilleus
- Viestit: 604
- Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
- Pyörä: KTM 1290 SAR
- Paikkakunta: Littoinen, Lieto
Re: KTM 1190 Adventure
Jaahas kaikki Ärrä-kuskit! Kertokaas tulevalle sellaiselle, että moniko on siirtynyt ajamaan sisärenkaiden kanssa??? Itseä vähän kylmää tuo lähes kokonaan sorateillä tapahtuva surauttelu...ei oo kiva todeta rengasrikkoa korvessa jos ajelee "ilman kumia" eli sisärengasta....Ja onko suuri jumppa sisärenkaisiin siirtyminen....
Kiitos jo etukäteen
terv. Tapsa
Kiitos jo etukäteen
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Re: KTM 1190 Adventure
Ööö.. Ainakaan mä en ole kokenut minkäänmoiseksi ongelmaksi tota sisärenkaattomana ajoa. Tietty rengasvalikoima kasvaa aikalailla jos laittaa kapeamman takavanteen niin sitte ok. Eikai tossa muuten mitään ongelmaa ole jos välttämättä ja väenvängällä sisärenkaat haluaa niin rengaspaineanturit vaan tallin hyllylle ja eikun sisäkummeja asentamaan.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Re: KTM 1190 Adventure
Tuli sitte pyhiinvaellusmatkakin suoritettua
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2014 1:17 pm
- Pyörä: KTM Adventure 1190
Re: KTM 1190 Adventure
No niin, kuvissa on vielä laukut mukana. Toimiko laukkujen korjaus sarja moitteetta?RiiMi kirjoitti:Tuli sitte pyhiinvaellusmatkakin suoritettua
Itse perjantaina hyökkään Etelä-Eurooppaa kohden. Itsellä lukot tuntus toimivan jopa paremmin kuin uutena, mutta tieto toimivuudesta rauhottas ja sais nukuttua viimeset yöt ennen reissua rauhallisesti.
Re: KTM 1190 Adventure
Luulis olevan kotarille kohtuullista mainosta Suomessa.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... adventure/
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... adventure/
Sami
- SiR
- Viestit: 213
- Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
- Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: KTM 1190 Adventure
Akilleus kirjoitti:Jaahas kaikki Ärrä-kuskit! Kertokaas tulevalle sellaiselle, että moniko on siirtynyt ajamaan sisärenkaiden kanssa??? Itseä vähän kylmää tuo lähes kokonaan sorateillä tapahtuva surauttelu...ei oo kiva todeta rengasrikkoa korvessa jos ajelee "ilman kumia" eli sisärengasta....Ja onko suuri jumppa sisärenkaisiin siirtyminen....
Kiitos jo etukäteen
terv. Tapsa
Renkaan vaihdossa voi raudan tunkea liian syvälle ja puhkoa sen tiiviin pinnanauhan ja sitten kyllä vuotaa... kokemuksesta voin sanoa, että jos käytät rengasliikettä asiasta kannattaa mainita
Enduro on parasta huumetta.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2014 1:17 pm
- Pyörä: KTM Adventure 1190
Re: KTM 1190 Adventure
Tätä pelkäsinkin: RiiMi:tä tais tulla painokelvotonta tekstiä laukuista ja se poistettiin?Reissaja62 kirjoitti:No niin, kuvissa on vielä laukut mukana. Toimiko laukkujen korjaus sarja moitteetta?RiiMi kirjoitti:Tuli sitte pyhiinvaellusmatkakin suoritettua
Itse perjantaina hyökkään Etelä-Eurooppaa kohden. Itsellä lukot tuntus toimivan jopa paremmin kuin uutena, mutta tieto toimivuudesta rauhottas ja sais nukuttua viimeset yöt ennen reissua rauhallisesti.
Leikki sikseen. Korjaus mun tekstiin "Toimii paremmin kuin uutena" = lähtötasohan ei ollut korkealla alun perinkään. Mutta jos vertaa viimekesän laukkujen kuntoon niin nyt toimii sata kertaa paremmin, aamuisin herätin aina koko majapaikan laukkujen kiinni hakkaamisella ja kiroilulla, nyt olis toivoa että laukut toimii niin kuin niitten olis alun perinkin olisi pitänyt toimia, asia vaatii vaan testaamista. Eli nukun ensi yön vielä levollisesti ja sitten testaamaan.
Re: KTM 1190 Adventure
[quote="Reissaja62"][quote="RiiMi"]Tuli sitte pyhiinvaellusmatkakin suoritettua[/quote]
No niin, kuvissa on vielä laukut mukana. Toimiko laukkujen korjaus sarja moitteetta?
Itse perjantaina hyökkään Etelä-Eurooppaa kohden. Itsellä lukot tuntus toimivan jopa paremmin kuin uutena, mutta tieto toimivuudesta rauhottas ja sais nukuttua viimeset yöt ennen reissua rauhallisesti.[/quote]
Mä en usko , että toi korjaussarja itse vaikuttaa hirveen paljon noiden lukkojen toimivuuteen , vaan avainsana on lukkojen puhtaus ja sopiva voitelu. Lukot toimivat moitteetta ennen 550 km:n ajoa rankkasateessa pitkin Saksaa. Tämän jälkeen alkoi taas takkuamaan. kämmenen iskuja sinne tänne , että sai avaimen pois lukkopesästä jne. mutta lukkomekanismien avaaminen/purkaminen on senverran pieni juttu , että otin auki , putsasin ja voitelin niin vot ,johan taas pelaa.
No niin, kuvissa on vielä laukut mukana. Toimiko laukkujen korjaus sarja moitteetta?
Itse perjantaina hyökkään Etelä-Eurooppaa kohden. Itsellä lukot tuntus toimivan jopa paremmin kuin uutena, mutta tieto toimivuudesta rauhottas ja sais nukuttua viimeset yöt ennen reissua rauhallisesti.[/quote]
Mä en usko , että toi korjaussarja itse vaikuttaa hirveen paljon noiden lukkojen toimivuuteen , vaan avainsana on lukkojen puhtaus ja sopiva voitelu. Lukot toimivat moitteetta ennen 550 km:n ajoa rankkasateessa pitkin Saksaa. Tämän jälkeen alkoi taas takkuamaan. kämmenen iskuja sinne tänne , että sai avaimen pois lukkopesästä jne. mutta lukkomekanismien avaaminen/purkaminen on senverran pieni juttu , että otin auki , putsasin ja voitelin niin vot ,johan taas pelaa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- Pete K2
- Viestit: 691
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Uusi 1190R:n omistaja ilmoittautuu.
Eilen aamulla hain Keitaalta mopon, navi kiinni ja siitä porukalla surautukselle. Laitan myöhemmin videota näytille, kunhan latautuu nettiin.
Varusteet:
Renkaina TKC:t
Pohjapanssari
Leveet jalkatapit
Etuvalosuoja
Kahvalämppärit
Powerparts pölysuojat imuputkiin
Ensikommentit niille, jotka eivät vielä ole ostopäätöstä tehneet.
* Mopo on yllättävän tasapainoinen. Alusta oli mukavuussäädöillä(ilmeisesti), mutta toimi silti yllättävän hyvin. Pohjasi tosin useampaan kertaan, joten tänään säätöä kovemmalle, niin saadaan vauhtiakin ylös.
* Pahat paikat on todella syytä ajaa seisten, kuten isot pojat on videoilla vinkanneetkin. Sen jälkeen mopon paino ei tunnu, vaan sillä on hyvin samantyylistä ajaa kuin pikkuendurollakin.
* Enduroajossa on pakko ottaa luistonesto ja abs pois päältä, muuten ei keula kevene ennen kuoppia eikä takarenkaan jarrusta ole mitään apua -> Bad Fuel Dongle on siis ostettava.
* Seisten ajo on todella helpon tuntuista ajoasennon suhteen (pituutta mulla 180cm)
* Yläkierroksilla tehoa on pelottavan paljon. 6000rpm ylöspäin se todella repii, joka on aika erikoinen fiilis endurossa.
* Poluilla ja hiekalla on helppo ajaa luisussa seisten. Vaikka molemmat päät menee luisussa, niin mopo tuntuu olevan koko ajan hanskassa
* Ostokrapulaa ei tullut, päinvastoin "Tämmöinenhän jokaisella pitäisi olla alla"
Edit: Unifilter tilattu ja ajatus asentaa ilman imuputkien suodattimia. Sitten tosi pölyisiin olosuhteisiin voi heittää nekin paikoilleen.
Edit2: Video: https://youtu.be/QnZ0Vb94fFo
Eilen aamulla hain Keitaalta mopon, navi kiinni ja siitä porukalla surautukselle. Laitan myöhemmin videota näytille, kunhan latautuu nettiin.
Varusteet:
Renkaina TKC:t
Pohjapanssari
Leveet jalkatapit
Etuvalosuoja
Kahvalämppärit
Powerparts pölysuojat imuputkiin
Ensikommentit niille, jotka eivät vielä ole ostopäätöstä tehneet.
* Mopo on yllättävän tasapainoinen. Alusta oli mukavuussäädöillä(ilmeisesti), mutta toimi silti yllättävän hyvin. Pohjasi tosin useampaan kertaan, joten tänään säätöä kovemmalle, niin saadaan vauhtiakin ylös.
* Pahat paikat on todella syytä ajaa seisten, kuten isot pojat on videoilla vinkanneetkin. Sen jälkeen mopon paino ei tunnu, vaan sillä on hyvin samantyylistä ajaa kuin pikkuendurollakin.
* Enduroajossa on pakko ottaa luistonesto ja abs pois päältä, muuten ei keula kevene ennen kuoppia eikä takarenkaan jarrusta ole mitään apua -> Bad Fuel Dongle on siis ostettava.
* Seisten ajo on todella helpon tuntuista ajoasennon suhteen (pituutta mulla 180cm)
* Yläkierroksilla tehoa on pelottavan paljon. 6000rpm ylöspäin se todella repii, joka on aika erikoinen fiilis endurossa.
* Poluilla ja hiekalla on helppo ajaa luisussa seisten. Vaikka molemmat päät menee luisussa, niin mopo tuntuu olevan koko ajan hanskassa
* Ostokrapulaa ei tullut, päinvastoin "Tämmöinenhän jokaisella pitäisi olla alla"
Edit: Unifilter tilattu ja ajatus asentaa ilman imuputkien suodattimia. Sitten tosi pölyisiin olosuhteisiin voi heittää nekin paikoilleen.
Edit2: Video: https://youtu.be/QnZ0Vb94fFo
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS