Husaberg FE keskustelut
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2805
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: KTM 350 EXC-F
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Husaberg FE keskustelut
Yleisön rauhoittemiseksi perustan täten oman säikeen Husaberg FE keskusteluille.
Itellä ilmesty talliin FE570 -09 viikko sitten. Nyt on tankki lähössä kasvatuslaitokselle jossa ruuvaavat
sen kiinni takarunkoon, jolloin pensatilavuus kasvaa 14 litraan.
Varaston hyllyllä ois rekluse-kytkin, jonka asentamista tässä harkitten... Saattasin kyllä myyäkki sen ja ostaa saappaita,
kypäriä ja laseja sillä rahalla. Ja mousset.
Ajeleeko muut husabergillä?
Itellä ilmesty talliin FE570 -09 viikko sitten. Nyt on tankki lähössä kasvatuslaitokselle jossa ruuvaavat
sen kiinni takarunkoon, jolloin pensatilavuus kasvaa 14 litraan.
Varaston hyllyllä ois rekluse-kytkin, jonka asentamista tässä harkitten... Saattasin kyllä myyäkki sen ja ostaa saappaita,
kypäriä ja laseja sillä rahalla. Ja mousset.
Ajeleeko muut husabergillä?
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Bruce Lee
Re: Husaberg FE keskustelut
Mielelläni.Jukka kirjoitti:Ajeleeko muut husabergillä?
Tosin omaa ei ole, vain tämä sinikeltainen "4 srtoke force"-paita joka nytkin päälläni.
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 12:03 pm
- Pyörä: Honda crf 250 R by SE-Team
- Paikkakunta: Vihtavuori
Re: Husaberg FE keskustelut
Ajelee, fe 390 valkokilpinen. Selvitymistaisteluja enskapoluilla.Jukka kirjoitti:
Ajeleeko muut husabergillä?
terv: Sojo
Re: Husaberg FE keskustelut
Olen edelleen kahden vaiheilla ostaa FE570 tai KTM 690R. Onko FE:ssä takanavassa kumipalat, jos laittaa supermotot alle, ettei löisi aivan hirveesti napaan ja kuluttaisi/rikkoisi sitä?
-
- Viestit: 387
- Liittynyt: Pe Huhti 04, 2008 1:47 pm
- Pyörä: Specialized Enduro comp 29"
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Husaberg FE keskustelut
Tuollainen FE 450 -09 on itelläkin ajossa taas, mahtava laitos
Tohtorillako=)
- Tonppa
- Viestit: 265
- Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 4:56 pm
- Pyörä: SD 990 etsii leikkisää kurakaveria
- Paikkakunta: Tornio
Re: Husaberg FE keskustelut
Ei anneta tämän tippua!
No niin, itsellä kiinnostaa juurikin tämä FE 570, kertokaapa millanen se on verrattuna esim. 530 EXC-R:ään? Paljonko tehossa eroa? Onko lisäkuutiot borea vai strokea?
Onko kukaan hankkinut sitää ruiskunsäätömokkulaa? Onko tarpeellinen?
Venttiilivälysten tarkastus/ säätö, helpompi vai vaikeampi entä kotarin vastaavassa koneessa?
Takarungon lisätankkimhdollisuus, onko tietoa?
Husa tulis SXC 625:n tilalle, vähemmän reissuja, enemmän vaikeaa maastoa.
No niin, itsellä kiinnostaa juurikin tämä FE 570, kertokaapa millanen se on verrattuna esim. 530 EXC-R:ään? Paljonko tehossa eroa? Onko lisäkuutiot borea vai strokea?
Onko kukaan hankkinut sitää ruiskunsäätömokkulaa? Onko tarpeellinen?
Venttiilivälysten tarkastus/ säätö, helpompi vai vaikeampi entä kotarin vastaavassa koneessa?
Takarungon lisätankkimhdollisuus, onko tietoa?
Husa tulis SXC 625:n tilalle, vähemmän reissuja, enemmän vaikeaa maastoa.
Kauppa- ja teollisuusministeriö
Re: Husaberg FE keskustelut
olen haaveillut myös xr650r:lle seuraajaa http://www.adventure-spec.com/shop/aqua ... d_258.html? husaan saa rally tankkin. öljyä näyttäis menevän 1,3l ja venttiilin säätö 40h kohdalla. vikoja mitä on tullut vastaan bittitaivaasta ( http://husaberg.org/ ) voi olla yksittäis tapauksia... 5000km huollon jälkeen imuventtiili poikki, fi valo vilkkuu,
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2805
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: KTM 350 EXC-F
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
Alkaa kertymään kokemusta FE:stä.
Laitoin ensitöikseni sen ruiskunappulan, ihan ehoton peli jos meinaa ajaa enskaa.
Lussu-kartta ei ole ollenkaan niin lussu ko 690:ssä vaan siinäki on luonnetta (jos ei vauhit karkaa...)
Lussu-kartalla kone lähtee ennemmin pyöriin takaperin ko sammuu.
Lisäksi nappulan avulla vasta saa käyttöön Advanced-ominaisuudet!
Eikä se maksa ko ei paljo mittään.
Lähetin takarungon Ljunggrens Motoriin jotka tekivät siitä tiiviin ja pulttasivat siihen letkut pensalle ja ilmalle.
Kasaaminenki onnistu pienen askartelun jälkeen ja hyvin tuntuu toimivan. Ei oo vielä selkoa paljo siihen menee tarkalleen,
mutta kai jotain 13 litraa.
Nyt kun ei kerran tule juuri soralla kruisailtua, ainakaan pidemmästi, niin oon ollu tosi tyytyväinen.
Sen verran oon kuitenki soraaki ajanu että niin kauan ko tuo kestää niin erittäin makea sillä on päästää hiekkateitä.
Vaan metässä se vasta pääsee oikeaan elementtiinsä....
Niin, ja ajelinpa crossiaki, hyvin onnistuu.
Yksi murhe on: 2009 mallin etupää on aika herkkä yliohjautumaan, se nakkoo minut nurin välillä.
On se toisaalta myös hullun ketterä. 2010-mallin etukolmio maksais jottain 500 euroa...
Laitoin ensitöikseni sen ruiskunappulan, ihan ehoton peli jos meinaa ajaa enskaa.
Lussu-kartta ei ole ollenkaan niin lussu ko 690:ssä vaan siinäki on luonnetta (jos ei vauhit karkaa...)
Lussu-kartalla kone lähtee ennemmin pyöriin takaperin ko sammuu.
Lisäksi nappulan avulla vasta saa käyttöön Advanced-ominaisuudet!
Eikä se maksa ko ei paljo mittään.
Lähetin takarungon Ljunggrens Motoriin jotka tekivät siitä tiiviin ja pulttasivat siihen letkut pensalle ja ilmalle.
Kasaaminenki onnistu pienen askartelun jälkeen ja hyvin tuntuu toimivan. Ei oo vielä selkoa paljo siihen menee tarkalleen,
mutta kai jotain 13 litraa.
Nyt kun ei kerran tule juuri soralla kruisailtua, ainakaan pidemmästi, niin oon ollu tosi tyytyväinen.
Sen verran oon kuitenki soraaki ajanu että niin kauan ko tuo kestää niin erittäin makea sillä on päästää hiekkateitä.
Vaan metässä se vasta pääsee oikeaan elementtiinsä....
Niin, ja ajelinpa crossiaki, hyvin onnistuu.
Yksi murhe on: 2009 mallin etupää on aika herkkä yliohjautumaan, se nakkoo minut nurin välillä.
On se toisaalta myös hullun ketterä. 2010-mallin etukolmio maksais jottain 500 euroa...
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Bruce Lee
Re: Husaberg FE keskustelut
niin ne tahtoo tehdä kaikki enskat rossiradalla. ei kai tohon muuta lääkettä oo kun ostaa toinen pyörä. enduron lötkö alusta vaan tahtoo olla liian löysä rossiin...Jukka kirjoitti:Niin, ja ajelinpa crossiaki, hyvin onnistuu.
Yksi murhe on: 2009 mallin etupää on aika herkkä yliohjautumaan, se nakkoo minut nurin välillä.
On se toisaalta myös hullun ketterä. 2010-mallin etukolmio maksais jottain 500 euroa...
-ville
---x mopolla suohon x---
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 3:18 pm
- Pyörä: yz125
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Husaberg FE keskustelut
Onkos keulaputket kuinka alhaalla kolmiopaloissa? Voisi saada sillain vähän tukevuutta.
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2805
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: KTM 350 EXC-F
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
alemmaksi eivät menemarjastaja kirjoitti:Onkos keulaputket kuinka alhaalla kolmiopaloissa? Voisi saada sillain vähän tukevuutta.
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Bruce Lee
- Tonppa
- Viestit: 265
- Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 4:56 pm
- Pyörä: SD 990 etsii leikkisää kurakaveria
- Paikkakunta: Tornio
Re: Husaberg FE keskustelut
Ei vaan semmosta mokkulaa meinasin, millä voi säätää seosta eri kierroslukualueilla. Jos koneen hengitystä muuttaa vaikka putkella. Tosin kartanvaihto ajaa tieten saman asian.
Ne halvemmat potikathan säätää kaasunvastetta husassa ja kotarissa.
edittiä, tämmöstä löyty motoköönigin sivuilta:
"FE 450 / 570 09
Difficult jetting changes are a thing that past with fuel injection. This Fuel Injection Management Tool allows you to make fine tuning adjustments on your bike with your laptop. Connect the bike to the laptop and make adjustments according to weather and track conditions and your own personal preferences. The software gives you the possibility to adjust the fuel mixture exactly for every rpm-range.
TUOTENUMERO 69029096040, HINTA 620,00"
Ne halvemmat potikathan säätää kaasunvastetta husassa ja kotarissa.
edittiä, tämmöstä löyty motoköönigin sivuilta:
"FE 450 / 570 09
Difficult jetting changes are a thing that past with fuel injection. This Fuel Injection Management Tool allows you to make fine tuning adjustments on your bike with your laptop. Connect the bike to the laptop and make adjustments according to weather and track conditions and your own personal preferences. The software gives you the possibility to adjust the fuel mixture exactly for every rpm-range.
TUOTENUMERO 69029096040, HINTA 620,00"
Kauppa- ja teollisuusministeriö
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 3:18 pm
- Pyörä: yz125
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Husaberg FE keskustelut
Onkos -05 tai sinneppäin vuotisista Bergeistä kokemusta, kuinka kestää?
Hakusessa olisi melko pienillä kustannuksilla kulkeva nelari enska/ cross.
Vai kannattaako säästää vielä ja ottaa sitten rfs-konellinen exc???
Hakusessa olisi melko pienillä kustannuksilla kulkeva nelari enska/ cross.
Vai kannattaako säästää vielä ja ottaa sitten rfs-konellinen exc???
Re: Husaberg FE keskustelut
Mitäs tämä ruiskunappula tarkoittaa? Eikö ruiskukarttaa saa säädettyä vakionakin? Vai onko minulla väärää tietoa... Niin ja mitäs tämä kustansi?Jukka kirjoitti:Alkaa kertymään kokemusta FE:stä.
Laitoin ensitöikseni sen ruiskunappulan, ihan ehoton peli jos meinaa ajaa enskaa.
Lussu-kartta ei ole ollenkaan niin lussu ko 690:ssä vaan siinäki on luonnetta (jos ei vauhit karkaa...)
Lussu-kartalla kone lähtee ennemmin pyöriin takaperin ko sammuu.
Lisäksi nappulan avulla vasta saa käyttöön Advanced-ominaisuudet!
Eikä se maksa ko ei paljo mittään.
Lähetin takarungon Ljunggrens Motoriin jotka tekivät siitä tiiviin ja pulttasivat siihen letkut pensalle ja ilmalle.
Kasaaminenki onnistu pienen askartelun jälkeen ja hyvin tuntuu toimivan. Ei oo vielä selkoa paljo siihen menee tarkalleen,
mutta kai jotain 13 litraa.
Löytyiskö kuvaa tuosta lisätankista? Ja kehtaako kysyä siitäkin tuota kustannuspuolta?
Oma pyörä on vasta hankinta-asteella, toisena vaihtoehtona on EXC 530 mutta ehkä Husaberg kiinnostaa enemmän ehkä paremman soratiekelpoisuuden ja sitten tuon ruiskukartan takia. Ilmeisesti molemmat ovat suunnilleen yhtä raskaita vietäviä vaikeammilla reiteillä.
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2805
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: KTM 350 EXC-F
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
Ruiskunappulaa ei jostain kumman syystä ole vakiona, vaan potikka täytyy ostaa. Ei se maksanu ku pari sataa kruunua täällä.iso M kirjoitti:
Mitäs tämä ruiskunappula tarkoittaa? Eikö ruiskukarttaa saa säädettyä vakionakin? Vai onko minulla väärää tietoa... Niin ja mitäs tämä kustansi?
Löytyiskö kuvaa tuosta lisätankista? Ja kehtaako kysyä siitäkin tuota kustannuspuolta?
Oma pyörä on vasta hankinta-asteella, toisena vaihtoehtona on EXC 530 mutta ehkä Husaberg kiinnostaa enemmän ehkä paremman soratiekelpoisuuden ja sitten tuon ruiskukartan takia. Ilmeisesti molemmat ovat suunnilleen yhtä raskaita vietäviä vaikeammilla reiteillä.
On kyllä hintansa väärti. Advanced asennossa voitin monta lähtöä sänkikrosseissa ja pääsin finaaliin asti ja tänään 1-asennolla surruuttelin
kivisellä enskaradalla samaa vauhtia ku kuntoluokan voittaja kesän kisassa. Piru ku ei sillon ollu husabergiä alla...
Tankin kuvassa näkyis ainoastaan ilmaletku, se on siis ihan se orkkis takarunko joka on tiivistetty, testattu ja ruuvattu letkut kiinni.
Kustannukset ovat heidän sivuillaan kaikkien luettavissa, 3500kruunua makso tämä lysti. Näppärä mies tekee itekki, mie en.
Husabergiä ei mitenkään voi luonnehtia raskaaksi vietäväksi millään alustalla! Tai ehkä jos vertaa 80cc krossiin...
Kaverit jotka nöyryytti minua mennen tullen 200cc 2-tahdeillaan ku ajoin 690:llä jäivät kuin seisomaan todella kivisellä radalla tänään.
Sama tilanne krossiradalla.
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Bruce Lee