Pohjolan Kurapyöräilijät
http://www.matkaendurot.net/forum/

KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=20479
Sivu 76/78

Kirjoittaja:  needforspeed [ Ma Tammi 16, 2017 3:45 pm ]
Viestin otsikko:  Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

vinski kirjoitti:
Kova pyöräkuume pääsi taas iskemään ja katsellut nettimotoa koko viikonlopun, josko löytyisi sopiva edullinen ja vähän ajettu KTM:n enska 250-300cc 2-t tai 250-350cc nelari. Valkokilpinenkin saisi olla niin menis myös soratieajelussa. Voisko joku tiivistetysti kertoa mitä eroja/ parannuksia tullut näihin nelareihin vm. -12 -> -16?

Ja mitkä lienee järkevät tunnit ostaa tällainen, kun useammilla ajettu jo pari vuotta vanhanakin +300h.

Pitäisi nyt vaan vielä päättää että 2-t vai 4-t

Jos mielessä on harrastaa enemmän soratiepainotteista ajelua, niin katselisin suosiolla 350cc-> 4T peliä. Kaksitahtisella tuo siirtymäajelu ei ole kovin mielekästä.

Kirjoittaja:  vinski [ La Tammi 21, 2017 5:41 pm ]
Viestin otsikko:  Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Onko kokemuksia 350 exc:stä motopyörillä?

Kirjoittaja:  mx-aki [ Su Tammi 22, 2017 12:12 pm ]
Viestin otsikko:  Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Moi.
Osta miulta 350exc-f vm.12. Ois hyvä ja vähän ajettu.

Kirjoittaja:  klonkku6 [ Ke Helmi 08, 2017 9:58 am ]
Viestin otsikko:  Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Miten usein näihin tuoreempiin Kotarin pikkunelareihin tarvitsee venttiiliremonttia tehdä? 200 vai 400 tunnin välein? Vai jotain ihan muuta?

Lähinnä kiinnostaa näkemykset, että minkälaisia mahdollisia huoltoja on tulossa kun 300 h lähestyy. Mäntä ja nokkaketju on vaihdettu 175 h kohdalla.

Kirjoittaja:  villho [ La Huhti 01, 2017 9:55 pm ]
Viestin otsikko:  KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Osaako joku sanoa, mihin perustuu, että tankissa pumpun yhteydessä oleva bensafiltteri (Mahle) maksaa vakio-osana yli 50 e? Vaihdoin vakiotankin tänään 15-litraiseen Acerbikseen ja samassa yhteydessä mustaksi päässeen suodattimen uuteen. Laitoin tilalle kylläkin 1,90 e suodattimen Motonetista. Tuo ei mahtunut pumpun reiästä, mutta sain paikoilleen ja kiristetyksi täyttöaukon kautta.

Kirjoittaja:  Koheltaja [ Su Huhti 02, 2017 6:42 am ]
Viestin otsikko:  Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Onko Motonetin suodattimen suodatuskyky vastaava kun Mahlella? Jos ei ole niin se tulee esille ruiskusuuttimen tukkeutumisena.

Kirjoittaja:  villho [ Su Huhti 02, 2017 9:29 am ]
Viestin otsikko:  Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Tuo on tietysti selvää... Katselin räjäytyskuvia tarkemmin ja tuohon 50 e settiin kuuluu näemmä myös joku toisenlainen suodatin (screen), joka menee vielä pumpun sisälle. Liekö sitten se ja KTM-brändätyt pussit/laatikot ne syyt, jotka nostavat hintaa.

Tuossahan on vielä tankin ja ruiskun liitoksessakin viimeinen suodatin. Sellainen pienen pieni sukka. Siihen pääsee helposti käsiksi, joten pitää seurata, että kertyykö siihen jotain. Tosin tuossa edellisessä tankissa olleessa suodattimessa oli molemmilla puolilla sen verran synkän väristä paskabensaa, että jos kerran kone kävi sillä, niin en ole kovin huolissani.

Kirjoittaja:  Hekeli [ Su Huhti 02, 2017 10:04 am ]
Viestin otsikko:  Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Miksi yksi mutteri maksaa euron kun rautakaupasta saa pussillisen jne..

Itse tilasin kasan noita Mahle KL97 briteistä kympin tsipale. Jenkeissä oli kymmenen paketeissa muutamia dollareita? Se nyt vaan on tuommoinen hassu suodatin joka on vain Ducatilla ja KTM:llä käytössä.

Kirjoittaja:  JIH [ Ti Touko 09, 2017 3:37 pm ]
Viestin otsikko:  Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Voisikohan tuo suodattimen tukkeutuminen olla syy huonoon kuumakäynnistymiseen. Potilaana Hussen Fe 350 -14 malli ?

Kirjoittaja:  kokki [ Ke Touko 10, 2017 11:07 am ]
Viestin otsikko:  Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Itsellä oli 690ssä tuolainen tyyppikohtainen suodin, ostin korvaavan ja ongelmia tuli. Nyt katumopossa (joka muuten myytävänä https://www.nettimoto.com/ducati/hypermotard/2135812 ) tein vastaavan suodattimen vaihdon ja KL97 oli kyllä järkihankinta tähän. "Vastaava" on KL15, siinä vaan on letkupaikat hieman erimalliset ja ohuemmat. Painepuolella käytetään kovia letkuja ja tiiveyden kanssa oli KL15 käytettäessä haastetta. Paine laski eikä käynyt kunnolla.

Väärä paikka säästää, imo.

Kirjoittaja:  Maarala [ Ma Touko 22, 2017 8:13 pm ]
Viestin otsikko:  Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Bensapumppu lopetti toimimasta viime lenkillä suolla stumpatessa. Ensin tietysti syytin sulakkeita, mutta ne on ehjät. Seuraavaksi syytin itse pumppua, mutta suoraan akulta syöttäessä kyllä lähtee surisemaan iloisesti. Myös johto eculta pumpulle vaikutti ehjältä, joten liekkö tuossa enää muuta vaihtoehtoa, kuin ecun rikkoutuminen. Jännitettä mittasin, eikä sieltä pumpulle vaikuta montaa volttia tulevan. Joten ei kellään Raahen lähistöllä olisi 350 exc-f:ään sopivaa ecua olis lainata?

Kirjoittaja:  Happi [ Ti Touko 23, 2017 5:18 pm ]
Viestin otsikko:  Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Onko kaatumisanturi kunnossa? Koputtes sitä.

Happi

Kirjoittaja:  Maarala [ Ti Touko 23, 2017 10:26 pm ]
Viestin otsikko:  Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Kiitos kommentista! Tallissa johtosarjoja tarkastellessa tuli kans mieleen, että voisko se vika olla jossain muualla. Tappokytkimen kävin läpi, mutta se ainakin toimi. Kytkentäkaaviosta en mitään kaatumisanturia löytänyt, eikä tuo rakkine kyllä kaatuessa oo koskaan sammunutkaan, mutta pitää nyt pitkinä pyhinä vielä koittaa tutkia löytyykö sitä. :?:

Edit. Olihan se siellä viimeisellä sivulla kun otti silmän käteen..

Kirjoittaja:  Maarala [ Pe Touko 26, 2017 8:50 pm ]
Viestin otsikko:  Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Siellä se vika oli virtareleessä tai releen pohjassa. Siitä se lähti ratkeaan kun huomasin ettei valotkaan toiminu eli eculle ei tullut herätettä ollenkaan. Tällöin ei myöskään FI-valo syty, kuten normaalisti startatessa. Jos vika ois tappokytkimessä tai tuossa kaatumisanturissa, niin vissiin katkaisee vain sytytyksen. No tulipahan koluttua johtosarjoja ihan urakalla.

Kirjoittaja:  Rph [ La Touko 27, 2017 7:18 pm ]
Viestin otsikko:  Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Minkäslaisia arvoja vois odottaa 2015vm 450 EXC-F:n throttle position sensorista. Uusi pyörä mulle, ajelin parisen tuntia kunnes käynti todella huono. Lähimmäinen mankeliguru tarkasti ja löysi vian TPS:stä. Nyt uusi osa kiinni, arvot vain puuttuu. Jenkkifoorumeilta isoa 500 säädetty arvoon .60 - .61 volttia. En tiedä vaikuttaako tuo USA mappi tuohon TPS arvoon, että josko näihin EU mapin pyöriin olis omat arvot. Vakio putki, sisähuilun päässä tuplakartioristikko edelleen paikallaan. Jos kellään olisi antaa TPS arvoja, myös suuri kiitos jos jollain olisi Repair manuaalia esim .pdf muodossa, vaikka sähköpostiin.

Sivu 76/78 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/