Sivu 76/79

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: Ma Tammi 16, 2017 3:45 pm
Kirjoittaja needforspeed
vinski kirjoitti:Kova pyöräkuume pääsi taas iskemään ja katsellut nettimotoa koko viikonlopun, josko löytyisi sopiva edullinen ja vähän ajettu KTM:n enska 250-300cc 2-t tai 250-350cc nelari. Valkokilpinenkin saisi olla niin menis myös soratieajelussa. Voisko joku tiivistetysti kertoa mitä eroja/ parannuksia tullut näihin nelareihin vm. -12 -> -16?

Ja mitkä lienee järkevät tunnit ostaa tällainen, kun useammilla ajettu jo pari vuotta vanhanakin +300h.

Pitäisi nyt vaan vielä päättää että 2-t vai 4-t
Jos mielessä on harrastaa enemmän soratiepainotteista ajelua, niin katselisin suosiolla 350cc-> 4T peliä. Kaksitahtisella tuo siirtymäajelu ei ole kovin mielekästä.

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: La Tammi 21, 2017 5:41 pm
Kirjoittaja vinski
Onko kokemuksia 350 exc:stä motopyörillä?

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: Su Tammi 22, 2017 12:12 pm
Kirjoittaja mx-aki
Moi.
Osta miulta 350exc-f vm.12. Ois hyvä ja vähän ajettu.

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: Ke Helmi 08, 2017 9:58 am
Kirjoittaja klonkku6
Miten usein näihin tuoreempiin Kotarin pikkunelareihin tarvitsee venttiiliremonttia tehdä? 200 vai 400 tunnin välein? Vai jotain ihan muuta?

Lähinnä kiinnostaa näkemykset, että minkälaisia mahdollisia huoltoja on tulossa kun 300 h lähestyy. Mäntä ja nokkaketju on vaihdettu 175 h kohdalla.

KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: La Huhti 01, 2017 9:55 pm
Kirjoittaja villho
Osaako joku sanoa, mihin perustuu, että tankissa pumpun yhteydessä oleva bensafiltteri (Mahle) maksaa vakio-osana yli 50 e? Vaihdoin vakiotankin tänään 15-litraiseen Acerbikseen ja samassa yhteydessä mustaksi päässeen suodattimen uuteen. Laitoin tilalle kylläkin 1,90 e suodattimen Motonetista. Tuo ei mahtunut pumpun reiästä, mutta sain paikoilleen ja kiristetyksi täyttöaukon kautta.

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: Su Huhti 02, 2017 6:42 am
Kirjoittaja Koheltaja
Onko Motonetin suodattimen suodatuskyky vastaava kun Mahlella? Jos ei ole niin se tulee esille ruiskusuuttimen tukkeutumisena.

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: Su Huhti 02, 2017 9:29 am
Kirjoittaja villho
Tuo on tietysti selvää... Katselin räjäytyskuvia tarkemmin ja tuohon 50 e settiin kuuluu näemmä myös joku toisenlainen suodatin (screen), joka menee vielä pumpun sisälle. Liekö sitten se ja KTM-brändätyt pussit/laatikot ne syyt, jotka nostavat hintaa.

Tuossahan on vielä tankin ja ruiskun liitoksessakin viimeinen suodatin. Sellainen pienen pieni sukka. Siihen pääsee helposti käsiksi, joten pitää seurata, että kertyykö siihen jotain. Tosin tuossa edellisessä tankissa olleessa suodattimessa oli molemmilla puolilla sen verran synkän väristä paskabensaa, että jos kerran kone kävi sillä, niin en ole kovin huolissani.

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: Su Huhti 02, 2017 10:04 am
Kirjoittaja Hekeli
Miksi yksi mutteri maksaa euron kun rautakaupasta saa pussillisen jne..

Itse tilasin kasan noita Mahle KL97 briteistä kympin tsipale. Jenkeissä oli kymmenen paketeissa muutamia dollareita? Se nyt vaan on tuommoinen hassu suodatin joka on vain Ducatilla ja KTM:llä käytössä.

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: Ti Touko 09, 2017 3:37 pm
Kirjoittaja JIH
Voisikohan tuo suodattimen tukkeutuminen olla syy huonoon kuumakäynnistymiseen. Potilaana Hussen Fe 350 -14 malli ?

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: Ke Touko 10, 2017 11:07 am
Kirjoittaja kokki
Itsellä oli 690ssä tuolainen tyyppikohtainen suodin, ostin korvaavan ja ongelmia tuli. Nyt katumopossa (joka muuten myytävänä https://www.nettimoto.com/ducati/hypermotard/2135812 ) tein vastaavan suodattimen vaihdon ja KL97 oli kyllä järkihankinta tähän. "Vastaava" on KL15, siinä vaan on letkupaikat hieman erimalliset ja ohuemmat. Painepuolella käytetään kovia letkuja ja tiiveyden kanssa oli KL15 käytettäessä haastetta. Paine laski eikä käynyt kunnolla.

Väärä paikka säästää, imo.

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: Ma Touko 22, 2017 8:13 pm
Kirjoittaja Maarala
Bensapumppu lopetti toimimasta viime lenkillä suolla stumpatessa. Ensin tietysti syytin sulakkeita, mutta ne on ehjät. Seuraavaksi syytin itse pumppua, mutta suoraan akulta syöttäessä kyllä lähtee surisemaan iloisesti. Myös johto eculta pumpulle vaikutti ehjältä, joten liekkö tuossa enää muuta vaihtoehtoa, kuin ecun rikkoutuminen. Jännitettä mittasin, eikä sieltä pumpulle vaikuta montaa volttia tulevan. Joten ei kellään Raahen lähistöllä olisi 350 exc-f:ään sopivaa ecua olis lainata?

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: Ti Touko 23, 2017 5:18 pm
Kirjoittaja Happi
Onko kaatumisanturi kunnossa? Koputtes sitä.

Happi

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: Ti Touko 23, 2017 10:26 pm
Kirjoittaja Maarala
Kiitos kommentista! Tallissa johtosarjoja tarkastellessa tuli kans mieleen, että voisko se vika olla jossain muualla. Tappokytkimen kävin läpi, mutta se ainakin toimi. Kytkentäkaaviosta en mitään kaatumisanturia löytänyt, eikä tuo rakkine kyllä kaatuessa oo koskaan sammunutkaan, mutta pitää nyt pitkinä pyhinä vielä koittaa tutkia löytyykö sitä. :?:

Edit. Olihan se siellä viimeisellä sivulla kun otti silmän käteen..

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: Pe Touko 26, 2017 8:50 pm
Kirjoittaja Maarala
Siellä se vika oli virtareleessä tai releen pohjassa. Siitä se lähti ratkeaan kun huomasin ettei valotkaan toiminu eli eculle ei tullut herätettä ollenkaan. Tällöin ei myöskään FI-valo syty, kuten normaalisti startatessa. Jos vika ois tappokytkimessä tai tuossa kaatumisanturissa, niin vissiin katkaisee vain sytytyksen. No tulipahan koluttua johtosarjoja ihan urakalla.

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Lähetetty: La Touko 27, 2017 7:18 pm
Kirjoittaja Rph
Minkäslaisia arvoja vois odottaa 2015vm 450 EXC-F:n throttle position sensorista. Uusi pyörä mulle, ajelin parisen tuntia kunnes käynti todella huono. Lähimmäinen mankeliguru tarkasti ja löysi vian TPS:stä. Nyt uusi osa kiinni, arvot vain puuttuu. Jenkkifoorumeilta isoa 500 säädetty arvoon .60 - .61 volttia. En tiedä vaikuttaako tuo USA mappi tuohon TPS arvoon, että josko näihin EU mapin pyöriin olis omat arvot. Vakio putki, sisähuilun päässä tuplakartioristikko edelleen paikallaan. Jos kellään olisi antaa TPS arvoja, myös suuri kiitos jos jollain olisi Repair manuaalia esim .pdf muodossa, vaikka sähköpostiin.