Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Syys 26, 2020 7:57 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1170 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 78  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KTM 350 ja 500 EXC
ViestiLähetetty: Ke Heinä 20, 2016 9:41 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 11:40 am
Viestit: 321
Paikkakunta: Konnevesi
Pyörä: Made in Italy
Ensimmäiset 2017 4T enduromallit lienevät juuri vasta kuun vaihteessa loppukäyttäjillä, vai joko joku näitä on saanut talliinsa haettua?.
Joo, otsikkoa voisi muokata minunkin mielestäni KTM 350-500 EXC.


Viimeksi muokannut needforspeed päivämäärä Ke Heinä 20, 2016 2:30 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 350 ja 500 EXC
ViestiLähetetty: Ke Heinä 20, 2016 9:46 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2819
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
needforspeed kirjoitti:
Ensimmäiset 2017 4T enduromallit lienevät vasta kuun vaihteessa loppukäyttäjillä, vai joko joku näitä on saanut talliinsa haettua?
Joo, otsikkoa voisi muokata minunkin mielestäni KTM 350-500 EXC.

On niitä uusia pelejä jo ajossa ja ei ole isompia moitteita kuulunut.
350:ssä kuulemma on hyvin voimaa...
Otsikkoa muutettu ja olisko nyt hyvä?
Eli tässä voidaan rupatella kaikista KTM ruisku nelareista jotka tulivat markkinoille muistaakseni 2012

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 20, 2016 4:41 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1584
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Tämä on ihan hyvä otsikko ketjulle. Suurin osa jutuista koskee kuitenkin kaikkia ruiskunelareilta moottorin koosta riipumatta. Se 350 ja 500 olikin aika erikoinen, kun 250 ja 350 EXC-F perustuvat samoihin lohkohin ja puolestaan 450 ja 500 tehdään isompiin lohkoihin.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 20, 2016 7:52 pm 

Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Viestit: 183
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013
Peukku otsikon muutokselle =)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 20, 2016 8:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2819
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Tehdäänpä vielä uusi ketju 2017-> malleille kun ne on taas ihan eri pelejä, kun kuulemma n. 90% uutta osaa.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2016 8:34 am 

Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Viestit: 183
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013
tertsu kirjoitti:
Tehdäänpä vielä uusi ketju 2017-> malleille kun ne on taas ihan eri pelejä, kun kuulemma n. 90% uutta osaa.


Hyvä idea. Helppo seurata näiden uusien edesottamuksia =)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 350 ja 500 EXC
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2016 1:16 pm 

Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Viestit: 183
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013
arraparra kirjoitti:
30h kesti tehtaan takapalat. Nyt tilalle laitoin TRW-Lucasit motonetista. Melko arvokkaat palat nuo kotarit alkuperäset (54813090300), 60e ja risat =D Etupalat kesti sen saman 30h..... Sinnekkin Lucasit


Palaten tähän kohtaan kun nyt ajettu se 30h siintä kun motonetin Lucasit laitoin. Täytyypi todeta että oli kyllä aika skeidaa orkkispalat. Tässä kohtaa Lucasit vielä erittäin hyvässä kuosissa, paino sanalla erittäin! Tiedä vaikka rullais toiset 30h, ei ainakaan kaukaa käytä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2016 2:34 pm 

Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 9:50 am
Viestit: 58
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Pyörä: KTM 250F -18, KTM 500F -18
Minkäläinen jarrutuntuma noilla Lucasin jarrupaloilla on? ( lähinnä kilpahenkisessä endurossa )

- Miten toimii takajarrua laahatessa? Leikkaako jarru kiinni kuumetessa vai onko tasaisen progsessiininen vai katoaako pito?
- Kirskuuko lämmetessä?
- Muuttuuko pito paljon kylmänä/kuumana?

_________________
Kun uraa ajaa on uran vanki - vapautta on vain umpihanki.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2016 2:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1507
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Motonetista saa myös brembon paloja, suosittelen niitä. Pitkäkestoisia kokemuksia ei ole kun pyörä meni vaihtoon eikä uutta ole vielä tullut, mutta niillä ainakin oli tuntuma todella hyvä ja pysyi samanlaisena kylmänä ja kuumana.

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2016 4:46 pm 

Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Viestit: 183
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013
james-x11 kirjoitti:
Minkäläinen jarrutuntuma noilla Lucasin jarrupaloilla on? ( lähinnä kilpahenkisessä endurossa )

- Miten toimii takajarrua laahatessa? Leikkaako jarru kiinni kuumetessa vai onko tasaisen progsessiininen vai katoaako pito?
- Kirskuuko lämmetessä?
- Muuttuuko pito paljon kylmänä/kuumana?


Rehellisyyden nimissä en oo kyllä mikään pro, mutta en ole mitään noista mainituista pistänyt merkille, hyvin tyytyväinen olen. Tuntuma ja pito mielestäni heti "lähdöstä maaliin" samanlainen.

Mutta tuohan on halpa kokeilu. Ensimmäisen pettyneen palat voin lunastaa sopuhintaan pois, itselleni hyllylle odottamaan, koska seuraavaksi menee samat ;)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 04, 2016 10:32 pm 

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:35 pm
Viestit: 161
Pyörä: KTM 500 EXC SD
Jani M kirjoitti:
Tämä on ihan hyvä otsikko ketjulle. Suurin osa jutuista koskee kuitenkin kaikkia ruiskunelareilta moottorin koosta riipumatta. Se 350 ja 500 olikin aika erikoinen, kun 250 ja 350 EXC-F perustuvat samoihin lohkohin ja puolestaan 450 ja 500 tehdään isompiin lohkoihin.


Alkuperäinen otsikko oli "aikansa - kevään 2011 - lapsi". Tuolloin 450 säilyi 450:nä, mutta 530 muuttui 500:ksi ja täysin uutena konekokona tuli 350. Useimmille 450 oli suunnilleen tuttu, mutta monet pähkäilivät ostopäätöstä 350:n ja 500:n välillä. Koska molemmat olivat uusia malleja, kohdistui mielenkiinto niihin ja siksi tuollainen otsikko.

Mukava nähdä ketjun jääneen eloon ja voivan hyvin uudella, laajennetulla moottorikokoskaalalla :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 350 ja 500 EXC
ViestiLähetetty: Ke Elo 10, 2016 11:57 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
Lainaa:
On niitä uusia pelejä jo ajossa ja ei ole isompia moitteita kuulunut.
350:ssä kuulemma on hyvin voimaa...

Jenkkifoorumeilta luin käyttäjäkokemuksia, että ainakin 350 xcf ja sxf nokkaketjuja menny vaihtoon parhaimmillaan 5h. Ongelmia voitelussa.

Ite jo noita uusia nelareita sillä silmällä kattelin vaan taidan jättää eka vuosikerran väliin.

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 11, 2016 5:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Viestit: 386
Paikkakunta: Raahen seutu
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Tein ensimmäisen öljynvaihdon 350:iin. Vaikuttaisi että 690:sta yli jäänyt LiquiMoly Racing 10w-60 ei ole sopivaa tämän kytkimelle, vaan erityisesti kylmällä koneella ei irrota kunnolla. Huomaa kun vaihteen laittaa päälle, niin kone sammuu. Lämpimänä toimii kyllä paremmin. Aiemman omistajan öljyillä ei tehnyt tuota. Aika vähän löysin öljyistä puhetta, joten onko kaikilla käytössä Motorexin Cross Powerit? Jonkun maininnan löysin lisäksi Valvolinen SynPower 10w-50:stä..

_________________
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 11, 2016 8:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7719
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Eiköhän yleisin öljy ole Delvac mutta kukaan ei sitä kehtaa myöntää, kummasti niitä kannuja vaan löytyy talleista ja huoltoautoista... :D

Uudemmasta mallista en tiedä mutta edellisessä XC4 koneessa TB Superbike toimi samalla tavalla kuin Motorexit mutta oli melkein puolta halvempaa.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 11, 2016 8:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1507
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Motorex power synt & cross power 10w-50 tai 10w-60. Tuo 10w-60 ehkä vähän overkill. Ei ollut ongelmia. Öljyt vaihtui 3-8h välein riippuen käytöstä.

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1170 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 78  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com