KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
needforspeed
Viestit: 321
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 11:40 am
Pyörä: Made in Italy
Paikkakunta: Konnevesi

Re: KTM 350 ja 500 EXC

Viesti Kirjoittaja needforspeed »

Ensimmäiset 2017 4T enduromallit lienevät juuri vasta kuun vaihteessa loppukäyttäjillä, vai joko joku näitä on saanut talliinsa haettua?.
Joo, otsikkoa voisi muokata minunkin mielestäni KTM 350-500 EXC.
Viimeksi muokannut needforspeed, Ke Heinä 20, 2016 2:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tertsu
Viestit: 2825
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 350 ja 500 EXC

Viesti Kirjoittaja tertsu »

needforspeed kirjoitti:Ensimmäiset 2017 4T enduromallit lienevät vasta kuun vaihteessa loppukäyttäjillä, vai joko joku näitä on saanut talliinsa haettua?
Joo, otsikkoa voisi muokata minunkin mielestäni KTM 350-500 EXC.
On niitä uusia pelejä jo ajossa ja ei ole isompia moitteita kuulunut.
350:ssä kuulemma on hyvin voimaa...
Otsikkoa muutettu ja olisko nyt hyvä?
Eli tässä voidaan rupatella kaikista KTM ruisku nelareista jotka tulivat markkinoille muistaakseni 2012
Kura lentää...
Jani M
Viestit: 1653
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Tämä on ihan hyvä otsikko ketjulle. Suurin osa jutuista koskee kuitenkin kaikkia ruiskunelareilta moottorin koosta riipumatta. Se 350 ja 500 olikin aika erikoinen, kun 250 ja 350 EXC-F perustuvat samoihin lohkohin ja puolestaan 450 ja 500 tehdään isompiin lohkoihin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
arraparra
Viestit: 183
Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja arraparra »

Peukku otsikon muutokselle =)
Avatar
tertsu
Viestit: 2825
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Tehdäänpä vielä uusi ketju 2017-> malleille kun ne on taas ihan eri pelejä, kun kuulemma n. 90% uutta osaa.
Kura lentää...
arraparra
Viestit: 183
Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja arraparra »

tertsu kirjoitti:Tehdäänpä vielä uusi ketju 2017-> malleille kun ne on taas ihan eri pelejä, kun kuulemma n. 90% uutta osaa.
Hyvä idea. Helppo seurata näiden uusien edesottamuksia =)
arraparra
Viestit: 183
Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013

Re: KTM 350 ja 500 EXC

Viesti Kirjoittaja arraparra »

arraparra kirjoitti:30h kesti tehtaan takapalat. Nyt tilalle laitoin TRW-Lucasit motonetista. Melko arvokkaat palat nuo kotarit alkuperäset (54813090300), 60e ja risat =D Etupalat kesti sen saman 30h..... Sinnekkin Lucasit


Palaten tähän kohtaan kun nyt ajettu se 30h siintä kun motonetin Lucasit laitoin. Täytyypi todeta että oli kyllä aika skeidaa orkkispalat. Tässä kohtaa Lucasit vielä erittäin hyvässä kuosissa, paino sanalla erittäin! Tiedä vaikka rullais toiset 30h, ei ainakaan kaukaa käytä.
james-x11
Viestit: 58
Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 9:50 am
Pyörä: KTM 250F -18, KTM 500F -18
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja james-x11 »

Minkäläinen jarrutuntuma noilla Lucasin jarrupaloilla on? ( lähinnä kilpahenkisessä endurossa )

- Miten toimii takajarrua laahatessa? Leikkaako jarru kiinni kuumetessa vai onko tasaisen progsessiininen vai katoaako pito?
- Kirskuuko lämmetessä?
- Muuttuuko pito paljon kylmänä/kuumana?
Kun uraa ajaa on uran vanki - vapautta on vain umpihanki.
Avatar
bisti
Viestit: 1504
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja bisti »

Motonetista saa myös brembon paloja, suosittelen niitä. Pitkäkestoisia kokemuksia ei ole kun pyörä meni vaihtoon eikä uutta ole vielä tullut, mutta niillä ainakin oli tuntuma todella hyvä ja pysyi samanlaisena kylmänä ja kuumana.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
arraparra
Viestit: 183
Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja arraparra »

james-x11 kirjoitti:Minkäläinen jarrutuntuma noilla Lucasin jarrupaloilla on? ( lähinnä kilpahenkisessä endurossa )

- Miten toimii takajarrua laahatessa? Leikkaako jarru kiinni kuumetessa vai onko tasaisen progsessiininen vai katoaako pito?
- Kirskuuko lämmetessä?
- Muuttuuko pito paljon kylmänä/kuumana?
Rehellisyyden nimissä en oo kyllä mikään pro, mutta en ole mitään noista mainituista pistänyt merkille, hyvin tyytyväinen olen. Tuntuma ja pito mielestäni heti "lähdöstä maaliin" samanlainen.

Mutta tuohan on halpa kokeilu. Ensimmäisen pettyneen palat voin lunastaa sopuhintaan pois, itselleni hyllylle odottamaan, koska seuraavaksi menee samat ;)
Einari
Viestit: 161
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:35 pm
Pyörä: KTM 500 EXC SD

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja Einari »

Jani M kirjoitti:Tämä on ihan hyvä otsikko ketjulle. Suurin osa jutuista koskee kuitenkin kaikkia ruiskunelareilta moottorin koosta riipumatta. Se 350 ja 500 olikin aika erikoinen, kun 250 ja 350 EXC-F perustuvat samoihin lohkohin ja puolestaan 450 ja 500 tehdään isompiin lohkoihin.
Alkuperäinen otsikko oli "aikansa - kevään 2011 - lapsi". Tuolloin 450 säilyi 450:nä, mutta 530 muuttui 500:ksi ja täysin uutena konekokona tuli 350. Useimmille 450 oli suunnilleen tuttu, mutta monet pähkäilivät ostopäätöstä 350:n ja 500:n välillä. Koska molemmat olivat uusia malleja, kohdistui mielenkiinto niihin ja siksi tuollainen otsikko.

Mukava nähdä ketjun jääneen eloon ja voivan hyvin uudella, laajennetulla moottorikokoskaalalla :)
Rymyäjä
Viestit: 221
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: KTM 350 ja 500 EXC

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

On niitä uusia pelejä jo ajossa ja ei ole isompia moitteita kuulunut.
350:ssä kuulemma on hyvin voimaa...
Jenkkifoorumeilta luin käyttäjäkokemuksia, että ainakin 350 xcf ja sxf nokkaketjuja menny vaihtoon parhaimmillaan 5h. Ongelmia voitelussa.

Ite jo noita uusia nelareita sillä silmällä kattelin vaan taidan jättää eka vuosikerran väliin.
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Tein ensimmäisen öljynvaihdon 350:iin. Vaikuttaisi että 690:sta yli jäänyt LiquiMoly Racing 10w-60 ei ole sopivaa tämän kytkimelle, vaan erityisesti kylmällä koneella ei irrota kunnolla. Huomaa kun vaihteen laittaa päälle, niin kone sammuu. Lämpimänä toimii kyllä paremmin. Aiemman omistajan öljyillä ei tehnyt tuota. Aika vähän löysin öljyistä puhetta, joten onko kaikilla käytössä Motorexin Cross Powerit? Jonkun maininnan löysin lisäksi Valvolinen SynPower 10w-50:stä..
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Avatar
Koheltaja
Viestit: 7814
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eiköhän yleisin öljy ole Delvac mutta kukaan ei sitä kehtaa myöntää, kummasti niitä kannuja vaan löytyy talleista ja huoltoautoista... :D

Uudemmasta mallista en tiedä mutta edellisessä XC4 koneessa TB Superbike toimi samalla tavalla kuin Motorexit mutta oli melkein puolta halvempaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
bisti
Viestit: 1504
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM 250-500 EXC-F nelarienskat 2012 ja uudemmat

Viesti Kirjoittaja bisti »

Motorex power synt & cross power 10w-50 tai 10w-60. Tuo 10w-60 ehkä vähän overkill. Ei ollut ongelmia. Öljyt vaihtui 3-8h välein riippuen käytöstä.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Vastaa Viestiin