Husqvarna WR 250
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Husqvarna WR 250
Päivää foorumille! Nyt on saatu uusi harrastaja enduron pariin ja pyöräksi valikoitui Hussen WR250 mallia 2012. Joitain kertoja tässä syksyn aikana ehtinyt lenkkiä jo ajelemaan ja hyvin tuo tuntuu sopivan käteen ja toimivan enskapätkillä. Kevyt viedä ja tehoa riittävästi sekä tulee hallitusti ulos. Pyörän käynnistäminen on kuitenkin asia mikä rassaa ja ajattelin jos täällä viisaammilla on ajatusta/näkemystä tilanteen helpottamiseen. Meinaan on pirun vaikea potkasta käyntiin, kiksin liike tuntuu jotenkin minimalistiselta. Jos saa polkasta voimalla niin, että pyörä pystyssä ja itse seisoo tapeilla hommassa ei ole mitään ongelmaa ja aina laakista käyntiin. Mutta kun lippojen jälkeen ryteikössä penkiltä koitat saada poljettua käyntiin on homma _tuskaisen_ hankalaa. Jakaako joku vastaavia kokemuksia, onko käyttäjässä vika (ensimmäinen 2t) vai mikä mättää? Kiitoksia jo etukäteen mielipiteistä ja avusta!
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Husqvarna WR 250
Jos poljin on samanlainen nysä kuin 2010-vuoden mallissa, niin en ihmettele.
Ja polkimen tekemä koneen pyöräytys todella pieni. Taitaa olla vaan ominaisuus.
Ja polkimen tekemä koneen pyöräytys todella pieni. Taitaa olla vaan ominaisuus.
Braa-aab!
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Husqvarna WR 250
Ootko koittanut asentaa eli kääntää sitä kiksiä yhtä tahi kahta pooria eteenpäin?
Kuuleman mukaan parempi lepo-asento olisi sellainen että poljin (liki) koskettaa putkea.
Ei siitä varmaan hyvä sittenkään tuu mutta edes parempi...
Kuuleman mukaan parempi lepo-asento olisi sellainen että poljin (liki) koskettaa putkea.
Ei siitä varmaan hyvä sittenkään tuu mutta edes parempi...
Re: Husqvarna WR 250
Kyllä, nysä kuvastaa hyvin tuota poljinta! Ei tuossa koneen puolelta taida olla juuri eroa 2010:iin, eri sytkä. Mielenkiintoinen ominaisuus kyllä. Tuotekehityksessä jäänyt jotain oleellista hieman puolitiehen!Syke kirjoitti:Jos poljin on samanlainen nysä kuin 2010-vuoden mallissa, niin en ihmettele.
Ja polkimen tekemä koneen pyöräytys todella pieni. Taitaa olla vaan ominaisuus.
Re: Husqvarna WR 250
Kiitos tästä vinkistä! En ole kokeillut, mutta kokeilen kyllä seuraavaksi tuleeko tuosta apuja.Hsippe kirjoitti:Ootko koittanut asentaa eli kääntää sitä kiksiä yhtä tahi kahta pooria eteenpäin?
Kuuleman mukaan parempi lepo-asento olisi sellainen että poljin (liki) koskettaa putkea.
Ei siitä varmaan hyvä sittenkään tuu mutta edes parempi...
Saisikohan tuohon pidempää kiksiä ja mahtaako siitäkään olla mitään apua - ajatuksena, että saa enemmän "vipuvartta" potkuun.
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Husqvarna WR 250
Nelareissa on pidempi kiksi mutta mahtaako sopia pooritukseltaan ja / tai muodoltaan en osaa sanoa.
Ja tietysti voisihan sen alkuperäisen kiikuttaa (osaavalle) alumiinihitsarille jatkettavaksi...
Ja tietysti voisihan sen alkuperäisen kiikuttaa (osaavalle) alumiinihitsarille jatkettavaksi...
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2014 11:31 pm
- Pyörä: Polku-pyörillä
Re: Husqvarna WR 250
Riialipyörää oon opetellu polkasemmaan seuraavalla metodilla:
- vaihde päälle
- vedetään pyörää taaksepäin kytkintä vetämättä se minkä se mennee, eli pyöräytetään konetta takaperin puristusta vasten
- hyvin varovaisella ja tunnokkaalla jalalla, hellästi suorastaan, painetaan kicksin rattaat kosketukseen varoen visusti pyöräyttämästä konetta yhen yhtään, siis VAROEN VISUSTI PYÖRÄYTTÄMÄSTÄ KONETTA YHTÄÄN
- ja sitten kytkin sisässä vain reipas polkaisu!
Eli tuosta "takaperin puristusta vasten" kohdasta kun aloittaa, saa ladata vauhtipyörään energiaa melkein täyden kierroksen, ennenkuin tulee taas puristuskohta vastaan. Nelarissahan latausmatkaa on melkein kaksi kierrosta vastaavalla toimintamallilla, eli brittiläisittäin "long swinging kick" vai miten se nyt oli.
En tiedä toimiiko 2-t enskassa yleensä tai hussessa erityisesti, mutta minun puolestani voit (tai kuka hyvänsä voi) ihan ilmaiseksi kokeilla!
jv
- vaihde päälle
- vedetään pyörää taaksepäin kytkintä vetämättä se minkä se mennee, eli pyöräytetään konetta takaperin puristusta vasten
- hyvin varovaisella ja tunnokkaalla jalalla, hellästi suorastaan, painetaan kicksin rattaat kosketukseen varoen visusti pyöräyttämästä konetta yhen yhtään, siis VAROEN VISUSTI PYÖRÄYTTÄMÄSTÄ KONETTA YHTÄÄN
- ja sitten kytkin sisässä vain reipas polkaisu!
Eli tuosta "takaperin puristusta vasten" kohdasta kun aloittaa, saa ladata vauhtipyörään energiaa melkein täyden kierroksen, ennenkuin tulee taas puristuskohta vastaan. Nelarissahan latausmatkaa on melkein kaksi kierrosta vastaavalla toimintamallilla, eli brittiläisittäin "long swinging kick" vai miten se nyt oli.
En tiedä toimiiko 2-t enskassa yleensä tai hussessa erityisesti, mutta minun puolestani voit (tai kuka hyvänsä voi) ihan ilmaiseksi kokeilla!
jv
Re: Husqvarna WR 250
Kiitoksia keskusteluun osallistuneille! Tästä on hyvä lähteä ammentamaan eri tekniikoita. Jos joku muu vielä painii saman asian kanssa niin laittakaamme maahantuojan vastaus asiaan myös näkyville.
"...se on tekniikka laji, hae aina kiksillä yläkuolokohta ja paina varovasti sen yli, sitten poljin ylös ja potku niin pitäis lähteä.
Jos ajat hiljaa niin laita tulppa NGK BR8ES ja talvella jopa 7ES. -MP-Racing"
"...se on tekniikka laji, hae aina kiksillä yläkuolokohta ja paina varovasti sen yli, sitten poljin ylös ja potku niin pitäis lähteä.
Jos ajat hiljaa niin laita tulppa NGK BR8ES ja talvella jopa 7ES. -MP-Racing"
Re: Husqvarna WR 250
Mun ex wr:ään oli edellinen omistaja vaihtanu pikkasen paksumman sylinterin alatiivisteen, niin sillä sai vähän puristuksia pois ja polkasu helpottui. Mulla lähti aina hyvin käyntiin, kun kallisti pyörää reilusti, sitten pyörä pystyyn ja laakista käyntiin. Polin on tosiaan onnettoman lyhyt..
- Dpcarrus
- Viestit: 158
- Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
- Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Husqvarna WR 250
Moi. Olisin udellut että tuottaako tämmöinen 2006 malli jo tasasähköä kun siinä on rungon päässä joku harmaa jäähdytetty boksi? Olisin halunnut parantaa valon tehoa esim. xenonilla ja siksi utelen?
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Husqvarna WR 250
Joo vilkut jos on joskus olleet niin noin 25W (2A) DC:tä saattais tullakkin, eli ei sillä xenonia poltella.
Täysaalto tasurilla (mallia kelkka tms +johtojumppa) ja pikkuakulla vois jo xenonin polttaminen onnistuakin.
Täysaalto tasurilla (mallia kelkka tms +johtojumppa) ja pikkuakulla vois jo xenonin polttaminen onnistuakin.
- Dpcarrus
- Viestit: 158
- Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
- Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Husqvarna WR 250
Joo kyllä tästä varmaan enempi kuin 25w lähtee epäilisin kun mittaristo on sähköinen ja etuvalo on sekä takavalokin. Etuvalokompleksi on alkuperäinen ja takavalo. Vilkut ei ole paikallaan juuri nyt. Taitaa olla fiksuinta asentaa led valaisin eteen ja ajella sillä sekä jostain keskustelun syövereistä etsiä mikä olisi kypärän lippaan paras ja halvin valaisin.
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Husqvarna WR 250
Juu lähtee kyllä muttei tasavirtaa, valoille tule vaihtovirtaa.
Edit:
Tarkistin manuskasta että eihän tuon ikäisessä ole edes vilkuille DC-piiriä. Eli ei tuu tasavirtasta ollenkaan.
Ledille tarttet sen tasurin (+ mieluusti konkan) tai sitten ostat suoraan ledin joka toimii AC:lla, esim:
http://www.tyovalot.fi/product/538/endu ... urospecial
Edit:
Tarkistin manuskasta että eihän tuon ikäisessä ole edes vilkuille DC-piiriä. Eli ei tuu tasavirtasta ollenkaan.
Ledille tarttet sen tasurin (+ mieluusti konkan) tai sitten ostat suoraan ledin joka toimii AC:lla, esim:
http://www.tyovalot.fi/product/538/endu ... urospecial
- Dpcarrus
- Viestit: 158
- Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
- Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Husqvarna WR 250
Ookke. Mikähän se harmaa siili on rungon päässä jossa on ainaki keltainen johto? Vilku katkaisin on paikallaan ja merkkivalo mittaristossa?
Re: Husqvarna WR 250
Luultavasti jännitteen tasaaja, estää jännitteen nousun liian suureksi, mutta ei toimi tasasuuntaajana.