Husqvarna WR 250

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Hauber
Viestit: 4
Liittynyt: La Elo 30, 2014 9:25 am
Pyörä: Husqvarna 250 WR

Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Hauber »

Päivää foorumille! Nyt on saatu uusi harrastaja enduron pariin ja pyöräksi valikoitui Hussen WR250 mallia 2012. Joitain kertoja tässä syksyn aikana ehtinyt lenkkiä jo ajelemaan ja hyvin tuo tuntuu sopivan käteen ja toimivan enskapätkillä. Kevyt viedä ja tehoa riittävästi sekä tulee hallitusti ulos. Pyörän käynnistäminen on kuitenkin asia mikä rassaa ja ajattelin jos täällä viisaammilla on ajatusta/näkemystä tilanteen helpottamiseen. Meinaan on pirun vaikea potkasta käyntiin, kiksin liike tuntuu jotenkin minimalistiselta. Jos saa polkasta voimalla niin, että pyörä pystyssä ja itse seisoo tapeilla hommassa ei ole mitään ongelmaa ja aina laakista käyntiin. Mutta kun lippojen jälkeen ryteikössä penkiltä koitat saada poljettua käyntiin on homma _tuskaisen_ hankalaa. Jakaako joku vastaavia kokemuksia, onko käyttäjässä vika (ensimmäinen 2t) vai mikä mättää? Kiitoksia jo etukäteen mielipiteistä ja avusta!
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Syke »

Jos poljin on samanlainen nysä kuin 2010-vuoden mallissa, niin en ihmettele.
Ja polkimen tekemä koneen pyöräytys todella pieni. Taitaa olla vaan ominaisuus.
Braa-aab!
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Ootko koittanut asentaa eli kääntää sitä kiksiä yhtä tahi kahta pooria eteenpäin?
Kuuleman mukaan parempi lepo-asento olisi sellainen että poljin (liki) koskettaa putkea.
Ei siitä varmaan hyvä sittenkään tuu mutta edes parempi...
Hauber
Viestit: 4
Liittynyt: La Elo 30, 2014 9:25 am
Pyörä: Husqvarna 250 WR

Re: Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Hauber »

Syke kirjoitti:Jos poljin on samanlainen nysä kuin 2010-vuoden mallissa, niin en ihmettele.
Ja polkimen tekemä koneen pyöräytys todella pieni. Taitaa olla vaan ominaisuus.
Kyllä, nysä kuvastaa hyvin tuota poljinta! Ei tuossa koneen puolelta taida olla juuri eroa 2010:iin, eri sytkä. Mielenkiintoinen ominaisuus kyllä. Tuotekehityksessä jäänyt jotain oleellista hieman puolitiehen!
Hauber
Viestit: 4
Liittynyt: La Elo 30, 2014 9:25 am
Pyörä: Husqvarna 250 WR

Re: Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Hauber »

Hsippe kirjoitti:Ootko koittanut asentaa eli kääntää sitä kiksiä yhtä tahi kahta pooria eteenpäin?
Kuuleman mukaan parempi lepo-asento olisi sellainen että poljin (liki) koskettaa putkea.
Ei siitä varmaan hyvä sittenkään tuu mutta edes parempi...
Kiitos tästä vinkistä! En ole kokeillut, mutta kokeilen kyllä seuraavaksi tuleeko tuosta apuja.

Saisikohan tuohon pidempää kiksiä ja mahtaako siitäkään olla mitään apua - ajatuksena, että saa enemmän "vipuvartta" potkuun.
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Nelareissa on pidempi kiksi mutta mahtaako sopia pooritukseltaan ja / tai muodoltaan en osaa sanoa.
Ja tietysti voisihan sen alkuperäisen kiikuttaa (osaavalle) alumiinihitsarille jatkettavaksi...
Jaakkovaakko
Viestit: 174
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2014 11:31 pm
Pyörä: Polku-pyörillä

Re: Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Jaakkovaakko »

Riialipyörää oon opetellu polkasemmaan seuraavalla metodilla:

- vaihde päälle
- vedetään pyörää taaksepäin kytkintä vetämättä se minkä se mennee, eli pyöräytetään konetta takaperin puristusta vasten
- hyvin varovaisella ja tunnokkaalla jalalla, hellästi suorastaan, painetaan kicksin rattaat kosketukseen varoen visusti pyöräyttämästä konetta yhen yhtään, siis VAROEN VISUSTI PYÖRÄYTTÄMÄSTÄ KONETTA YHTÄÄN
- ja sitten kytkin sisässä vain reipas polkaisu!

Eli tuosta "takaperin puristusta vasten" kohdasta kun aloittaa, saa ladata vauhtipyörään energiaa melkein täyden kierroksen, ennenkuin tulee taas puristuskohta vastaan. Nelarissahan latausmatkaa on melkein kaksi kierrosta vastaavalla toimintamallilla, eli brittiläisittäin "long swinging kick" vai miten se nyt oli.

En tiedä toimiiko 2-t enskassa yleensä tai hussessa erityisesti, mutta minun puolestani voit (tai kuka hyvänsä voi) ihan ilmaiseksi kokeilla!

jv
Hauber
Viestit: 4
Liittynyt: La Elo 30, 2014 9:25 am
Pyörä: Husqvarna 250 WR

Re: Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Hauber »

Kiitoksia keskusteluun osallistuneille! Tästä on hyvä lähteä ammentamaan eri tekniikoita. Jos joku muu vielä painii saman asian kanssa niin laittakaamme maahantuojan vastaus asiaan myös näkyville.

"...se on tekniikka laji, hae aina kiksillä yläkuolokohta ja paina varovasti sen yli, sitten poljin ylös ja potku niin pitäis lähteä.
Jos ajat hiljaa niin laita tulppa NGK BR8ES ja talvella jopa 7ES. -MP-Racing"
Fastline
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Elo 22, 2014 6:34 pm
Pyörä: Tenere 700 -23
Paikkakunta: Kempele

Re: Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Fastline »

Mun ex wr:ään oli edellinen omistaja vaihtanu pikkasen paksumman sylinterin alatiivisteen, niin sillä sai vähän puristuksia pois ja polkasu helpottui. Mulla lähti aina hyvin käyntiin, kun kallisti pyörää reilusti, sitten pyörä pystyyn ja laakista käyntiin. Polin on tosiaan onnettoman lyhyt..
Avatar
Dpcarrus
Viestit: 158
Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Dpcarrus »

Moi. Olisin udellut että tuottaako tämmöinen 2006 malli jo tasasähköä kun siinä on rungon päässä joku harmaa jäähdytetty boksi? Olisin halunnut parantaa valon tehoa esim. xenonilla ja siksi utelen?
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Joo vilkut jos on joskus olleet niin noin 25W (2A) DC:tä saattais tullakkin, eli ei sillä xenonia poltella.
Täysaalto tasurilla (mallia kelkka tms +johtojumppa) ja pikkuakulla vois jo xenonin polttaminen onnistuakin.
Avatar
Dpcarrus
Viestit: 158
Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Dpcarrus »

Joo kyllä tästä varmaan enempi kuin 25w lähtee epäilisin kun mittaristo on sähköinen ja etuvalo on sekä takavalokin. Etuvalokompleksi on alkuperäinen ja takavalo. Vilkut ei ole paikallaan juuri nyt. Taitaa olla fiksuinta asentaa led valaisin eteen ja ajella sillä sekä jostain keskustelun syövereistä etsiä mikä olisi kypärän lippaan paras ja halvin valaisin.
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Juu lähtee kyllä muttei tasavirtaa, valoille tule vaihtovirtaa.

Edit:
Tarkistin manuskasta että eihän tuon ikäisessä ole edes vilkuille DC-piiriä. Eli ei tuu tasavirtasta ollenkaan.

Ledille tarttet sen tasurin (+ mieluusti konkan) tai sitten ostat suoraan ledin joka toimii AC:lla, esim:
http://www.tyovalot.fi/product/538/endu ... urospecial
Avatar
Dpcarrus
Viestit: 158
Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Dpcarrus »

Ookke. Mikähän se harmaa siili on rungon päässä jossa on ainaki keltainen johto? Vilku katkaisin on paikallaan ja merkkivalo mittaristossa?
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Husqvarna WR 250

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Luultavasti jännitteen tasaaja, estää jännitteen nousun liian suureksi, mutta ei toimi tasasuuntaajana.
Vastaa Viestiin