Ktm 525 exc

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

_Mikko_1
Viestit: 175
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Pyörä: EXC

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja _Mikko_1 »

Pitänee tutustua huomenna iltasella kun talliin seuraavaksi kerkeän. Tuskinpa noissa on mitään eroa 525 vs 520?

Noi osat saattavat olla näin vanhoissa ihan mitä vaan. Mulla alkoi kytkimen pääsylinteri vuotaa, paikalliselta kauppiaalta uusi mäntä 9,5mm halkaisijalla. Paikalleen asentaessa ahdisti perhanan paljon. Onneksi tajusin jossain vaiheessa mitata enkä käyttää vaan voimaa, vanha mäntä olikin 9,0mm halkaisijaltaan. Pienen etsimisen jälkeen selvisi että 2005 mallisessa SX:ssä on käytetty moista maguran kytkintä.. Tietysti kun olisi ensin purkanut ja mennyt osan kanssa kauppaan niin olisi selvinnyt yhtä vähemmällä vierailulla, mutta mistä tommostakaan nyt voi aavistaa että kahva vaihdettu johonkin muuhun vuosien saatossa.
jakejee
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2015 2:12 am

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja jakejee »

Kuva

meinaatko tätä? pyörä 525 exc 2006.
Arhippa
Viestit: 174
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Just tätä, tuollainen numerosarja mullakin pitäisi olla vaan ei ole. Vielä kun sais jostain urkittua että minkä värkin haarukka mulla oikeen on, tosiaan Motokeitaalta eivät mun numerolla mitään löytäneet enkä itsekkään ole saanut sitä ratkaistua. Ihan samanlainen se on kuin alunperinkin, mutta tosiaan laakeripesät on erilaiset. Mystistä.
Mph178
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2013 10:48 pm
Pyörä: KTM SE, 525EXC, Ducati 1098

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja Mph178 »

525exc -05 ollut tallissa vuodesta -06 ja tyytyväinen olen ollut.

Öljyt ja suodattimet olen vaihtanu 10 tunnin välein. Venttiilit kannattaa säätää joka toinen öljynvaihto, youtubesta löytyy hyvä ohje video aiheesta kuinka venat säädetään ilman rakotulkkia. Petilaakerit vaihdettiin 100 tunnin kohdalla ja venttiileitä 150 kohdalla, siinä ainoat korjaukset mitä on tarvinnu. Mittarissa nyt vajaa parisataa tuntia. Akut ja takavilkut kulutus tavaraa, omassa niitä ei enää ole :lol:
arraparra
Viestit: 183
Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja arraparra »

Onko ilmansuodattimissa käytännön eroa, twin air vs. hiflo (onko muitakin)? Käytättekö päällä vielä pölysuojaa, ja jos niin vaahtomuovista vai "kokkimyssyä"?

e: Onko noi biohajoavat pesuaineet ja öljyt hyviä? Vähän käytännöllisempiä ainakin olis kerrostalomiljöössä =(
Viimeksi muokannut arraparra, Ma Kesä 01, 2015 8:19 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Twin-Airia olen pelkästään käyttänyt, kannattaa ostaa 3-5 suodatinta niin voi tehdä kerralla pesut/öljyämiset ja aina on varastossa puhdas suodatin jonka voi laittaa kiinni. Kokkimyssy päälle ja jonkun tunnin ajon jälkeen myssy pois kun on likaantunut ja ajot jatkuu.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
tertsu
Viestit: 2857
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Mistä noita kokkimyssyjä saa ja minkälainen on hyväksi havaittu ilmanputsarin suoja?
Kura lentää...
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vaikka tuolta: https://verkkokauppa.perel.fi/44327405/ ... %C3%B6iset

Etrassakin saattaa olla, kuten joissain kokki/hygienia kaupoissa. Mä sain niitä tuttavalta kourallisen ja niillä mentiin viime kesä.
Kylätason kurapyöräilijä.
HarriI
Viestit: 1129
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Pyörä: 990 Adv
Paikkakunta: Roi

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja HarriI »

Muistaakseni apteekista hankein "kokkimyssyjä" viimeksi jonkin aikaa sitten.
tertsu kirjoitti:Mistä noita kokkimyssyjä saa ja minkälainen on hyväksi havaittu ilmanputsarin suoja?
arraparra
Viestit: 183
Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja arraparra »

Jos oikean manuaalin latasin niin öljymääräksi sanoo 1.25l? Mikä mahtaa olla se todellinen "yleispätevä" määrä, ettei tarvis aina ihmetellä kannu käsis ja lisäillä tilkkaa tilkan perään?

Käytättekö specsien mukaista 10W/50? Itse käytän Shellin Advanced Ultraa, 15W/50, nyt lähtee kolmannet öjyt tuota öljyä tähän veiviin, hyvin tuntuu toimivan. Tuota käyttänyt aina, kyykystä super enduroon. Hyväksi havittua, vaihteet toimii hyvin, huuhtelee hyvin koneen jne.

Aikaisemmin oli juttua noista "pölymyssyistä".... Tuolta tilasin, ja nopeasti tuli. Kotimaisissa paikoissa törmäsin pariin otteeseen siihen että eivät myynneet yksityisille =( http://www.teaspon.ee/fi/shop/keittiopaahine/

Millaisilla välityksillä ajelette pieniä polkuja/ryteikköjä, normit?

Takaiskarin meinasin huollattaa. Paikallaan on nyt joku punainen jousi ja mitään tekstejä en näe, eli ei siis orkkis kotarin. Onko hajua mikä mahtanee olla? Aika hinnoissaa ovat nuo jouset, muutaman euron vaille 200e. Onko joku selkeästi halvempikin vaihtoehto, jopa parempikin? Suosittelevat mun kokoselle (varustein n90kg) tota; http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... -62-ORANGE

edit: ens viikolla aika Niemitalolle, koko alustan huollolle =)
_Mikko_1
Viestit: 175
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Pyörä: EXC

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja _Mikko_1 »

arraparra tuossa jo kyselikin välityksiä. Itseäkin kiinnostaisi muiden pusikossa käyttämät välitykset. Kulkineessa alkaa olla aika uusia ketjut ja rattaat, mutta minkälaiset ostaisi?

En ole laskenut mitä siellä nyt on paikallaan edellisen omistajan jäljiltä, mutta tuntuu menevän ihan liian lujaa. Poluilla kakkonen on ihan maksimi mitä voi käyttää. Hiekkatielläkin kun hiukan vääntää kahvaa niin kulkee aivan liikaa.

Ajo on pääasiassa enskarypemistä ja satunnaista fiilistelyä kapeilla hiekkateillä. Asfalttia vältän kuin ruttoa. Minkälaista yhdistelmää raati suosittelee?

EDIT: Piti kipasta tallissa käymään..14/50 näyttäisi parin varmistuslaskennan jälkeen olevan lopputulos. Jos tuota etusta pudottaisi yhden pienemmäksi seuraavaan satsiin niin uskaltaisi jo kolmostakin tarjota poluilla? Tai sit en vaan osaa ajaa.. :roll:
Arhippa
Viestit: 174
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

14-44, tai 13-44, yleensä ensinmainittu. Mulla on motovanteet myös, nämä välit passaa omaan ajoon just hyvin. Ajo kaikkea mahdollista umpimetästä nopean metsäautotien (pilli auki :roll: ) kautta motovanne-pelleilyyn. Paras kompromissi? Ei varmasti mutta tähän olen itseni totuttanut.
ptr
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 11:53 pm
Pyörä: 701

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja ptr »

Moro

Vieläkö näitä on liikkeellä?

t
ptr
Arhippa
Viestit: 174
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

ptr kirjoitti:Moro

Vieläkö näitä on liikkeellä?

t
ptr
On. Nämä on vähä niinkuin vanhat ilma-öljy gsx-ärrät kyykkypuolella, muuttuvat nopeammiksi vanhetessaan :D

Omaani juurikin 560-settiä päässäni rakentelen, jos vielä toteutukseen kohta pääsis. Ite tykkään.
ptr
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 11:53 pm
Pyörä: 701

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja ptr »

edit
Vastaa Viestiin