Ktm 525 exc
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:03 pm
- Pyörä: KTM X2 + Montesa
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Nyt olen kattonu mobilesta tämmöstä pyörää (04->), niin ei ole pahan hintaisia ja vähän ajettuja. Onko kukaan hakenut ko. pyörää ulkomailta, eli onko ollu hyvässä kunnossa etc...? Ulkopuolin ne ovat hyväkuntoisia, mutta mites sisältä, kun muovithan pystyy vaihtaa ja silloinhan se on jo "uuden" näköinen
KTM 990 Adv Dakar -11
KTM 350 EXC-F SD -15
KTM 350 EXC-F SD -15
Tähän ei kukaan pysty vastaamaan tyhjentävästi. Pyörän myyjä luultavasti tietää parhaiten, mutta on eri asia kertooko. Kannattaa tehdä kunnollinen koeajo(kone kunnolla lämpimäksi jne.) On noita Suomessakin myynnissä edullisesti.Pyry kirjoitti:Ulkopuolin ne ovat hyväkuntoisia, mutta mites sisältä, kun muovithan pystyy vaihtaa ja silloinhan se on jo "uuden" näköinen
-ville
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:03 pm
- Pyörä: KTM X2 + Montesa
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
entäs miten tommosseen kotkan, mikä ei oo kilvis ja pari vuotta vanha, niin miten onnistuis kilpien saanti? tässä esimerkki pärrä *klik*
että onko näissä samanlailla ku piikkisissä kotkissa, että ei tuppaa samaan kilpiin enää paria vuotta vanhaa, kun nämä päästörajat muuttui näihin EUR3?
että onko näissä samanlailla ku piikkisissä kotkissa, että ei tuppaa samaan kilpiin enää paria vuotta vanhaa, kun nämä päästörajat muuttui näihin EUR3?
KTM 990 Adv Dakar -11
KTM 350 EXC-F SD -15
KTM 350 EXC-F SD -15
-
- Viestit: 613
- Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
- Paikkakunta: HELSINKI
Öljyt niissä kannattaa vaihtaa aina, kun vain hotsittaa ja on aikaa. Muu riippuu aivan sen aikaisemmasta käytöstä. Saitko ohjekirjan mukaan? Jos et, lainaa jostakin. Kirjassa on hyvät huoltosuositukset sekä vetomiehelle että cruisailukäyttöön. Venttiilien ajoitus niissä ei muutu mihinkään, joten ei siitä niin suurta lukua, mutta öljyjä kannattaa vaihtaa käyttötarkoituksesta riippuen 3 - 5 tunnin välein ja siitä ylöspäin. Iskarien öljynvaihto max. 30 tuntia lienee yksi eniten laiminlyötyjä huoltoja noissa vehkeissä. Em. pätee kaikkiin off- ja allroad-pyöriin, joilla poiketaan joskus asfaltilta.Rimmon kirjoitti:tuli vasta hankittua tuollainen 525 exc -05.
Mitäs tuosta kannattaisi nyt ekana huoltaa? Öljyt nyt ainakin + venttiilien välykset tarkistaa/säätää.
Mistä nuihin kannattaa hankkia osia/lisävarusteita, suomesta vai usasta?
Suomesta saa hyvin osia, hintaero ei oman vertailun pohjalta ole merkityksellinen kotimaa vs. ulkomaat. Jotain spesiaalispesiaali hipokytkintä ym. toki saa paremmin ulkomailta, mutta näkisin, että ne ovat vähän marginaaliosia. KTM:n jälkimarkkinointi on muihin kuramopoihin verrattuna aivan omaa luokkaansa. Kaikkea tuntuisi saavan alkuperäisosana. Kannattaa tutustua, jos et vielä ole, niin powerparts ja powerwear -kataloogeihin. Voi sitten alkaa elämään 100% KTM-unelmaa.Rimmon kirjoitti:Mitäs tuosta kannattaisi nyt ekana huoltaa? Öljyt nyt ainakin + venttiilien välykset tarkistaa/säätää.
Mistä nuihin kannattaa hankkia osia/lisävarusteita, suomesta vai usasta?
Oma on -07 ja tein siihen samantien seuraavat perustemput:
- öljynsuodattimet hienot + karkeat
- öljyt
- uusi ilmansuodatin öljyttynä (vanha meni pesuun ja on valmiina öljyttynä)
- muoviset runkosuojat
- kaasarin asetusten tarkistus
- iridium-tulppa (kestää kymmeniä kertoja kastumista versus perinteinen)
- ratille korotuspalat niin pitkän miehen ajoasento muuttuu inhimillisemmäksi kun ajaa seisaaltaan. 34mm taisi olla tilattu korotus.
- Ratastusmuutos 14-15 -> 14-50. 100kmh vauhdissa ei tarvittu vanhalla isointa pykälää. Tosin on XC:n laatikko mikä lie parisdakarhenkisempi mitä EXC:n laatikko, muistelen.
Nuo muoviset runkosuojat, joissa on myös pakoputken väliputken suoja, vaikuttavat melko hyvältä. Ei ole mitään ämpärimuovia. Nyt ei pala housut pakariin runkokin pysyy nätimpänä. Samalla jäi hankkimatta erillinen lämpösuoja putkelle, tuo kun ajaa saman asian ja enemmänkin.
Tuon öljyhuollon tein KTM:n alkuperäisellä huoltopaketilla, jossa tuli mukana hienosuodattimet, o-renkaat hienosuodattimille, pitkä karkeasuodatin, öljypropun kupariproppu. Hinta oli mielestäni todella kilpailukykyinen suhteessa siihen, että olisi ostanut tarvikesuodattimet. Öljyksi laitoin pyörän mukana tullutta KTM-öljyä. Liekö parasta, sitä en tiedä. Tuskin öljystä porsii.
Omassa on tuo jättitankki 12l. Saattaisi olla jollain aikaa paikallaan hankkia se pienempi tankki. Lähinnä noiden ilmanohjaimien vuoksi. Omaan silmään vähän tuo jättitankki on vähän arka kaatumiselle. Tottakai todellinen syy on, ettei tuohon saa nyt mitään yberhienoa tarraviritystä.
- Kalpa
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:15 pm
- Pyörä: Husaberg FE 390
- Paikkakunta: Espoo Rock City
Re: Ktm 525 exc
Mulle ilmestyi talliin tollanen 06 450 exc, tunteja mittarissa 110. Kytkinkopan tiiviste menehtyi koeajolla ja tänään onkin sitten tiivisteen asennus, öljyt ja ajoasennon yms kikkailu vuorossa.
Oli aika huikea laite kun tyyppäsin, vastaavanlaisia on kokeiltuna husabergin moto ja enska -mallistoa sekä kotarin erikokoisia ja vuotisia krosseja. Tää EXC oli sellanen "ahdettu diesel", ei nyt mikään aivan järjetön repijä mutta ei sillä kyllä jalkoihin jää. Oli vielä ajopaikkana sellainen cross country -henkinen mesta jossa alusta vaihtelee pehmeästä hiekasta irtokivien miinoittamaksi kovapohjaiseksi. Kovin mukavaa oli tällä luukuttaa pikkunelarin jälkeen.
Toi on punakilpinen mutta projektimielessä ajattelin sen kilvittää.
Kovin huolissani en noista tunneista ole, jos näillä ajetaan kadulla supermotoina 10000+ kilsaa ennen isoja remontteja, niin tuskin tässä vielä tarvetta sen suurempii huoltoihin on. Ja jos tulee niin onpahan sitten pyörä entistä ehompi ja itse kokemusta rikkaampi. Jenkithän näillä RFs moottoreilla on tuupannut aavikoilla ja dual sport ajossa aivan uskomattomia lukuja mittariin. Jostain luin että jopa KTM oli yllättynyt kuinka hyvä toi RFS-motti oikein onkaan.
Ainiin, kuriositeettina mainittakoon että tolla on ajettu koko ajan diesel-öljyillä. Kuulemma kovinkin yleistä. No, jenkit sanoo samaa. Eli delvac mx:t menee koneeseen. Öljynvaihtovälit tykkään kuitenkin pitää tiheinä niin en näy mitään ongelmaa tässä. Tallikaverin SX-F 450:kin käyttää samaa kamaa.
Dynojetin tai JD:n jet kitin vois varmaan asennella jossain kohtaa. Oon tainnut kaikkiin thumpereihini sellasen jossain kohtaa asentaa.
Oli aika huikea laite kun tyyppäsin, vastaavanlaisia on kokeiltuna husabergin moto ja enska -mallistoa sekä kotarin erikokoisia ja vuotisia krosseja. Tää EXC oli sellanen "ahdettu diesel", ei nyt mikään aivan järjetön repijä mutta ei sillä kyllä jalkoihin jää. Oli vielä ajopaikkana sellainen cross country -henkinen mesta jossa alusta vaihtelee pehmeästä hiekasta irtokivien miinoittamaksi kovapohjaiseksi. Kovin mukavaa oli tällä luukuttaa pikkunelarin jälkeen.
Toi on punakilpinen mutta projektimielessä ajattelin sen kilvittää.
Kovin huolissani en noista tunneista ole, jos näillä ajetaan kadulla supermotoina 10000+ kilsaa ennen isoja remontteja, niin tuskin tässä vielä tarvetta sen suurempii huoltoihin on. Ja jos tulee niin onpahan sitten pyörä entistä ehompi ja itse kokemusta rikkaampi. Jenkithän näillä RFs moottoreilla on tuupannut aavikoilla ja dual sport ajossa aivan uskomattomia lukuja mittariin. Jostain luin että jopa KTM oli yllättynyt kuinka hyvä toi RFS-motti oikein onkaan.
Ainiin, kuriositeettina mainittakoon että tolla on ajettu koko ajan diesel-öljyillä. Kuulemma kovinkin yleistä. No, jenkit sanoo samaa. Eli delvac mx:t menee koneeseen. Öljynvaihtovälit tykkään kuitenkin pitää tiheinä niin en näy mitään ongelmaa tässä. Tallikaverin SX-F 450:kin käyttää samaa kamaa.
Dynojetin tai JD:n jet kitin vois varmaan asennella jossain kohtaa. Oon tainnut kaikkiin thumpereihini sellasen jossain kohtaa asentaa.
"ajaa niin ettei satu mitään"
Re: Ktm 525 exc
Tuli sit hommattua itellekkin tommonen -06 525. Piikkien kanssa arponut viikon, et laitanko vai enkö laita niitä alle. Ei noista keleistä ota tolkkua, ja mää mikään meteoroloki ole... Eli itse ajanut 0.5km
Olikos noissa jotain kohtia mitkä kannatti tsekata tai vaihtaa? Jostain pultista/propusta muistelin olevan joskus jotain puhetta, mut en löytänyt enään mistään ja toi hakukaan ei mulla toimi(Hakusanaksi ktm exc-> 0 osumaa ). Mopolla ajettu alta 60h. Jonkun sinisen piuhan löysin akun vierestä irrallaan n.4mm paksu. Eli ei ollut akun päässä missään kiinni ja jonnekkin tankin alle se meni. Liekkö siinä ollut joku keksintö kiinni?
Olikos noissa jotain kohtia mitkä kannatti tsekata tai vaihtaa? Jostain pultista/propusta muistelin olevan joskus jotain puhetta, mut en löytänyt enään mistään ja toi hakukaan ei mulla toimi(Hakusanaksi ktm exc-> 0 osumaa ). Mopolla ajettu alta 60h. Jonkun sinisen piuhan löysin akun vierestä irrallaan n.4mm paksu. Eli ei ollut akun päässä missään kiinni ja jonnekkin tankin alle se meni. Liekkö siinä ollut joku keksintö kiinni?
- Seppo Honkanen
- Viestit: 704
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
- Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
- Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi
Re: Ktm 525 exc
Koneen pohjassa olevasta suodatinsihtipropusta on yleensä kuusiokolokanta nylpätty pyöreäksi. Kannattaa antaa propulle pieni naputus, ennen avaamista ja käyttää laadukasta kuusiokolavainta (suosittelen hylsysarjamallia).
T. Sepi
T. Sepi
Re: Ktm 525 exc
Näistä öljysihtien propuista kun tuli puhetta niin itehän olen saanut paskoilla työkaluilla molempien kannat paskaksi. Milläköhän ne kannat sai pois? Iskumeisselillä?
Käytettäkö muuten momenttiavainta ku kiristätte nuita ruuveja vai vedättekö ihan perstuntumalla?
Käytettäkö muuten momenttiavainta ku kiristätte nuita ruuveja vai vedättekö ihan perstuntumalla?
Hikeä, ei kyyneleitä.
Re: Ktm 525 exc
Aloin ekaa kertaa tälle vuodelle käynnistään tuota kottaraista, mutta sepä ei lähtenykkään.. Kunto loppu ku koitti polkea ja startti ei toimi. Jos yrittää startata niin kuuluu erittäin tiheä nakutus. Vähän niinkuin konekiväärillä ampuis.. Startti ei lähde edes pyörimään. Missäköhän vika, mikä tohon auttais?
Hikeä, ei kyyneleitä.