Ihan hyvin saa kotarin osat passaa. Motokeitaalta varaosanumerolla aikanakin ja motonet plus Biltemahannuk kirjoitti:
Miten hyvin ja mitä kautta noihin 2008 ja vanhempiin saa osia?
Husaberg FE keskustelut
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- pkilpo
- Viestit: 1463
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Husaberg FE keskustelut
Kuraköröttelijä
- tmstr
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 8:23 pm
- Pyörä: KTM 250 EXC & KTM 790 Adventure
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Husaberg FE keskustelut
Kiitos kommenteista! Enköhän tuon käy hakemassa jos vaan maahantuontipaperit jostain löytyy. Ilman niitä ei taida saada papereihin.
Tuleeko pkilpo mieleen jotain mitä pitää erityisesti pitää mielessä kun käyn katsomassa? Onko koneessa jotain tyyppivikoja tms. mitä pitää kysellä?pkilpo kirjoitti:
Mulla 2007 FE450 mutta 400 pytyllä joten lienee aikalailla sama. Tyytyväinen olen ollut. Kevyt pyörä ja luotettava n. 107kg. Tällä menee mistä vaan ja koska on kevyt tuntee olevansa parempikin kuski . 400:ssa on potkua kyllä. Mitäpä sitä osaisi sanoa erinomainen kakkospyörä lähialueilla möyrimiseen. Minusta käy siistimmin ja värinättämämmin kuin kotari. Kilpiin ehdottomasti.
- pkilpo
- Viestit: 1463
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Husaberg FE keskustelut
Kannattaa varmistaa kuten yleensä että huollot on tehty ja iskarit huollettu myös, ilmansuodattimet öljytty ja vaihdettu (penkin alla) öljynsuodattimet vaihdettu. Mulla toimii tuossa kaikki ja en ole löytänyt varsinaista heikkoa kohtaa...no sähköt menee ohuilla piuhoilla. Niitä olen vahvistanut samalla kun laitoin 100W dc staattorin + säätimen siihen että sain xenonit + metsäledit + lämpökahvat. Kyseessä on kisaenska joten jos ollut kisoissa käytössä niin sitten se voi vaatia enemmän huoltoa ja täytyy olla tarkempi => mäntä onko vaihdettu, laakerit jne.tmstr kirjoitti:Kiitos kommenteista! Enköhän tuon käy hakemassa jos vaan maahantuontipaperit jostain löytyy. Ilman niitä ei taida saada papereihin.
Tuleeko pkilpo mieleen jotain mitä pitää erityisesti pitää mielessä kun käyn katsomassa? Onko koneessa jotain tyyppivikoja tms. mitä pitää kysellä?pkilpo kirjoitti:
Mulla 2007 FE450 mutta 400 pytyllä joten lienee aikalailla sama. Tyytyväinen olen ollut. Kevyt pyörä ja luotettava n. 107kg. Tällä menee mistä vaan ja koska on kevyt tuntee olevansa parempikin kuski . 400:ssa on potkua kyllä. Mitäpä sitä osaisi sanoa erinomainen kakkospyörä lähialueilla möyrimiseen. Minusta käy siistimmin ja värinättämämmin kuin kotari. Kilpiin ehdottomasti.
Koeajo kertoo paljon.
COC todistus pitää olla ja 6 vuoden omistushistoria pitää olla todistettuna jos ei ole ollut aiemmin missään kilvissä.
Tietenkin varustus pitää olla tieliikennekelpooinen.
Kuraköröttelijä
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Husaberg FE keskustelut
Hehkutetaan nyt kun siltä tuntuu vaikka kyseessä onkin vanhempi malli eikä vinokone. Pohjankankaalla 200 kilsaa ajoa eikä mitään ongelmaa Paitsi bensaa meni oletettua enempi,10 satkulle...Lähti napistakin joka kerta käyntiin,ettei jalka rasitu... fe501-02
Onhan sitä kyllä jonkin verran nakerrettu tässä vuosien saatossa,mutta nyt tuntuu että oli se sen arvosta
Ainoa huono puoli että TE tuntuu nyt ylipainoselta möhköltä...
Onhan sitä kyllä jonkin verran nakerrettu tässä vuosien saatossa,mutta nyt tuntuu että oli se sen arvosta
Ainoa huono puoli että TE tuntuu nyt ylipainoselta möhköltä...
-
- Viestit: 2103
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Husaberg FE keskustelut
Paljon on nelarit muuttuneet niistä ajoista, kun FE501 esiteltiin. Sehän oli juuri yli nelareiden minimi kuutiotilavuusrajan poikkeuksena kilpailijoiden 600-650 pyöriin ja oli kevyt ja näppärä. Nyt Hussen vastaavalla mallimerkillä oleva seuraaja on isoimpia nelarienskoja, mitä markkinoilta löytyy. Aikanaan olisi varmaan naurettu, jos joku olisi ehdottanut, että 250 on joskus vielä nopein nelari endroon.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Husaberg FE keskustelut
Mistäs muut on hankkinu katteita ym osia Husabergiin jotka ei ole samoja kuin kotareissa? Saako enää mistään Suomesta vai pitääkö suosiolla tilata ulkomailta. Pyöränä FE450 2009 ja eniten olisi tosiaan tarvetta uusille katteille.
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Husaberg FE keskustelut
Kysäseppä saako Racepros hommattua, joku vuosi sitten vielä lupailivat.juhm97 kirjoitti:Mistäs muut on hankkinu katteita ym osia Husabergiin jotka ei ole samoja kuin kotareissa? Saako enää mistään Suomesta vai pitääkö suosiolla tilata ulkomailta. Pyöränä FE450 2009 ja eniten olisi tosiaan tarvetta uusille katteille.
Tämä oli sen jälkeen kun Motokeidas+muut lopetti edustamisen.
Braa-aab!
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Husaberg FE keskustelut
Kaikki nykyiset Husqvarna diilerit myyvät (=tilaavat) osia myös vanhoihin Burgereihin ja Italian Husqvarnoihin, siis ainakin teoriassa...juhm97 kirjoitti:Mistäs muut on hankkinu katteita ym osia Husabergiin jotka ei ole samoja kuin kotareissa? Saako enää mistään Suomesta vai pitääkö suosiolla tilata ulkomailta. Pyöränä FE450 2009 ja eniten olisi tosiaan tarvetta uusille katteille.
Tuolta löytyy diilerit:
http://www.husqvarna-motorcycles.com/fi/dealer-search/
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 12:17 am
- Pyörä: H-D FLHX 124" KTM EXC500F KTM 950S
- Paikkakunta: Pello
Re: Husaberg FE keskustelut
Mikähän iski tohon FE 501 2013 kun sammahti ajosta?
Kylmästä tallista kun viikko sitten otin niin ei edes naksahtanut. Eli akku kai.. Nyttemmin lämpimässä käytin akkulaturia ja starttas heti puolen minuutin päästä. Sitten pääsin kaks kilsaa johon sammui. Eikä edes naksahda..
Katsoin sulakkeet ja heiluttelin johtoja. Startti ja sammutin napit vilkasin myös. Akku täynnä.
Kylmästä tallista kun viikko sitten otin niin ei edes naksahtanut. Eli akku kai.. Nyttemmin lämpimässä käytin akkulaturia ja starttas heti puolen minuutin päästä. Sitten pääsin kaks kilsaa johon sammui. Eikä edes naksahda..
Katsoin sulakkeet ja heiluttelin johtoja. Startti ja sammutin napit vilkasin myös. Akku täynnä.
040-5691644
- Seppo Honkanen
- Viestit: 704
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
- Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
- Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi
Re: Husaberg FE keskustelut
Kyllä mä akkua edelleen epäilisin... Voi olla että se on sökö ja ei ota enää virtaa. Siksi laturi indikoi täyttä vaikkei virtaa olekaan. Eihän toi mokoma käy, jos bensapumppu ja ruisku ei saa sähköä.
Älkää muuten ostako Euroglobeja. Mä olen kolme virheostosta tehnyt kahteen eri mopoon ja ne ei vaan pelitä. Akun hankinnassa kannattaa satsata laatutuotteisiin.
Nimim. Köyhän ei kannata ostaa halpaa...
Älkää muuten ostako Euroglobeja. Mä olen kolme virheostosta tehnyt kahteen eri mopoon ja ne ei vaan pelitä. Akun hankinnassa kannattaa satsata laatutuotteisiin.
Nimim. Köyhän ei kannata ostaa halpaa...
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 12:17 am
- Pyörä: H-D FLHX 124" KTM EXC500F KTM 950S
- Paikkakunta: Pello
Re: Husaberg FE keskustelut
Joo, siitähän se pitää alottaa. Vuoden vanha Yuasa, se isompi, pitäis olla OK vaan voihan se hajota kerrastakin. Jäykkäperä Harrikalla joutui aikas useaan toteamaan tämän.
Mietin sitäkin ett tulinkohan varmasti siellä kenttäoloissa katsoneeksi sen pääsulakkeen.. siinä kun on se varasulake liki. Jos kattelinkin sitä..
Mietin sitäkin ett tulinkohan varmasti siellä kenttäoloissa katsoneeksi sen pääsulakkeen.. siinä kun on se varasulake liki. Jos kattelinkin sitä..
040-5691644
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 12:17 am
- Pyörä: H-D FLHX 124" KTM EXC500F KTM 950S
- Paikkakunta: Pello
Re: Husaberg FE keskustelut
Nyt on taas tuijoteltu piuhoja. Akku rasitustestattu. Starttireleestä jos yhdisteli niin starttaa. Mitenkäs tuo bensapumppu? Se ei hurahtele. Starttireleelle kun tulee töpseli jossa kaksi liitintä niin meniskö siitä käsky sillekin..?
Kai jollakin toisellakin on mennyt joko bensapumppu tai tuo rele..
Kai jollakin toisellakin on mennyt joko bensapumppu tai tuo rele..
040-5691644
Re: Husaberg FE keskustelut
Rele ainakin on joillakin mennyt koska joskus kun oli ongelmia huonon polttoaineen kanssa päitisllä niin KTM nordik ukot ensimmäisenä ehdottivat vaihtaa niiden kahden releen paikkaa joita siellä penkin alla oikealla killuu (tämä tosin KTM mutta lie kutakuinkin sama FE:ssä) ja testata siten. Oletettu ongelma oli niiden huono kiinnitys ja jotta sitten roikkuivat johtojen varassa ja hakkaantuivat tms siellä heiluessaan...
antti
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 12:17 am
- Pyörä: H-D FLHX 124" KTM EXC500F KTM 950S
- Paikkakunta: Pello
Re: Husaberg FE keskustelut
Rele on tilattu. Mitähän ne piuhat on joita siihen liittimellä menee? huoltoliikkeistä ei paljoa tietoa irronnut.. kaks tietty heräte napilta mutt ne loput kaks.
040-5691644
Re: Husaberg FE keskustelut
Olikos tuossa poljinta, surahtaako pumppu jos polkaisee tai työntää sen verran että kone pyörähtää?
Nuo releet mitä minä tarkoitin ei olleet starttirele vaan noita kympin maksavia jotka ohjaa polttoainepumppua ym. ja on kulkusuunnassa oikealla puolen ilmanputsarikoteloa ja joiden toiminnan voi varmistaa vaihtamalla ne keskenään.
Itse etsisin ensimmäisenä nyt kun ajattelee niin vikaa joko siitä taitoskohdasta kun johtonippu menee pyörän oikealta puolen etu maskin taakse ja toisaalta muutenkin etu maskin takaa kaikkia nirhaumia.
Jos painaa starttia niin mitä tapahtuu jännitteelle akun navoilla?
Pyörä siis sammui ajosta? Eli ei ole kyse vain siitä että startti ei toimi?
Startti releen piuhat lie maajohto, heräte startilta (onkohan lie maa- vai virta ohjattu) ja kaksi muuta on sitten se startille menevä virtajohto joka on releen kohdilta "poikki".
Nuo releet mitä minä tarkoitin ei olleet starttirele vaan noita kympin maksavia jotka ohjaa polttoainepumppua ym. ja on kulkusuunnassa oikealla puolen ilmanputsarikoteloa ja joiden toiminnan voi varmistaa vaihtamalla ne keskenään.
Itse etsisin ensimmäisenä nyt kun ajattelee niin vikaa joko siitä taitoskohdasta kun johtonippu menee pyörän oikealta puolen etu maskin taakse ja toisaalta muutenkin etu maskin takaa kaikkia nirhaumia.
Jos painaa starttia niin mitä tapahtuu jännitteelle akun navoilla?
Pyörä siis sammui ajosta? Eli ei ole kyse vain siitä että startti ei toimi?
Startti releen piuhat lie maajohto, heräte startilta (onkohan lie maa- vai virta ohjattu) ja kaksi muuta on sitten se startille menevä virtajohto joka on releen kohdilta "poikki".
antti