Husaberg FE keskustelut
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
- Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S
Re: Husaberg FE keskustelut
Oliko lambda siivottu koneesta lopullisesti roskiin? Tasaisella kuormalla ihan yleismittarilla saa seosten tilan selville vartissa jos lambda on jätetty paikalleen. Itse ruuvasin takas omaan Betaan juurikin tähän käyttöön.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Re: Husaberg FE keskustelut
Haulla etsin ja muutamia löysinkin mutta kysytään täällä kun sama pyörään litkuun tulossa. Eli FE570 kytkinneste, kannessa mineral ois, tällä hetkellä magura bloodit sisällä, mutta en ajatellut osaa sitä kallista litkua enään. Passaako normi mineraaaliöljy, esim motonetinhyllystä automaattilootan öljy? kunhan on mineraali pohjasta vai joku muu?
Re: Husaberg FE keskustelut
Lootaöljyt ja keulaöljyt toimii hyvin jos on purkinpohjia jäljellä.
Jos kovemmilla pakkasilla ajelee niin osa mineraaliöljyistä menee turhan paksuiksi pakkasella. LHM+:n olen itse havainnut hyväksi kovallakin pakkasella. Saa Motonetistä eikä maksa älyttömiä.
Jos kovemmilla pakkasilla ajelee niin osa mineraaliöljyistä menee turhan paksuiksi pakkasella. LHM+:n olen itse havainnut hyväksi kovallakin pakkasella. Saa Motonetistä eikä maksa älyttömiä.
Re: Husaberg FE keskustelut
Selvä peli. Itellä ongelmia ton kytkimen kanssa että onkohan siellä ilmaa vai jotain muuta. Tyhjä klappi löytyy kahvasti heti kun puristaa ja pyörässä tahtoo olla veto päällä kokoa ajan vaikka kytkin ois pohjassa. Yhdellä sormen ei voi kytkintä käyttää hitaassa ajossa vaan menee kovasti eteenpäin. Tällä hetkellä vaihdettu kytkimen pääsylkkä sekä korjaussarja itse kahvaan. Ilmattu moneen kertaa esim paineilmalla alakautta sekä perus ruiskulla. Saako kytkimen kruunussa olla mitään jälkeä massalevyistä? Pyörällä ajellu sen 170h/5600km.
- pkilpo
- Viestit: 1463
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Husaberg FE keskustelut
Jos kruunussa on koloja niin levyt voi niihin tarttua ja aiheuttaa juuri tuon että kytkin ei irrota kunnolla. Vaikea sanoa minkälaisissa koloissa raja menee, mutta itse viilasin vastaavassa tapauksessa toisessa pyörässä kruunusta jäljet pois tasoviilalla ja vika korjaantui sillä. Kruunu varmaan pitäisi oikeasti vaihtaa mutta tuolla saa vähän lisäaikaa. Väljemmäksihän se tuolla menee.wsq kirjoitti:Saako kytkimen kruunussa olla mitään jälkeä massalevyistä? Pyörällä ajellu sen 170h/5600km.
Kuraköröttelijä
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
- Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S
Re: Husaberg FE keskustelut
Liki kaikkien isojen (kisaenska) nelareiden kytkimet tuntuvat kärsivän liki samoista vaivoista:
-kytkimen sylkyn nestetilavuus onneton
-ilmaaminen onnistuu jos onnistuu
-kytkinkorit kulutustavaraa
-kytkin luistaa
-kytkin ei irrota
Jos pyritään äärimmäiseen keveyteen niin lopputulos ei ole kovin pitkäikäinen
Helpoin tapa on aluksi koittaa eri öljylaatuja josko ei laahaisi niin pahasti.
Ota koppa auki ja tarkista että kytkin todellakin aukeaa kahvaa käyttäessä. Betassa on jollain ollut ongelmana sylkystä lähtevän välittäjätangon päiden lässääntyminen, en tiedä onko Husabergissä moista ongelmaa ollut. Tuolloin kytkin ei aukea riittävästi.
Sitten seuraavia operaatioita:
-judder spring hässäkän poisto jottei kytkin laahaa kahva pohjassa
-jäykemmät jouset tai niiden shimmaaminen jottei kytkin luista
Jos ei oireet helpota niin kytkinkori vaihtoon. (edit. Hyi helvetti onko tuo Husabergissä tosiaan noin kallis?)
-kytkimen sylkyn nestetilavuus onneton
-ilmaaminen onnistuu jos onnistuu
-kytkinkorit kulutustavaraa
-kytkin luistaa
-kytkin ei irrota
Jos pyritään äärimmäiseen keveyteen niin lopputulos ei ole kovin pitkäikäinen
Helpoin tapa on aluksi koittaa eri öljylaatuja josko ei laahaisi niin pahasti.
Ota koppa auki ja tarkista että kytkin todellakin aukeaa kahvaa käyttäessä. Betassa on jollain ollut ongelmana sylkystä lähtevän välittäjätangon päiden lässääntyminen, en tiedä onko Husabergissä moista ongelmaa ollut. Tuolloin kytkin ei aukea riittävästi.
Sitten seuraavia operaatioita:
-judder spring hässäkän poisto jottei kytkin laahaa kahva pohjassa
-jäykemmät jouset tai niiden shimmaaminen jottei kytkin luista
Jos ei oireet helpota niin kytkinkori vaihtoon. (edit. Hyi helvetti onko tuo Husabergissä tosiaan noin kallis?)
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
- Hsippe
- Viestit: 696
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Husaberg FE keskustelut
Ja kato niitten välilevyjen suoruus, ei paljoo tartte olla kieroja niin ei kytkin irrota kunnolla.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 2:07 pm
- Pyörä: Super Enduro
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
Pitkän harkinnan jälkeen olen ajatellut korvata vanhan dr:n jollakin vähän kevyemmällä pyörällä. Onko kellään pysynyt 2009 450 fe tai ~2006 450 fe ajossa pidemmän aikaa (esim koneremontin yli)? Kiinnostaisi tietää pitkän aikavälin kokemuksia molemmista. Pyörä tulisi harraste enskaan sekä hiekkatieajeluun kotonta mökille. Huoltovälit ja sen tarve on tiedossa.
Mielipiteitä husan ja vastaavan kokoisten / ikäisten kotareiden välillä kiinnostaa kuulla myös.
Pahoittelut ympäripyöreästä kysymyksestä
Mielipiteitä husan ja vastaavan kokoisten / ikäisten kotareiden välillä kiinnostaa kuulla myös.
Pahoittelut ympäripyöreästä kysymyksestä
Sunnuntaimopoilija
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Husaberg FE keskustelut
Vinokoneella tuli ajettua yksi kausi (n.65h) ja ei mitään vikaa ilmennyt. Joku 180h ajettuna lähti eteenpäin.
Muutenkin en arvaisi tuota vanhempaa konstruktiota ostaa, varaosien saatavuus ja luotettavuus on vähän arvoitus.
Muutenkin en arvaisi tuota vanhempaa konstruktiota ostaa, varaosien saatavuus ja luotettavuus on vähän arvoitus.
Braa-aab!
Re: Husaberg FE keskustelut
Sopiikohan näihin vinokone malleihin kaikkien uudempien esim 2020vm ktm 450/500 vaimentimet? Kumminkin tuohan vastaa 2008-2011 nelari kotaria muuten melkein osien puolesta
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 2:07 pm
- Pyörä: Super Enduro
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
Talliin eksyi pitkän harkinnan jälkeen vuosimallin 2009 450fe. Kunhan saa enskavanteet alle niin katsotaan karkaako tuo osaamattoman käsistä metsässä
Sunnuntaimopoilija
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Husaberg FE keskustelut
Ei se karkaa. Vähän raskas, mutta rauhallinen. Vähän semmonen mullikka, hyvä mopo.Petro kirjoitti:Talliin eksyi pitkän harkinnan jälkeen vuosimallin 2009 450fe. Kunhan saa enskavanteet alle niin katsotaan karkaako tuo osaamattoman käsistä metsässä
Braa-aab!