Husaberg FE keskustelut

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Tuo takavilkkujen johto on muuttunut 2010 ja 11 mopojen välillä. Tietty arpomista helpottaisi jos mopon vuosimallin kertoisi. Tässä numerolla 5 on se uudempi johto joka vastaa tuota oikeanpuoleista liitintä.

Kurjaa kun husan räjäytyskuvat on aika huonosti tarjolla nykyään. Tuolta husaberg.com kauttakaan ei löytynyt vaan onneksi espanjan kioskilla on nuo räjäytyskuvat tarjolla. Pitäs varmaan tuolta espanjasta tilailla muoveja yms sälää omaan mopoon jossain välissä. Tosin menee varmaan kesemmälle kun just nyt harrastekassa on aika tyhjillään.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
FSA
Viestit: 126
Liittynyt: La Syys 05, 2009 10:46 pm
Pyörä: FE 390
Paikkakunta: Kuopio

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja FSA »

No niin homma ratkesi. Luulin tilanneeni tuon Hannun linkittämän piuhan, mutta olinkin tilannut -12 mallin kotarin piuhan ja se ei tuohon käy. Tuota oikeaa piuhaa ei näyttänyt pikaisella etsinnällä olevan saatavilla Suomesta, joten täytyy tilata tuolta espanjasta. Niin ja minulla on -12 mallin fe 390.
Full Speed Ahead
FSA
Viestit: 126
Liittynyt: La Syys 05, 2009 10:46 pm
Pyörä: FE 390
Paikkakunta: Kuopio

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja FSA »

Onko näissä normaalia kovemmat imuäänet? Nyt kun talven rassailujen jälkeen sain koneen tulille niin kuulostaa oudon kovalle. Sellainen tuftuftuf ääni kuuluu putsarikotelosta. Tietysti voi olla vaan omassa korvassa kun ei ole vertailukohtaa koska pyörä on eka kertaa tulilla ostamisen jälkeen.
Full Speed Ahead
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja hannuk »

FSA kirjoitti:Onko näissä normaalia kovemmat imuäänet?
On ne. Normaalisti mopot pitää samaa meteliä jalkaa vasten, vaan noissa se pöhisee päin naamaa, eli ääntä kuuluu korviin ihan eri malliin.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
pkilpo
Viestit: 1463
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Ostin Motonetin Euroglobe akun Husaberggiin. Painoa tuossakin säästyy yllättävästi jopa 1,5 kg vaikka akku on pieni. Sähäkästi starttaa nyt :)
Kuraköröttelijä
FSA
Viestit: 126
Liittynyt: La Syys 05, 2009 10:46 pm
Pyörä: FE 390
Paikkakunta: Kuopio

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja FSA »

Minkälaisia jäähdyttimen suojia ootte asennelleet pyöriinne? Nyt koittanut 24mx:n ja Moose Racingin mallia, eikä kumpikaan kyllä istunut mitenkään paikalleen.
Full Speed Ahead
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Miten paljosta ne oli vaille että olisi istuneet? Vuosi sitten vääntelin ajamattomaan EXC-F:ään KTM:n syylärisuojat kiinni. Ne KTM:n omat suojat on kyllä puolivalmisteet siinä mielessä, että niitäkin piti väännellä ihan reilusti, että suojat sai istumaan paikoilleen, niin että eivät väännä ohkasesta alumiinista valmistettua syyläriä kohtuuttomasti. Luulen että sellaiset paksusta alumiinilevystä kantatut useammasta osasta koostuvat suojat voisi olla malliltaan ok. Pitäisi 570 kennot uusia ja sitten etsii/tekee kunnolliset suojat.


Kuva
Nämä ei tahdo istua kunnolla (kolmen parin otannalla).

Tämän tyyppisten kuvittelisin olevan ok. Pitää vaan varmistaa että flekti sopii.
Kuva
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Kahden pyörän kokemuksella nuo hannun esittämät alemman kuvan alumiini suojat istuvat erittäin hyvin. Toki oranssista paketista oranssiin mopeediin.

tai siis en nyt ole ihan varma onko nuo hannun esittämät powerparts suojat mutta sellaiset siis minulla ja sopii flektin kanssa.
antti
FSA
Viestit: 126
Liittynyt: La Syys 05, 2009 10:46 pm
Pyörä: FE 390
Paikkakunta: Kuopio

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja FSA »

Sain nyt kuitenkin vasemman puolen jotenkin paikalleen. Oikealla puolella on kyllä niin paljon piuhaa ettei mitään toivoa. Kaasuvaijerit tulee eteen ja pari johtonippua myös.
Tuo Moosen suoja näyttää lähes samalta kuin Hannun linkittämä alumiiniversio.
Full Speed Ahead
Avatar
tmstr
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 8:23 pm
Pyörä: KTM 250 EXC & KTM 790 Adventure
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja tmstr »

Olen katsonut kakkospyörää kevyempää enskaa teknisempiin ajoihin. Ja löysin motonetistä FE 400:n suhteellisen edullisesti: http://www.nettimoto.com/husaberg/fe/1986193 (saa ilmottautua jos omistaja paikalla :D )

Husset on täysin uusia niin onko antaa vinkkejä, että mitä katsoa ja ottaa huomioon tälläisestä yksilöstä kun olen sitä ostamassa? Meinasin myös kilpiin laittaa, että ei tarvii kärryllä raahata metsään.

Kaikki vinkit ja neuvot ovat tervetulleita!
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Taitaa tässä ketjussa olla lähinnä noita vinokoneisten 2009 alkaen olevien mallien tietoutta. Tuolla projekteissa oli ainakin yksi 400 projekti.

BTW husse on vakiintuneesti viitannut husqvarnaan ja husa näihin bergeleisiin.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
tmstr
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 8:23 pm
Pyörä: KTM 250 EXC & KTM 790 Adventure
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja tmstr »

Aivan! Onko tässä mallissa sitten suurta eroa, tai miten vinosylinterisyys vaikuttaa käytännön ajoon?

Pahoittelut väärästä termistöstä! ;D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
pkilpo
Viestit: 1463
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

tmstr kirjoitti:Olen katsonut kakkospyörää kevyempää enskaa teknisempiin ajoihin. Ja löysin motonetistä FE 400:n suhteellisen edullisesti: http://www.nettimoto.com/husaberg/fe/1986193 (saa ilmottautua jos omistaja paikalla :D )

Husset on täysin uusia niin onko antaa vinkkejä, että mitä katsoa ja ottaa huomioon tälläisestä yksilöstä kun olen sitä ostamassa? Meinasin myös kilpiin laittaa, että ei tarvii kärryllä raahata metsään.

Kaikki vinkit ja neuvot ovat tervetulleita!
Mulla 2007 FE450 mutta 400 pytyllä joten lienee aikalailla sama. Tyytyväinen olen ollut. Kevyt pyörä ja luotettava n. 107kg. Tällä menee mistä vaan ja koska on kevyt tuntee olevansa parempikin kuski :D . 400:ssa on potkua kyllä. Mitäpä sitä osaisi sanoa erinomainen kakkospyörä lähialueilla möyrimiseen. Minusta käy siistimmin ja värinättämämmin kuin kotari. Kilpiin ehdottomasti.
Kuraköröttelijä
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Kyllähän ne ihan eri mopot on. Tai no käyttötarkoitus sama mutta että ei niissä montaa yhteistä osaa pitäs olla. 09 tuli ruisku ja suunnittelussa lähdetty valtavirrasta poikkeaviin ratkaisuihin, vaikka aika omia ratkaisujaan husa vanhemmissakin malleissa ilmeisesti harrasti. Ainakin nämä uudemmat jakavat melko laajalti samat osat ktm exc mallien kanssa. Ja olikos se 14 alkaen kun husat oli muoveja vaille 1:1 exc mallien kanssa.

Miten hyvin ja mitä kautta noihin 2008 ja vanhempiin saa osia?
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 706
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

2013 mallit tuli sinisinä Kotareina, takahäkkiä lukuunottamatta. 2014 mallit jäivät valitettavasti viimeisiksi. Jotenkin mun korvien välissä Husalla on enemmän oma identiteetti kuin Husseilla, vaikka samalta linjalta tulivat Kotarin kanssa. Omaan 2013 FE 250:seen olen enemmän kuin tyytyväinen.

Sinisiä muoviosia ja uusi satula pitäisi hamstrata, kun EXC400 projektilta loppuu rahan imeminen.
Vastaa Viestiin