Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Joulu 08, 2019 1:48 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1998 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Su Maalis 31, 2019 12:43 pm 

Liittynyt: To Tammi 31, 2013 11:43 am
Viestit: 88
Paikkakunta: Österbotten
Pyörä: R1200GSA
Mika TA-91 kirjoitti:
KimmoL kirjoitti:
Morjens!
Säädin (pitkästä aikaa) gessun venttiilit ja kiristelin vasemman kopan ruuveja 10 Nm momenttiin. Tarkistin vielä auton renkaanpultissa että avain napsuu varmasti kevyesti. Ristiin kiristelin niin naps alin ruuvi poikki. Ikinä en ole uskaltanu noin kireälle kiristää ja tässä seuraus!
Nyt pitää saada pala pois ja mistähän uuden pultin sais?
Nimimerkki Päiväpilall




10 Nm on varsin kevyt kiristys, eli kyllä pultissa on jotain vikaa ollut jos tuossa menee poikki ja/tai momenttiavain on pahasti poissa säädöistä. Tuo 10 Nm siis tulee ranteella pienellä räikän varella varsin helposti.


Jep. Sain palan kolosta pois. Löin moukarilla ruuvarilla uran ruuvin päähän ja sain kierrettyä palan pois. Siinä ruuvissa on "uloke" joka kiristyy lohkoa vasten ja ruuvi oli katkennu 4mm ulokkeesta.
Homenna ruuvikauppaan kyselemään vastaavaa tilalle

_________________
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ma Huhti 01, 2019 7:34 am 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 1000
Pyörä: 1050 S3, GS1200
6Nm on about sen minkä ihminen vääntää meisselin kahvasta ähkimättä. Eli 10 vain vähän enemmän.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ma Huhti 01, 2019 5:55 pm 

Liittynyt: To Tammi 31, 2013 11:43 am
Viestit: 88
Paikkakunta: Österbotten
Pyörä: R1200GSA
^Juu pitääpä muistaa toi.

^^Vaasan Käyttöautosta vävy tuo uuden ruuvin perjantaina 20.05e. Kävin kuitenkin ruuvikaupassa ja sain vastaavan ja pari prikkaa 0.80e. Äskön kävin ruuvaan kopan kiinni ja käynnistin talven jälkeen ja heti käyntiin. Eikä näkyviä vuotoja rannemomentilla kiristettynä.

Se on kumma kun kaikki pitää tehä kahteen kertaan....laitoin adven venasojan kiinni ja huomasin että tulpan suoja puuttuu :oops:

Edit. Laskin huoltovihosta viime kesän kilometrit 1300km

_________________
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ma Huhti 15, 2019 4:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
Viestit: 146
Paikkakunta: Los Hollolakses
Pyörä: 1200gs lc
Vesigessu miehille puhelinteline.

https://www.aliexpress.com/item/For-BMW ... st=ae803_3

_________________
ktv org


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ti Huhti 16, 2019 9:57 am 

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 7:55 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Seinäjoki
Pyörä: BMW R1200GS -05
Onko vain vesigessuilijoille? Mahtaisiko käydä myös ilmagessuilijoille, ja normi Garmin 660 telineeseen?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ti Huhti 16, 2019 10:05 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
Viestit: 146
Paikkakunta: Los Hollolakses
Pyörä: 1200gs lc
katuensio kirjoitti:
Onko vain vesigessuilijoille? Mahtaisiko käydä myös ilmagessuilijoille, ja normi Garmin 660 telineeseen?
Kyllä nuo mukana tulevat kiinnikkeet käy ilmeisesti ainakin vaakaputkeen, siihen navirautaan.

_________________
ktv org


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ti Huhti 16, 2019 1:52 pm 

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 7:55 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Seinäjoki
Pyörä: BMW R1200GS -05
No navirautaan ainakin, mutta näyttäisi olevan sovitus myös Garmin Zumo 660 telineeseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ke Huhti 17, 2019 7:06 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 1000
Pyörä: 1050 S3, GS1200
paljonko noi GSt yleensä 'niiaa' startatessa, kun akku vaikuttaa hyvältä, mutta aina startatessa on kuin hetken tauko kun puristaa ekan kerran, mittari sammuu, mutta lähtee kyllä sitten käyntiin, kun pääsee sen yli. Tietysti 1200cc twin on aika iso startattava. Ei taida olla puolipuristinta, kuten esim TL suzukissa on automaattinen puolipuristin. 2011 pyörä.

vai ostanko vaan uuden akun kuitenkin.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ke Huhti 17, 2019 7:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1684
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: BMWR1250GSA,KTM690EnduroR
Ensimmäisiä merkkejä että akku on kaput → uusi akku vaan hankintaan

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2019 8:52 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 1000
Pyörä: 1050 S3, GS1200
jos hakee jotain negatiivista tuosta kiwi airflow plexistä, niin se on kuuma. Siis ilma on niin paikallaan, että kun oli joku 15-17 astetta, niin meinasin paahtua kun oli paljon vaatetta päällä. Piti laskea sitä, että vähän ilma liikkuisi. Itselle paras säätö on max takakeno ja yläosa noin puolessa välissä. sillä se toimii nopeassa ajossa, mutta tyhjäkäynnillä vähän plexin reuna tärisee/vapisee. Hiekkatielle laskin yläosaa alas.

yläosa keskiasennossa pystyy ajamaan katukypärällä plexi auki satasta. Lippakypärällä ei niin hyvä kuin katukypärällä.

plexin ilmavirtaus on kuitenkin sen verran 'tarkka', että jos edessä on pakkari tai farmariauto tms joka aiheuttaa pyörrettä, niin se aiheuttaa sekaannusta ilmaan. lisäksi etusivulta tuulenpuuska aiheuttaa pyörrettä, mutta mitään ohjausvaikutusta ei tuntunut.

säätömahdollisuus ajaessa on hyvä, vasemmalla kädellä on helppo avata salpa ja nostaa plexia tai laskea, siinä on juuri sopiva kitka, joten lukko aukikaan se ei putoa eikä nouse. Esim soratielle se on mukava pudottaa koska saa enemmän ilmanvaihtoa ja näkee paremmin lähelle eteen.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Su Touko 19, 2019 9:24 am 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 1000
Pyörä: 1050 S3, GS1200
joo, takarengas tuli vaihdettua. GS pinnavanne on kyllä jotenkin älytön, se tubeless ura on aivan älytön. Renkaan pudottaminen vaatii aivan älyttömän voiman. Katupyörissä olen aina pystynyt pudottamaan sen pistolapiolla ja parilla hypyllä päälle, bmw vanteella aivan turha toivo. Puristin lopulta toisen puolen alas ruuvipenkissä, tämä ei edes onnistunut eturenkaassa kun leveys ei riitä ja vaikka kumi on jo täysin kasassa niin se ei putoa. no toista puolta ei saa penkissä kun ei ole enää mitä vasten. Kokeilin sitten bmw metodia, eli rengas sivujalan alle ja kallistaa pyörän painon, vaikka uraan suihkutti about puoli purkkia CRC:tä ja koko pyörän paino oli päällä ja itse vielä painoin jalkatapista lisää, niin ei putoa. Varmasti yli 300kg pienelle sivujalan kokoiselle alueelle ei riitä. ELi renkaan vaihto ns tien päällä on lähes mahdoton.

etua tietysti se, että se onko renkaassa painetta vai ei, ei taida vaikuttaa vanteella pysymiseen.

https://drive.google.com/file/d/1AGrFSb ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1eoTCyY ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Nrzqrf ... sp=sharing

lopulta sain sen tuolla hallitunkilla johon sidottu iso vaneri vastakappaleeksi. renkaan urat ei näytä mahdottomilta, mutta mielessä kävi silti, että melkein jos renkaita meinaa vaihdella ns reissun päällä, niin pitäisi sorvata pienemmäksi tuo tubeless huuli.

käytin ekaa kertaa noita nippusiteitä apuna, ihan hyvä keino, koska niillä saa renkaan alaosan pysymään supussa ja urassa, jolloin rautahomma on helpompi toisella reunalla.

tietysti renkaat on varmaan olleet siinä monta vuotta, eli liimaantumistakin tapahtuu, mutta ei missään pyörässä ole noin vaikea. Katypyörän renkaiden vaihto on aivan lasten leikkiä tuohon verrattuna. Uran ja vanteen rakenteen ongelmasta kertoo mielestäni myös se, että myös uuden renkaan saaminen paineella nousemaan uraan vei aikaa ja voidetta ja useamman oton.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Su Touko 26, 2019 1:34 pm 

Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 8:54 pm
Viestit: 151
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: R1100GS, XF650
1100 jatkajaksi 1200 GSA liekköhän foorumilla entinen omistaja? kun navin teline paikallaan, että onko se vielä tallessa edellisellä omistajalla.



Kuva

_________________
Kuntoilu ja ulkoilumielellä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: To Kesä 06, 2019 3:11 pm 

Liittynyt: Pe Touko 11, 2018 4:21 pm
Viestit: 46
Pyörä: Bmw r 1200 gsa
Valojen korkeussäätö Gessussa kummastuttaa.

Siellähän on se pikasäätövipu, jolla korkeutta kuorman mukaan voi säätää. Sen vivun sisällä on pitkä pultti, joka lienee säädön korkeussäätöön tarkoitettu, vai ? Vivun kääntö EI suuntaukseen kuitenkaan vaikuta, samoin ruuvin kiertämisellä ei ole myöskään vaikutusta.

H7 1/2 valo näyttää aivan kuutamolle, poltin on asennettu kannan piikki kohtisuotaan ylöspäin.

Eli, mistä tuon lampun korkeuden saa säädettyä, vai onko se H7 poltin sittenkin vaan väärinpäin ?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: To Kesä 06, 2019 5:13 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
Viestit: 146
Paikkakunta: Los Hollolakses
Pyörä: 1200gs lc
Joukor kirjoitti:
Valojen korkeussäätö Gessussa kummastuttaa.

Siellähän on se pikasäätövipu, jolla korkeutta kuorman mukaan voi säätää. Sen vivun sisällä on pitkä pultti, joka lienee säädön korkeussäätöön tarkoitettu, vai ? Vivun kääntö EI suuntaukseen kuitenkaan vaikuta, samoin ruuvin kiertämisellä ei ole myöskään vaikutusta.

H7 1/2 valo näyttää aivan kuutamolle, poltin on asennettu kannan piikki kohtisuotaan ylöspäin.

Eli, mistä tuon lampun korkeuden saa säädettyä, vai onko se H7 poltin sittenkin vaan väärinpäin ?
Juurikin siitä vivusta ja vivun sisällä olevasta "mutterista" sitä korkeutta säädetään.

Katso etupuolelta sitä umpiota kun käännät sitä vipua, heijastimen liike näkyy selvästi.
Polttimon jousi on hieman hankala isokätisen virittää paikalleen, onkohan se oikein.

_________________
ktv org


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: To Kesä 06, 2019 7:27 pm 

Liittynyt: Pe Touko 11, 2018 4:21 pm
Viestit: 46
Pyörä: Bmw r 1200 gsa
Moi



Joo, kiitos.juurikin noin jo tein. Se heijastin vaan ei liiku. Se hämmästytti kyllä. Ruuvin vedin pohjaan asti ja otin irti. Siellä lie jossain ns. Mutteri joka liikuttaa heijastinta.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1998 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com