R1200GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- vtwin
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: R1200GS
Kurkkasin realoem.com :sta räjäytyskuvia, kyllä siellä eroavaisuuksia on.
Adventure:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=46_1033
Perus:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=46_1806
Adventure:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=46_1033
Perus:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=46_1806
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 7:55 pm
- Pyörä: BMW R1200GS LC -13
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: R1200GS
No niin näkyy. Iso kiitos ja peukalo.
- vtwin
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: R1200GS
Huomionarvoista vielä, että katsoin vm. 2010 kuvia.. sulla näköjään 2005. Eli muitakin eroja voi olla.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
- vtwin
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: R1200GS
Vaihtelimpa laturin hihnan.
Vanha (melko varmasti originaali):
Uusi:
Akselin päässä mutteri on 34mm, josta pyöritetään myötäpäivään. Tulpat irti helpottaa.
Pari n. 5mm tappia vielä noihin reikiin, niin helpottaa asennusta.
EDIT: hyvinpä taas pelaa kuvat... prkl google
EDIT2: lisätääs yks kuva, katsotaan kestääkö linkki kasassa kauemmin kuin yo. kuvat (joiden linkit olen korjannut tässä aamulla jo 3 kertaa..):
Vanha (melko varmasti originaali):
Uusi:
Akselin päässä mutteri on 34mm, josta pyöritetään myötäpäivään. Tulpat irti helpottaa.
Pari n. 5mm tappia vielä noihin reikiin, niin helpottaa asennusta.
EDIT: hyvinpä taas pelaa kuvat... prkl google
EDIT2: lisätääs yks kuva, katsotaan kestääkö linkki kasassa kauemmin kuin yo. kuvat (joiden linkit olen korjannut tässä aamulla jo 3 kertaa..):
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Re: R1200GS
Onko kukaan laittanu Tractiven iskareita alkuperäisten tilalle? 100 tkm ajetut ESA- Showat pitäis päivittää. Wiberssit tietty toinen vaihtoehto, mut Tractivet kuulemma kestäis paremmin huonommilla teillä ajoa? Tractive tekee Touratechin iskaritkin, mut ne menee yli budjetin.
- Långa
- Viestit: 210
- Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 10:31 am
- Pyörä: R 1200 GSA, " MV Agusta 50"
- Paikkakunta: Sipoo
Re: R1200GS
Laitoin Tractiven takaiskarin 2010 mallin GSA ESA:aan, kun kilometrejä oli n 45 tkm. Jousi mitoitettiin tarpeideni mukaan. Hyvin on toiminut, pyörä on tasapainoinen ajaa. 15 tkm jälkeen ei vielä tunnu huollon tarvetta.
Ainoa harmistus: miksi en vaihtanut aikaisemmin.
Ainoa harmistus: miksi en vaihtanut aikaisemmin.
ja hiekka peittää jäljet
Re: R1200GS
Onkohan toi 4pk582 oikea hihna. Pitäsköhän olla 4pk582 elast, kun ei oo kiristintä.
"Moniurahihnat välittävät moottorin tehon apulaitteille. Kiinteän akselivälin
käytöissä autonvalmistajat käyttävät usein elastisia moniurahihnoja. Näiden
yhteydessä ei tarvita kiristysrullia, koska hihna säilyttää itse kireyden"
"Moniurahihnoissa erotellaan tehollinen pituus ja
valmistuspituus. Elastisen moniurahihnan ilmoitettu pituus on
aina sen pituus asennettuna. Hihnassa ja TecDoc-luettelossa
on myös valmistuspituus suluissa. Esimerkki: 6 PK 1019 (1004)
Elast"
Voi olla että olen väärässä, itsellä ainakin elast hihna...
"Moniurahihnat välittävät moottorin tehon apulaitteille. Kiinteän akselivälin
käytöissä autonvalmistajat käyttävät usein elastisia moniurahihnoja. Näiden
yhteydessä ei tarvita kiristysrullia, koska hihna säilyttää itse kireyden"
"Moniurahihnoissa erotellaan tehollinen pituus ja
valmistuspituus. Elastisen moniurahihnan ilmoitettu pituus on
aina sen pituus asennettuna. Hihnassa ja TecDoc-luettelossa
on myös valmistuspituus suluissa. Esimerkki: 6 PK 1019 (1004)
Elast"
Voi olla että olen väärässä, itsellä ainakin elast hihna...
- kimbyyri
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: R1200GS
Se on tuo:1200_adv kirjoitti:Onkohan toi 4pk582 oikea hihna. Pitäsköhän olla 4pk582 elast, kun ei oo kiristintä.
"Moniurahihnat välittävät moottorin tehon apulaitteille. Kiinteän akselivälin
käytöissä autonvalmistajat käyttävät usein elastisia moniurahihnoja. Näiden
yhteydessä ei tarvita kiristysrullia, koska hihna säilyttää itse kireyden"
"Moniurahihnoissa erotellaan tehollinen pituus ja
valmistuspituus. Elastisen moniurahihnan ilmoitettu pituus on
aina sen pituus asennettuna. Hihnassa ja TecDoc-luettelossa
on myös valmistuspituus suluissa. Esimerkki: 6 PK 1019 (1004)
Elast"
Voi olla että olen väärässä, itsellä ainakin elast hihna...
https://spareto.fi/tuotteet/4pk592-elast-moniurahihna
ktv org
- vtwin
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: R1200GS
Jaa-a.. bmw:n osanumerolla mä hihnaa netistä hain ja päädyin tuohon.
Onko se elast-hihna niin elastinen, että sitä voi käsin koittaa venyttää? Täytyy kokeilla sitä vanhaa hihnaa..
Ainakin tuo uusi meni nätisti paikalleen ja on sopivan kireällä, näin maallikon silmin.
Realoem.com sanoo vaan "4PK582" ei puhu elastisuudesta mitään.
@1200_adv : Pitääpä tutkia lisää, hyvä että mainitsit!
/edit: hmm, jossain näin maininnan, että ADV-gessussa pitää olla STRETCH, normi-gessussa ei? Sekavaa, vähintäänkin.
Onko se elast-hihna niin elastinen, että sitä voi käsin koittaa venyttää? Täytyy kokeilla sitä vanhaa hihnaa..
Ainakin tuo uusi meni nätisti paikalleen ja on sopivan kireällä, näin maallikon silmin.
Realoem.com sanoo vaan "4PK582" ei puhu elastisuudesta mitään.
@1200_adv : Pitääpä tutkia lisää, hyvä että mainitsit!
/edit: hmm, jossain näin maininnan, että ADV-gessussa pitää olla STRETCH, normi-gessussa ei? Sekavaa, vähintäänkin.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Re: R1200GS
Mistä hankit Tractiven?Långa kirjoitti:Laitoin Tractiven takaiskarin 2010 mallin GSA ESA:aan, kun kilometrejä oli n 45 tkm. Jousi mitoitettiin tarpeideni mukaan. Hyvin on toiminut, pyörä on tasapainoinen ajaa. 15 tkm jälkeen ei vielä tunnu huollon tarvetta.
Ainoa harmistus: miksi en vaihtanut aikaisemmin.
Re: R1200GS
Tuolta kyselin, ja tarjottiin etu- ja takaiskari yhteensa n. 2000e. Etuiskarista jäis sähköinen esijännityksen säätö pois.
https://tractiveonline.com/
https://tractiveonline.com/
Re: R1200GS
Hihna asiaa aikaisemmin http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... urin+hihna
Huollossa laitettu laturin hihna bmw 11318528385 vuosimalli- 12 (ei adv). Laturi 60A DENSO. (33.5 euroa)
http://shop.maxbmw.com/fiche/DiagramsMa ... d=07242017
Näyttäisi että 08-12 sama laturi advessa ja tavallisessa gessussa ja myös laturin hihna.
Vuosimalli 04-07 eri laturit ja hihnat eli tavallisessa 40A DENSO ja advessa 55A BOSCH.
https://www.euromotoelectrics.com/produ ... 582385.htm (2003-2013)
Vanhassa Volvossa 440-460 sama hihna ? https://www.autonvaraosat24.fi/contitech/208665 (6.3euroa)
Huollossa laitettu laturin hihna bmw 11318528385 vuosimalli- 12 (ei adv). Laturi 60A DENSO. (33.5 euroa)
http://shop.maxbmw.com/fiche/DiagramsMa ... d=07242017
Näyttäisi että 08-12 sama laturi advessa ja tavallisessa gessussa ja myös laturin hihna.
Vuosimalli 04-07 eri laturit ja hihnat eli tavallisessa 40A DENSO ja advessa 55A BOSCH.
https://www.euromotoelectrics.com/produ ... 582385.htm (2003-2013)
Vanhassa Volvossa 440-460 sama hihna ? https://www.autonvaraosat24.fi/contitech/208665 (6.3euroa)
Viimeksi muokannut talkku, To Tammi 09, 2020 8:34 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- vtwin
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: R1200GS
Joo, saman tuloksen antaa realoem.com. tuo *571 hihna on korvattu *385 hihnalla. Missään ei käy ilmi mikä ero niillä on.
Varmistin asian soittamalla bike teamiin; sieltä vastaus oli että ihan normi hihna pitää olla.
Se, että adv vaatisi eri hihnan, on ihan höpöä, sama moottorihan näissä on.
/edit: ehkä se on nyt niin (pienen googlailun perusteella), että 4PK592 ELAST on tuo uudempi *385 hihna, pituus 582, venytettynä 592, ja 4PK582 on tuo vanhempi 582 pitkä normi hihna, bmw numero *571. En ota vastuuta oikeudellisuudesta. Contact your BMW Dealer.
Varmistin asian soittamalla bike teamiin; sieltä vastaus oli että ihan normi hihna pitää olla.
Se, että adv vaatisi eri hihnan, on ihan höpöä, sama moottorihan näissä on.
/edit: ehkä se on nyt niin (pienen googlailun perusteella), että 4PK592 ELAST on tuo uudempi *385 hihna, pituus 582, venytettynä 592, ja 4PK582 on tuo vanhempi 582 pitkä normi hihna, bmw numero *571. En ota vastuuta oikeudellisuudesta. Contact your BMW Dealer.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 7:55 pm
- Pyörä: BMW R1200GS LC -13
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: R1200GS
Sopiiko esim. -06, -07 -mallin Adventuren jalkatapit -05 perusgessuun? Noita Adven jalkatappeja olisi tyrkyllä luonnollisesti vasta -06 alkaen. Josko tuollaiset tilaisi purkamolta ulkomailta.
Re: R1200GS
Gessujen jalkatapit sopivat ristiin kaikkiin malleihin R80 G/S ... R 1200 GS (2012 saakka). Vesigessussa kiinnitys on sitten muutettu, eli R1200 GS LC 2013 alkaen on eri kiinnitys. Kasigessuissa sivuseisontatuen kiinnike on niin lähellä, että siihen eivät ehkä sovi kaikki samat tarviketapit kuin muihin, mutta OEM tapit on siinäkin samat.katuensio kirjoitti:Sopiiko esim. -06, -07 -mallin Adventuren jalkatapit -05 perusgessuun? Noita Adven jalkatappeja olisi tyrkyllä luonnollisesti vasta -06 alkaen. Josko tuollaiset tilaisi purkamolta ulkomailta.