R1200GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: R1200GS
Kysymys 1: Miten mitata (vm 2004) latausjärjestelmän ja akun kunto ilman osien irrottamista noinniinkuin kotiolosuhteissa?
Kysymys 2: Tulin hankkineeksi akkutesterin Motonetista. Käyttöohjeet on tietenkin ulkomaankielellä (ja mielestäni osin tulkinnanvaraisia). Mittaustulokset on sellaisia että joko mittari on täysi susi tai sitten laturi vetelee viimeisiään. Onko kellään kokemuksia kyseisestä DHC:n laitteesta?
Kysymys 2: Tulin hankkineeksi akkutesterin Motonetista. Käyttöohjeet on tietenkin ulkomaankielellä (ja mielestäni osin tulkinnanvaraisia). Mittaustulokset on sellaisia että joko mittari on täysi susi tai sitten laturi vetelee viimeisiään. Onko kellään kokemuksia kyseisestä DHC:n laitteesta?
treriksrøysare
Re: R1200GS
akun kuntoa katselen yleensä vain siitä jännitteestä jossa se lepää esim yön jälkeen. 12 on matala, 12.7 huippu,
sitten esim laittaa virrat päälle ja mittaa miten jännite pysyy valot päällä. pitäisi pysytellä 12 pinnassa, jos menee alle 11 on huono.
Latauksen voi mitata pyörä käynnissä, pitäisi olla 13.5-15, vähän voi antaa kaasua ja katsoa vaikuttaako kierrokset latausjännitteeseen. voi näyttää matalia jos akku on ihan tyhjä. Kunnossa olevat systeemit yleensa lataa yli 14 aina.
yleinen havainto vuosien varrelta on, että jos epäilee akkua, niin se on aina huono. Jotkut pyörät jotka vaativat ison starttivirran vaativat myös huippu akun. Tämmöisiä on twinit ja kaikki iso sylinteriset. Se hyytyy sitten inarin essolle vesisateessa yleensä.
sitten esim laittaa virrat päälle ja mittaa miten jännite pysyy valot päällä. pitäisi pysytellä 12 pinnassa, jos menee alle 11 on huono.
Latauksen voi mitata pyörä käynnissä, pitäisi olla 13.5-15, vähän voi antaa kaasua ja katsoa vaikuttaako kierrokset latausjännitteeseen. voi näyttää matalia jos akku on ihan tyhjä. Kunnossa olevat systeemit yleensa lataa yli 14 aina.
yleinen havainto vuosien varrelta on, että jos epäilee akkua, niin se on aina huono. Jotkut pyörät jotka vaativat ison starttivirran vaativat myös huippu akun. Tämmöisiä on twinit ja kaikki iso sylinteriset. Se hyytyy sitten inarin essolle vesisateessa yleensä.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
- Pyörä: X-ADV 750, CRF 300L
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: R1200GS
Piti oikein lukea useampaan kertaan: R1200GS ja "laturi vetelee viimeisiään" Sen toki tiedän, että hihna pitää joskus vaihtaa, viimeistään silloin kun joka kerta vinkaisee startin jälkeen.
Akkutesterithän on ainakin vanhemmissa boksereissa ollut vakiona. Jos kello näyttää 00:00 on akku uusittava. Ja ABS2-bemareissa on seuraava vaihe vilkkuva ABS-valo, silloin viimeistään akkukauppaan.
Akkutesterithän on ainakin vanhemmissa boksereissa ollut vakiona. Jos kello näyttää 00:00 on akku uusittava. Ja ABS2-bemareissa on seuraava vaihe vilkkuva ABS-valo, silloin viimeistään akkukauppaan.
Re: R1200GS
No nii... Vaan onhan tuolla jo 182tkm takana ja useampi talvikausi mennyt. Tarkennan vielä että luulen laturin vetelevän viimeisiään.Urpo kirjoitti:Piti oikein lukea useampaan kertaan: R1200GS ja "laturi vetelee viimeisiään" ...
treriksrøysare
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: R1200GS
En kyllä tuon testerin kuvauksesta löytäny miten se laturin kuntoa testaisi? sisäpaisti paska akku imee kaiken mitä laturilla on tarjota joten napajännitteen alhaisuus käynnissä voi olla pelkkä akkukin. Mitä sait cca_ta? (kylmäkäynnistysvirta) Tosin suhtautuisin mp akun kyseessä varauksella auton akuille mitoitetun testerin tuloksiin...voi toimia,voi olla ettei osaa ymmärtää niin alhasia tuloksia. Ei taida olla 60ah akku vakiovarusteena kuin yhessä gessussa
Kuukkelin mukaan tossa on samanlainen laturi kun corollassa(denso),mitähän ne mahtaa yleensä kestää...yleensä ton tyylisistä loppuu hiilet ja lopettaa siksi latauksen,uutta putkeen ja matka jatkuu. Tosin yhdestä densosta meni diodisilta samalla... (siihen sai kyllä hiilisillan ja säätimen uutta,mutta ei diodisiltaa)
Jos tuo on mitoiltaan samanlainen kun autossa,syslerissä hiilet kesti n 250t...Joten ei nuo kilsat välttämättä ole vielä mitään.
Kuukkelin mukaan tossa on samanlainen laturi kun corollassa(denso),mitähän ne mahtaa yleensä kestää...yleensä ton tyylisistä loppuu hiilet ja lopettaa siksi latauksen,uutta putkeen ja matka jatkuu. Tosin yhdestä densosta meni diodisilta samalla... (siihen sai kyllä hiilisillan ja säätimen uutta,mutta ei diodisiltaa)
Jos tuo on mitoiltaan samanlainen kun autossa,syslerissä hiilet kesti n 250t...Joten ei nuo kilsat välttämättä ole vielä mitään.
Re: R1200GS
Nämähän ois ihan samanlaisia...juvander kirjoitti:Niin, tai sitten https://www.ebay.de/itm/Schraube-Set-5- ... :rk:1:pf:0
Apevaunun pultit
Eikä maksa paljon. Liimat pitää tietysti laittaa ihan ite. Tai no joo, kierrehän voi olla sitten jotain muuta
- daddy0
- Viestit: 942
- Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: R1200GS
Tuli äsken sovittua kaupat R1200GSA vm. 2010. Pyörä on hyvin pitkälti tehtaan varusteilla, joten nyt kaivataan vinkkejä niistä tärkeimmistä muutoksista/parannuksista, jotka kannattaa tehdä.
- SS
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
- Paikkakunta: Nummela
Re: R1200GS
Jos luulet tiesi vievän pehmeille hiekkamaille niin sitte säädettävä ohjausiskari on hjuva.
SS
SS
Re: R1200GS
Tuosta joitain ideoita. Osa on kyllä nyttemmin karsiutunut pois, mutta valtaosa on vielä paikallaan.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: R1200GS
Iltoja
Tähän lienee saa laittaa GS:ää koskevaa asiaa. Elikä viime syksynä tuli hankittua 800GS:n tilalle tämmönen R1200GS parempien matka-ominaisuuksien takia. Pyörä on siis perusgessu, -08 ja varustettu ESAlla. Tuulisuojaksi edellinen omistaja oli asentanut Givi Airflow (tais olla AF330) ja lisäksi siinä on tuulisuojan sivuilla, onkohan adventuren lisäilmanohjaimet. Muuten pyörä vaikuttaa vallan mukavalta tuolla maantiellä mutta kyytiläinen antanut vallan negatiivista palautetta kun kypärää puistelee. Olemme testanneet eri säädöillä tuota AirFlowta mutta kuulemma täryyttää kypärää siihen malliin että ei oikein innosta kyydissä olla. Kuskin paikalla tuo AirFlow toimii hyvin, vielä satkun vauhdissa voi ajella visiiri auki ja jopa ilman eareita.
Vanhassa 8GS:ssa oli joku vakiopleksi ja se oli äänekäs kuskille ja kyytiläisellekkin mutta puistatusta / täryytystä ei juurikaan ollut. Tässä 8GS:ssä ilmavirta tuli jokseenkin kypärään ja niinpä itikoita saa liotella visiiristä. Tässä 1200GS:ssä ei muutaman sadan kilometrin testiajojen aikana tullut yhtään itikkaa visiiriin eli se AirFlow toimii mutta onhan se rumanlainen
Elikä onko kokemusperäistä tietoa mikä pleksi toimisi niin kuskilla kuin kyytiläiselläkin. Melua voi torjua eareilla mutta jos tuuli heiluttaa ja puistelee päätä nii ikävähän se on matkaa taittaa. Kuskilla mittaa jotakin 178 cm ja kyytiläisellä ehkä 165 cm. Toistaiseksi penkki alimmassa pykälässä, kun sitäkin koitettu säätää josko vaikutusta mutta ei.
Onko vakiopleksi sellainen yleispätevä? Vai löytyykö ebaysta tai kivijalkamyymälöistä sellainen toimiva. Toki tuohan on niin monen tekijän summa että millainen toimii kelläkin mutta josko sattus olemaan edes vinkkiä tai vaikka tietoa.
Tähän lienee saa laittaa GS:ää koskevaa asiaa. Elikä viime syksynä tuli hankittua 800GS:n tilalle tämmönen R1200GS parempien matka-ominaisuuksien takia. Pyörä on siis perusgessu, -08 ja varustettu ESAlla. Tuulisuojaksi edellinen omistaja oli asentanut Givi Airflow (tais olla AF330) ja lisäksi siinä on tuulisuojan sivuilla, onkohan adventuren lisäilmanohjaimet. Muuten pyörä vaikuttaa vallan mukavalta tuolla maantiellä mutta kyytiläinen antanut vallan negatiivista palautetta kun kypärää puistelee. Olemme testanneet eri säädöillä tuota AirFlowta mutta kuulemma täryyttää kypärää siihen malliin että ei oikein innosta kyydissä olla. Kuskin paikalla tuo AirFlow toimii hyvin, vielä satkun vauhdissa voi ajella visiiri auki ja jopa ilman eareita.
Vanhassa 8GS:ssa oli joku vakiopleksi ja se oli äänekäs kuskille ja kyytiläisellekkin mutta puistatusta / täryytystä ei juurikaan ollut. Tässä 8GS:ssä ilmavirta tuli jokseenkin kypärään ja niinpä itikoita saa liotella visiiristä. Tässä 1200GS:ssä ei muutaman sadan kilometrin testiajojen aikana tullut yhtään itikkaa visiiriin eli se AirFlow toimii mutta onhan se rumanlainen
Elikä onko kokemusperäistä tietoa mikä pleksi toimisi niin kuskilla kuin kyytiläiselläkin. Melua voi torjua eareilla mutta jos tuuli heiluttaa ja puistelee päätä nii ikävähän se on matkaa taittaa. Kuskilla mittaa jotakin 178 cm ja kyytiläisellä ehkä 165 cm. Toistaiseksi penkki alimmassa pykälässä, kun sitäkin koitettu säätää josko vaikutusta mutta ei.
Onko vakiopleksi sellainen yleispätevä? Vai löytyykö ebaysta tai kivijalkamyymälöistä sellainen toimiva. Toki tuohan on niin monen tekijän summa että millainen toimii kelläkin mutta josko sattus olemaan edes vinkkiä tai vaikka tietoa.
Re: R1200GS
Minkä värinen tuo sun GS on. Myin aikoinaan -08 jossa oli just tuo sama pleksi. Ei sillä, että tämä kovin tärkeä asia on, kunhan kiinnostuin.
Re: R1200GS
Minäkin olen tuollaisen aikanaan myynyt ja mun pyörässä oli myös nuo Adven ilmanohjaimet AirFlown lisäksi. Mun entinen oli sininen.juhhyto kirjoitti:Minkä värinen tuo sun GS on. Myin aikoinaan -08 jossa oli just tuo sama pleksi. Ei sillä, että tämä kovin tärkeä asia on, kunhan kiinnostuin.
AirFlow sinänsä oli parhautta, ostin sellaisen myös gessun seuraajaan.
Re: R1200GS
Moro
On tuo tainnu olla aiemmin sininen mutta vajaa satatonnia vissii haalistannu ja on nyt siis harmaa / musta.
On se vähän ajetun näkönen peli mutta josko tekniikalla ois vielä kilometrejä jäljellä? Mahto olla aiemmin turun seudulla kun huoltokirjamerkinnät tr-pyörästä.
Mutta joo, onko tuoho pleksiasiaan mitää vinkkejä?
On tuo tainnu olla aiemmin sininen mutta vajaa satatonnia vissii haalistannu ja on nyt siis harmaa / musta.
On se vähän ajetun näkönen peli mutta josko tekniikalla ois vielä kilometrejä jäljellä? Mahto olla aiemmin turun seudulla kun huoltokirjamerkinnät tr-pyörästä.
Mutta joo, onko tuoho pleksiasiaan mitää vinkkejä?
Re: R1200GS
"Onko vakiopleksi sellainen yleispätevä"
yleishuono lähinnä mielestäni. voi tietysti toimia jonkun pituisella kuskilla, mutta mulla tulee suoraan kypärään kovasti täristystä/turbulenssia.
saisi olla yläreunassa enemmän heittoa ylitse pään mielestäni... toimii max pysty asennossa parhaiten, mutta sekin huono.
pitänee hommata tuollainen airflow jos se kerran on hyvä kuskille.
ongelmahan on myös siinä mistä se korvaava ilma tulee. Eli sivusuojatkin helpottaa kuskia, koska ne estää ilman tulemista plexin taakse, mutta jossain se ilman on sulkeuduttava, ja nyt se osuu matkustajan kohdalle. vakioplexillä se sulkeutuu jo kuskin edessä, joten matkustajalla voi olla mukavampaa, mutta kuskilla ei.
osassa pyörissä jopa plexin poisto on paras, koska silloin saa ainakin täysin pyörteetöntä ilmaa. mutta tietysti enemmän painetta.
yleishuono lähinnä mielestäni. voi tietysti toimia jonkun pituisella kuskilla, mutta mulla tulee suoraan kypärään kovasti täristystä/turbulenssia.
saisi olla yläreunassa enemmän heittoa ylitse pään mielestäni... toimii max pysty asennossa parhaiten, mutta sekin huono.
pitänee hommata tuollainen airflow jos se kerran on hyvä kuskille.
ongelmahan on myös siinä mistä se korvaava ilma tulee. Eli sivusuojatkin helpottaa kuskia, koska ne estää ilman tulemista plexin taakse, mutta jossain se ilman on sulkeuduttava, ja nyt se osuu matkustajan kohdalle. vakioplexillä se sulkeutuu jo kuskin edessä, joten matkustajalla voi olla mukavampaa, mutta kuskilla ei.
osassa pyörissä jopa plexin poisto on paras, koska silloin saa ainakin täysin pyörteetöntä ilmaa. mutta tietysti enemmän painetta.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: R1200GS
nyt on kiwi airflow hommattu, hyvän oloinen se alaosa varsinkin. ehkä ajelen sillä. kirkas ja vahva plexi kyllä modernisoi pyörää, kun maalipinnan voi vahata, mutta harmaantunut ja himmeä plexi ajoittaa pyörää, vähän kuin harmaat etulamput autossa.
etsin ensin ebay:stä, mutta sitten huomasin, että suomesta https://www.svh.fi/ sai ihan kohtuudella ja posti kuului hintaan.
tuli 2päivässä.
etsin ensin ebay:stä, mutta sitten huomasin, että suomesta https://www.svh.fi/ sai ihan kohtuudella ja posti kuului hintaan.
tuli 2päivässä.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher