R1200GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: R1200GS
Ettei olisi kuitenkin sama kuin RDC:llä? Eli on ihan siellä takana penkin alla oleva. Tuohon nuo lisäkamppeet yleensä menee kiinni.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Heinä 17, 2009 10:01 am
- Pyörä: BMW F 650 Dakar BMW R 1200 gs
- Paikkakunta: Tampere
Re: R1200GS
Moro olihajonnu se teleleverin pallonivelen kumi. Kysyin marmorilta toimitus aika yli kuukausi ei saa kun kokonivelen. Olisko jollain kokemusta mistä sais kumin tai kokonivelen nopeemmin. Pyörä r1200 gs 2009
Et pääsis ajeleen nivel tuntu viä tiiviiltä.
Et pääsis ajeleen nivel tuntu viä tiiviiltä.
Re: R1200GS
Tuolta vaan valkkaamaan: https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... +telelever
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: R1200GS
Leebmannilta tulee myös nopeasti, tosin saksaa pitää osata sen verran, että pystyy etsimään oikean osan.
https://www.leebmann24.de/
https://www.leebmann24.de/
Re: R1200GS
Varaoasanumerot löytyy RealOEM.comista. Sitten vaikka Saksasta tilaten.
- vtwin
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: R1200GS
Kiinan poika (tai tyttö) sai vihdoin toimitettua uuden TPMS anturin, nyt pääsee laittamaan kakkos-vanne-setin toimintakuntoon.
Tartteeko kukaan käytettyä Mitas E-07 ja/tai Michelin Road 4 Trail eturengasta? (110/80R19) Teen näistä ilmon vielä myyntialueelle, kunhan saan kuvat aikaiseksi.
Tartteeko kukaan käytettyä Mitas E-07 ja/tai Michelin Road 4 Trail eturengasta? (110/80R19) Teen näistä ilmon vielä myyntialueelle, kunhan saan kuvat aikaiseksi.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Re: R1200GS
siihen pallonivelen kumiin voi laittaa sellaista vulkanoivaa teippiä mitä sai ainakin motonetista. Sitten kumi tilaukseen. ebay toimii.
se kumi muuten hajoaa sen takia, että se yläosa takertuu ja kuivaa kiinni pallon akseliin, sen pitäisi pyöriä ja se yläosa pitää rasvata uudelleen jos ei pyöri. Talven jäljiltä voi olla liimaantunut, jolloin koko ohjausliike tulee kumin taipumisesta, eikä liukumisesta.
se kumi muuten hajoaa sen takia, että se yläosa takertuu ja kuivaa kiinni pallon akseliin, sen pitäisi pyöriä ja se yläosa pitää rasvata uudelleen jos ei pyöri. Talven jäljiltä voi olla liimaantunut, jolloin koko ohjausliike tulee kumin taipumisesta, eikä liukumisesta.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: R1200GS
Kävinpä pari päivää sitte koeajamassa tällästä 2007 vuoden gs:ää kun kovasti kiinnostaisi vähä paremmin matkailuun sopiva pyörä ku nykyinen Aprilia. Vähän ristiriitaset fiilikset jäi ja pitäs varmaan kokeilla vielä kunnolla uudestaan onko se mun tuleva pyörämalli. Mukavahan se sinänsä oli ja alusta söi kuopat ja routaheitot. Suht ketterältä kokoisekseen tuntu. Suurin ihmetys oli heikon tuntuset jarrut ku oletin että noi servojarrut pitäs olla todella herkät. Jarruista kyllä surinaa kuulu että näennäisesti ne varmaan kunnossa oli. Mutta mitäs kokeneemmat sanoo että pitäiskö noihin kunnossa olevana riittää 2 sormea kunnon jarrutuksiin? Oma vertailukohta on lähinnä Dorsoduro johon verrattuna noi ainaki heikolta tuntu. Ajoin tota ennen kyllä 1150gs:ää jossa oli vielä heikommat jarrut ja se tuntu kyllä omaan makuun muutenki vähä liian retrolta.
Ärsyttävimmät jutut oli tosiaan jarrut ja vilkkukytkimet jotka tuntu vähä jumittavanki, mutta niihin nyt varmaan tottuisi.
Vähä kevyempiin ja sporttisempiin laitteisiin tottuneemmalle ensifiilis oli aika mukavuuspainotteinen niin pitää varmaan vielä kokeilla muitakin saman lajin laitteita ennen kaupan tekoa.
Ärsyttävimmät jutut oli tosiaan jarrut ja vilkkukytkimet jotka tuntu vähä jumittavanki, mutta niihin nyt varmaan tottuisi.
Vähä kevyempiin ja sporttisempiin laitteisiin tottuneemmalle ensifiilis oli aika mukavuuspainotteinen niin pitää varmaan vielä kokeilla muitakin saman lajin laitteita ennen kaupan tekoa.
Re: R1200GS
älä osta sitä servojarruversiota. koska jos se hajoo, niin sitten sijoitat rahaa ja lopputuloksena pyörä on samanlainen. laittamalla se raha heti saat uudemman mallin. ainakaan tuossa 2010 mallissa jarrut on servottomina ihan hyvät, ei kylläkään mitkään sporttipyöräjarrut, mutta ei myöskään mitkään z750 jarrut joilla ei tee mitään. GS takajarru auttaa paljon, kun on painava ja iso pyörä. ei voi oikein ajaa kuin kyykyllä, että käyttäisi vain etujarrua.
gs on sellainen mauton laite, sellaiseksi tehty. neutraali toimija, seikkailu pitää löytää ulkoa. Parhaat puolet on mielestäni hyvät kaarreominaisuudet, kardaani ja laukut. mukava satula ja ajoasento. Maantienopeuksiin sopivasti tehoa ja matkaa kevyesti tavaroiden kanssa.
gs on sellainen mauton laite, sellaiseksi tehty. neutraali toimija, seikkailu pitää löytää ulkoa. Parhaat puolet on mielestäni hyvät kaarreominaisuudet, kardaani ja laukut. mukava satula ja ajoasento. Maantienopeuksiin sopivasti tehoa ja matkaa kevyesti tavaroiden kanssa.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: R1200GS
Jos vuosimalli on oikeasti 2007, niin siinä ei enää voi olla servojarruja. Servojarrut oli 2006 saakka 1200 Gessuissa. Jos on servot, niin täytyy olla 2004-2006.
Re: R1200GS
Komppaan edellistä. Mulla oli 07 GSA. Ei servoja.
ABS systeemi kyllä tuli vaihdetuksi. Mutta se on taas toinen juttu.
ABS systeemi kyllä tuli vaihdetuksi. Mutta se on taas toinen juttu.
Re: R1200GS
Tarkistin joo vuosimallin ja sehän oliki 2005, eikä 2007... Eli kyllä siinä ne servot tais olla... Budjetti ei taida vielä servottomaan riittää mutta ehkä se on parempi säästellä vielä ja vältellä noita vuosimalleja. Oikeestaan budjettiin sopis paremmin toi 1150 mutta se ei kyllä iskenyt...
Re: R1200GS
Servot tuntuu just olevan siinä iäsä että aiheuttaa surua omistajille.
Ainahan voi heittää vesilintua koko systeemillä kun katsastaa ei pyöriä tarvi. Monet jutut ja ohjeet löytyy Advrider sivuilta.
Ainahan voi heittää vesilintua koko systeemillä kun katsastaa ei pyöriä tarvi. Monet jutut ja ohjeet löytyy Advrider sivuilta.
Paskapuhetta, mutta uskon.
R1200GS
R1200GS -05 tuli juuri ajettua omaan talliin.
Servojarruthan tuossa on. Ei paljon voimaa tarvihe jarruttamiseen.
Mukavalta ajettavaltahan tuo tuntuu.
Mukana tuli kaksinappinen kaukosäädin ja se ymmärtääkseni viittaa varashälyttimeen. Pyörä ei reagoi nappien painalluksiin millään tavoin. Punainen valo vain vilkkuu kaukosäätimessä.
Löysin jo käyttöohjeen englanniksi, mutta minulle ei siitä auennut tuon hälyttimen toiminta. Löytyisikö täältä tietoa?
Servojarruthan tuossa on. Ei paljon voimaa tarvihe jarruttamiseen.
Mukavalta ajettavaltahan tuo tuntuu.
Mukana tuli kaksinappinen kaukosäädin ja se ymmärtääkseni viittaa varashälyttimeen. Pyörä ei reagoi nappien painalluksiin millään tavoin. Punainen valo vain vilkkuu kaukosäätimessä.
Löysin jo käyttöohjeen englanniksi, mutta minulle ei siitä auennut tuon hälyttimen toiminta. Löytyisikö täältä tietoa?