R1200GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: R1200GS
Pleksi ja peilit irti, niin voisi mahtua. Jakari ja T25 ruuvari mukaan. Jos on Adventure-malli, niin pitänee ottaa ehkä pleksin tukirauta myös.
Re: R1200GS
Wanhuksessa vähän oireita... Venttiili naputtaa oikealla puolella eikä säätö auta. Kyseessä siis mulla vm2004 R1200GS. Aiemmin ollut juttua työntötankojen vaihdosta.
Copypaste:
"Kirjoittaja tertsu » Ma Huhti 27, 2015 8:46 am
Tulipa päivitettyä venttiilikoneiston työntötangot uuden mallisiin -04 mallin gessusta.
Oire semmoinen, että kuumalla kelillä kone naputti ja ilmeisesti noista vanhanmallin tangoista pääsee lämpölaajenemisen seurauksena niiden päässä oleva pallo liikkumaan ja se aiheuttaa naputuksen. Tuossa hyvä video jossa homma selitetään: https://www.youtube.com/watch?v=pRXeaequvzk"
Näistä kyse: 11 31 7 688 631 VALVE PUSHROD
Tuossa videossa tulee hyvin ilmi miten tangon päät on pahimmillaan irti ja mulla on varmaan gessussa tämmönen ongelma. Tilanne melkein paha tai ainakin lähes. Kysynkin: onko kellään mahdollisesti tallissa/hyllyssä/jemmassa joutilaita (uuden mallisia) työntötankoja? Tai vaikka vanhempiakin kunhan ehjät... Saa laittaa vaikka tekstaria/wa puh nollaneljäsataa205304
Copypaste:
"Kirjoittaja tertsu » Ma Huhti 27, 2015 8:46 am
Tulipa päivitettyä venttiilikoneiston työntötangot uuden mallisiin -04 mallin gessusta.
Oire semmoinen, että kuumalla kelillä kone naputti ja ilmeisesti noista vanhanmallin tangoista pääsee lämpölaajenemisen seurauksena niiden päässä oleva pallo liikkumaan ja se aiheuttaa naputuksen. Tuossa hyvä video jossa homma selitetään: https://www.youtube.com/watch?v=pRXeaequvzk"
Näistä kyse: 11 31 7 688 631 VALVE PUSHROD
Tuossa videossa tulee hyvin ilmi miten tangon päät on pahimmillaan irti ja mulla on varmaan gessussa tämmönen ongelma. Tilanne melkein paha tai ainakin lähes. Kysynkin: onko kellään mahdollisesti tallissa/hyllyssä/jemmassa joutilaita (uuden mallisia) työntötankoja? Tai vaikka vanhempiakin kunhan ehjät... Saa laittaa vaikka tekstaria/wa puh nollaneljäsataa205304
treriksrøysare
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 7:56 am
- Pyörä: gsa1200,dnepr1300gs,dnepr650,honda st70
- Paikkakunta: jmsk.
Re: R1200GS etukolmion laakeri
Eikös se ole ihan stanulaakeri? mikähän numero? en tarkota varaosanumeroo.
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: R1200GS
Onkohan suuremman tuhon elkeitä vaiko vaan hapettumaa liitoksissa kun 2007 gessusta mittarivalot pätkii. Kaikki mittarien näytöt toimii muuten oikein eikä mikään edes värähdä kun valot räpsyy. Ikäänkuin johtosarjaa heiluttelemalla asia korjaantui hetkeksi, en ole varma.
Oliko näissä koko mittaristo ihan yhtenäinen paketti?? Ei vaihdettavia maittarivaloja tms?? Mittaripaketti lie yli tonnin arvoinen marmoritiskillä.
Oliko näissä koko mittaristo ihan yhtenäinen paketti?? Ei vaihdettavia maittarivaloja tms?? Mittaripaketti lie yli tonnin arvoinen marmoritiskillä.
Re: R1200GS
Itellä Rpm mittarin valo pimeänä ja jossakin epäilivät tinauksen pettämistä kortilla. Pienet ledithän siellä valaisee. Talven hommaksi budjetoitu lähetys jollekkin pajalle läpikäyntiin. Itellä ei sen vertaa kolvarin taitoa, että tuon hintaisella lähtis opettelemaan.Bluestone kirjoitti: ↑To Syys 21, 2023 11:43 am Onkohan suuremman tuhon elkeitä vaiko vaan hapettumaa liitoksissa kun 2007 gessusta mittarivalot pätkii. Kaikki mittarien näytöt toimii muuten oikein eikä mikään edes värähdä kun valot räpsyy. Ikäänkuin johtosarjaa heiluttelemalla asia korjaantui hetkeksi, en ole varma.
Oliko näissä koko mittaristo ihan yhtenäinen paketti?? Ei vaihdettavia maittarivaloja tms?? Mittaripaketti lie yli tonnin arvoinen marmoritiskillä.
Re: R1200GS
Onko 2009 1200 gessun mittaristossa hämäräkytkin vai enkö vain huomaa mittarivaloja päivälllä? Hämärässä palaa normaalisti punertavana.
Ismo R
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 7:56 am
- Pyörä: gsa1200,dnepr1300gs,dnepr650,honda st70
- Paikkakunta: jmsk.
Re: R1200GS
ainakin -08 mallissa on, semmonen silmä siinä mittariston alalaidassa.
Re: R1200GS
Tulipahan ostettua -09 gessu pitkän haaveilun jälkeen. Aiemmin oli At ja varre ollu tallissa. Muutoinhan tuo tuntus olevan toimiva, mitä nyt kytkimen kori tyhjäkäynnillä kolisee ja tämä ikuinen bensamittari ongelma. Mittari näyttää täyttä. Ilmeisesti edellinen omistaja on pietsolla tuon mittarin saannu näyttämään täyttä. Pitää vielä itekkin perehtyä.
Valoihin laitoin ledit, kun melko onnettomat on nuo omansa( koko umpio vaihtoon kun rikastuu) . Sit alotettava kahlaamaan nämä 143 sivua juttua täältä....
Tein samalla uuden nimimerkinkin, kun entiseen en päässy sisälle. Ennen : Phav nickillä.
Valoihin laitoin ledit, kun melko onnettomat on nuo omansa( koko umpio vaihtoon kun rikastuu) . Sit alotettava kahlaamaan nämä 143 sivua juttua täältä....
Tein samalla uuden nimimerkinkin, kun entiseen en päässy sisälle. Ennen : Phav nickillä.
EX Phav
- kimbyyri
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: R1200GS
Ei ole kytkinkori mikä siellä korisee. Kun ei ole koko osaa siellä. Se korina tulee siitä surullisen kuuluisasta akselista.HaPa73 kirjoitti:Tulipahan ostettua -09 gessu pitkän haaveilun jälkeen. Aiemmin oli At ja varre ollu tallissa. Muutoinhan tuo tuntus olevan toimiva, mitä nyt kytkimen kori tyhjäkäynnillä kolisee ja tämä ikuinen bensamittari ongelma. Mittari näyttää täyttä. Ilmeisesti edellinen omistaja on pietsolla tuon mittarin saannu näyttämään täyttä. Pitää vielä itekkin perehtyä.
Valoihin laitoin ledit, kun melko onnettomat on nuo omansa( koko umpio vaihtoon kun rikastuu) . Sit alotettava kahlaamaan nämä 143 sivua juttua täältä....
Tein samalla uuden nimimerkinkin, kun entiseen en päässy sisälle. Ennen : Phav nickillä.
ktv org
Re: R1200GS
Ison 2009 gessun telelever etujousitus lyö käsille isommissa pateissa ja montuissa. Pyörässä on tuoreet YSS iskarit vähän jäykemmillä jousilla, säädettävällä paluuvaimennuksella ja esijännityksellä. Olen nyt pariviikkoa ruuvaillut säätöjä ja toki YSS on paremmat kuin alkuperäiset mutta ihan hyväksi en ole saanut.
Yksi vinkki oli löysätä takajousen esijännitystä. Onko lisää vinkkejä käsille lyöntiin vai onko vaihto teleskooppikeulaiseen ainut ratkaisu?
Yksi vinkki oli löysätä takajousen esijännitystä. Onko lisää vinkkejä käsille lyöntiin vai onko vaihto teleskooppikeulaiseen ainut ratkaisu?
Ismo R
- kimbyyri
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: R1200GS
2004 malli purkaa akkua. Parin viikon seisomisen jälkeen ei käynnisty enää. Olipa akku kallis tai halpa.
Eli kuinka ja mistä mittaan mahdollisen kulutuksen. Voltit tietysti suoraan akun-navoista, mutta sitä kuluvaa mah määrää pitäis ilmeisesti selvittää. Joskus mulla oli autosta laturista diodi/diodeja palanut niin se korjautui uudella laturilla.
Kyseessä on mun vanha pyörä joka on talvet mulla hoidossa.
Eli kuinka ja mistä mittaan mahdollisen kulutuksen. Voltit tietysti suoraan akun-navoista, mutta sitä kuluvaa mah määrää pitäis ilmeisesti selvittää. Joskus mulla oli autosta laturista diodi/diodeja palanut niin se korjautui uudella laturilla.
Kyseessä on mun vanha pyörä joka on talvet mulla hoidossa.
ktv org
Re: R1200GS
Laita yleismittari virta-alueella akun kanssa sarjaan. Kannattaa aloittaa 10 A alueesta tai mikä nyt onkaan isoin virta-alue joka mittarista löytyy. Normaali virrankulutus kaikki pois pitäisi olla varmaan jotain milliampeeriluokkaa. En tunne tapausta sen tarkemmin, mutta "hienojen" sähköjen kanssa joskus voi mennä hetki aikaa ennen kuin kaikki menee nukkumaan joten pitää malttaa odottaa pienintä lukemaa katkaisematta sähköjä että virrankulutus laskee.
t. Janne
t. Janne