Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Elo 19, 2019 7:20 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 439 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Heinä 07, 2018 4:44 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Marras 16, 2015 3:36 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Turku
Pyörä: 600 TA
Moi,

Täällä ilmoittaautuu uusi 600 TA omistaja. Jos joltain löytyy jykevämpiä kaatumarautoja niin kiinnostaisi. Pyörästä koitetaan tehdä jonkinlainen projektisarja talvella ns. mitä tapahtuu meiningillä. :)

_________________
Brum Braap!
-Historic: CBR 600F3, Bandit 1200S K6.
-Nyk: TransAlp XL 600 V


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 21, 2018 12:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 11:23 pm
Viestit: 13
Paikkakunta: Vöyri
Pyörä: XT660X / CBR600F
Tällänen kysymys täältä metsän keskeltä. Mistä tietää käykö toi motti liian kuumana. Shortseilla täs vähä tuuletan itteeni, mut kärvähti karvat oikeesta pohkeesta. Koneen lämpömittari kuitenni vielä skaalan alaosas eikä tuuletinkaa vielä pyörähtäny. Tuntuu toi motti vaan niin pirun kuumalta. Tai sitte se oon vaan minä jolla kuuma?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 21, 2018 3:10 pm 

Liittynyt: Ti Touko 01, 2018 8:50 pm
Viestit: 2
Pyörä: Honda Transalp 650
Kanis kirjoitti:
Koneen lämpömittari kuitenni vielä skaalan alaosas eikä tuuletinkaa vielä pyörähtäny. Tuntuu toi motti vaan niin pirun kuumalta


Samaan oon kiinnittäny omassa Transsussa huomiota, että ei taho lämpömittarin neulaa saada nousemaan millään. Kone kyllä noin perstuntumalta lämpenee ihan tavalliseen tapaan. Millä asteikolla lie mittailee? Näin kokemattomana kurapyöräilijänä en oo osannu asiaa sen kummemmin vikoa, mitä nyt hiljaa kypärän sisällä ihmetelly.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 21, 2018 7:31 pm 

Liittynyt: Pe Syys 13, 2013 7:56 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Seinäjoki
Pyörä: Honda CB 500 X. Kawasaki KLX 250 S
Olkaa huoleti. Ei Alppi mitään kuumene. Lämpöisellä kelillä motti vain hehkuu jalkojen välissä ihan eri tavalla kuin pikkupakkasella. Noin 200 tkm olen sekä 600 että 650 Alpilla ajanut eikä edes yli 40 asteen lämpötilat tuota mottia häiritse.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 18, 2018 2:20 pm 

Liittynyt: Pe Helmi 18, 2011 7:40 pm
Viestit: 274
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: Honda, HVA
Muutaman vuoden olen 650:llä Transalpilla ajellut.

Nyt aloitin pyörän rakentelua, jospa maastoajo-ominaisuuksia saisi paranneltua. Moottorin taidan pitää vakiona, vaikka mikään tehokas ei olekaan. Onko pakoputkistoa joku muuttanut? Siinä moottorin alla/takana se äänenvaimennin vai mikä laatikko onkaan. Jossain näin sen pois otetun. Mahtaako äänet paljon kasvaa? Nyt on orkkis äänenvaimennin, mutta saattaa sekin projektin aikana uusiutua.

Mopo on musta. Vähän tekisi mieli talven aikana maalarilla osia käyttää. Katsotaan mitä tapahtuu... Projekti on lähtenyt jo vauhdilla käyntiin. Jalkatapit jo tilasin. :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 18, 2018 9:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2694
Paikkakunta: Pori
Pyörä: TR 650, 350EXC-F
Jami kirjoitti:
Siinä moottorin alla/takana se äänenvaimennin vai mikä laatikko onkaan. Jossain näin sen pois otetun.


Katalysaattori.

Happi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 25, 2018 7:18 pm 

Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Viestit: 20
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa
Pyörä: BMW F800GS
Hojo! Uusi Alpisti, kuukauden omistanut. Laitoin Customin rinnalle kun teki mieli pikkuteille. Valinta tuntui osuneen :D 1995 Transalp ja 50tkm ajeltu. Tosi hauska mopotella sorateitä, aivan yllätyin että näinkin vanha laite tuntuu noin hyvältä ajaa.
Parannuksia jo tehty, sintteriseosjarrupalat, Airhawk, ketjurasvari kuntoon (oli rakennettu aiemmin), uusi pleksi tilattu, jännitemittari, vetolinja uusittu ym. Teräspunosjarruletkut varmaan seuraavaksi ja lämpökahvat. Ehkäpä joutuu myös nastarengaskaupoille :roll:

_________________
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 25, 2018 10:31 pm 

Liittynyt: Pe Helmi 18, 2011 7:40 pm
Viestit: 274
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: Honda, HVA
Tervetuloa joukkoon! Mukava näillä on ajella ja napapiirin lähettyvillä hiekkateitä riittää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 26, 2018 5:25 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Viestit: 233
Paikkakunta: Kemi
Pyörä: Gessu -09
Onnea hyvästä hankinnasta :) Tulitko tänään vastaan Simojärvellä? Meitä oli Super tenere ja 650 transu liikenteessä ja mustalla 600 transulla tuli joku vastaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 26, 2018 9:36 pm 

Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Viestit: 20
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa
Pyörä: BMW F800GS
En ole ollut tuollapäin.

_________________
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 27, 2018 8:23 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Viestit: 233
Paikkakunta: Kemi
Pyörä: Gessu -09
Muutoin niin täydelliseen pyörään voi aina tehdä pieniä parannuksia. Tänään laitoin uuden YSS:n takaiskarin, ja kyllä eron pienen testilenkin perusteella huomaa. Vielä kun osaisi säätää asetukset kohdalleen :) Keulaan vielä progressiiviset jouset niin kylläpä sitä sitten passaa pikkuteitä päästellä :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 27, 2018 10:54 pm 

Liittynyt: Pe Helmi 18, 2011 7:40 pm
Viestit: 274
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: Honda, HVA
Tuo YSS:n takaiskari ihan outo merkki minulle. Mistä hommasit sen? Juuri parhaillaan pohdin takaiskarin ostamista.

Jousen esijännitys kohdalleen ja vaimennuksen säätö sitten. Onko muuta kuin paluuvaimennuksen säätö?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2018 3:56 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Viestit: 233
Paikkakunta: Kemi
Pyörä: Gessu -09
YSS mainostaa olevansa maailman suurin jälkiasennus vaimentimien valmistaja. Ebaysta tilasin saksalaisesta firmasta. Eipähän tuossa säätöjä ole kuin esijännitys ja rebound...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2018 7:43 pm 

Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Viestit: 20
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa
Pyörä: BMW F800GS
Tuohan kiinnostaa täälläkin, Bitubo on heti paljon kalliimpi. Pitää vissiin ensin hommata CDI kun tuossa joku päivä kävi yhdellä ja kierroslukumittari simahti. Sitten yhtäkkiä kierrosnäyttö palasi ja samoin toinen sylinteri.

_________________
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2018 9:40 pm 

Liittynyt: Pe Helmi 18, 2011 7:40 pm
Viestit: 274
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: Honda, HVA
Takahaarukan laakereita ei pyörässäni ole varmaan tehtaan jälkeen aukaistu. Neulalaakerit toisella puolella olivat rasvassa, mutta toisen puolen kuulalaakerit pölisivät liasta. Eivät pyörineet sitten yhtään. Mikä tarkoitus mahtaa olla erilaisilla laakereilla, neula-/kuulalaakerit? Uudet laakerit kävin ostamassa laakerikaupasta. Tilasin uuden takaiskarin eBaysta.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 439 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com