Triumph Tiger 800 offroad

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Lisää koeajoraportteja samaisesta lehdistöesittelystä:

http://www.bike.fi/ajettua/koeajossa-tr ... -aavikolla
http://www.advpulse.com/adv-bikes/2018- ... -xca-test/
https://adventuremotorcycle.com/bikes/t ... eview-2018

Kaipa kaikki kiinnostuneet löytävät nuo itsekin, mutta ompahan siinä nyt näkyvillä. Kovin ovat kaikki tyytyväisiä pyörään, mutta harvassa koeajoraportissa mitään pyörää on haukuttukaan. Mielenkiinnolla odotan, että tämä tulee testiin 850 GS:ää, AT:tä ja 1090R:ää vastaan. Jos paino on pudonnut luvatut 7 kg, on se sittenkin vasta samaa luokkaa AT:n kanssa. Jos taas 850 GS on saanut ne kaikki speksatut 15 lisäkiloa, niin sitten sekin on samoissa lukemissa tai jopa yli. Tehoissa nuo kolme ovat nyt tasoissa, mutta vääntö menee kuutioiden mukaan.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Sukke
Viestit: 641
Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Paikkakunta: Raisio

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja Sukke »

Mä olen luullu jo viis vuotta, että mulla vaan on liian lyhyet jalat Tiikeriä varten ja siitä syystä ajellu ihan lättänällä satulalla polvet suussa :oops: Onneksi talven pimeinä tunteina tuli jostakin se oivallus, että vika ei olekaan mun jaloissa, vaan tiikerin liika leveessä satulassa. Tänään sitten purin sen lättänän satulan ja kavensin satulan runkoa kuumentamalla sivuista ja sitte sopivasti taivuttamalla. Alkuperäiset pehmikkeet paikoilleen ja niistä pari kolme senttiä puoleltaan villapuukon kanssa pois, sitä pehmike tavaraa meinaan riittää ihan tolkuttomasti satulan sivuillekki. Lopullinen viimeistely karkeella santapaperilla ja avot tuli nätti. Päällinen vielä paikoilleen ja siinä se. Nyt jalat solahtaa, entiseen verrattuna, huomattavan sujuvasti maahan saakka ja molemmat :P :P :P Tahtoo siis sanoa, että ei se madallus välttämättä ole ainoa lääke, jos jalat ei yllä :wink:
Avatar
yrmyli
Viestit: 804
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:35 am
Pyörä: Triumph
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja yrmyli »

Sukke kirjoitti:Mä olen luullu jo viis vuotta, että mulla vaan on liian lyhyet jalat Tiikeriä varten ja siitä syystä ajellu ihan lättänällä satulalla polvet suussa :oops: Onneksi talven pimeinä tunteina tuli jostakin se oivallus, että vika ei olekaan mun jaloissa, vaan tiikerin liika leveessä satulassa. Tänään sitten purin sen lättänän satulan ja kavensin satulan runkoa kuumentamalla sivuista ja sitte sopivasti taivuttamalla. Alkuperäiset pehmikkeet paikoilleen ja niistä pari kolme senttiä puoleltaan villapuukon kanssa pois, sitä pehmike tavaraa meinaan riittää ihan tolkuttomasti satulan sivuillekki. Lopullinen viimeistely karkeella santapaperilla ja avot tuli nätti. Päällinen vielä paikoilleen ja siinä se. Nyt jalat solahtaa, entiseen verrattuna, huomattavan sujuvasti maahan saakka ja molemmat :P :P :P Tahtoo siis sanoa, että ei se madallus välttämättä ole ainoa lääke, jos jalat ei yllä :wink:
Kuva olis kiva
Sukke
Viestit: 641
Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Paikkakunta: Raisio

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja Sukke »

Tässä pari kuvaa valmiista penkistä muokkaamattoman vieressä, prosessin aikana ei valitettavasti tullu otettua kuvia :oops: Mä yletyn tolta muokatulta penkiltä yhtä hyvin maahan, kuin aikaisemmin käytössä olleelta madalletulta. Tuo madallettu oli tehty tämän penkin runkoon vaihtamalla alkuperäiset pehmusteet sentin vahvuiseen. Tuolla madalletulla penkillä nousi pakarat irti penkistä, kun laittoi jalat maahan, paino siirtyi hanurilta reiden sisäpinnalle. Tuota muokattu penkkiä ei ole siis madallettu normista ollenkaan, vaan pelkästään kavennettu tuosta kohtaa, josta jalat suuntautuu maata kohden, kun paikallaan ottaa tukea. Yritin tehdä kavennuksen niin, että tuonne takaosaan jää vielä kunnolla leveyttä takamukselle. Ompa kumman eri väriset kuvat, vaikka samalla iphonella kuvattu samassa valossa ja melken samaan aikaankin.
Liitteet
penkit2.jpg
penkit.jpg
Sakari
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 6:41 pm
Pyörä: Triumph Tiger 800
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Jani M kirjoitti:Lisää koeajoraportteja samaisesta lehdistöesittelystä:

http://www.bike.fi/ajettua/koeajossa-tr ... -aavikolla
http://www.advpulse.com/adv-bikes/2018- ... -xca-test/
https://adventuremotorcycle.com/bikes/t ... eview-2018

Kaipa kaikki kiinnostuneet löytävät nuo itsekin, mutta ompahan siinä nyt näkyvillä. Kovin ovat kaikki tyytyväisiä pyörään, mutta harvassa koeajoraportissa mitään pyörää on haukuttukaan. Mielenkiinnolla odotan, että tämä tulee testiin 850 GS:ää, AT:tä ja 1090R:ää vastaan. Jos paino on pudonnut luvatut 7 kg, on se sittenkin vasta samaa luokkaa AT:n kanssa. Jos taas 850 GS on saanut ne kaikki speksatut 15 lisäkiloa, niin sitten sekin on samoissa lukemissa tai jopa yli. Tehoissa nuo kolme ovat nyt tasoissa, mutta vääntö menee kuutioiden mukaan.
Motorrad 16/18 Alpen-Masters Adventure
1. Triumph Tiger 800 XCA
2. BMW F 850 GS
3. Ducati Multistrada 1260 S
4. Honda Africa Twin Adventure Sports DCT
ismo-r
Viestit: 56
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:24 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja ismo-r »

Moi,

Olen vaihtamassa gessua tiikeriin ja Seinäjoella Jokiniemellä on yksi sopiva vaihdokki. Mahtaako olla jonkun täällä pyörivän kuraveljen entinen? (87-YEA)

Vois kehua nyt exänsä.

T. Ismo
Ismo R
BadAss
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Syys 21, 2009 8:58 pm
Pyörä: Husky 701
Paikkakunta: Waasa

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja BadAss »

ismo-r kirjoitti:Moi,

Olen vaihtamassa gessua tiikeriin ja Seinäjoella Jokiniemellä on yksi sopiva vaihdokki. Mahtaako olla jonkun täällä pyörivän kuraveljen entinen? (87-YEA)

Vois kehua nyt exänsä.

T. Ismo
Taitaa olla edesmenneen kurjaveljen joka on siirtynyt ajasta ikuisuuteen. :|

Oli tarkka kaveri ja piti pyörästään hyvää huolta, ei tainnut hänellä ehtiä olla kuin pari kesää.
t. Jyki
ismo-r
Viestit: 56
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:24 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja ismo-r »

Sattuipas ikävä historia tälle mun tiikerille. Toivottavasti omaiset ja ystävät ovat jo toipumassa tapauksesta.

No tiikerin elämä jatkuu täällä Jyväskylässä ja ainakin alku meni loistavissa merkeissä. Hyvä peli se on. Saa tarjota sivulaukkuja rautoineen ja pohjapanssaria, ne vielä puuttuu.

T. Ismo
Ismo R
BadAss
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Syys 21, 2009 8:58 pm
Pyörä: Husky 701
Paikkakunta: Waasa

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja BadAss »

ismo-r kirjoitti:Sattuipas ikävä historia tälle mun tiikerille. Toivottavasti omaiset ja ystävät ovat jo toipumassa tapauksesta.

No tiikerin elämä jatkuu täällä Jyväskylässä ja ainakin alku meni loistavissa merkeissä. Hyvä peli se on. Saa tarjota sivulaukkuja rautoineen ja pohjapanssaria, ne vielä puuttuu.

T. Ismo
Meni pyörä varmasti oikeaan osoitteeseen. Ei muuta kuin turvallisia kilometrejä!

World of Triumphissa oli alennusmyynnit, sieltä vaikka panssari: http://www.worldoftriumph.com/triumph-a ... 65665.html
t. Jyki
Sukke
Viestit: 641
Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Paikkakunta: Raisio

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja Sukke »

Multa löytyy kolme Triumphin alkuperäistä muovilaukkua, joissa alu somisteet. Nää saa halvalla, jos kiinnostaa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ismo-r
Viestit: 56
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:24 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja ismo-r »

Ilman muuta kiinnostaa ja vielä halvalla, laitan yv.

T. Ismo
Ismo R
ismo-r
Viestit: 56
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:24 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja ismo-r »

Täähän alkoi hienosti, laukut ostettu Sukkelta ja pohjapanssari tilattu worldoftriumph.com:sta. Pikkuhiljaa tiikeri rakentuu.

Ismo
Ismo R
Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Pikkutiikeri on jossain vaiheessa saamassa päivityksen, jossa öljypohja madaltuu tuoden lisää maavaraa ja takarunko on kiinnitetty pulttaamalla päärunkoon kuten myös matkustajan jalkatapit takarunkoon. Selvästi ollaan ainakin jossain määrin vastaamassa KTM:n ja Yamahan heittämään haasteeseen. Moottorikoon kasvua spekuloidaan myös mikä olisi taas paremminkin BMW:n haastamista.

https://www.motorcyclenews.com/news/new ... spy-shots/
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Mika TA-91
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Meni jo
Mika TA-91
Vastaa Viestiin