mikli kirjoitti:Nyt on sitten tuo lamda-modi laitteessa Leovincen putken kanssa kiinni ja ekat maistit otettu! Kyllä on aivan erilainen varsinki keskialueella, jossa minusta oli pikkusen väännön puutetta. Aika kova metakka lähtee tuos Leosta , mutta eiköhän tolla pärjää. Nyt haisee jo tallissa bensakin, että ainakin kakkua tuntuis saavan.
Samalla laitoin 14 piikkisen eturattaan. Paljon mukavampi puunkierrossa, ku ei tarvi luistatella kytkintä.
Kiitoksia Kumipuhki!
Eipä kestä!
Kokeilitko jo pienpää holkkia siihen slipariin? Tai ehkäpä joku sisään syönnettävä killeri? Kyllä se noilla konsteilla pitäs hiljentyä.
Pitäs itellekki hommata toi 14 piikkinen, mistä muuten ostit?
Käytin pyörän penkissä ja tässäpä käppyröitä . Teho ja vääntö takapyörältä ja takarenkaana Karoo T. Mitenkähän paljon toi nappularengas vaikuttaa tuloksee? Olis varmaan paremmat lukemat sm renkaalla.
Jotenkin oletin että tulos olis ollu parempi ku tähän on laitettu 12:1 mäntä (vakio 576cc), racing nokka ja kansi portattu ja pc5.
Sininen käyrä on G.P.R. putkella ja punainen on Arrows QD Magnum sliparilla. Molemmissa putkissa oli killerit kiinni.
En oo vielä kokeillut holkkeja. Suunnitelmissa juurikin tuollainen sisään työnnettävä killeri. Aika helppo tuohon on sellainen tehdä. Kyllä tuolla ajamaan pystyy, kun ei kylillä avaa paljoo kaasua
Ostin Top Bikestä Lahdesta tuon rattaan. Loistavaa palvelua! RM Heinosta kuulemma tulossa kans Hussen jälleenmyyjä.. Top Bikellä on verkkokauppakin.. Jotain 15e maksoi.
Voi olla, että tulee penkissä käytettyä. Siinä vaiheessa avartelen tuota ilmanottoakin..
Tuo nappularengas voi hyvinkin syödä tehoja. Ainakin mönkijöissä silestonella saa parempia lukemia, kuin nappuloilla. Kait ne jonku verran luistaa. Sitten noissa penkeissäkin on eroja. Kalibrointi tai jotain. Ihan hyvä tuo vääntökäyrä ainakin näin maallikon silmissä?
Mulla oli kans racing ilmansuodatin mut ei tuntunu hirveesti vaikuttavan. Siinä ilmanputsarin kotelossahan on joku takatuli-ritilä. Senku ottas veke nii vois auttaa mutta sitten kans isommat roskat menee kyllä kolinalla läpi jos jostain pääsee suodattimen ohi.
Jotain se penkittäjä sano et olis sutinu vähä ihan yläkierroksilla, mut tuskin vaikuttaa oikeestaa yhtää mitää. Se on vissii sitä loppupään käyrän laineilua.
Tosta tuli mieleen et pitäs saada nostettua kierrosten rajoittimen ylärajaa, nyt se on 8250. Mitenköhän onnistus?
HTM Racing,illä on kyllä semmosia ECU,ja jossa raja on muistaakseni 9500 mut ei viittis uutta ostaa sen takia.
Tuli haettua Stormilta tollanen yleismallin noisekilleri ja siitä modailin omiin tarpeisiin. Vaikuttaa äänien puolesta hyvältä! Hiljeni merkittävästi! Maksoi kokonaista 6e. Nyt vaan ku tulis kelejä..
Mobbis kirjoitti:Ois tommonen tc610 nokka joutilaana,
Pitäs potkia vähä ylempää ku vakio!
Paiskatkaa Yv jos alko poltteleen.
Tossa tc610 nokassa ei taida olla niitä öljykanavia mikä taas löytyy näistä uudemmista mutta on porukka tota tc610 nokkaa laittanut uusimpiikin peleihin. Tämä vain huomioksi koska uudemmissa on parmpi voitelu nokan laakereille ja seuraajille.
Onkos kukaan vaihtanut mittaristoa muuhun kuin husqvarnan valmisteeseen 610:iin? Omassa mittaristo välkkyy miten sattuu ja välillä näytöstä häviää osa.
Myös vinkkejä mittaristo häiriöiden korjauksiin otetaan vastaan.
MAV kirjoitti:Noista välityksistä: Minusta sopivaksi kaikenlaiseen tiellä ajoon on osoittautunut 15/48 -rattaat. Jos tarvitsee rämpiä soistuneella tai pahemmin kivisellä tiellä, niin sitten voi melko helposti vaihtaa 14-hampaisen eteen.
Riittääkö vakioketjut 15/48:lle? Jos ei, niin pitää varmaan kokeilla 14/45.
Eipä ole tullut tuota katsottua. Olen vaihtanut ketjun samalla kuin rattaatkin ja katkaissut 120-lenkkisestä sopivan mittaiseksi, olisikohan 114 lenkkiä se sopiva pituus. Tarkistan illalla kun pääsen kotiin.
MAV kirjoitti:Eipä ole tullut tuota katsottua. Olen vaihtanut ketjun samalla kuin rattaatkin ja katkaissut 120-lenkkisestä sopivan mittaiseksi, olisikohan 114 lenkkiä se sopiva pituus. Tarkistan illalla kun pääsen kotiin.
Ei mitään hoppua. Ymmärtääkseni vakioketju on 114 lenkkinen, mutta pitää tarkistaa se. Ketju on vielä hyvässä iskussa joten ajattelin ajaa sen loppuun. 14t eteen olisi toki halvempi kokeilu mutta jäin miettimään nopeuttaako se ketjulaahaimen kulumista pahasti.
114-lenkkinen ketju siellä näköjään on. Korjaamokäsikirjan mukaan se on myös TE:n vakioketju.
Lienee yksinkertaisinta ajaa nykyinen ketju loppuun 14-hampaisella ja miettiä sitten seuraavaa sarjaa hankkiessa takarattaan koko. Omaa pyörääni on ajettu tuhansia kilometrejä myös 14 hampaisella ja ensimmäisen laahaimen vaihdoin vasta 25 000 km tienoilla, joten eipä taida kuluminen sillä juuri pahentua.