Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Elo 19, 2019 7:24 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 415 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 24, 25, 26, 27, 28  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Huhti 27, 2019 7:57 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Nokka-akselin jaon tarkastus.

Mäntä ylös.

Vasemmalta puolen moottorin edestä löytyy m8 pultti joka on kampiakselin limpun kohdalla lohkossa(käynnisyin polkimen puolella).

Ainakin vanhemmissa on paksu prikka sen pultin alla ja pultin kärki teroitettu, tuosta reijästä lampun kannssa pitäisi löytyä kolo limpusta johon ilman prikkaa pultti varovaisesti kiristetään.

Jos ei löydy pyöritä moottoria kierros lisää käymis suuntaan.

Nokka-akselin rattaassa on tällöin vasemmassa reunassa merkki kansitason kohdalla. On vähän ketjun alla piilossa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 03, 2019 9:34 pm 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
AKH kirjoitti:
Nokka-akselin jaon tarkastus.

Mäntä ylös.

Vasemmalta puolen moottorin edestä löytyy m8 pultti joka on kampiakselin limpun kohdalla lohkossa(käynnisyin polkimen puolella).

Ainakin vanhemmissa on paksu prikka sen pultin alla ja pultin kärki teroitettu, tuosta reijästä lampun kannssa pitäisi löytyä kolo limpusta johon ilman prikkaa pultti varovaisesti kiristetään.

Jos ei löydy pyöritä moottoria kierros lisää käymis suuntaan.

Nokka-akselin rattaassa on tällöin vasemmassa reunassa merkki kansitason kohdalla. On vähän ketjun alla piilossa.

Terve, en meinaa löytää tuota pulttia. Onko se tässä kuvassa?
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 03, 2019 11:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Numero 18 mielestäni. Uudemmissa ei taidakkaan olla sitä paksua prikkaa ja teroitettua pulttia.

Jos ei niin täytyypi ite tehdä moinen teräväkärkinen pultti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 6:25 pm 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
AKH kirjoitti:
Numero 18 mielestäni. Uudemmissa ei taidakkaan olla sitä paksua prikkaa ja teroitettua pulttia.

Jos ei niin täytyypi ite tehdä moinen teräväkärkinen pultti.

Tämmöstä luki huoltomanuaalissa:
Lainaa:
Same engines are equipped with a normal bolt M8x16 and a
copper washer 8x12x1 instead of the crankshaft locking bolt M8 and
a copper washer 8x14x3. In this case the special tool
580.30.080.000 must be used.



Eipä ollu magneeton akselissa välystä, joten kiertokangen laakeri on ehkä ok ja kilinälle on joku muu syy.

Keinuvivuissa oli sellaset 1 mm aksiaalivälystä, joten se tikitys johtunee siitä. Netissä joku sanoi, että normaali välys on 0.2 - 0.3mm. Taidan viedä pyörän liikkeeseen tarkistettavaksi ajanpuutteen vuoksi :roll:


Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä Su Touko 05, 2019 7:16 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: KTM LC4 640 tietämystä?
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 7:40 pm 

Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Viestit: 496
Pyörä: 950 Adve
Nämä LC4:t ääntelevät omalla tavallaan, vaikka olisivat ihan kunnossakin. Äänien alkuperää on kätevä selvittää laittamalla ruuvimeisselin kahvan pää korvaan ja se toinen pää kiinni sinne, mistä haluaa ääniä kuultavan.
Tuo keinuvivun välys on vähän liikaa. Vaihtoon vain. Ei siihen paljon aikaa pala. Mitä lie nykyään maksaa? 180€ taisi olla joskus kun noita kaksi oli.

Hienoja vehkeitä. Hienompia kuin tuo nykyinen LC8.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 10:45 pm 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
Torsti kirjoitti:
Nämä LC4:t ääntelevät omalla tavallaan, vaikka olisivat ihan kunnossakin. Äänien alkuperää on kätevä selvittää laittamalla ruuvimeisselin kahvan pää korvaan ja se toinen pää kiinni sinne, mistä haluaa ääniä kuultavan.
Tuo keinuvivun välys on vähän liikaa. Vaihtoon vain. Ei siihen paljon aikaa pala. Mitä lie nykyään maksaa? 180€ taisi olla joskus kun noita kaksi oli.

Hienoja vehkeitä. Hienompia kuin tuo nykyinen LC8.

Keinuvivut on ainakin suomessa uutena yht. sen 350 €, mutta jos meinasit pelkkiä rullia, ne ois sen 70€.

Mistä se keinuvipujen aksiaalivälys sitten johtuu yleensä? Minkä takia sen voi korjata pelkästään lisäämällä niitä shimmilevyjä lisää väliin? Niitä oli 0.2mm ja 0.5mm ja 1mm paksuisina.

Tuli luettua aiheesta sen verran, että taidankin katsoa noiden keunivipujen rullien ja nokan kunnon sittenkin itse :mrgreen: Samalla aksiaalivälys kuntoon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 2:21 pm 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
Kuuluuko nokka-akselin pienemmän laakerin heilua näin paljon?
https://youtu.be/awLS842WWJU


Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä Su Touko 05, 2019 2:50 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 2:44 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Onko keinuvivun akselit pohjassa kun testailit päittäisvälystä, pultit puuttuu, niin tulee ylimääräistä löysää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 2:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
2 kpl m6 kopan pulttejahan menee keinuvipujen akselin läpi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 3:41 pm 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
Jep ne oli irti, kerkesit näköjään vastata samaan aikaan kun muokkailin viestiä :mrgreen:

Kummassakin keinuvivussa oli 0.55mm aksiaalivälys nyt kun katsoin oikein. Rullissa ei ollut radiaalivälystä. Sen lisäksi toisen keinuvivun akselista löytyi kulumajälkiä. En keksinyt syytä mistä ne ois tullut. Ehkä jätetty viime kansirempassa vaihtamatta. Keinuvipu näytti sisäpuolelta ok:lta. Pistin uuden akselin tilaukseen ja laitan noi aksiaalivälykset kuntoon. Mietiskelen vielä ottaisko sylinterinkin irti, jos sille alapään kolinalle löytyis kampuran laakereista syy.

Tuosta nokka-akselin päätylaakerin heilumisesta oli muitakin videoita netissä, mutta kukaan ei ollut vastannut onko se normaalia.
EDIT: Kysyin joltain tyypiltä, jolla oli täysin samanlainen välys tuossa laakerissa, ja hän kertoi että piti vaihtaa uuteen: https://youtu.be/ZXzPwR0L2-Y


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 09, 2019 6:56 pm 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
Jahas nokka oli kulunut tuosta pivot pointista 19.7mm halkaisijaan. Manuaalin mukaan pitäisi olla vähintään 19.97mm. Kai se pitää sitten uus tilata kun niin kerran sanotaan... Ja taas ootellaan :roll:

https://m.imgur.com/a/fsD5m87

Nettipuheiden mukaan ei kannata laittaa msp-1 nokkaa ilman big bore settiä ja säädettävää sytkää. Oiskohan rallye (ktm rally 660 pyörästä) fiksumpi? Eli 58536010044. Ens talvena saattaa kuitenkin vaihtua vaikka mitä muutakin, tulee ainakin Mikuni TM40-6.

EDIT: 660 rallye nokka tilattu. Aivan mahtava toi Motokeidas, jokainen pikku osa löytyy osanumerolla verkkokaupasta ja tulee tehtaalta 2-3 päivässä. Enpä oo tosin hintoja vertaillut pahemmin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 14, 2019 9:31 pm 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
Nyt on kansi taas kasassa mutta ei käynnisty millään :evil: Kipinä tulee ja akku avustettu boosterilla ja sulakkeet katsottu.

Voiko näin käydä jos jako on yhden pykälän pielessä? Siirsin nokkarattaan kohtaa ketjussa yhden hampaan verran koska ei ollut kohdillaan, silloin kun lukituspultti oli limpun kolossa.

Ei edes paukahtele putkessa. Putken päässä haisee bensa ihan vähän heti startin pyörittämisen jälkeen.

Tyhjäilin myös kaasarin kelluntasäiliön ja se täyttyi uudestaan.

Yks outo juttu oli että startti lähti kerran pyörimään 2x vauhdilla. Ihan kuin olis puristukset kadonnut hetkeksi, vai pääskö se vaan vauhtiin? :D

Pakko olla joku yksinkertainen juttu, mutta toivottavasti ei tarvii avata kantta uusiksi. En oikein keksi mitä olisin voinut mokailla. Nokassakin merkki kohdillaan rattaan merkin kanssa jne.

Nokka on nyt se 660 rally nokka.

Ideoita?

Edit: pääsin jäljille... Limpussa on 2 reikää, ilmeisesti lähtenyt joskus pala metallia irti.
Edit2: Jako oli silti oikein. Mikä hitto täs on :D Pitää avata kaasari ja kattoo onko suutin tukossa tms.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 15, 2019 7:34 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 10, 2018 1:57 pm
Viestit: 2
Pyörä: KTM 660 SMC
Vaihdoin alkuperäisen vuotavan kytkimen työsylkyn Oberonin työsylinteriin. Mutta eihän siinä kauan mennyt niin kytkinöljyä tiputtaa sylinterin kannen pohjasta hitaasti. Voiko olla maanantaikappale vai voiko johtua asennusvirheestä? Vaikka se paperitiiviste olisi viallinen niin eihän sieltä pitäisi öljyä puskea?

Kytkin toimii hyvin, vuotaa vain nestettä ulospäin. Ilmasin ylhäältä alaspäin, vaikka olisi ilmaa systeemissä niin tuskin se aiheuttaa vuotoa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 18, 2019 1:12 am 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
Mikähän meni vikaan kun rally nokan asennuksen jälkeen pysyy käynnissä vain painamalla kaasua ja ryyppy päällä? Avasin kannen jo kerran uusiksi ja katsoin että ajoitukset on kunnossa. Venttiilien välykset myös ok. Koneesta kuuluu aika kova nakutus ja ei uskalla pitää päällä.

Edit: nyt ei enää ees yritä käynnistyä. Huomasin että jaksan nykyään polkea tota kampea? Jeesaako autodeco siinä vai onko multa puristukset kateissa? Ennen piti käyttää puolipuristinta.

Meniköhän venttiilit hajalle...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 18, 2019 5:51 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7151
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
En tunne kyseistä moottoria mutta nämä tulee mulle kolinasta ensimmäisenä mieleen.

Onko jotain mennyt pieleen ajoituksen kanssa ja venttiilit on osuneet mäntään? Tuleeko Rally nokalla lisää nostoa, mikä mäntä ja onko männän laessa tilaa venttiileille suuremmalla nostolla? Pyörikö kone takertelematta kun pyöritti käsin/vääntimellä kampurasta? Puolipuristimen toiminta?

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 415 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 24, 25, 26, 27, 28  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com