KTM LC4 640 tietämystä?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
Juu niinhn se onkin, vaan onko noilla vanhemmilla kansilla olevia sxc:eetä edes olemassa. Onko ne kaikki highflow kansilla?
-
- Viestit: 2210
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
Eiks Highflow tullu -03? SXC:tä on mielestäni vanhempaakin.
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
Motokeitaan sivujen mukaan tuota kaasari asiaa pähkäilin. Tuossa 2003 sxc BST:eellä katsoin us mallin.
No jokatapauksessa oma 640 Sixdays sai keihinin ja parempaan suuntaan menossa. Vaatii pientä säätöä vielä.
No jokatapauksessa oma 640 Sixdays sai keihinin ja parempaan suuntaan menossa. Vaatii pientä säätöä vielä.
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
03:siin tuli hai flou -kansi kaikkiin 640 / 625. Tätä vanhemmat 625:t oli sc (super comp) mallisia joissa oli pelkkä kiksikäynnistys? (en oo satavarma).skuikka kirjoitti:Eiks Highflow tullu -03? SXC:tä on mielestäni vanhempaakin.
03:ssa koneen värikin muuttui harmaaksi, vanhemmat on mustia.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
Löytyyköhän jostain tietoa/kokemusta 620 ja 640 kansien eroista?
620:sethän on 5 hp tehokkaampia kuin vanhat 640.
Puristus-suhde kuitenkin vanhemmissa pienempi.
620:sethän on 5 hp tehokkaampia kuin vanhat 640.
Puristus-suhde kuitenkin vanhemmissa pienempi.
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
Mulla on tuossa koneremontti menossa. Lohkoja tuossa sovittelin paikalleen ja mittailin kampiakselin sivuttaisliikettä. Kampiakselille on annettu sivuttaisliike 0,3mm. Onko tuohon mitään toleranssia vai pitääkö se olla just 0,3mm? Mulla on tuo 0,41mm. Ja tuosta pois paljonko lohkojen tiiviste painuu, kun laittaa lohkot momenttiin (jonkun satikan varmaankin). Nyt oli vain muutamalla pultilla lohkot kevyesti kiinni.
Vein kampiakselin koneistamoon kiertokangen vaihtoon ja sanoin samalla, että laittakaa ne laakerikaulat paikalleen. En ollut tuolloin vielä lukenut manuskasta paljonko tuon sivuttaisliikkeen pitää olla ja miten se olisi pitänyt mitata. Eikä ne siellä koneistamossakaan puhuneet tuosta mitään.
Ei ole tuota työkalua millä saa nuo kampiakselin laakerikaulat irti. Pitäisi käyttää koneistamossa, jos tuonne lisää ne 0,05mm simmit molemmin puolin.
Onko muilla tuosta kokemuksia?
Jani
Vein kampiakselin koneistamoon kiertokangen vaihtoon ja sanoin samalla, että laittakaa ne laakerikaulat paikalleen. En ollut tuolloin vielä lukenut manuskasta paljonko tuon sivuttaisliikkeen pitää olla ja miten se olisi pitänyt mitata. Eikä ne siellä koneistamossakaan puhuneet tuosta mitään.
Ei ole tuota työkalua millä saa nuo kampiakselin laakerikaulat irti. Pitäisi käyttää koneistamossa, jos tuonne lisää ne 0,05mm simmit molemmin puolin.
Onko muilla tuosta kokemuksia?
Jani
Sinne missä kuralentää!!!
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
Päittäisvälys 0,03-0,12 ,väittää manuaali...
Ja samainen opus antaa tiivisteelle paksuudeksi 0,3...
Eli kyllä tuo 0,41 kuulostaa vähän isolta välykseltä.
Measuring and adjusting of crankshaft axial clearance–Should the crankshaft, engine housing, or a roller bearing be replaced, the axial clearance of the crankshaft should also be checked.–The housing should be laid inside upwards, then measure the distance from the sealing area to the inner rings of the roller bearings. Note the readings and then add on 0.3 mm to allow for gasket thickness.–Measure the crankshaft at touching points and then subtract the measured value from the housing dimensions. This figure will be the axial play of the crankshaft, which should be 0.03- 0.12 mm (0.0010.005 in).
EXAMPLE:
Left-hand housing half Right-hand housing half Gasket Total housing dimension Crankshaft dimension Axial play present 33.0 mm 1.300 ( in) + 32.8 mm 1.290 ( in) + 0.3 mm 0.012 ( in) = 66.1 mm 2.602 ( in)– 65.8 mm 2.590 ( in) = 0.3 mm 0.012 ( in) The compensating washers should be equally distributed between the two sides of the crankshaft. In our example, one compensation washer (≠ 0.1 mm / 0.004 in.) must be mounted on either side.
Ja samainen opus antaa tiivisteelle paksuudeksi 0,3...
Eli kyllä tuo 0,41 kuulostaa vähän isolta välykseltä.
Measuring and adjusting of crankshaft axial clearance–Should the crankshaft, engine housing, or a roller bearing be replaced, the axial clearance of the crankshaft should also be checked.–The housing should be laid inside upwards, then measure the distance from the sealing area to the inner rings of the roller bearings. Note the readings and then add on 0.3 mm to allow for gasket thickness.–Measure the crankshaft at touching points and then subtract the measured value from the housing dimensions. This figure will be the axial play of the crankshaft, which should be 0.03- 0.12 mm (0.0010.005 in).
EXAMPLE:
Left-hand housing half Right-hand housing half Gasket Total housing dimension Crankshaft dimension Axial play present 33.0 mm 1.300 ( in) + 32.8 mm 1.290 ( in) + 0.3 mm 0.012 ( in) = 66.1 mm 2.602 ( in)– 65.8 mm 2.590 ( in) = 0.3 mm 0.012 ( in) The compensating washers should be equally distributed between the two sides of the crankshaft. In our example, one compensation washer (≠ 0.1 mm / 0.004 in.) must be mounted on either side.
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
Voi p...e Olipa hyvä, että kysyin. Piti ottaa manuaali töihin ja käydä työkaverin kanssa tuo vielä läpi, kun ei meikäläisellä oikein tuo englanti taho taipua.
Juu liikaa on välystä. Pitää laittaa lisää simmejä. En kunnolla ymmärtäny mitä tuossa sanottiin ja youtubessa oli jonkun sakemannin video missä se sääti tuon välyksen 0.3mm (https://www.youtube.com/watch?v=VuNNc5ouqvA) mikä sekoitti vielä lisää
Jännä, kun noita lohkon tiivisteitä on monenlaisia ja paksuisia. Tuolla puhutaan 0,3mm paksusta. Tuossa oli purkaessa metallinen n.0,5mm paksu ja motokeitaalta tilaamani oli paperinen tai vastaava pehmeä (
58530039400 ENGI.CASE GASKET POLY. 0,43). Tällä kuitenkin paksuus 0.55mm. Tuo varmaan painuu jonkin verran, kun laittaa lohkot momenttiin.
Onneksi en kerenny kasata vielä, niin ei ole vahinkoa tullut. Harjotellaan
Juu liikaa on välystä. Pitää laittaa lisää simmejä. En kunnolla ymmärtäny mitä tuossa sanottiin ja youtubessa oli jonkun sakemannin video missä se sääti tuon välyksen 0.3mm (https://www.youtube.com/watch?v=VuNNc5ouqvA) mikä sekoitti vielä lisää
Jännä, kun noita lohkon tiivisteitä on monenlaisia ja paksuisia. Tuolla puhutaan 0,3mm paksusta. Tuossa oli purkaessa metallinen n.0,5mm paksu ja motokeitaalta tilaamani oli paperinen tai vastaava pehmeä (
58530039400 ENGI.CASE GASKET POLY. 0,43). Tällä kuitenkin paksuus 0.55mm. Tuo varmaan painuu jonkin verran, kun laittaa lohkot momenttiin.
Onneksi en kerenny kasata vielä, niin ei ole vahinkoa tullut. Harjotellaan
Sinne missä kuralentää!!!
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
Jätä välys mielummin ylärajalle jos säädät, rullalaakerit kun on kyseessä. Akseli ´notkuu´, vaikkei siitä murkulasta uskois, ja liian pienillä välyksillä hajottaa laakerin ulkokoolin.... Mistäkö tiedän... :-/
Minusta tuo sinun 0,41 on ok, itselleni laitoin 3 vuotta sitten 0,5 ja hyvin on pelannu!
Minusta tuo sinun 0,41 on ok, itselleni laitoin 3 vuotta sitten 0,5 ja hyvin on pelannu!
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
Ok. Vein kampiakselin kuitenkin koneistamoon, niin laitetaan vähän pienempi välys.
Näyttää olevan tuo vanha LC4 kone kohtuu kestävä ja sietävän kohtuu isojakin toleransseja/välyksiä siellä täällä. Tuossa mun koneessa hajosi vetoakselin neulalaakeri ja oli syönyt vetoakselin samalla paskaksi. Akseli heilu neulalaakerissa varmaan muutaman millin, mutta en erottanu sitä noiden kilkatuksien seasta silppu magneetissa kertoi, ettei kaikki ole kunnossa.
Näyttää olevan tuo vanha LC4 kone kohtuu kestävä ja sietävän kohtuu isojakin toleransseja/välyksiä siellä täällä. Tuossa mun koneessa hajosi vetoakselin neulalaakeri ja oli syönyt vetoakselin samalla paskaksi. Akseli heilu neulalaakerissa varmaan muutaman millin, mutta en erottanu sitä noiden kilkatuksien seasta silppu magneetissa kertoi, ettei kaikki ole kunnossa.
Sinne missä kuralentää!!!
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
Mistä löytyisi joissakin LC4:sissa öljynsuotimena käytetty microfiltteri/paperirulla? Sellaiseen koneen ulkopuoliseen suodattimeen laitettava sisäpanos. Alkuperäisiä ei enää kotarilta saa, yhdestä tsekkiläisestä putiikista löysin listattuna mutta vähän skeptisenä odottelen vastausta saatavuudesta.
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
Nyt on Puolaan yksi kappale jäljitetty ja hankin sen sieltä mitoille. Jos ei mitoillakaan löydy
niin varmaan täytyy kotelo vaihtaa/muokata jollekin muulle suodattimelle sopivaksi.
niin varmaan täytyy kotelo vaihtaa/muokata jollekin muulle suodattimelle sopivaksi.
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
Hydrayliikka yms. liikkeistä mallin kanssa kyselemään?
Jos kävis tuuri ettei ole just lc4:ta varten teetetty malli?
Jos kävis tuuri ettei ole just lc4:ta varten teetetty malli?
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
KN155
98-15156 Motonet
Onk toi likellä ?
98-15156 Motonet
Onk toi likellä ?
Re: KTM LC4 640 tietämystä?
Löytyykö siitä suodattimen jalasta mitään valmistajaa/merkkiä? Onko ktm?