Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Elo 18, 2019 2:27 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 415 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 24, 25, 26, 27, 28
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Touko 18, 2019 11:27 am 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
Koheltaja kirjoitti:
En tunne kyseistä moottoria mutta nämä tulee mulle kolinasta ensimmäisenä mieleen.

Onko jotain mennyt pieleen ajoituksen kanssa ja venttiilit on osuneet mäntään? Tuleeko Rally nokalla lisää nostoa, mikä mäntä ja onko männän laessa tilaa venttiileille suuremmalla nostolla? Pyörikö kone takertelematta kun pyöritti käsin/vääntimellä kampurasta? Puolipuristimen toiminta?

Ajoitus oli kunnossa (tarkistin sen uusiksi). Ekan kasauksen jälkeen ei vielä päässyt tikittämään, koska en saanut käyntiin, enkä silloin kokeillut työntämistä.

Nokka tuo 0.5mm lisää nostoa ja sen pitäisi sopia suoraan tähän koneeseen. Mietin että ehkä entinen omistaja on laittanut erilaisen männän tai ohuempaa kannentiivistettä tms...

Mä aattelin luovuttaa jo tän kanssa ja viedä huoltoon ... lompsa kiittää :cry: Pääkoppa ainakin kiittää, vähän rupee väsyttään kun pyörä on 2vk levällään ja ei mitään käryä mikä on vikana


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 18, 2019 1:38 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Viestit: 166
Paikkakunta: Tuusula
Pyörä: 500EXC
jussi666 kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:
En tunne kyseistä moottoria mutta nämä tulee mulle kolinasta ensimmäisenä mieleen.

Onko jotain mennyt pieleen ajoituksen kanssa ja venttiilit on osuneet mäntään? Tuleeko Rally nokalla lisää nostoa, mikä mäntä ja onko männän laessa tilaa venttiileille suuremmalla nostolla? Pyörikö kone takertelematta kun pyöritti käsin/vääntimellä kampurasta? Puolipuristimen toiminta?

Ajoitus oli kunnossa (tarkistin sen uusiksi). Ekan kasauksen jälkeen ei vielä päässyt tikittämään, koska en saanut käyntiin, enkä silloin kokeillut työntämistä.

Nokka tuo 0.5mm lisää nostoa ja sen pitäisi sopia suoraan tähän koneeseen. Mietin että ehkä entinen omistaja on laittanut erilaisen männän tai ohuempaa kannentiivistettä tms...

Mä aattelin luovuttaa jo tän kanssa ja viedä huoltoon ... lompsa kiittää :cry: Pääkoppa ainakin kiittää, vähän rupee väsyttään kun pyörä on 2vk levällään ja ei mitään käryä mikä on vikana


Oireet voisi hyvin sopia puolipuristimeen... Toimiiko puolipuristin normaalin tuntuisesti vipua käytettäessa? Tuntuuko vivussa välys joka siellä on hyvä olla ja välys siis niin, että moottorin kyljessä oleva varsikin liikkuu ennen kuin varsinaisesti painaa venttiiliä? Raskashan tuo on polkea käyntiin ja jos yhtäkkiä kevyemmäksi muuttuu, niin syystä tai toisesta joku venttiili jää auki. Sitä en tiedä voiko automaattisen puolipuristimen saada jotenkin vituralleen...?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 18, 2019 2:19 pm 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
Puolipuristin tuntuu kevyeltä, ehkä ei edes ees osu keinuvipuun... Tai osuu koko ajan.

Nyt kun mietin niin muistaakseni pakopuolella piti aika paljon löysätä välystä että sitä ylipäätään oli, tappi jäi paljon ylemmäs kuin imupuolella. Aattelin että nyt on työtahti päällä ja tarkistin pari kertaa yläkuolokohdan.

Eikö se näin löydy? Eikö yläkuolokohta ole toisen tahdin loppuvaihe?
1. Etsitään kohta jossa kumpikin venttili liikahtaa nopeasti ja imuventtiili jää auki
2. Mäntä painuu alas
3. Imuventtiili kiinni ja mäntä tulee ylös
4. Vauhtipyörän ikkunassa merkki keskelle pyörittämällä konetta.

Automaattinen puolipuristin on vaan siellä nokassa ja pitäis ymmärtääkseni toimia jos sen sisäinen tappi on ehjä ja jousi paikoillaan. Ei vaadi eritysjuttuja koneen kasauksessa. Liian iso välya tosin haittaa senkin toimintaa.

Ehkä mä katon ne välykset vielä miljoonannen kerran ja oikein kunnolla levänneenä :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 18, 2019 3:14 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Viestit: 166
Paikkakunta: Tuusula
Pyörä: 500EXC
Mahdollista on asentaa manuaalinen puolipuristinkin väärinpäin, ainakin jos on ollut purettuna..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 19, 2019 7:51 pm 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
Mulla on heti TDC kohdan jälkeen joku 2mm välys pakovenoissa. Tdc kohdassa taas 0.15mm. Tää viittais siihen että jako on pielessä mutta oon avannu koneen 2 kertaa ja tarkistanu sen. Laitoin jopa videon nettiin että jengi näkee Advrider foorumilla että teen kaiken oikein.

Raottaako autodeco sitä venaa tdc kohdalla?? Ja siks heti sen jälkeen välys kasvaa. Ehkä sen pitäis raottaa venttiiliä hiukan ennen tdc?

En keksi enää muutakuin että autodeco jumittaa tai nokan ajoitus merkki väärässä kohdassa valmistusvirheen takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 23, 2019 9:26 pm 

Liittynyt: La Tammi 26, 2019 9:33 pm
Viestit: 2
Pyörä: Ktm 640
Olisko kellään joutilaana 640 enduroon tarakkaa tai laukkuja telineineen?

Ota yhteyttä

-Mikko
0407460151


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 27, 2019 11:49 am 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
jussi666 kirjoitti:
Mulla on heti TDC kohdan jälkeen joku 2mm välys pakovenoissa. Tdc kohdassa taas 0.15mm. Tää viittais siihen että jako on pielessä mutta oon avannu koneen 2 kertaa ja tarkistanu sen. Laitoin jopa videon nettiin että jengi näkee Advrider foorumilla että teen kaiken oikein.

Raottaako autodeco sitä venaa tdc kohdalla?? Ja siks heti sen jälkeen välys kasvaa. Ehkä sen pitäis raottaa venttiiliä hiukan ennen tdc?

En keksi enää muutakuin että autodeco jumittaa tai nokan ajoitus merkki väärässä kohdassa valmistusvirheen takia.


Syy löytyi. Yksi circlip oli löystynyt ja vääntynyt, ja nokka siirtynyt sen takia puoli milliä sivuun, joka aiheutti sen, että autodeco osuu koko ajan keinuvipuun ja pakovena jää auki. En oikein tiedä mikä sitten ekan kasauksen jälkeen oli pielessä, koska tota ei ainakaan silloin ollut (avasin siis koneen toisen kerran ja otin nokankin irti). Uus keinuvipu pitää laittaa, sai sen verran osumaa. Kohta ajellaan!

Circlipit pitää siis aina vaihtaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 27, 2019 2:46 pm 

Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 7:56 pm
Viestit: 284
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: 500 EXC
No varman päälle jos aina vaihtaa. Kymmeneen vuoteen en kertaakaan vaihtanut, tarkastin aina että suora ja ettei ole painunut kasaan.
Kasatessahan se saattaa mennä vinoon ja siinä rusikoitua, ei siihen normaalisti paljon kuormaa tule.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 27, 2019 4:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Tuoko oli syyllinen, mikä pitää rattaan puoleista laakeria paikallaan.

Omasta puuttui pieni pätkä. Laitoin ihan uuden. Kuva

Lähetetty minun SM-T395 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 27, 2019 4:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Patupatu16 kirjoitti:
Olisko kellään joutilaana 640 enduroon tarakkaa tai laukkuja telineineen?

Ota yhteyttä

-Mikko
0407460151
Diy versio löytyy,

tein rst putkesta moisen ja veti ruosteeseen osittain, kunnes huomasin hyllystä hävinneen mustaa rautaa olevan putken, elikkäs osittain rst ja mustaa rautaa.

Taka kannakkeet ei välttämättä osu tehtaan suunnittelluihin kohtiin. Kuva

Lähetetty minun SM-T395 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 415 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 24, 25, 26, 27, 28

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com