Enskapyörän valintaan apuja?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

kotarimies
Viestit: 14
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 10:32 am
Pyörä: ei ole
Paikkakunta: Tampere

Enskapyörän valintaan apuja?

Viesti Kirjoittaja kotarimies »

Nyt alkaa tuntua siltä, että tää 200cc kiinan tuote alkaa olla jo vähän liian pieni/tehoton kasvaneiden taitojen rinnalla. Tilalle kaivataan siis uutta uskollista ystävää. Ajo on aika kevyttä harrastamista ja tunteja tulee kuukaudessa n.10 välillä metsässä, välillä vaikka soramontulla.

kriteerejä pyörälle voisi olla vaikkapa:

-hintahaarukka 1500-3000€

-"huoltovapaus" huoltovapaata pyörää nyt ei mailmassa tietenkään oo, mutta mikään super kireeks viritetty kisarassi ei välttämättä oo mun juttu. eli joku enduro ilmeisesti ois lähempänä tavotetta.

-vm. ei niin väliä, mutta kai jostain 2000 --->

-2 vai 4 tahtinen? hyvä kysymys. 4-t ehkä kiinnostaa enemmän helpomman ajattevuuden toivossa. tosin taas 2-t sotii vastaan halvemmilla käyttötunneilla.

-ktm on joskus ollut ja siihen ainakin olin sillon tyytyväinen. varaosia saa hyvin ja niiden hinta on ihan ok.

siinä nyt jotain mitä mieleen tulee.

ite oon kattellu lähinnä ktm exc 250-300cc 2-t pyöriä ja niille vastustajaks saman merkin 250 tai 400cc exc 4-t.

mitä oon lueskellu ja kuullu, niin ilmeisesti ainakin 300cc 2-t ja toi 400cc 4-t on lähellä tätä "huoltovapaata" termiä.

4-t kiinnostaisi enemmän sen makean väännön ja moottorijarrutuksen takia. 2-t pyörässä pelkään jopa rikkovani sen liiallisella moottorijarrutuksella :oops: (kaikkeen tietenkin tottuu ja ajotyyliä pitää muuttaa).

tässä nyt jotain lätinää/unelmia. kertokaa ihmeessä ainakin kyseisistä pyöristä, että miten on toiminu ja minkälaisia on ajaa.

-kiitos-